Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 21:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Spørgsmålet: Er B&O HIFI ?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
63 [3,97%]
656 [41,39%]
30 [1,89%]
703 [44,35%]
133 [8,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hvis dit mål er, at det lyder "bedst", hvis man ikke kan høre "det hele", kan jeg anbefale Dantax, Denver m.fl. fra dit lokale supermarked ....

Hhmmmm... var der nogen der spurgte hvor gammel du er??

Kunne aldrig drømme om at købe hverken Dantax eller Denver! Hvis du følger lidt med, vil du opdage det!!
Men jeg prøver bare at forklare folk, at man ikke skal ryste på hovedet i forhold til prisklassens alternativer! Det er bare som om det skal se voldomt ud, før folk tror det kan spille. Og det er ikke altid sagen.

Som jeg tidligere har nævnt, gør B&O MEGET ud af at lytte. Det er mere end man kan sige om andre i branchen... Se eks Linn, der inviterer hele fagpressen på fabriksrundvisning, for at vise at de ikke en gang har et lytterum.... Hvor meget mon de lytter???



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
kaso skrev:

Hvis dit mål er, at det lyder "bedst", hvis man ikke kan høre "det hele", kan jeg anbefale Dantax, Denver m.fl. fra dit lokale supermarked ....

Hhmmmm... var der nogen der spurgte hvor gammel du er??

Kunne aldrig drømme om at købe hverken Dantax eller Denver! Hvis du følger lidt med, vil du opdage det!!
Men jeg prøver bare at forklare folk, at man ikke skal ryste på hovedet i forhold til prisklassens alternativer! Det er bare som om det skal se voldomt ud, før folk tror det kan spille. Og det er ikke altid sagen.

Som jeg tidligere har nævnt, gør B&O MEGET ud af at lytte. Det er mere end man kan sige om andre i branchen... Se eks Linn, der inviterer hele fagpressen på fabriksrundvisning, for at vise at de ikke en gang har et lytterum.... Hvor meget mon de lytter???

Nu er Linn jo også et meget omdiskuteret mærke, synes faktisk genrelt der er en tendens til at folk ikke bryder sig om Linn.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Hurtig skrev:

Præcis! Problemet er, at B&O lyden ikke fejler noget. Det gør en Vw Passat heller ikke. Men du kan da sagtens finde en bedre bil, hvis du vil slippe mønterne for det.


Og ligesom med Passat'en, kan man finde noget bedre til færre penge...

Hurtig skrev:

Hvis man kigger på hvaf man får af CD, RDS-tuner og forforstærker til 14.000, så behøver B&O ikke vige pladsen for gennemsnittet.
I øvrigt savner jeg STADIG et konkret eksempel, der tæver et BS3000 til en lavere pris. Kom nu.... Hvis B&O vitterligt er for dyrt, må i da kunne komme med noget konkret!! Kom nu!!!

Hvad gør en BS3000 til noget særligt (bortset fra at "kompaktanlæg" uden effektforstærker er sjældne - hvilket dog ikke gør dem bedre pr. definition)?

Uden at have lyttet til nedenstående kombination, er jeg temmeligt sikker på at den - til færre penge - rigeligt kan klare opgaven. Til gengæld er design og betjeningsvenlighed (og kompakt design) veget til fordel for lyden, men det er jo op til den enkelte at prioritere.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/CD-afspiller/ DENON_DCD-1500AE_CD-afspiller_Soelv.htm

+

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/T HULE_Spirit_PR100_forforstaerker_Sort_soelv.htm

+ http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/FM/AM_radio/C AMBRIDGE_340T_tuner_Soelv.htm

 

Det kan være du har ret i, at dette anlæg spiller lige så godt eller bedre end BS3000. Mit bud er, atd et på nogle områder er bedre, mens det på andre områder er ringere. Problemet er, at du har valgt enheder fra 3 totalt forskellige producenter. Når du matcher dem, skal du være MEGET heldig hvis du skal have noget der rammer en helhed. Du kan sikkert finde masser af punkter hvor det overgår BS3000... Men helheden... Den ryger!

Og så har du lige glemt noget... Kabler..... Skal det ikke forbindes?? Læg 1500-2000 oveni, så er du på 12.000,-. Det er 2000,- billigere end en B&O løsning.
Og måske er det bedre, måske ikke..... På nogle punkter måske, andre nej.

Kig så på det: Hvad synes du om det?? Er det lige så lækkert?? Nope.... Helt seriøst, vil jeg ikke mene det er dyrt, at betale 2000 mere, for at slippe for produkter fra 3 forskellige producenter, i 3 totalt forskellige designs! Har jeg ret???



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:
Hurtig skrev:
kaso skrev:

Hvis dit mål er, at det lyder "bedst", hvis man ikke kan høre "det hele", kan jeg anbefale Dantax, Denver m.fl. fra dit lokale supermarked ....

Hhmmmm... var der nogen der spurgte hvor gammel du er??

Kunne aldrig drømme om at købe hverken Dantax eller Denver! Hvis du følger lidt med, vil du opdage det!!
Men jeg prøver bare at forklare folk, at man ikke skal ryste på hovedet i forhold til prisklassens alternativer! Det er bare som om det skal se voldomt ud, før folk tror det kan spille. Og det er ikke altid sagen.

Som jeg tidligere har nævnt, gør B&O MEGET ud af at lytte. Det er mere end man kan sige om andre i branchen... Se eks Linn, der inviterer hele fagpressen på fabriksrundvisning, for at vise at de ikke en gang har et lytterum.... Hvor meget mon de lytter???

Nu er Linn jo også et meget omdiskuteret mærke, synes faktisk genrelt der er en tendens til at folk ikke bryder sig om Linn.

Andre er helt vilde med det, og har i årevis sagt, at den specielle lyd er resultatet af lange lyttetest.... He he he!!! Ja... i det lytterum de ikke har!!!

Det viser med al tydelighed al den løgn der er i branchen. Producenterne påstår det ene og det andet om lyttetest, fine materialer osv... Og så ind i mellem kommer det frem, at de igennem årerne bare har hældt vand ud af ørerne!

Denne gang var det Linn. Hvem bliver den næste?? Tror i alle sammen på, at alle de fine producenter vitterligt gør så meget ud af test som de påstår???

Og hvem husker ikke Tara Labs, der solgte kinesiske kabler, hvor de havde fået trykt "Made In U.S.A"?? De blev knaldet.... Men så går der lidt tid, og så begynder folk igen at forsvare dem.... Folk vil tages i røveren!



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at B&O ser super fedt ud, og ja det har en kæmpe blærerøvs effekt (her kommer jeg!).

Hvis jeg havde pengene til en B&O forstærker til 20K så ville jeg nok foretrække at bruge de 20K på noget andet hifi.

Jeg mener at man betaler en del for design og navnet, og derfor kan få et tilsvarenede billigere, hvis det bare ikke hedder B&O.

Selvfølgelig kunne det være fedt at have B&O fordi jeg synes det ser super fedt ud, men jeg vil først købe det den dag at jeg ikke behøver at tænke på penge!

Det skal lige siges jeg har en B&O ICEPower jeg købte for en flaske rødvin, den lever dælme op til prisen, tror sq ik man kan finde noget der er bedre og billigere


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Har lige været en tur i byen for og lytte til subwoofer, Først var jeg hifiklubben og høre nogle forskellige modeller. så gik jeg ind i B&o butikken og hørte en beolab 2 og det var kærlighed ved første lyt

Alt jeres snak om at b&o ikke kan lave kanon lyd er helt til grin  



__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:

Har lige været en tur i byen for og lytte til subwoofer, Først var jeg hifiklubben og høre nogle forskellige modeller. så gik jeg ind i B&o butikken og hørte en beolab 2 og det var kærlighed ved første lyt

Alt jeres snak om at b&o ikke kan lave kanon lyd er helt til grin  

Sammenlign B&O's subwoofer med denne her: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Aktiv_sub woofer/B-W_ASW825_subwoofer_Sort.htm

Jeg er 100 % sikker på at denne B&W subwoofer er langt bedre, hvis man altså kan finde ud af at lukke øjnene og nøjes med at lytte til lyden. Har hørt begge og B&W'en er langt mere kontant, den kan spille langt højere, hvis man har brug for, plus det faktum at den jo også spiller dybere, der er kun et punkt, hvor B&O'en efter min mening slår B&W'en, og det er på udseendet, men det er jo lige meget.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Den b&W model havde de ik hjemme, så det tør jeg ik svare på. men kan da godt være jeg skal høre den før jeg køber beolab 2

__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Ja synes jeg du skal, ved mindre at du selvfølgelig gerne vil have B&O's design, for må indrømme at jeg synes B&O's subwoofer er virkelig flot, det kan de sku' det der med design.

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 04 April 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Stop det nu!!! Du kan altid finde noget der er bedre end B&O.... Men du kan også altid finde noget der er ringere.

Lydmæssigt B&O ligger solidt i den øvre del af sin prisklasse, og vægter primært en sammenhængende lyd. Og det er lykkedes!

Tag eks den B%W sub DR-Tricket nævner: Ja, den er helt sikert bedre end B&O's på mange områder. På andre er den sikkert ringere. Men hvad sker der når du kobler den sammen med et anlæg?? Du får en suveræn bund.... Ingen tvivl om det!! Men hænger lydbilledet sammen?? Det tror jeg ikke. Du vil uden tvivl fokusere på bunden for sig, og hvis højtalerne er i ordentlig kvalitet, vil du fokusere på dem ved siden af. Men ikke som en helhed.

Der har Beolab2 den fordel, at den passer lige ind i resten af højtalerprogrammet. Den tiltrækker sig ikke masser af opmærksomhed.

Det er snart på tide I forstår, at det netop er B&O's hensigt!! Og ud fra det lever de bedre op til sine egne forventninger, end de fleste andre producenter kan prale af!

Når man siger man betaler en stor del for navnet og designet.... bla bla bla.... Man kan måske spare 2000,- på at købe det tidligere omtalte Thule/Denon/Cambridge anlæg. For de 2000 får man design og navn. Er det dyrt?? Jeg vil gerne betale det, for at slippe for 3 forskellige kasser af forskellig mærke/design. Og når man vælger den komplette løsning ved man det passer sammen lydmæssigt. Hvem siger Thule/Denon/Cambridge spiller sammen???

Samtidig ved jeg, at B&O har suveræn holdbarhed. Tror ikke der findes HiFi producenter andre steder i verden, der laver så mange og krævende tests som B&O, for at sikre sig mod "fejl i marken". Man har udviklet en lang række tests, som aldrig er set før.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 April 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det kan være du har ret i, at dette anlæg spiller lige så godt eller bedre end BS3000. Mit bud er, atd et på nogle områder er bedre, mens det på andre områder er ringere. Problemet er, at du har valgt enheder fra 3 totalt forskellige producenter. Når du matcher dem, skal du være MEGET heldig hvis du skal have noget der rammer en helhed. Du kan sikkert finde masser af punkter hvor det overgår BS3000... Men helheden... Den ryger!

Og så har du lige glemt noget... Kabler..... Skal det ikke forbindes?? Læg 1500-2000 oveni, så er du på 12.000,-. Det er 2000,- billigere end en B&O løsning.
Og måske er det bedre, måske ikke..... På nogle punkter måske, andre nej.

Kig så på det: Hvad synes du om det?? Er det lige så lækkert?? Nope.... Helt seriøst, vil jeg ikke mene det er dyrt, at betale 2000 mere, for at slippe for produkter fra 3 forskellige producenter, i 3 totalt forskellige designs! Har jeg ret???

Nu er B&O jo ikke ligefrem berømte for deres kabelføring - så jeg er ikke i tvivl om at ovenstående fint står distancen med de medleverede kabler  - så glem den omkostning. Prisforskellen er 5.000kr. - og jeg tvivler i praksis på at du lydmæssigt vil kunne finde et punkt, hvor BS3000 er bedre - trods at det er sammensat af forskellige fabrikater. Pointen er jo netop, at lyden bør være neutral  - hvor B&O satser på at det skal "lyde godt" (behageligt) - og ikke nødvendigvis "rigtigt". 

Mht. udseende: Nej, det ser ikke lige så godt ud, men når jeg køber et anlæg, er dets primære funktion lyden. Jeg vil derfor ikke betale mere for ringere lyd blot for at det skal se godt ud. Det er den grundlæggende forskel på de, der foretrækker B&O og os, der foretrækker god (korrekt) lyd. Det ene er ikke "bedre" end det andet - vi har blot forskellige preferencer.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 April 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
kaso skrev:

Hvis dit mål er, at det lyder "bedst", hvis man ikke kan høre "det hele", kan jeg anbefale Dantax, Denver m.fl. fra dit lokale supermarked ....

Hhmmmm... var der nogen der spurgte hvor gammel du er??

Kunne aldrig drømme om at købe hverken Dantax eller Denver! Hvis du følger lidt med, vil du opdage det!!
Men jeg prøver bare at forklare folk, at man ikke skal ryste på hovedet i forhold til prisklassens alternativer! Det er bare som om det skal se voldomt ud, før folk tror det kan spille. Og det er ikke altid sagen.

Som jeg tidligere har nævnt, gør B&O MEGET ud af at lytte. Det er mere end man kan sige om andre i branchen... Se eks Linn, der inviterer hele fagpressen på fabriksrundvisning, for at vise at de ikke en gang har et lytterum.... Hvor meget mon de lytter???

Bemærk Smiley'en - jeg havde skam ingen forventninger om at du var interesseret i de nævnte mærker

Og jo: Hvis man nøjes med at lytte, så er der al mulig grund til at ryste på hovedet ifht. prisen. Istedet for at fokusere på et enkelt produkt, der er "atypisk" i sin natur, kunne du prøve at sammensætte et helt anlæg - helt ud til (og med) højtalerne. Hvilket B&O anlæg vil så kunne konkurrere på pris/lyd?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 04 April 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Tag eks den B%W sub DR-Tricket nævner: Ja, den er helt sikert bedre end B&O's på mange områder. På andre er den sikkert ringere. Men hvad sker der når du kobler den sammen med et anlæg?? Du får en suveræn bund.... Ingen tvivl om det!! Men hænger lydbilledet sammen?? Det tror jeg ikke. Du vil uden tvivl fokusere på bunden for sig, og hvis højtalerne er i ordentlig kvalitet, vil du fokusere på dem ved siden af. Men ikke som en helhed.

Hvordan kan du sige at lybilledet ikke hænger sammen, hvis man kombinere denne subwoofer med eks. et sæt B&W 804S. Jeg har hørt denne sammensætning, og der var ikke skyggen af det du omtaler med at det ikke hænger sammen, det gør det. Dette sæt passer, efter min mening, perfekt sammen, og derfor er det du skriver ovenfor, for mig, fuldstændigt latterligt, tror simpelthen ikke du har hørt det. Man skal selvfølgelig arbejde lidt med at stille det op, men når først det er gjort, så duer det sku'. Jeg har hørt den B&O subwoofer sammen med et sæt Beolab 1, og det spillede da ganske fornuftigt, men på intet tidspunkt bedre end det sæt B&W. Det eneste punkt hvor B&O kan slå B&W er designet. Jeg synes lige netop dit indlæg viser at der faktisk er brug for en tråd som denne, for du gør jo B&O til noget det ikke er. B&O's lydbillede er ikke bedre end det man vil opleve fra B&W sættet. Lydbilledet er langt bedre integreret ved B&W setupet, end det er ved B&O setupet. B&O er der imod langt nemmere at integrere i sit hjem, hvis man ikke ønsker at anlæget har en fremtrædende position i ens stue, men det er også det. B&W er bedre rent lymæssigt, hvis man blot gider arbejde lidt for at få det hele til at passe, men gider man ikke at tage sig tid til at få det til at du, kan man jo bare købe B&O. Men efter min mening er dette ikke et argument, hvis ikke man gider arbejde lidt for at få anlæget til at yde optimalt, er man sku' ikke specielt interesseret i at høre musik!



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 April 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Dr-Tricket!

Jeg har en B&W ASW600  + et par B&W CDM1NT koblet til en Denon 3802. Det spiller forrygende og med en detaljeringsgrad og præcision, som jeg aldrig har hørt fra noget B&O anlæg uanset pris (men jeg har selvfølgelig heller ikke hørt dem alle...). Sammenhængen ml. sub og front er perfekt, og det er ikke muligt umiddelbart at afgøre, hvor sub tager over.

 

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 04 April 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:

Hurtig skrev:
Tag eks den B%W sub DR-Tricket nævner: Ja, den er helt sikert bedre end B&O's på mange områder. På andre er den sikkert ringere. Men hvad sker der når du kobler den sammen med et anlæg?? Du får en suveræn bund.... Ingen tvivl om det!! Men hænger lydbilledet sammen?? Det tror jeg ikke. Du vil uden tvivl fokusere på bunden for sig, og hvis højtalerne er i ordentlig kvalitet, vil du fokusere på dem ved siden af. Men ikke som en helhed.

Hvordan kan du sige at lybilledet ikke hænger sammen, hvis man kombinere denne subwoofer med eks. et sæt B&W 804S. Jeg har hørt denne sammensætning, og der var ikke skyggen af det du omtaler med at det ikke hænger sammen, det gør det. Dette sæt passer, efter min mening, perfekt sammen, og derfor er det du skriver ovenfor, for mig, fuldstændigt latterligt, tror simpelthen ikke du har hørt det. Man skal selvfølgelig arbejde lidt med at stille det op, men når først det er gjort, så duer det sku'. Jeg har hørt den B&O subwoofer sammen med et sæt Beolab 1, og det spillede da ganske fornuftigt, men på intet tidspunkt bedre end det sæt B&W. Det eneste punkt hvor B&O kan slå B&W er designet. Jeg synes lige netop dit indlæg viser at der faktisk er brug for en tråd som denne, for du gør jo B&O til noget det ikke er. B&O's lydbillede er ikke bedre end det man vil opleve fra B&W sættet. Lydbilledet er langt bedre integreret ved B&W setupet, end det er ved B&O setupet. B&O er der imod langt nemmere at integrere i sit hjem, hvis man ikke ønsker at anlæget har en fremtrædende position i ens stue, men det er også det. B&W er bedre rent lymæssigt, hvis man blot gider arbejde lidt for at få det hele til at passe, men gider man ikke at tage sig tid til at få det til at du, kan man jo bare købe B&O. Men efter min mening er dette ikke et argument, hvis ikke man gider arbejde lidt for at få anlæget til at yde optimalt, er man sku' ikke specielt interesseret i at høre musik!



Mht. placering osv. så gider 98% af de mennesker der køber anlæg i DK ikke at bruge tid eller plads på den slags ting. Hvor mange gange har i ikke set højttalere monteret oppe under lofter, stående i reoler i forskelig højde osv.

Det er sgu kun os nørder der vil have en stor højttaler til at stå 1 meter fra bagvæggen. "Almindelige" folk gider ikke have deres stue domineret af nogen store højttalere eller et kæmpe setup med en masse komponenter.

Rigtig mange mennesker vil bare have noget musik, de går sikkert i Føtex, SuperBrugsen osv. og køber et Denver-anlæg med CD, Radio osv. Nogen vil have noget der ser smart ud og har mange blinkende lygter, de går sikkert i Merlin, Electric City osv. Så er der de mennesker der vil have deres anlæg integreret i hjemmet og ønsker at det ser pænt ud, spiller nydeligt og har en høj brugervenlighed. Disse mennesker vælger i høj grad B&O for det spiller jo nydeligt og det ser rigtig godt ud og kan betjenes af bedstemor på 85 år.

Så er der en lille skare af folk som vil noget andet med musik og har hifi/musik som en hobby. Vi er villige til at "ofre" en del af stuen, måske enda et ekstra værelse for at tilfredsstille vores hobby. Vi er vel ikke anderledes end andre folk med hobbies, vi har alle vores prioteringer. Jeg prioriterer mit anlæg højt mens jeg prioriterer andre ting lavt. Jeg kan f.eks. ikke forstå folk der har en frimærkesamling til 200.000,- men hva' det er jo heller ikke mine penge han/hun har brugt på det.

Jeg ejer ikke noget B&O ud over vores tlf. men jeg synes ikke man skal rynke på næsen over B&O, de udfylder deres plads, nøjagtig ligesom Denver, HarmanKardon, Pathos og alle andre mærker udfylder deres. At man ikke mener B&O er hifi synes jeg er noget pladder, jeg har ikke et eneste sted i noget materiale fra B&O kunne finde en påstand om at de selv mener de laver hifi, at en butik så vælger at kalde det er måske en fejl.

__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 04 April 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Scherer> Grunden til at jeg skriver det jeg gør er, at han får det til at lyde som om B&W lydmæssigt ikke kan noget i forhold til B&O, og det ved jeg er noget vrøvl.

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 04 April 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:
Scherer> Grunden til at jeg skriver det jeg gør er, at han får det til at lyde som om B&W lydmæssigt ikke kan noget i forhold til B&O, og det ved jeg er noget vrøvl.


Det er helt sikkert rigtigt. Jeg tror Hurtig prøver at sige at vi alle har forskellige indgange til lyd/musik og at der er et marked for alt det der bliver sendt på gaden om vi/man kan lide det eller ej.

__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 04 April 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Dr-Tricket skrev:
Scherer> Grunden til at jeg skriver det jeg gør er, at han får det til at lyde som om B&W lydmæssigt ikke kan noget i forhold til B&O, og det ved jeg er noget vrøvl.


Det er helt sikkert rigtigt. Jeg tror Hurtig prøver at sige at vi alle har forskellige indgange til lyd/musik og at der er et marked for alt det der bliver sendt på gaden om vi/man kan lide det eller ej.

JA, og det er jeg enig i.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 04 April 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Det jeg siger at det kan godt være at de store B&W modeller lyder bedre end B&o, Trode bare at man kunne købe en subwoofer til under 10,000 kr som lyd ligesågodt som beolab 2, da jeg jo godt Ved at jeg har betalt meget for designet med mit B&O udstyr, Men kan jo se på det hele efter jeg har været ude og høre subwoofer i går at man skal op og give de der 18,000 kr for og få noget man kan bruge til noget!

__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 04 April 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:
Det jeg siger at det kan godt være at de store B&W modeller lyder bedre end B&o, Trode bare at man kunne købe en subwoofer til under 10,000 kr som lyd ligesågodt som beolab 2, da jeg jo godt Ved at jeg har betalt meget for designet med mit B&O udstyr, Men kan jo se på det hele efter jeg har været ude og høre subwoofer i går at man skal op og give de der 18,000 kr for og få noget man kan bruge til noget!

Hvordan kan du det?



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes