Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 13:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Vincent SP-995 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

ok

kan godt se det fra den side.

så jeg trækker lige mine ord i mig igen. og giver en undskyldnig.

 

carsten

 

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
jold skrev:

 

vil i så også til at boykotte DALI de begynder at få lavet deres delfilter på deres kinisiske fabrik.

http://www.hifi-link.dk/nyhed.aspx?news_id=344

undskyld mig men i er fandme underlige

og gå op i den slags

 

Det er nu ikke så underligt, tror ikke helt du har forstået pointen.

Det er ikke et problem at Vincent er fremstillet i Kina og det er heller ikke det vi diskuterer. Jeg har feks selv haft Kina grej og der var intet at udsætte på det, hverken ved kvaliteten eller lyden.

Nej, pointen er den, at når en importør kommer ud med en påstand der siger at Vincent grej intet har med ShengYa at gøre længere så må de vel også hurtigt og nemt kunne bevise at det forholder sig sådan. Hvis de ikke kan det så må vi gå ud fra at det stadigvæk er ShengYa der producerer produkterne for Vincent  sådan som det har været tidligere. Indtil videre peger alt i den retning og der er intet dukket op der peger på det modsatte, undtagen det som importøren har sagt og som stadigvæk ikke er blevet verificeret af nogen.

Det handler i bund og grund om at man burde kunne stole på en importør når han påstår et eller andet vedrørende sine produkter og at man som potentiel kunde ikke bliver fyldt med halve sandheder og deslige.

Jeg tror at importøren, ville feje snakken af bordet, med en "lille" løgn. Hvis Vincent bliver lavet på ShengYa fabrikken, er det helt tåbeligt, at holde det skjult. Men der komer nok snart svar, når den enorme travlhed har lagt sig.

vh. T



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
HiFi-Teamwork
Branchemedlem
Branchemedlem

HiFi-Teamwork

Bruger siden: 29 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 10 April 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Så har vi fået feedback fra Vincent vedr. relationen mellem Vincent og Sheng Ya.

 

I forbindelse med vores overtagelse af Vincent agenturet i august måned 2007 var vi ikke fokuserede på eventuelle relationer mellem Vincent og Sheng Ya, men primært fokuseret på kvaliteterne i Vincent produkterne.

 

Det var Vincent produkternes prissætning contra kvalitet og måde at spille på, der havde fanget vores opmærksomhed. Vi havde ikke gjort os nogen tanker om Sheng Ya, hverken eventuelle sammenhænge eller andre forbindelser mellem Sheng Ya og Vincent.

 

Nu har vi fået noget feedback omkring denne relation, og så er vi også blevet lidt klogere.

 

I forbindelse med, at vi har fået oplysninger på relationen mellem Vincent og Sheng Ya, er her refereret hvad vi har fået fra Vincent:

 

  • Vincent bruger Sheng Ya som underleverandør til nogen af deres komponenter, hvilket også er forklaringen på, at man kan se navnet Sheng Ya på visse komponenter i Vincent produkterne.

 

  • Vincent og Sheng Ya har en aftale om, at Sheng Ya kan bruge nogen af Vincent udviklede design til det asiatiske marked. Sheng Ya produkterne er imidlertid slet ikke underlagt samme kvalitetskontrol og de samme produkttests som Vincent produkterne, og derfor kan Sheng Ya produkterne ikke direkte sammenlignes med Vincent produkterne.

 

  • Sheng Ya produkterne må ikke sælges udenfor Asien (for at undgå sammenblanding med Vincent produkterne, idet det ikke er samme produkt), og bliver Sheng Ya produkterne solgt udenfor Asien vil en evt. forhandler bliver retsforfulgt af Vincent, og ydermere, vil kunden ikke få mulighed for servicering, reservedele eller garanti udenfor Asien. Vincent skal så til gengæld varetage forretningerne i resten af verden.

 


Sådan er aftalen mellem Vincent og Sheng Ya.

 

Vi, og sikkert heller ingen andre, har ingen forestilling om, at denne opdeling kan overholdes 100%, men det er naturligvis en situation Vincent løbende holder  øje med.

 

Vincent selv er oprindelig udsprunget af handelsfirmaet Sintron, der handler med elektroniske dimser og dippedutter. Under en af sine rejser i Kina, hvor den overvejende del af Sintrons produkter bliver lavet, så Uwe Bartels, ejeren af Sintron, nogle forstækere der fangede hans interesse. Han tog nogen eksemplarer af en af dem med hjem, sendte en af dem til test, hvor den kvitterede med at sprænge i luften.

 

Det var der Uwe Bartels besluttede, at der måtte kvalitetskontrol til.

 

For det viste sig efter at have identificeret problemet, rettet fejlen og sendt den tilbage til test, at forstærkeren spillede aldeles fremragende ifølge anmelderne. Dette var opstarten til Sintrons indtrædende på HiFi markedet.

 

Det er siden blevet en del af Vincents image at tingene fungerer, og bliver ved med at fungere (tysk grundighed).

 

Efter en tid, hvor der kom meget lidt nyt fra kineserne i form af produktudvikling, begyndte Vincent, som Sintron havde døbt den nye del af butikken, at komme med ideer og input til kineserne. Reaktionen var så god, at man over kort tid udviklede et samarbejde, hvor produkternes kredsløb og design udvikledes i Tyskland og produceredes i Kina. Nøjagtig samme model de fleste kolleger/konkurrenter fra Japan og USA allerede havde benyttet sig af i mange år. Ingen nævnt, ingen glemt. Da nogen få produkter dukkede op i Europa under Sheng –Ya navnet, blev den ovenfor beskrevne aftale indgået mellem Vincent og Sheng Ya. På den måde kunne man fortsætte samarbejdet, som på alle andre punkter havde været godt, til fælles bedste. Når vi tidligere har skrevet, at der ingen forbindelse mellem Vincent og Sheng Ya, så er det møntet på, at Vincent og Sheng Ya produkterne ikke er de samme, selvom de designmæssigt, ser ens ud.

 

Over tid har Vincent allieret sig med forskellige dygtige ingeniører indenfor kredsløbsdesign, heraf nogen der har arbejde hos andre større og velrenommerede firmaer. Nogen af dem bidrager med det hele af et produkt og andre der deltager på specifikke produkter, eller specifikke kredsløb, der så er en del af en samlet konstruktion. Denne fremgangsmåde er meget brugt i mange industrier, og det giver  mulighed for at få lavet nogen nye og spændende produkter.

 

På den måde har Vincent gennem tiden lanceret en del produkter, der stille og roligt har placeret sig som ”meget for pengene”, eller ”high-end til fornuftige penge”, i næsten alle de test der har været på Vincents produkter.

 

Vincent har eksempelvis, efter for nylig at være introduceret på det amerikanske marked,  allerede fået kåret effekttrinnet Vincent SP-331 som årets forstærker i ”the absolut sound”, dels i meget fint selskab, og dels som værende en af de bedste forstærkere bladet nogensinde har lagt øre til i sin klasse. Det synes vi  faktisk er ret godt gået.

 

Så det er rigtigt, at Vincent er ejet af et import/eksport firma, der ligger i det sydlige Tyskland, men det gør det jo ikke til dårligere produkter eller på anden måde gør det suspekt, det de har gang i.

 

Audioverdenen er, som alle andre industrier, ikke en filantropisk organisation, der har som mål, at skabe realistiske, fantastiske, fremragende (osv, osv) musikalske oplevelser for forbrugerne, uden at tjene på det. Det er en verden af firmaer, der i en benhård konkurrence forsøger at skabe produkter der er bedre end konkurrenterne, og samtidig gerne til en bedre pris og kvalitet end konkurrenterne.

 

Det er temmelig svært at være producent i det ræs, så der er ikke megen grobund for fantasifulde og kreative teorier om, hvor nemt man kan planke den i det selskab. Hvis det var så nemt, var der nok mange flere der gjorde det, end det rent faktisk er tilfældet. Ind i mellem er det lidt træls, når der dukker teorier op om det ene eller det andet, men det er jo en del af gamet, når der eksisterer HiFi Forums, og man ikke har direkte dialog med selve producenten.

 

Vi har fra den første dag, som Vincents repræsentant i Danmark, haft som mål at udbrede budskabet om, gode produkter til en konkurrencedygtig priser, og samtidig give god og brugbar information omkring produkterne via vores udviklede danske Vincent side www.vincent-hifi.dk. Vi arbejder målrettet for, at vi via vores webside, hele tiden giver hifi entuisiaster opdateret information omkring Vincent produkterne,  og det vil vi fortsætte med. Også hvis der står Shend Ya på et print eller to. En Porsche er jo ikke en dårligere bil fordi dele af elektronikken er designet af Bosch og samlet i Kina. Afgørende for os, er det slutprodukt vi skal repræsentere, og at produktet lever op til til den rette kombination af kvalitet og pris i forhold til de forbrugere vi skal fremvise produktet til.

 

Til sidst vil vi gerne undskylde den lange ventetid på svaret fra Vincent, men de er, som de selv siger, ikke et markedsføringsfirma, har heller ikke kontrakt med et, til at markedsføre Vincent, så derfor har måtte rykke flere gange, for at få dem til at finde plads til at varetage den del af firmaet. Alle er optaget af deres daglige gøremål, for det er en del af den måde Vincent kan holde priserne nede på. Vincent har bevidst valgt at spare på markedsføringen, som er dyr, og i stedet bruge ressourcer på at levere produkter, der bedst markedsfører sig selv gennem deres kvaliteter i forhold til priserne. Der er efterhånden mange tests af de forskellige Vincent produkter, og de klarer sig flot i stort set alle de test, som produkterne deltager i.  Disse positive tests af Vincents produkter har genereret en efterspørgsel, der kommer lidt bagpå dem dernede i det sydlige Tyskland, så de har rigeligt at lave for tiden, og derfor har de været lidt træge i deres feedback, hvilket vi selvfølgeligt beklager.

 

Vi håber, at ovenstående svar har hjulpet lidt til at forklare noget af den tvivl, der har været luftet her omkring Vincents gøren og laden, og deres produkter. Alle er naturligvis velkomne til at spørge hvis der er andre punkter der ønskes belyst, og der er også mulighed for at komme i dialog med os på www.hifi-teamwork.dk

 

Mvh

 

HiFi Teamwork

 

 

 

 

 

 

Til top Vis HiFi-Teamwork's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HiFi-Teamwork Besøg HiFi-Teamwork's Websted
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 10 April 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

HiFi-Teamwork skrev:

Vi kan se, at der er kommet nogen kommentarer til Vincent SP-995 testen, og det er vi glade for. Vi kan dog også se, at der er kommet nogle kommentarer om Vincent's produkter contra ShengYa produkter, hvor nogen åbenbart tror, at det er samme produkter.

Det er IKKE samme produkt, og lad os lige få ryddet nogen misforståelser af vejen, så det ikke ryger ud af en forkert tangent.

Vincent’s design, men INTET af konstruktionen i ShengYa produkterne er Vincent’s. ShengYa er udelukkende et rent ”kopi-produkt” til det kinesiske marked, og Vincent kæmper en hård kamp for at få lukket af for denne kopi produktion, men det kinesiske marked er vanskeligt at regulere/stoppe, når det drejer sig om kopi produkter, men der arbejdes på at få det lukket.

Mvh

Dan

HiFi-Teamwork 

Velkommen på listen over endnu et hifi firma jeg aldrig skal handle med -den er desvære ved at være pænt lang efterhånden, hvornår lære folk og holde sig til sandheden og kun udtale sig om noget de ved bare lidt om?



__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 April 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Tjaeh, HiFi-Teamwork = nul troværdighed .

Ærgeligt for de ellers gode Vincent produkter, som jeg selv er glad ejer af.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 10 April 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Nu er HiFi Teamwork kommet med en udmelding om relationen mellem Vincent og Sheng Ya. De har slugt et par kameler, og kommet med indrømmelser.

Alligevel ser vi de første negative udmeldinger handle om nul troværdighed og usandheder. Undskyld mig, men tag lige og stik piben ind!  Sikke noget fis at lukke ud. De indrømmer at de har taget fejl, og jeg som skribent indrømmer også meget gerne at jeg har misforstået sammenhængen. Det beklager jeg, og jeg vil få det rettet til i artiklen.

Skulle vi ikke forsøge at holde debatten sober og pæn, nu hvor HiFi Teamwork kommer med disse indrømmelser. Jeg vil personligt gerne gi' et klap på skulderen, for at de indrømmer fejl, i stedet for at komme med flere fejl eller usandheder.

I allerbedste mening ,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 10 April 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej med jer!


Nu er HiFi Teamwork kommet med en udmelding om relationen mellem Vincent og Sheng Ya. De har slugt et par kameler, og kommet med indrømmelser.


Alligevel ser vi de første negative udmeldinger handle om nul troværdighed og usandheder. Undskyld mig, men tag lige og stik piben ind! Sikke noget fis at lukke ud. De indrømmer at de har taget fejl, og jeg som skribent indrømmer også meget gerne at jeg har misforstået sammenhængen. Det beklager jeg, og jeg vil få det rettet til i artiklen.


Skulle vi ikke forsøge at holde debatten sober og pæn, nu hvor HiFi Teamwork kommer med disse indrømmelser. Jeg vil personligt gerne gi' et klap på skulderen, for at de indrømmer fejl, i stedet for at komme med flere fejl eller usandheder.


I allerbedste mening ,


Mikkel.



Du har vel ingen problemer med at forstå at man kan synes at det er utroværdigt at Hifi-teamwork først meldte "klart"( både med store og små bogstaver) ud at der ingen sammenhæng var, og at ShengYa iøvrigt producerer ulovlige kopier af Vincents produkter, og sidenhen melder helt omvendt ud?

Man har tydeligvis ikke haft noget grundlag for at udtale sig, men fyrer bare en løgn afsted. Det er da sørgeligt.

Jeg er helt med på at give Hifi-teamwork en chance for at forklare sig, men at rose dem for at komme med en forklaring 6 uger senere(man kan som dansk importør vel få et telefonopkald igennem??) der udelukkende er helt modsat deres første udmeldling, ser jeg ingen grund til.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 10 April 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg sige at det er dejligt at vi får sandheden at vide, selvom vi har måtte vente 6 uger på den.

Men må indrømme at jeg har det på samme måde som Sjoenne, tænk hvis folk herinde ikke havde krævet et ordentlig svar på importørens påstand, så ville den stadigvæk gælde og vi havde ikke fået sandheden at vide. For mig at se er det kun fordi importøren er blevet fanget i en åbenlys løgn at vi nu endelig efter 6 uger få et rigtigt svar.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 April 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej med jer!

Nu er HiFi Teamwork kommet med en udmelding om relationen mellem Vincent og Sheng Ya. De har slugt et par kameler, og kommet med indrømmelser.

Alligevel ser vi de første negative udmeldinger handle om nul troværdighed og usandheder. Undskyld mig, men tag lige og stik piben ind!  Sikke noget fis at lukke ud. De indrømmer at de har taget fejl, og jeg som skribent indrømmer også meget gerne at jeg har misforstået sammenhængen. Det beklager jeg, og jeg vil få det rettet til i artiklen.

Skulle vi ikke forsøge at holde debatten sober og pæn, nu hvor HiFi Teamwork kommer med disse indrømmelser. Jeg vil personligt gerne gi' et klap på skulderen, for at de indrømmer fejl, i stedet for at komme med flere fejl eller usandheder.

I allerbedste mening ,

Mikkel.

Hvor er det lige vi ikke har været "sobre og pæne" ? Jeg ser umiddelbart ikke nogle ukvemsord

Er det ikke en helt naturlig reaktion, at ytre sit mishag med det her ?

Lidt skuffende, at du gør os til "skurkene" her

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 10 April 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Mit "problem" er, at vi her endelig har en importør som indrømmer en fejl, men alligevel skal der lige komme et negativt "opkast" om "nul troværdighed" og "her vil jeg i hvertfald ikke handle". Man kan som privatperson ikke handle hos Hifi Teamwork, de er importør/distributør af Vincent.

Sjoenne, det er for nemt at sige "at man bare fyrer en løgn af". Hvorfra ved du, at Hifi Teamwork har handlet i ond tro, og ønsket at lyve over for os hifi interesserede. Det er den slags "opkast" jeg opponerer imod. Alle kan fejle, og når fejlen indrømmes, så er der absolut ingen grund til at "sparke" videre. 

Bassøe, du har helt ret i, at det er godt nogen holder fast for at få den rigtige historie. Som sagt, så tror jeg ikke at Hifi Teamwork har handlet i ond tro, ved at fyre usandheder af.

Tweaker, jeg ønsker ikke at gøre nogen til "skurkene", men jeg oplever ret tit i dette forum at "folk" ytrer sig i en tone, som måske ikke ville blive brugt hvis man stod "face to face" med den man ytrer sig om. Og af samme årsag bliver tonen ofte negativ. Prøv at vende det til noget positivt. Du gør til gengæld Hifi Teamwork til "skurkene" ved at ytre dig som du gør. At opføre sig sobert og pænt, har intet med undladelse af ukvemsord at gøre. Det handler om den tone hvor med man ytrer sig.

Come on guys, det her er ikke en konkurrence om hvem der kan "p***e" længst, ved at skrive det mest negative indlæg. Fejlen er indrømmet, lad os komme videre.

I aller bedste ånd, Mikkel

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Sjoenne, det er for nemt at sige "at man bare fyrer en løgn af". Hvorfra ved du, at Hifi Teamwork har handlet i ond tro, og ønsket at lyve over for os hifi interesserede. Det er den slags "opkast" jeg opponerer imod. Alle kan fejle, og når fejlen indrømmes, så er der absolut ingen grund til at "sparke" videre.




Hvad kalder man så "noget der ikke er sandt" i den parrallele dimension du befinder dig i?
Når man pointerer noget så kraftigt som Hifi-Teamwork gjorde, må man da sørge for man ved hvad man snakker om.
Jeg siger ikke at de har handlet i ond tro, og ønsker at lyve, men det ser måske bedre ud at Vincent ikke er China-OEM, men noget en klog tysker har lavet?

I det indlæg der blev postet fra Hifi-teamwork idag, står der intet om at man beklager at have givet yderst fejlagtige oplysninger. Der står tilgengæld en masse om Vincent generelt.

Kan du ikke give mig ret i at det er utroværdigt at komme med en yderst fejlagtig udlægning af et forhold mellem Vincent/ShengYa overfor potentielle kunder? Og så derefter komme med en forklaring 6 uger efter.. uden at beklage at man ukritisk havde "fundet på" sin egen udgave af nævnte forhold?

Jeg er enig i dig i at vi godt kunne undvære oneliners som "Der handler jeg aldrig.." osv..

Mikkel Gige skrev:

Come on guys, det her er ikke en konkurrence om hvem der kan "p***e" længst, ved at skrive det mest negative indlæg. Fejlen er indrømmet, lad os komme videre.


I aller bedste ånd, Mikkel



Og mit indlæg var slet ikke i nærheden af "opkast" eller "p***e længst"
- jeg havde åbenbart glemt min nye standard hilsen "I aller bedste ånd, Lars"

Møz møz Mikkel
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Tweaker, jeg ønsker ikke at gøre nogen til "skurkene", men jeg oplever ret tit i dette forum at "folk" ytrer sig i en tone, som måske ikke ville blive brugt hvis man stod "face to face" med den man ytrer sig om. Og af samme årsag bliver tonen ofte negativ. Prøv at vende det til noget positivt. Du gør til gengæld Hifi Teamwork til "skurkene" ved at ytre dig som du gør. At opføre sig sobert og pænt, har intet med undladelse af ukvemsord at gøre. Det handler om den tone hvor med man ytrer sig.

Jamen HiFi Teamwork _er_ jo "skurken". Hvis man fylder folk med misinformation (for at sige det diplomatisk  ), så bliver man sat i skammekrogen, og der falder nogle kommentarer af. Sådan er det i alle fora, om det så passer ind i dit verdensbillede, eller ej. Hvordan havde du egentlig forventet, at vi ville reagere ?

Bill Clinton var mandfolk nok, til at indrømme sine usandheder 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Bill Clinton var mandfolk nok, til at indrømme sine usandheder



Arhrhh vel? hehe.. han indrømmede vist intet sådan til at starte med..... Bill på slap line
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Tweaker skrev:

Bill Clinton var mandfolk nok, til at indrømme sine usandheder



Arhrhh vel? hehe.. han indrømmede vist intet sådan til at starte med..... Bill på slap line

Well, han måtte jo lige sige usandhederne, før han hårdt presset erkendte, at han havde løjet, for at beskytte sin familie og sig selv.

Vincent did NOT have relations with Sheng Ya ...  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 10 April 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Sjoenne skrev:
Tweaker skrev:

Bill Clinton var mandfolk nok, til at indrømme sine usandheder



Arhrhh vel? hehe.. han indrømmede vist intet sådan til at starte med..... Bill på slap line

Well, han måtte jo lige sige usandhederne, før han hårdt presset erkendte, at han havde løjet, for at beskytte sin familie og sig selv.

Vincent did NOT have relations with Sheng Ya ...  

God humor.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 11 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

 

"her vil jeg i hvertfald ikke handle". Man kan som privatperson ikke handle hos Hifi Teamwork, de er importør/distributør af Vincent.

Det er må så være min kommentar du synes er opkast, der skal ikke ret mange klik til for og finde ud af at det du siger er direkte forkert, hifi-teamwork hænger sammen med Dan's hifi og tv. Så jo der kan man nu nok godt handle.

kopi direkte fra hifi teamwork forside:

Endvidere er HiFi-Teamwork indehaver af en HiFi Detailforretning (Dans TV og HiFi Center), beliggende på
Amagerbrogade 8, 2300 København S.
Yderligere information omkring Dan´s TV & HiFi Center finder du på:
www.danstv.dk

At du synes det er okay en importør/sælger helt selv finder på en løgn angående et produkt og poster det på et forum med flere tusinde læsere, der modsiger allerede fremkomnde påstande, siger vel mere om dig end os der ikke synes det er okay, men ja hatten af for det blev fremlagt i det mindste -men lur mig om ikke det var kommet frem alligevel, man kommer længst med sandheden.

jeg synes det er tragisk man ikke snart lære dette i hifi branchen det her er jo ikke første gang, men forhåbentlig sidste, vil jeg håbe for branchens egen skyld, hvis ikke de skal lide en grufuld skæbne.



__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 11 April 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Mikkel Gige skrev:

 

"her vil jeg i hvertfald ikke handle". Man kan som privatperson ikke handle hos Hifi Teamwork, de er importør/distributør af Vincent.

Det er må så være min kommentar du synes er opkast, der skal ikke ret mange klik til for og finde ud af at det du siger er direkte forkert, hifi-teamwork hænger sammen med Dan's hifi og tv. Så jo der kan man nu nok godt handle.

kopi direkte fra hifi teamwork forside:

Endvidere er HiFi-Teamwork indehaver af en HiFi Detailforretning (Dans TV og HiFi Center), beliggende på
Amagerbrogade 8, 2300 København S.
Yderligere information omkring Dan´s TV & HiFi Center finder du på:
www.danstv.dk

At du synes det er okay en importør/sælger helt selv finder på en løgn angående et produkt og poster det på et forum med flere tusinde læsere, der modsiger allerede fremkomnde påstande, siger vel mere om dig end os der ikke synes det er okay, men ja hatten af for det blev fremlagt i det mindste -men lur mig om ikke det var kommet frem alligevel, man kommer længst med sandheden.

jeg synes det er tragisk man ikke snart lære dette i hifi branchen det her er jo ikke første gang, men forhåbentlig sidste, vil jeg håbe for branchens egen skyld, hvis ikke de skal lide en grufuld skæbne.

Hej Per N.

Du kalder det en løgn, fordi du føler dig ført bag lyset. Jeg kalder det en fejl, fordi jeg har hørt historien, som jeg skrev i tråden. En fejl, fordi det ikke handlede om bevidst at føre nogen bag lyset. I så fald er det mig der er løgneren, fordi jeg skrev indlægget. Det var min handling. Kalder du mig en løgner?  Eller kan du godtage, at jeg lavede en fejl?

Nu har de (Hifi-Teamwork) indrømmet fejlen, og det samme har jeg gjort, og alligevel skal vi fortsat læse om løgnhistorier og de onde fjender i hifi branchen, i stedet for bare at sige: "Fint, I indrømmede fejlen. Det tager vi hatten af for."

OFF TOPIC: Der er alt for mange i dette forum, som udtaler sig på et alt for ringe grundlag. Bare se for nylig, hvor to andre branchemedlemmer var i søgelyset, og "alle" lige pludselig kendte hele sandheden bag det første indlæg. Det er den slags grundløse udtalelser jeg opponerer imod. Det er fint at holde fast, hvis man er sikker i sin sag. Men man skal også være klar til at slippe, når man har fået ret. At hovere er en meget kedelig og umoden egenskab.

Og nej, jeg er ikke i lommen på branchen, men jeg er så priviligeret at have kontakt til både læsere og branchemedlemmer. Derfor hører jeg ofte begge sider i en sag.

I aller rareste ånd ,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 11 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Nu har de (Hifi-Teamwork) indrømmet fejlen, og det samme har jeg gjort, og alligevel skal vi fortsat læse om løgnhistorier og de onde fjender i hifi branchen, i stedet for bare at sige: "Fint, I indrømmede fejlen. Det tager vi hatten af for."


OFF TOPIC: Der er alt for mange i dette forum, som udtaler sig på et alt for ringe grundlag. Bare se for nylig, hvor to andre branchemedlemmer var i søgelyset, og "alle" lige pludselig kendte hele sandheden bag det første indlæg. Det er den slags grundløse udtalelser jeg opponerer imod. Det er fint at holde fast, hvis man er sikker i sin sag. Men man skal også være klar til at slippe, når man har fået ret. At hovere er en meget kedelig og umoden egenskab.


Og nej, jeg er ikke i lommen på branchen, men jeg er så priviligeret at have kontakt til både læsere og branchemedlemmer. Derfor hører jeg ofte begge sider i en sag.


I aller rareste ånd ,


Mikkel.



Jeg tror at problemet ligger i at de rent faktisk gik ud og svarede på teorien om at Sheng-Ya og Vincent i bund og grund var det samme. Det må være med fuldt overlæg, selvom de egentlig ikke kendte sandheden.
Det er da et problem ikke?

Hvor beklager Hifi-Teamwork at de bevidst postede informationer, på et forum for potentielle kunder, de faktisk selv havde fundet på?

De kunne have sagt: "Vi beklager at vi først gav udtryk for at Vincent ikke havde relation til Sheng-ya, og desværre også beskyldte Sheng-Ya for at lave ulovlige kopier - det var egen teori, uden basis i fakta"

Det havde for mig været fair - og så kunne vi sikkert have ladet det ligge.

For ikke at genere nogen, og ungå at få stemplet mit indlæg her som opkast, så forestil dig at du sidder i min sofa med lune Pågens og Mokka+Cognac og diskuterer dette stille og roligt ...og Wilson'erne med baggrundsmusikken naturligvis
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 11 April 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Mikkel - Hvis du er i tvivl om hvor hårdnakket det egentlig blev påstået så læs lige indlægget igen:

HiFi-Teamwork skrev:
Vi kan se, at der er kommet nogen kommentarer til Vincent SP-995 testen, og det er vi glade for. Vi kan dog også se, at der er kommet nogle kommentarer om Vincent's produkter contra ShengYa produkter, hvor nogen åbenbart tror, at det er samme produkter.


Det er IKKE samme produkt, og lad os lige få ryddet nogen misforståelser af vejen, så det ikke ryger ud af en forkert tangent.


Det er præcist som Mikkel Gige allerede har skrevet, ”Vincent er et tysk firma, som ejer deres egen fabrik i Kina, og Vincent kontrollerer produktionen med deres egne (tyske) medarbejdere.” og som Mikkel netop er inde på, så er ShengYa et rent kineser produkt, der har kopieret Vincent’s design, men INTET af konstruktionen i ShengYa produkterne er Vincent’s. ShengYa er udelukkende et rent ”kopi-produkt” til det kinesiske marked, og Vincent kæmper en hård kamp for at få lukket af for denne kopi produktion, men det kinesiske marked er vanskeligt at regulere/stoppe, når det drejer sig om kopi produkter, men der arbejdes på at få det lukket.
Vi har selv fået lov til at høre nogen af disse ShengYa produkterne, og ShengYa produkter tåler INGEN sammenligning lydmæssigt med Vincent produkterne, ShengYa produkterne er netop noget kinesergrej, der SLET IKKE har samme lydmæssige niveau som Vincent produkterne. Den eneste lighed mellem produkterne er designet, hvor ShengYa som bekendt har stjålet Vincents design.HiFi-Teamwork



Og så prøv at læs dette:

NB! Vincent Reklame/Baggrundshistorie er fjernet.

Hifi-Teamwork skrev:

I forbindelse med vores overtagelse af Vincent agenturet i august måned 2007 var vi ikke fokuserede på eventuelle relationer mellem Vincent og Sheng Ya, men primært fokuseret på kvaliteterne i Vincent produkterne.

Det var Vincent produkternes prissætning contra kvalitet og måde at spille på, der havde fanget vores opmærksomhed. Vi havde ikke gjort os nogen tanker om Sheng Ya, hverken eventuelle sammenhænge eller andre forbindelser mellem Sheng Ya og Vincent.


Nu har vi fået noget feedback omkring denne relation, og så er vi også blevet lidt klogere.

Når vi tidligere har skrevet, at der ingen forbindelse mellem Vincent og Sheng Ya, så er det møntet på, at Vincent og Sheng Ya produkterne ikke er de samme, selvom de designmæssigt, ser ens ud.


Det er temmelig svært at være producent i det ræs, så der er ikke megen grobund for fantasifulde og kreative teorier om, hvor nemt man kan planke den i det selskab. Hvis det var så nemt, var der nok mange flere der gjorde det, end det rent faktisk er tilfældet. Ind i mellem er det lidt træls, når der dukker teorier op om det ene eller det andet, men det er jo en del af gamet, når der eksisterer HiFi Forums, og man ikke har direkte dialog med selve producenten.



Til sidst vil vi gerne undskylde den lange ventetid på svaret fra Vincent, men de er, som de selv siger, ikke et markedsføringsfirma, har heller ikke kontrakt med et, til at markedsføre Vincent, så derfor har måtte rykke flere gange, for at få dem til at finde plads til at varetage den del af firmaet.


.........?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 11 April 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
[

Du kalder det en løgn, fordi du føler dig ført bag lyset.

Nej det gør jeg ikke, jeg kender udemærket shengya's relationer, jeg synes bare det er pinligt hvad folk skriver efterhånden for og sælge deres ting, er det virkelig så svært at komme af med hifi at man skal lave disse røver historier? Hvad med og prøve uden, også evt. markedsføre sine produkter lidt bedre i bredere kredse?

Jeg kalder det en fejl, fordi jeg har hørt historien, og jeg kalder det noget andet fordi jeg osse kan den og har læst tråden fra start til slut, men ok det er definitionsspørgsmål så lad den ligger der du kalder det for en fejl jeg kalder det for en løgn.

Bare rolig vi mistænker dig skam ikke for og være i lommen på branchen, jeg tror de færeste branchemedlemmer har ret mange øre tilbage efterhånden. Og ham der har behøver vidst ikke bestik nogen.



__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes