Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 15:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Tranums byggeprojekt (Pana 42PV500) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg købte hus for 2 år siden, og er nu endelig færdig med at restaurere den indvendige del, som jeg stort set har stået for alene, med lidt hjælp fra min kæreste/kone. Det endte med at alle rum fik en tur lige fra udskiftning af Bad og Køkken, til en ny hjemmebio/stue. Faktisk blev stuen sidste hånd på værket, og er netop blevet færdig. Mangler dog stadig at købe gardiner og lamper, og at få hængt nogle billeder på væggene, men jeg synes nu alligevel den tåler en fremvisning. Jeg har igennem de sidste 2 år tænkt meget på min kommende hjemmebio, og har i perioder været fast besluttet på at jeg skulle have anskaffet mig en projektor. Jeg startede faktisk med at overveje et 36” Panasonic PD30 CRT tv. Jeg endte dog med at købe et Plasma, Panasonic 42PV500 og det har jeg endnu ikke fortrudtJ. Det er et fantastisk TV, som jeg er meget glad for.

Nå nu til billederne:

 

Her står vi i køkkenet og har stuen inde til højre. I det rektangulære hul i væggen planlægger jeg at indbygge anlæg. Dette vil således blive indbygget under den trappe jeg er ved at snedkere på gulvet.

Samme hul i væggen, dog denne gang set fra stuen. Trappen er kommet op.

Edit (29-09-2005): Stuens dimensioner: 8,2m x 3,9m.

Her et billede af bagvæggen som den så ud. Nu til de mere spændende billeder, det færdige resultat:

Samme billede som før. Baghøjtalerne er B&W Dm601s2. Kablerne er fræset ind i væggen. I hjørnet bag sofaen kan man ane min Subwoofer, en B&W ASW800. En rigtig lækker sagJ

Her er vi lidt tættere på. Et 8 m. Tara Labs Prism 2200Sub kabel løber under gulvet.

Og fronten, som består af et sæt B&W DM802s3.

og en B&W HTM Center. En Panasonic 42PV500. Denon DVD-3910. Marantz SR-8500. Aragon 4004mkII effektblok og en Digiality parabol-modtager, som jeg faktisk har været med til at programmere softwaren til, da jeg for et par år siden arbejdede hos Futarque. Den står dog til udskiftning snart, da der i øjeblikket graves i byen, så vi inden for et par måneder får lagt lysleder ind. Det bliver rartJ Plasma tv’et er tilkoblet parabolmodtageren med et 2 m Supra Scart kabel. DVD er tilkoblet plasma med et 2 m Supra HDMI. Imellem Marantz og Aragon er der et Tara Labs RSC Master Gen2. Mellem DVD og Marantz er der et Supra Coax digital kabel til surround og et Tara Labs (et eller andet) til den analoge lyd.

 Kablerne trækkes igennem fra køkkenet:

Når køleskabet trækkes ud er der adgang til alle kabler. Bl.a. sidder der en stikkontakt til anlægget som har sin egen sikringsgruppe. Køleskabet er derfor ikke koblet til den samme, og naturligvis heller ikke ovnen som kører på kraft.

Her et billede fra siden. Kablerne til højttalerne (TaraLabs RSC Master Gen2) er trukket i rør under gulvet. Samme kabel går til centerhøjttaleren, men dog ikke til baghøjttalerne, som må nøjes med et Tara Labs Clara kabel.

Gulvet er et teak stavparket, og jeg har gemt et par stave, så jeg kan skifte dem ud, hvis jeg en dag ikke vil have kablerne der længere. (Damn det tager lang tid at lime 900 stave til underlagetJ)

Et closeup af anlægget. Racket er skåret at de samme teak bordplader som vindueskarmene og køkkenbordet. Bagpladen har jeg lavet af en 10 mm mdf som jeg har malet sort. Derefter har jeg med en stiksav skåret nogle huller til kablerne. Et sort stykke stof er sat på bagsiden ved hullerne, så man ikke kan se bagsiden af køleskab og køkkenskab.

 

Her ses toppen af DVD/CD reolen som jeg naturligvis har bygget af det samme træ som stereoracket. Det er skubbet ca. 8 cm ind i væggen så det stikker lige så langt frem som racket.

Lige et billede af den anden ende af stuen. Som sagt tidligere, er stuen lidt bar, uden gardiner, lamper og diverse, men det kommer. Det vigtigste er jo på plads.

Lige til slut et billede af Plasma TV’et i aktion. Der kan anes lidt reflektioner, som skyldes de uafdækkede vinduer.

 

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1781
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Noget af det flotteste jeg har set!

TOP$

edit: ...og helt sikkert det mest gennemførte!
Virkelig flot x100

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hold da ferie, virkelig flot og gennemført!

Kan se du også indenfor kortere tid har købt ny dvd/reciever til formålet. Fantastisk setup....

Dejligt at følge dit projekt fra bunden..!

Stor ros herfra, et lille men, kunne du ikke beskrive din lydside lidt mere omkring dit valg og sådan? Kunne være fedt...

Ellers kanont projekt...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Sindssygt flot.... Det må have været et stort stykke arbejde.

Jeg er meget misundelig ...

Et stort tykt gardin bag sofaen vil nok gavne akustikken. Og så måske lige en projektor når det skal ses film...

Mvh. JBL 

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord.

Ja det har været et temmeligt stort arbejde, da jeg tilsammen har været igang med en totalrenovering af 135 kvadratmeter. Så jeg har ikke dovnet de sidste 2 år. Det er super rart at være færdig.

Vi planlægger at hænge nogle foldegardiner op i vinduesrammerne, og så have nogle mørklægnings rullegardiner inde på vinduet, på vinduerne lige bag sofaen. Tror dog ikke det bliver det tykkeste stof.

Mit valg af lydside har efterhånden været en lang process. Jeg tror det bedste valg jeg har gjort i tidens løb, var da jeg anskaffede mig 802'erne. Det er mit 3. sæt af slagsen så jeg kan ikke komme uden om at de passer perfekt i mine ører. Da jeg skulle have surround var det nærlæggende at finde centeren der matchede. Tidligere på året (2005) fandt jeg subben i den blå avis, og så slog jeg til. Det er jo den der passer i serien.

Jeg har tidligere haft Nakamichi PA5/CA5, Nakamichi PA7/CA7 og Onkyo M588/P388. Aragonen er den forstærker der har lydt bedst på mine højttalere. Lige bortset fra en Pathos CinemaX som jeg lånte af en kammerat tidligere på året, den var super. 

Jeg har tidligere haft en Denon S10 cd-afspiller, som jeg var meget glad for. Den solgte jeg på et tidspunkt, da jeg skulle have min første DVD-afspiller. Købte en Pioneer DV717. Lydmæssigt nåede den ikke S10'eren til sokkeholderne. Det havde jeg dog heller ikke regnet med, men planen var at investere i en DA-konverter. Jeg havde fat i et par stykker, bl.a. en Cambridge og en Northstar. Northstar'en var jeg rimeligt imponeret af. Dog ville jeg gerne tilbage til S10'er lyden, og havde kortvarigt fat i en Denon DVD3800 og en Pioneer DV737. Pioneer gør det bare ikke særligt godt lydmæssigt, men tilgengæld er de super til filmafspilning. 3800'eren var fin, men jeg skiftede den ud til fordel for 3910'eren. Den er jeg glad for lydmæssigt og selvfølgeligt også billedmæssigt. Eneste ulemper er at den er mega langsom til at registrere hvilken plade der er i skuffen, og så viser den altid ukendt ved danske tekster og lydspor, noget selv den aldrende 717 aldrig havde problemer med.

Jeg har i ca. 3 år spillet surround på en Onkyo TX-SV777, hvilket den gjorde rigtigt godt. Dog skiftede jeg over på min Aragon forforstærker (18K) når jeg skulle høre musik, da Onkyo'en ikke kunne følge med Aragonen. I år besluttede jeg mig så til at skifte både Aragon forforstærkeren og Onkyo surround receiveren ud med én kasse, da det var lidt irrirterende at skifte mellem dem, selvom jeg benyttede en QED omskifter. Jeg prøvede en Parasound prologic forforstærker m. 5.1 indgang, men den syntes jeg ikke specielt om. Aragonen 18K'eren lød noget bedre i min kombination. Så den røg hurtigt videre. Så tog jeg chancen og lånte en Denon 3810 surround forstærker, selvom jeg ikke regnede med at den kunne konkurrere med 18K'eren. Men det syntes jeg faktisk den kunne. Så jeg fik blod på tanden og prøvede en Marantz SR8500, og den endte jeg så med at købe. Aragon forforstærkeren solgte jeg så. Det var ikke fordi Marantzen lød bedre end Aragonen, men jeg kan leve med kompromisset.

Så det er lidt af baggrunden for mine valg.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted
 
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:

Og så måske lige en projektor når det skal ses film...

Som nævnt tidligere har jeg virkeligt overvejet projektor, fordi det er en kanon oplevelse med det store billede. 42" er et stort billede men det er bare ikke det samme som 80-100". Men jeg har gjort et valg, og det blev en plasma på væggen. Og det er jeg meget glad for. Så der kommer ikke nogen projektor op i stuen nu.

Jeg vippede dog utroligt meget frem og tilbage fra projektor til plasma, men jeg gjorde faktisk det endelige valg da jeg skruede gipspladerne i loftet op. Jeg undlod simpelthen at trække kabler til projektoren.

Så det store lærred er forbeholdt biffen for mig.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

 Hold da helt kæft, det ser dælme godt ud, sikken en forskel der er på de første billeder og dem hvor du er færdig, virklig flot arbejde, syns det er fedt det du har lavet med dit rack til dit udstyr, ser sgu godt ud

Når man ser afstanden mellem plasma og sofa, så er der jo heller ikke den vilde afstand, så tror såmen også det er godt nok med dit 42" plasma, sgu heller ikke sjovt at kigge fra side til side når man skal læse tekster

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Klapsalve her fra!  

Lækker fidus med at skjule højttalerkablerne til 802'erne ned i selve gulvet, men også de indbyggede hyller til forstærker, DVD-afspiller mv. ser rigtig stilet ud. Nice! 



__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
Who@
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 27 September 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

alt for nice. overvejer selv og få mig en plasmaskærm

Til top Vis Who@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Who@
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er måløs.

Ekstremt. Flot. Genialt.

Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Sådan skal det sgu da gøres!!  der er ikke et øje tørt

Er det ikke lidt farligt at grave/fræse alle kabler ned?? Det var ikke gået hos mig da der ofte skiftes ud, flyttes om og laves forsøg. Men finish`en fejler skam ikke noget

Top Klasse

Tillykke herfra

 



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 
Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Flot og gennemført

M.v.h

 

Ronni



__________________
mine DVD`er ikke opdateret

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez
 
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 27 September 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Von Hinten skrev:

Er det ikke lidt farligt at grave/fræse alle kabler ned?? Det var ikke gået hos mig da der ofte skiftes ud, flyttes om og laves forsøg. Men finish`en fejler skam ikke noget

Kun kablerne til Rears og til Subwoofer kan ikke skiftes ud. Kablerne til fronterne kan skiftes da de løber igennem rør.

Bortset fra det, så må jeg indrømme at jeg ikke eksperimenterer, så meget mere som jeg har gjort. Jeg elsker selvfølgelig vellyd, men jeg er ikke længere så interesseret i at teste forskellige maskiner eller kabler for at presse de sidste dråber ud. Ved godt det er lidt imod ånden her inde men jeg er nået der til, hvor jeg bare vil nyde musik og video, og ikke rigtigt gider at sidde og lytte efter forskelle mellem kabler osv.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  





/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

 sådan skal dén skæres, virkelig flot arbejde må man sige. Men hvis du engang ikke ved hvad du vil med de der B&W, så kender jeg en modtager adr :-D

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Bager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

 
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  


Ser ganske fornemt ud

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 28 September 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Det ser bare p***e godt ud, ved ikke rigtig hvad der ellers kan beskrive det jeg ser :)
Kan godt lide dine fronter og dit TV - Resten kender jeg ikke lige til :)


__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
TomG
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Bravo

Hold da k*ft hvor er det fedt. Noget af det mest tjekkede jeg længe har set.

Til top Vis TomG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomG Besøg TomG's Websted
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Det er super nice lavet :-)
Racket er genialt, det ser rigtigt godt ud. Og det med kablerne i gulvet er også smart.
Super ide.

Tillykke med det.
Efter 2års renovering, er det vel også på tide at nyde en film en aftens tid :-) inden du sikkert ikke kan sidde stille igen


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes