Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 00:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvor er HOLFI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Det var da dejligt at høre de stadig eksisterer.

Det sidste jeg hørte fra Peter var over tlf. hvor han loevede at ringe tilbage når han havde kigget om han evt. havde en brugt effektforstærker eller demo model han kunne sælge billigt.

Men hørte intet, og prøvede så at ringe op til flere gange, men ingen svarede, og da jeg så opdagede at hjemmesiden var nede fik jeg også den tanke om de mon havde lukket biksen.

Især da siden har været nede nu i over 2 måneder og at jeg ikke har kunne fange ham på tlf.

Men nu da i siger de stadig er der vil jeg da prøve at ringe igen, kan jo være jeg er heldig :)
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?na vn=holfi

 

:(



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

pianomartin skrev:

wiii skrev:
Markedsføring har aldrig været Holfi's stærke side, hvad skete der egentlig med samarbejdet med hifi-klubben ? Dengang kunne man i det mindste se alle produkterne i flere butikker.

 

Jeg fik en gang en forklaring fra en ansat i Hifiklubben i Aalborg, der lyder noget i retning af: Hifiklubben blev trætte af samarbejdet med HOLFI, fordi HOLFI ikke overholdt diverse tidsfrister o.lign mht reparationer og levering af produkter. Det blev hifiklubben til sidst trætte af - fordi det jo i sidste ende gik ud over klubbens kunder. Og så droppede de samarbejdet.

Bemærk, dette er en ansat i hifiklubbens udlægning af historien, sådan som jeg husker den. Og der er altid to sider af en sag. Hvis det jeg skriver er helt forkert, håber jeg at nogen vil korrigere mig. (Ikke for noget, men det er nu ikke lige min erfaring at Hifiklubben altid er knivskarpe med hensyn til aftaler o.lign, så den ene har måske ikke noget at lade den anden høre for? Bortset fra det, så har jeg ikke noget imod hifiklubben!)

Men i sidste ende må brudet med Hifiklubben have gjort VÆSENTLIG mere ondt på HOLFI end på klubben!



Nu kan jeg ikke helt huske hvordan det lød, men det var ihvertfald en anden forklaring jeg fik af Peter

Så hvilken historie der er sand ved jeg ikke.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

EDIT.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

pianomartin skrev:
I mellemtiden glæder jeg mig over lyden i HOLFIs produkter, og ser lidt gennem fingre med de mangler, der måske er på markedsførings/forretningssiden.


Ja lyden kan der ikke sættes en finger på, den er super.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Al magt til Holfi!.

Jeg blev selv lokket for nylig, og købte mig en Holfi Audis brugt af en kammerat. Sidenhen er det blevet til en Integra 8 og en Xara CD-Afspiller. Leder pt. efter nye Højttalere og når jeg får fundet nogle er det nok tid til at lede efter en Holfi Power NB.X for lidt mere kraft.

Er der nogen der har en Holfi Thera, og kan berette mig lidt om hvor dejlig en sag det må være? - Da jeg er inkarneret radiolytter, men kun har den som er i min bil.

 



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 April 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig fat på Peter, og må desværre komme med en kedelig nyhed. Han har valgt at lukke ned for Holfi 

Han sagde det var fordi han ikke mente der længere var en fremtid for Hifi / salg for dem, og så ville han helst ud af det inden de kom for langt hen.

Det vil blive sådan at han vil forsøge om han kan købe en del af Holfi sådan at han kan starte et lille service værksted så folk der måtte ha brug for det ikke kom for meget i klemme.

Det var sådan lige kort fortalt.

Så som det ser ud nu blir der ikke solgt mere fra dem. Muligt han har lidt rest varer som han kan sælge senere, men det var op til advokaten om han kunne få lov til det sagde han. Iøvrigt havde de ikke noget større lager da de altid producerede efter ordre.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
pianomartin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 28 April 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

TomH skrev:
pianomartin skrev:

wiii skrev:
Markedsføring har aldrig været Holfi's stærke side, hvad skete der egentlig med samarbejdet med hifi-klubben ? Dengang kunne man i det mindste se alle produkterne i flere butikker.

 

Jeg fik en gang en forklaring fra en ansat i Hifiklubben i Aalborg, der lyder noget i retning af: Hifiklubben blev trætte af samarbejdet med HOLFI, fordi HOLFI ikke overholdt diverse tidsfrister o.lign mht reparationer og levering af produkter. Det blev hifiklubben til sidst trætte af - fordi det jo i sidste ende gik ud over klubbens kunder. Og så droppede de samarbejdet.

Bemærk, dette er en ansat i hifiklubbens udlægning af historien, sådan som jeg husker den. Og der er altid to sider af en sag. Hvis det jeg skriver er helt forkert, håber jeg at nogen vil korrigere mig. (Ikke for noget, men det er nu ikke lige min erfaring at Hifiklubben altid er knivskarpe med hensyn til aftaler o.lign, så den ene har måske ikke noget at lade den anden høre for? Bortset fra det, så har jeg ikke noget imod hifiklubben!)

Men i sidste ende må brudet med Hifiklubben have gjort VÆSENTLIG mere ondt på HOLFI end på klubben!



Nu kan jeg ikke helt huske hvordan det lød, men det var ihvertfald en anden forklaring jeg fik af Peter

Så hvilken historie der er sand ved jeg ikke.

 

Bemærk at jeg udtrykkelig skriver at det var "en ansat i Hifiklubbens udlægning af historien". Hører gerne hvad Peters forklaring er, mit hjert banker langt mere for HOLFI end for HFK.

Det er GODT NOK trist, hvis HOLFI er lukket. ØV ØV ØV.

Til top Vis pianomartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pianomartin
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 28 April 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Er HOLFI lukket igen - igen ?
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 28 April 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Meget trist at læse. Jeg mødte Peter Holstein/Holfi for mange år siden, og hans viden og erfaring var allerede den gang stor, og Holfi har/havde nogle produkter bygget på principper, som ikke ret mange andre i branchen har, og som gav Holfi produkterne en særlig egenskab og profil. Også udseendet var specielt. Jeg kender ikke til produkternes egenskaber, så det kan da være at jeg ville synes de er ringere end så meget andet hvis jeg prøvede dem hjemme. Alligevel tror jeg de skulle kunne få en plads på markedet internationalt, hvis markedsføringen og logistikken (leveringsevnen) var til stede - der sælges en masse som ikke lyder så godt som det allerbedste, men som alligevel eksisterer.

Skal vi endnu en gang i dette lille land miste en high-end producent?

 



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 28 April 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Synd at Holfi lukker. Det var ellers nogle lækre produkter.

Havde ellers håbet at jeg kunne smide Holfi på den dag jeg fik mine Sonus Faber Cremona, men sådan skal det vidst ikke gå.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Det er jeg godt nok ked af at høre. Er rigtig glad for hans elektronik, og har besøgt firmaet et par gange. Det er virkelig sørgeligt hvis han vælger at stoppe.

mvh

Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg må tilslutte mig grædekoret her. Som ejer af en Integra 8 A.E.som jeg er yderst glad for er det en skam at de lukker Jeg havde håbet på at kunne anskaffe mig en CD afspiller og at få en træfront på integraen istedet for den af aluminium jeg har nu... Nu bliver det sgu nok lidt svært... Jeg håber det ordner sig med værkstedet.


__________________
My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
Til top Vis Ørstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ørstrøm
 
MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

For fanden da !

Det er meget trist.

Spændende og visionære koncepter, det kan man ikke få for meget af.

Er der nogen der ligger inde med et nummer til Peter H ? (send mig gerne en PM) - jeg skal spørge til en reservedel inden det måske er for sent

 

Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen
 
pianomartin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej MJohansen.

Vedr. tlf til Peter, så har jeg skrevet det tidligere i denne tråd.

Men jeg er bange for, at du er for sent ude.

Jeg havde en aftale med ham om batterier til en CD-afspiller - han havde batterierne liggende på hylden, men ville ikke sende dem til mig, fordi det er en advokat, der tager sig af alle værdierne i firmaet. Det må kaldes "fair play" fra Peters side, men træls for os andre!!

Til top Vis pianomartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pianomartin
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Et typisk Holfiproblem

Kæmpe problemer når grejet skal serviceres
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
Et typisk Holfiproblem

Kæmpe problemer når grejet skal serviceres

Tsk tsk.. Bare fordi du har været utilfreds behøver det ikke det er et generelt problem :) - Der findes jo folk som forventer alt laves på garantien :D



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

pianomartin skrev:

Hej MJohansen.

Vedr. tlf til Peter, så har jeg skrevet det tidligere i denne tråd.

Men jeg er bange for, at du er for sent ude.

Jeg havde en aftale med ham om batterier til en CD-afspiller - han havde batterierne liggende på hylden, men ville ikke sende dem til mig, fordi det er en advokat, der tager sig af alle værdierne i firmaet. Det må kaldes "fair play" fra Peters side, men træls for os andre!!

 

Ugh, det må have undsluppet min opmærksomhed. Anyway så har Sillesen lige sendt nummeret (mange tak for det), så jeg giver det et shot.

Jeg kan godt følge problematikken med evt. kreditorer og kurator hvis vi er ude i egentlig konkurs.

Er der måske nogen der ved hvad det er for nogle små kontakter/knapper en Xara CD spille bruger ? Der sidder sådan 4 stk. på et lille print og to af dem er ved at være trætte, selv efter gennemskylning med Caig Labs væsker til den store guldmedalje. Jeg kan sagtens lodde nye i selv - ved bare ikke hvad de hedder

 

Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Vinyljesper skrev:

Sønnen skrev:
Et typisk Holfiproblem

Kæmpe problemer når grejet skal serviceres

Tsk tsk.. Bare fordi du har været utilfreds behøver det ikke det er et generelt problem :) - Der findes jo folk som forventer alt laves på garantien :D


Nej det er ikke fordi jeg har været utilfreds

Det er fordi jeg ved der er rigtig mange der har haft problemer hver gang at der skulle repareres noget Holfi.
Jeg kender ligeså mange der aldrig vil eje Holfi mere, netop pga af det.

Problemet er der åbentbart også nu, men sådan har det altid været med Holfi.
Jeg kender en der har arbejdet i forretning som solgte Holfi og at det gik i stykker for et godt ord og at der var rigtig store problemer hver gang det skulle repareres.

Selv har jeg aldrig ejet Holfi netop pga advarslerne omkring servicen

Har hørt det spille og det spiller såment godt.
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
Problemet er der åbentbart også nu, men sådan har det altid været med Holfi.

Det kan måske godt have været sådan altid, men det har ikke noget med den aktuelle situation at gøre: Uanset om Peter Holstein gerne ville hjælpe, så har han ifm. konkursen sandsynligvis skrevet under på at han ikke tager noget fra lageret.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes