Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 10:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Kenneth’s surround (Update 01/12) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 25 December 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg har nu leget lidt med THX-optimizeren og fået testet systemet lidt med Troy. Jeg må sige at det har givet en tydelig forbedring, både mht. billede og lyddelen.

Jeg er blevet meget positivt overrasket over JJAZ-fødderne. De har givet mine fronthøjttalere en hel ny dynamik - kan klart anbefales!
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 26 December 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Kenneth Fuglsan skrev:
Hej igen,

Jeg har nu leget lidt med THX-optimizeren og fået testet systemet lidt med Troy. Jeg må sige at det har givet en tydelig forbedring, både mht. billede og lyddelen.

Jeg er blevet meget positivt overrasket over JJAZ-fødderne. De har givet mine fronthøjttalere en hel ny dynamik - kan klart anbefales!

Sådan! spiller. , det kan altid svare sig at prøve at optimere (også når der er gået en rum tid)



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg ville egentligt lige høre hvad I mener om min forstærker - er den stor nok til at trække højttalerne - og hvis I skulle anbefale en anden, hvilken ville I så gå efter?

Jeg har set at Denon AVR-3803 bliver rost meget herinde.

Min DSP-A2'er kan vel indbringe 3000-3300kr. - jeg har intet imod at ofre yderligere ~2500kr. på en ny reciever.
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hvis det er pga. effekt ville jeg langtfra gå efter en ny, for den gamle topmodel der er en rimelig strømstærk fætter og kan saaagens rive de daliere hårdt i banditten. Så hellere en eventuel effektforstærker til at drive fronterne

 

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
schweinsteiger
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

hvad med de jjazz-fødder? kan du høre en forskel? overvejer selv at investere i et par, men ville lige høre om de kan bruges..har ligeledes et par 8008 som skal tøjles. 

__________________
Dansk-Østrisk-Engelsk-Japansk-Australsk set-up
Til top Vis schweinsteiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schweinsteiger
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hey lorx,

Okay - det lyder jo godt. Jeg tror også jeg ender med at investere i en Dali SWA-12 subwoofer istedet for :)

schweinsteiger,
JJAZ fødderne er fremragende! - bassen har fået mere dybde og dynamik og nu spiller mit gulv ikke med længere :)


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
schweinsteiger
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

hvor har du købt dem? og hvad koster de? 

__________________
Dansk-Østrisk-Engelsk-Japansk-Australsk set-up
Til top Vis schweinsteiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schweinsteiger
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hey,

Fødderne kan købes ved JJAZ
- Jeg kender faktisk ikke prisen på dem, da jeg har modtaget dem som en julegave.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg ville lige sige at jeg lige har fået sat mit Audiotrak Prodigy 7.1 LT i computeren - nøøøj en forskel fra det gamle SoundBlaster Live!

Nu skal jeg så bare have fat i et optisk kabel dertil, så tror jeg det kører :)


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej hej,

Så har jeg fået hentet et optisk kabel til at køre imellem PC og forstærker. Utrolig hvad sådan et kabel kan gøre!!

Det var egentligt lidt noget "pis" - kablet rendte op i godt 1050kr., selvom det kun koster 399kr. ved Hifi-klubben. Der skete det uheldige at jeg i en fart fik et børne-klippekort med istedet for voksen - det endte med en bøde på 500kr + at jeg måtte købe et nyt klippekort i Aalborg for at komme hjem - 153kr.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

surt så har du da en god historie om det  kabel

mvh. filur

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali
 
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Yamaha DSP A2 er en super surroundsoundforstærker. I modsætningen til mange af de nye modeller har den en stor strømforsyning og kan levere ret meget effekt. Den kan sagtens trække B&W 604'erne og i forhold til Denons' 3802 så vil jeg mene at den er bedre rustet hvis du taler om at spille højt.

Som andre også råder dig til, så ville jeg spare sammen til effekttrin - hvis du da elles mener at mangle watt og ikke er ved at få høreskade i forvejen

Bare sig til hvis du skal have hjælp til opsætning af Yamahaen, så kan jeg godt hjælpe dig. Har haft den forstærker i mange år og kender alle menupunkter ud og ind.



__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej Olsen,

Ang. DSP-A2'eren, så mener jeg ikke at den mangler krafter når jeg f.eks. ser film. Det er mere baseret på den lyd som den har - jeg synes ikke rigtig den er klar og åben, specielt ikke ved musik i Rock-genren. Altså baserer jeg mine overvejelser på at få en anden forstærker, som klarer stereo-delen bedre end Yamaha'en, da stereo-delen gerne bliver brugt i 4-5 timer hver eneste dag.

Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig engang når jeg bliver halv-rig, at låne en Denon 2805 eller 3805 med hjem ude fra Hifiklubben og så sammenligne dem.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg langt om længe taget nogle nye billeder af herlighederne :)

__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået min Marantz SR8500 reciever, som skal erstatte Yamaha'en - og det er bestemt til den gode side!
Stereo-delen er blevet betydeligt bedre og surround-panoreringen synes jeg også er blevet klart bedre. Kan klart anbefales!

Ligeledes modtog jeg igår en Sanyo PLV-Z3 projektor, som selvfølgelig skulle indviges. Dette blev, desværre, gjort med et hvidt lagen hunget op med gaffatape, og et ringe S-video kabel fra dvd-afspilleren. Jeg skød billedet op i ca. 90", hvilket er lige rigeligt med en siddeposition blot 2,3mtr. fra lærredet. Jeg regner med at bestille et 76" Projecta ProCinema høj-kontrast lærred, samt Supra's nye HDMI-DVI kabel, og så køre kablet ned igennem Marantz'en, så jeg kan have flere forskellige DVI kilder tilkoblet.

Her i weekenden regner jeg med at skal ud i garagen og have lavet et ophæng til projektoren, så den kan komme lidt tættere på lærredets kommende position.

Note: billedhosten er nede lige pt., men jeg har heller ikke fået taget nye billeder endnu, så det går nok :-)


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
M.Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at se billederne (da jeg heller ikke har set de gamle ) det lyder jo som et fedt setup..

Lykkedes det dig at komme af med din yammi, syntes den var tilsalg noget tid?



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis M.Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.Riis
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, jeg bliver også gladere og gladere for setuppet - den gamle er pt. i garagen for at svejse et ophæng sammen til projektoren :-)

Yamaha'en var til salg i lang tid (og er det for så vidt stadig) - jeg ved sku ikke hvad der går galt, men folk vil ikke give mere end ~2200 for den, hvilket jeg selv mener er alt for lidt. Der var dog to der ringede på den igår aftes, hvoraf den ene gerne skulle komme og se på den idag. Så snart den er solgt, kan jeg få bestilt lærredet og hdmi-dvi kablet.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Så er ophænget til projektoren blevet færdigt, og det er blevet rigtig godt, og så har det ikke kostet mig en eneste krone 

I løbet af de kommende dage skal jeg nok få taget nogle nye billeder, men jeg venter lige til, at jeg får sat lærrede op.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
tr0lle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth. Hvor har du købt din projektor? Og hvad har du givet for den? 
Til top Vis tr0lle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tr0lle
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej tr0lle

Jeg måtte give 9825kr. for den fra digitalo.de inkl. fragt (pr. efterkrav) med UPS. Det synes jeg ikke selv er så slemt.


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes