Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 03:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

så er det smidt et par stykker afsted......ærgeligt jeg ikke fik taget i dagslys...meen dethar i til gode
Til top Vis morten29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten29 Besøg morten29's Websted
 
Hansey
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har et lidt dumt spørgsmål her, men hvad skal man tilslutte dvden til tv'et med, bare almindeligt scart stik? Hvor meget betyder det "rette" antenne kabel til sat receiveren når man har et 37pf9830?
Til top Vis Hansey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansey
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

parbis skrev:
Korrekt! Min LCD's kilde er sat til HD

I så fald er dit Tv sat op til automatisk at påføre det modtagne signal en grad af overscan. Det er det du prøver at kompensere for, ved at sende en opløsning på 1216x676 og ikke 1280x720. Ikke at det er odiøst eller er noget specielt for dette fjernsyn, men det er blot et sørgeligt levn fra 1940'ernes teknologiske begrænsninger.
I Tv'ets spæde barndom var oscillatorer ustabile. Konsekvensen af de affødte ustabile timings var små forskydninger både vertikalt og horisontalt, hvilket er specielt synlige i billedets yderste kanter. Man accepterede dog tidens begrænsninger og besluttede sig for at gemme 5% af billedet på alle leder - det såkaldte "safe-action" område.
Sidenhen har teknologien dog forbedret sig og Tv kan nu uden problemer holde sig inden en 1% forvrængning i kanterne. Producenterne er dog ikke kommet videre siden 1940 og holder fast i datidens "safe-action" værdier i deres brug af overscan - og det selv i fladskærmens tidsalder!
Det er jo endnu en ting producenterne ikke har fået styr på. Hd-kameraer optager jo matrialet i 1920x1080 (eller 1280x720) og det bliver så vist i godt og vel 1824x1024 (hvis man vel og mærke også antager, at i ikke har Pixel Plus HD tændt og at Philips heller ikke har en anden skjult intern nedskalering) på jeres 1920x1080-Tv, efter implemteringen af de 5% overscan. Det bekræftigere også min teori, som jeg tidligere har været fremme med i anden tråd, om at ingenørene på henholdsvis paneler og videokredsløb ikke får lov at snakke sammen ude i Tv-producenternes udviklingsafdelinger. Egentlig ville alt jo være fryd og gammen, hvis bare man lavede paneler med en fysisk opløsning på 1824x1024.

Hvad ellers er den umiddelbare løsning på problemet, kan jeg høre dig spørge Svaret er enkelt, køb et Tv der er optimeret mod HTPC-brug. Det vil sige et Tv, der giver mulighed for at sende det en opløsning som er lig panelets fysiske og har PC-tilslutning som mulighed i input-source -menuen.
Hvis man vælger PC-tilslutning, fra sit Tv's menu, påfører videokredsløbet jo heller ikke de 5% overscan som ellers er normalt. Det kan også ha' den berigende bi-effekt, at man nu opdager hidtil usete detaljer i billedperiferien på de film man ellers har set til hudløshed. 

parbis skrev:
Selvom du sikkert har ret i dine skaleringsformodninger, så kan jeg ikke forstå hvordan du kan konkludere at 9830'eren er uegnet til HTPC brug.

Den opfylder ganske vist ikke dine teoretiske krav til det 'ultimative LCD-TV til HTPC brug', men det er efter min mening ikke ens betydende med at 9830'eren er uegnet til HTPC brug. 1:1 pixel mapping er sikkert perfekt, hvis du sender et stationært billede fra PC til LCD med LCD'en native opløsning, men hvor tit gør du egentlig det? Oftes vil frontend'en i sig selv have en anden opløsning og hvad med når du sender et PAL signal gennem dit TV-kort og videre til din LCD skærm - så må det det da gå helt galt med teorien! I sidste ende kommer det vel an på resultatet - altså hvordan HTPC signalet ser ud på LCD'en.

Jamen det er jo netop her dobbelt-skalering kommer ind i billedet. Jeg outputter jo konstant mit Tv's fysiske opløsning fra grafikkortet, uagtet matrialets opløsning, hvorfor al skalering i mit system udelukkende foregår i computeren.
Du outputter 1216x676 og 9830'en varetager skaleringen herfra og op til 1920x1080. Din computer varetager altså skaleringen i sin egen og unikke algoritme fra en given opløsning (ja, efter dine indstillinger skal jo selv 720p nu skaleres) til 1216x676, hvorefter Tv'et overtager med en ligeså unik og sikkert også væsentlig anderledes algoritme. Det er jo dræbende for billedet.
Herudover er 9830'erens scaler, efter Otto's udsagn, jo også optimeret mod standard HD-opløsninger - der kommer jo striber i hans 1:1 testbilleder, når der køres med en "skæv" opløsning, som ex. 1216x676.
Endelig skal du optimalt også have seperate driver-indstillinger for dels PAL, 720p og 1080i. Jeg derimod kan nøjes med konstant, at føde mit Ultimative LCD-TV til HTPC med én opløsning.   

parbis skrev:
Jeg ved ikke med LG skærmen, men resultatet på 9830'eren er omend ikke knivskarpt fra 1 cm afstand ... så meget tæt derpå. Derudover benytter du måske også din LCD'en til andet end HTPC brug. Set i sammenhæng med 9830'erens egenskaber i øvrigt, gør at jeg på det varmeste kan anbefale den både til HTPC brug og som almindeligt TV/HDTV.

Denne anbefaling stejler jeg altså lidt over. Hvis du kan leve med et billede set gennem et slør af skaleringer så fint med mig, men at anbefale det til andre synes jeg tangerer mod det culpøse.

Rasmus Larsen skrev:
Jeg skal prøve at gøre hvad jeg kan, men kilderne og personerne i Danmark er desværre ikke verdens navle. Jeg kunne fortælle de første 10 filialer i Danmark mere om enkelte af deres produkter end de selv kunne. Og sådan er det desværre når der ikke er så stort engagement her i Danmark.

Jeg har dog også kilder i udlandet, men om de er villige til at afsløre sådanne ting, er jeg ikke sikker på. Men lige meget hvad, så skal jeg nok prøve.

Læg lidt journalistisk pres på dem Flatpanels må da efterhånden være oppe på et besøgstal, der giver dig mulighed for dette.
Vedrørende afsløringer tror jeg da ellers nok du har helt ret. Man kan jo ikke just sige, at det ville være flaterende reklame, hvis nogen grimme sandheder så dagens lys.

Otto, TC skrev:
Tænker du på tv'et eller DVDO'en?

Begge dele, men lige angående "input-source'en" (i menuen) tænker jeg på Tv'et.

Crosseyed skrev:
Men jeg er ihvertfald blevet ganske rolig igen efter at ZeroCool's påstande er blevet skudt ned igen (af ham selv endda  )

Ja, jeg dragede lige nogen forhaste konklusioner, men det betyder dog nødvendigvis ikke at der ikke er nogen problemer. 
Min hurtige udmelding, omend ukorrekt mere specifikt, kan godt vise sig at være sand i princip. Altså at 9830'eren ikke nødvendig skalerer al input internt ned til en prædifineret opløsning på præcis 1024x768, men at den måske gør det til en anden opløsning. Husk nu på at Philips, i hvert fald, i deres tidligere modeller har benyttet sig at dette, så tanken er jo ikke fjern, at de også har implementeret et lignende billedbehandlingskredsløb i 9830'eren.
Under alle omstændigheder vil jeg i hvert anbefale at afvente resultatet af de nærmere undersøgelser udí teknikken benyttet i skærmen, før man smider de mange penge i skødet på forhandleren.
På nuværende tidspunkt kan vi jo allerende konkludere at 9880'eren i hvert fald skalere en smule grundet "safe-action", jf. ovenfor.  

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

parbis skrev:
Jeg ved ikke med LG skærmen, men resultatet på 9830'eren er omend ikke knivskarpt fra 1 cm afstand ... så meget tæt derpå. Derudover benytter du måske også din LCD'en til andet end HTPC brug. Set i sammenhæng med 9830'erens egenskaber i øvrigt, gør at jeg på det varmeste kan anbefale den både til HTPC brug og som almindeligt TV/HDTV.

Denne anbefaling stejler jeg altså lidt over. Hvis du kan leve med et billede set gennem et slør af skaleringer så fint med mig, men at anbefale det til andre synes jeg tangerer mod det culpøse.

Du er da godtnok noget af det stiveste zerocool!  Hvis ikke et produkt kan leve op til dine meget ultimative krav, så er det umuligt for nogen at anbefale det til andre?

Jeg er selv et pernittengryn, men det er det samlede regnestykke af plusser og minusser der afgør om jeg vil have et produkt. Og selvom jeg ikke kan få 1:1 pixelmapping på et 37PF9830, så har jeg alligevel valgt at bestille det. Det lyder for mig som om at den billedkvalitet jeg vil kunne få med min HTPC ikke er perfekt, men rigtig god... Faktisk sætter jeg pris på nogle af de "culpøse" anbefalinger herinde.

Det KAN naturligvis være at jeg må komme kravlende tilbage og undskylde når jeg nu rent faktisk har fået mit TV og det viser sig at billedet er forfærdeligt, men jeg synes du skulle prøve at forstå at der findes folk i dette forum for hvem 1:1 pixelmapping ikke er det ultimative alene ved et TV.

Cheers
Rolighed

PS. Da dit LG ikke har Ambilight så mener jeg det er ubrugeligt og det vil være særdeles "culpøst" at anbefale det til andre herinde!

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Hvis man nu ligger stor vægt på korrekte panoreringer og ikke alt det hakkeri man normalt ser, er 1:1 pixelmapping så også det bedste her?



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
parbis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Jamen ...

Jeg tror ikke, at du fangede pointen i mit tidligere indlæg.

 

Om det er HTPC’en eller LCD’en der skalerer billedet og med hvilke eller hvor mange algoritmer er mig ligegyldigt. Det er slutresultatet der tæller!

1:1 pixel mapping mellem HTPC og LCD er i selv ikke en garanti for et godt billede.

Til top Vis parbis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af parbis
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
Du er da godtnok noget af det stiveste zerocool!  Hvis ikke et produkt kan leve op til dine meget ultimative krav, så er det umuligt for nogen at anbefale det til andre?

Jeg er selv et pernittengryn, men det er det samlede regnestykke af plusser og minusser der afgør om jeg vil have et produkt. Og selvom jeg ikke kan få 1:1 pixelmapping på et 37PF9830, så har jeg alligevel valgt at bestille det. Det lyder for mig som om at den billedkvalitet jeg vil kunne få med min HTPC ikke er perfekt, men rigtig god... Faktisk sætter jeg pris på nogle af de "culpøse" anbefalinger herinde.

Det KAN naturligvis være at jeg må komme kravlende tilbage og undskylde når jeg nu rent faktisk har fået mit TV og det viser sig at billedet er forfærdeligt, men jeg synes du skulle prøve at forstå at der findes folk i dette forum for hvem 1:1 pixelmapping ikke er det ultimative alene ved et TV.

Jeg mener bare det er culpøst, når parbis udtaler sig så positivt om noget, dersom han ikke har referencegrundlaget i orden. Siden han udtaler sig så positivt om 9830'eren i brug i sammenhæng med HTPC, må den altovervejende formodning jo være, at han ikke har set et pixelperfekt billede. 

rolighed skrev:
PS. Da dit LG ikke har Ambilight så mener jeg det er ubrugeligt og det vil være særdeles "culpøst" at anbefale det til andre herinde!

Tjah, jeg har prøvet at vikle blinkende multifarvede lyskæder omkring bagsiden af mit Tv. Det er dog noget jeg hurtigt har afmonteret igen, da det bliver forstyrrende og øjnene distraheret væk fra skærmbilledet  Nej, helt ærlig... Ambilight, om man så ser det som en velsignelse eller ej, har jo intet at gøre med kvaliteten af billedet.

Wizard skrev:
Hvis man nu ligger stor vægt på korrekte panoreringer og ikke alt det hakkeri man normalt ser, er 1:1 pixelmapping så også det bedste her?

Ja, der er ikke tale om konkurrerende teknologier.

parbis skrev:
Jeg tror ikke, at du fangede pointen i mit tidligere indlæg.

 

Om det er HTPC’en eller LCD’en der skalerer billedet og med hvilke eller hvor mange algoritmer er mig ligegyldigt. Det er slutresultatet der tæller!

1:1 pixel mapping mellem HTPC og LCD er i selv ikke en garanti for et godt billede.

 

Ja, 1:1 pixelmapping bevirker helt sikkert ikke alene et godt slutresultat. Det er dog en altafgørende faktor, som skal være i orden for at sikre sig et rigtigt godt billede - alternativt, hvis 1:1 ikke er muligt, er én skalering det bedste for at fordre et hæderligt resultat.

Det der ærger mig mest er, at du baseret på dine udtalelser, med al sansynelighed, ikke har set hvor godt et billede fra en HTPC til fladeskærm kan være under ideelle omstændigheder.    

Det her er både ment på dig og rolighed - Jeg forstår udmærket godt at i forsvarer jeres meget dyrer erhvervelse - det er vel en almindelig menneskelig reaktion (fornægtelse) -, men faktum er at det nok er lidt af et fejlkøb til det i påtænker at bruge det til. I kan sikkert få et ok billede, men det er bare ikke så godt, som det kunne være. Jeg prøver jo for gud skyld bare at hjælpe jer.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
parbis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Ja, 1:1 pixelmapping bevirker helt sikkert ikke alene et godt slutresultat. Det er dog en altafgørende faktor, som skal være i orden for at sikre sig et rigtigt godt billede - alternativt, hvis 1:1 ikke er muligt, er én skalering det bedste for at fordre et hæderligt resultat.

Det der ærger mig mest er, at du baseret på dine udtalelser, med al sansynelighed, ikke har set hvor godt et billede fra en HTPC til fladeskærm kan være under ideelle omstændigheder.    

Det her er både ment på dig og rolighed - Jeg forstår udmærket godt at i forsvarer jeres meget dyrer erhvervelse - det er vel en almindelig menneskelig reaktion (fornægtelse) -, men faktum er at det nok er lidt af et fejlkøb til det i påtænker at bruge det til. I kan sikkert få et ok billede, men det er bare ikke så godt, som det kunne være. Jeg prøver jo for gud skyld bare at hjælpe jer.

Jeg ikke uenig i at 1:1 pixelmapping er en faktor, men i den store sammenhæng er det jo bare én faktor blandt en række andre og måske endnu mere essentielle faktorer i processeringen af billedmaterialet undervejs fra kilde gennem HTPC'en og videre til LCD'en? Hvad med TV-kort, grafik-kort og selve kildematerialet? Hvorfor fokusere sådan på 1:1 pixelmapping ... det er det jeg ikke forstår, zerocool!

(I øvrigt har prisen ikke været en faktor for mig, da jeg er kommet relativt let til den, så det behøver du ikke spekulere mere over. )

Til top Vis parbis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af parbis
 
btrader
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

jeg er helt klart på zerocool`s hold, hvis man har en htpc eller har tænk sig, at anskaffe sig en.
Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

parbis skrev:
Jeg ikke uenig i at 1:1 pixelmapping er en faktor, men i den store sammenhæng er det jo bare én faktor blandt en række andre og måske endnu mere essentielle faktorer i processeringen af billedmaterialet undervejs fra kilde gennem HTPC'en og videre til LCD'en? Hvad med TV-kort, grafik-kort og selve kildematerialet? Hvorfor fokusere sådan på 1:1 pixelmapping ... det er det jeg ikke forstår, zerocool

Hvorfor tror du egentlig der er så meget hype omkring HDTV? Det er jo fordi HD-signaler, i sagens natur, er i en bedre opløsning end SD-signaler og dermed har en øget detaljegrad. Hvis man dog vælger at voldtage HD-signalet med skalering på skalering vil meget af den information, som før udgjorde HD-signalet, gå tabt. Du må jo også forstå, at hvis man anvender flere forskellige algoritmer (specielt som du gør det på et ikke standard HD-signal, med en scaler-engine optimeret til standard HD-formater) af det samme signal, vil resultatet være væsentlig ringere end den dårligste scaler i systemet.
Jeg kan jo vende spørgsmålet om og spørge dig - hvad vil du helst se, en film i SD-format på en rigtig god SD-skærm eller samme film i HD-format på en selv gennemsnitlig god 1:1 pixelmappende skærm?

Og for at citere mig selv
Citér:
Det der ærger mig mest er, at du baseret på dine udtalelser, med al sansynelighed, ikke har set hvor godt et billede fra en HTPC til fladeskærm kan være under ideelle omstændigheder.

For i så fald du havde ville du ikke sige som du gjorde.  

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Nej, helt ærlig... Ambilight, om man så ser det som en velsignelse eller ej, har jo intet at gøre med kvaliteten af billedet.

Korrekt! Men det har noget at gøre med kvaliteten af det opfattede billede.

zerocool skrev:

Ja, 1:1 pixelmapping bevirker helt sikkert ikke alene et godt slutresultat. Det er dog en altafgørende faktor, som skal være i orden for at sikre sig et rigtigt godt billede - alternativt, hvis 1:1 ikke er muligt, er én skalering det bedste for at fordre et hæderligt resultat.

Det der ærger mig mest er, at du baseret på dine udtalelser, med al sansynelighed, ikke har set hvor godt et billede fra en HTPC til fladeskærm kan være under ideelle omstændigheder.

Det her er både ment på dig og rolighed - Jeg forstår udmærket godt at i forsvarer jeres meget dyrer erhvervelse - det er vel en almindelig menneskelig reaktion (fornægtelse) -, men faktum er at det nok er lidt af et fejlkøb til det i påtænker at bruge det til. I kan sikkert få et ok billede, men det er bare ikke så godt, som det kunne være. Jeg prøver jo for gud skyld bare at hjælpe jer.

Altså, jeg kan starte med at fortælle at jeg HAR set en HTPC afspille HD-materiale på en 37PF9830! Og dernæst kan jeg fortælle dig, at hvad jeg så var godt nok til mig! Jeg går ikke ud fra at der er noget i de 2 sætninger der kan fejltolkes!?! Når jeg så også tillægger superlækkert skærmdesign, superlækker fjernbetjening, superlækkert Ambilight m.m. - så kan jeg ikke rigtig få øje på hvad det er du mener der skulle få mig til at vælge et alternativ TV? Omend jeg dog ikke tvivler på at det skal du nok fortælle mig.

Og bare lige for at pointere at det ikke er en primitiv menneskelig reaktion jeg udøver: Jeg bestilte mit 37PF9830 EFTER at jeg havde læst en masse af dine "advarsler" overfor dette TV.

Og hvad angår at have de rette erfaringer og data til at basere sine udtalelser på... Aaarhh - ser vi tilbage i tråden, så er det vist heller ikke din egen stærkeste side?

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
Korrekt! Men det har noget at gøre med kvaliteten af det opfattede billede.

Ja, lige så meget som teenagerne i Vendsyssel synes, at spejlkugler og stroboskoplys, har noget at gøre med kvaliteten på det musik de lytter til.

rolighed skrev:
Altså, jeg kan starte med at fortælle at jeg HAR set en HTPC afspille HD-materiale på en 37PF9830! Og dernæst kan jeg fortælle dig, at hvad jeg så var godt nok til mig!

Det er måske mere sigende for dine billedkrav end for 9830'erens reelle kvaliteter - eller mangel på samme.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

rolighed skrev:
Korrekt! Men det har noget at gøre med kvaliteten af det opfattede billede.

Ja, lige så meget som teenagerne i Vendsyssel synes, at spejlkugler og stroboskoplys, har noget at gøre med kvaliteten på det musik de lytter til.

rolighed skrev:
Altså, jeg kan starte med at fortælle at jeg HAR set en HTPC afspille HD-materiale på en 37PF9830! Og dernæst kan jeg fortælle dig, at hvad jeg så var godt nok til mig!

Det er måske mere sigende for dine billedkrav end for 9830'erens reelle kvaliteter - eller mangel på samme.

Se, det er netop sådanne formuleringer som dine ovenstående der provokerer mig!   9830'eren har muligvis andre kvaliteter end du muligvis sætter pris på - men de er ikke desto mindre reelle kvaliteter for mig og så er den ikke længere!

Du er tilsyneladende ikke i stand til at udtrykke dig på en neutral og saglig måde. DIN mening er for dig åbentbart den eneste rigtige - du KAN ikke acceptere at andre har en anden mening/holdning - og det fortæller du dem så på en måde der for mig virker meget nedladende!

Jeg får umiddelbart lyst til at spørge til din alder? "I am the Law" tsk tsk.

PS. Det er ganske veldokumenteret hvorledes farver og lys omkring et billede påvirker opfattelsen af selve billedet. Og jeg kan afsløre at det ikke har noget med spejlkugler at gøre!

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed
 
Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

 Hva så rolighed!!! Keep up the good work!!!

 

Har du hørt noget nyt om vores tv??

Til top Vis Friiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friiz
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Så, så... jeg har i denne tråds "søstertråd" (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344& PN=1) ligeledes forsøgt at mane gemytterne til ro, men gør det gerne igen. Lad os nu alle bevare et anstændigt niveau. Zerocool har mange gode pointer og viden, hvilket selvsagt ikke berettiger til direkte kritik eller provokationer. Ligeledes skal man ikke lade sig provokere for let.

Lad os alle huske, at det skrevne ord let virker mere anstødeligt end det talte. Hvis I havde haft denne meningsudveksling mundtligt, ville I næppe kunne hidse hinanden op i samme grad. 

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan seriøst godt forstå "rolighed"´s reaktion. Jeg har fulgt hele denne tråd, og krummet tæer over Zerocool´s opførsel... Den er VITTERLIGT bogstaveligt talt ZERO-cool.

Han taler som om han kan undvære krydderen og har ret i alle hans antagelser. Hvor det dog frydede mig at se Otto sætte ham på plads

Især at skulle gøre sig til dommer over andres holdninger og smag, er decideret forrykt. Det kan godt være at Mr.know-it-all, nogenlunde kender til teknikken, men det giver ham ingen ret til at nedgøre andres meninger.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti
 
rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Friiz skrev:

 Hva så rolighed!!! Keep up the good work!!!

Har du hørt noget nyt om vores tv??

Jeg skrev til firmaet i dag og spurgte om de havde modtaget min overførsel (sendt tirsdag) - og om de havde en leveringsdato. De svarede hurtigt tilbage at pengene var modtaget og TV'et ville blive sendt i slutningen af næste uge (jeg bestilte jo lidt senere end jer andre).

Jeg havde i min mail til dem nævnt, at jeg vidste de skulle sende nogle 37PF9830'ere til DK i næste uge - og spurgte om mit TV ville være blandt dem. Det svarede de jo ikke direkte tilbage på, så forhåbentligt vil jeres være/blive sendt før "slutningen af næste uge" (krydser fingre).

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre om jeres nye TV, Håber I vil berige os andre med jeres oplevelser med "det nye barn"!!!

Og til jer andre: Hvis I har fulgt med i denne tråd (og andre), er det egentlig utroligt, at I kan hidse jer op over zerocool's barnagtige og blærerøvsagtige provokationer...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Friiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friiz
 
kristianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
Friiz skrev:

 Hva så rolighed!!! Keep up the good work!!!

Har du hørt noget nyt om vores tv??

Jeg skrev til firmaet i dag og spurgte om de havde modtaget min overførsel (sendt tirsdag) - og om de havde en leveringsdato. De svarede hurtigt tilbage at pengene var modtaget og TV'et ville blive sendt i slutningen af næste uge (jeg bestilte jo lidt senere end jer andre).

Jeg havde i min mail til dem nævnt, at jeg vidste de skulle sende nogle 37PF9830'ere til DK i næste uge - og spurgte om mit TV ville være blandt dem. Det svarede de jo ikke direkte tilbage på, så forhåbentligt vil jeres være/blive sendt før "slutningen af næste uge" (krydser fingre).



det må være en standard mail, for alle for samme svar fra dem... vi sender det i slutningen af næste uge... ugen efter er det så igen, i slutningen af næste uge...

er ved at være ret utålmodig
Til top Vis kristianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianm
 

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes