Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 06:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dynavox 70 e - kinesisk hyggepejs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Nu er det jo skide svært at beskrive lyd i generelle termer. Men i de kredsløb jeg har prøvet de to kondensator typer, synes jeg at MKS4 har en mere rund,blød og volumiøs lyd (typisk MKT kondensator), og MKP10 har en mere slank lyd, som er mere typisk for de fleste polypropylen kondensatorer.

Så det afhænger lidt af hvordan dynaco'en lyder i forvejen. hvis den har en spids diskant, kan MKS4 være at foretrække. Men hvis forstærkeren er "ulden" i lyden, bør du gå efter MKP10 kondensatoren. Men det er kun min subjektive mening, jeg har jo aldrig hørt forstærkeren. Og har heller ikke hørt de forskellige kondensatorer i lige netop den konstruktion. Heldigvis koster de forskellige Wima'er jo ikke spidsen af en jetjager.

Håber du kan bruge informationen til noget .

(man får jo helt lyst til at rode med noget rørgrej)

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Takker, det bliver nok MKP10...
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2658
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Relevant eller ej

Jeg opdagede lige at dette firma også har fået et interessant Stereo-70 mod kit

http://www.kandkaudio.com/poweramplifier.html

Man får næsten lyst til at bygge den

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Jensen caps!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Her er lige lidt til diskussionen vedr. kondensatorer. Jeg har fundet et godt link med test af en masse forskellige typer. Vedkommende tester dem godt nok i forbindelse med højttalere, men manden har fat i noget. Jeg har selv samme lydmæssige oplevelser med de blå rifa, Wima MKP10, Audyn Cap QS og Clarity Cap ESA. Disse typer har jeg afprøvet dels i min Dynavox og så i min gamle Edison 12 forstærker (EL84).

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

De blå rifa og Wima er luftige, men også lidt rå og grovkornede. Audyn Cap QS er ikke bedre end de gule, som sidder i fra fabrikken. Mit bedste bud er Clarity Cap ESA, som kan købes for rimelige penge. Her er lyden finkornet og opløst, men med tilpas varme og fylde og det føles som om, gardinet nu er blevet trukket fra.

Clarity kan købes her: http://gato-shop.com/?gclid=CImK4J2wxZkCFYU-3godGSrquQ

Som "Noise" er inde på, er det godt at kende til de enkelte kondensatores egenskaber, og så anvende dette kendskab til at justere det, som man synes er problematisk i ens forstærker.

Hilsen

Søren

 

Til top Vis Søren Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jensen
 
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2658
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er IKKE baseret på røramps, men generelt afstår jeg totalt fra kondensatorer som  "synes" at give mere luft og "hul igennem", som man siger
I mine ører er det altid kunstigt, og synes som en effekt kondensatoren TILFØRER, hvilket i MINE ører hurtigt lyder mere som en meget irriterende "ringning"

Jeg har altid synes om de "gamle" polycarbonate, som jo var HOT før de giftige polypropylene kom frem
Polyester er sgu nok også bedre end så meget andet fancy stof
Vigtigst er nok at kondensatoren er lavet "stramt", og ikke bare er en masse "fyld"
Monacors de ovale blanke poly synes jeg er helt OK, og de har da vist også hævet prisen, så de ikke længere er helt billige

Det synes ofte som at det faktisk er de mere kostbare og fine sager som er værst, måske undtaget PIOs som jeg heller ikke har nogen erfaring med
Men de er jo også lavet med "gamle" matrialer, og ikke moderne avanceret plast

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen i tråden

Humblehomemadehifi kender jeg godt, jeg linker til den på side 2, hvor mellemhjulet også kaster et par links ind. Det er god inspiration! Alt det her er en meget spændende diskussion, ikke mindst fordi den er baseret på subjektive oplevelser af lyd. Dette kan til tider godt ende op i noget hysterisk/religiøst holdningsfanatisme, men så længe man ikke skyder på hinanden af den grund, så gør det ikke noget for mit vedkommende! Jeg stiller gerne et afklarende glas singlemalt til disposition, flankeret af en god porter og i selskab med det det hele handler om, masser af musik. Så kan der gå rigtig meget hyggeaften i det, og det er da herresalon så det batter!

Men, men.... nu har den været på pinebænken hos tube mania. Og jeg skal lige love for at det var jænt lærerigt. Men først og fremmest vil jeg sige tube mania tak for hans indsats, og tak for nogle underholdende og spændende timer. Tak.

Og hvad fandt vi ud af? Det spingende punkt er udgangstrafoernes kvalitet, hvor blikkede er de? Og jeg kan lige så godt sige det med det samme, det er de ikke! Der står hverken Trabi, Lada eller for den sags skyld Volvo på lammellerne! De holder linearitet helt op til 50 kHz! Så vidt jeg husker var det der omkting vi fandt et -3dB punkt. Men inden vi nåede dertil, skulle der mange panderynker og indtil flere sæt briller til - simultant! Jeg har aftalt med tube mania, at han selv tager sig af den tekniske afhandling her på forum.... hehe...... hehe...... men jeg kan garantere for at der dukkede opsigtsvækkende ting op! Så tror jeg at vi lader den ligge der og lader det være op til tube mania at bestemme hvor langt denne cliff hanger suspense skal holdes.

Men under alle omstændigheder kan jeg afsløre, at det smørrede grin det er tilbage! Har lige haft Live in Paris med Diana Krall på, der er hul igennem! Færdig! Og det helt uden udskiftning af stumper til dyrt og bedre. Nu er forstærkeren kørt godt varm, så nu optimerer jeg lige bias en gang: Smukt og musikalsk lydbillede!

Men jeg tror lige at der skal suppleres med et par stemningsbilleder:


Der måles....

En mand der syntes at sådan nogle apparater er flotte at de kun kan stå i stuen

han er ikke bare bidt af et galt radiorør, hehe. Jeg er helt gal med den der rørtester til venstre!

Vi fik også finlyttet til Luxman og gulvhorn. Det var helt fænomenalt. Jeg har haft lyden af de gulvhorn i ørerne siden de dukkede på på LouBp's Coral-tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71624&P N=2
Det var et dejligt genhør, hvor jeg dog bare kender den lyd. Og jeg må give tube mania ret, Fostex enhederne spiller dejligt i de horn. Tube mania ville gerne demonstrere deres basformåen, han fik i den grad vist hvordan man med et gulvhorn kan spille på udestue . De kobler direkte til rummet og får gulvet til at istemme, tjae - gulvbas? Dynamik og slagkraft ved alt for højt lydtryk - uden kompression. Men  i mine ører lyder de bedst ved moderat lydtryk, så er der et bedre balanceforhold i mellemtone og top, minimalt fuldtone "shout". Her er lige et billede af tube manias sweet spot, der mener jeg nu ikke så meget hesten dér, men skamlen ved siden af. Den mand burde have en lænestol til næste jul



Et godt bud på et low budget high value anlæg: Gulvhorn med Fostex fe 204 e, eller en hvilken som helst fuldtone, bare de er 8", kombineret med Dynavoxen optimeret efter tube manias anvisning. Find så en stor tung pladespiller fra 70'erne, en god RIAA, så er man kørende!

Jeg vil lige skynde mig at påpege, at vi ikke har haft Dyna'en på tube manias gulvhorn, jeg tør godt anbefale det alligevel, da jeg selv har masser af erfaringer med de kasser
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Her er oscilloscope billeder af resultat før og efter modifikation.

Før

10Khz firkant. Her ruller forstærkeren af fra 15Khz og er  -3db ved 20Khz

Efter

Nu er forstærkeren modificeret og afrulningen er -3db 50khz...altså uden at overdrive en væsentlig forskel.

Jeg ville gerne fortælle har jeg har lavet, men  af forsigtigheds grunde holder jeg lige på hestene for hvis der er forskelle på udgangs-transformatorerne kan det resultere i nedsmeltning af forstærkeren og det vil jeg nødig have på min kappe. Ændringen bør laves med instrumenter koblet på således at resultatet kan monitoreres simultant. Her er det ikke godt nok blot at lytte sig til resultatet. Men det ser da overbevisende ud...ikke. Iøvrigt gav forstærkeren 34W fra sig.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Granberg skrev:
Slettet af moderator/-A


Næe, der til er jeg nu alt for pragmatisk indrettet, næ nej! Men jeg tror stadigvæk at vi skal lade et være op til tube mania at løfte sløret for hans lille fund

Jeg har fået lyttet lidt mere:
Alle jazzfolk kender sikker Thelonious Monk with John Coltrane at Carnegie Hall. En storartet liveindspildning, som en bibliotekar ved Library of Congress fandt for et par år tilbage? Men prøv så at lægge øre til: Art Blakey's Jazzmessengers with Thelonious Monk! Blakeys mere soulede hard bop kører bare hot sammen med Monks skæve harmonier og provokerende udfordring af rytmikken.

Den plade er ikke nem at få til at lyde rigtigt på noget møjgear, nu lyder den hammer fedt! Som jeg har skrevet andetsteds, så starter første nummer med at sax og trompet spiller tema unisont. Ok, det giver for det meste en blandingsklang, som vi kender det fra Duke'n og Ellingtons store orkestre, dette var deres signatur. Men på blakey/Monk der kan jeg nu lige så tydeligt skelne sax og trompet på klangen! Og de er taget på samme mikrofon. Dette er helt hårrejsende i forhold til hvordan det lød før. Der kunne jeg også skelne dette, men nu...

Så hvad bliver næste skridt? Måske nogle p***e gode koblelytter i indgangen? Ellers skal der bare høres musik nu. Men, jeg skal afgjort have en bedre RIAA, heldigvis havde mellemhjulet et par gode bud på noget selvbyg, det tror lige jeg skal have kik på!

Og så har jeg flæsket en DVD for at bruge kabinettet til en pasiv pre. Så der er stadig ting i projektskuffen. Imens må jeg lige fintænke over om der skal kastes europæiske rør i Dynan nu?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

UUhha.. spændende.. hvad skete der... Halooo 

Glæde rmig til at høre mere - har med stor glæde fulgt denne tråd i "smug" og finder stemningen og humøret smittende.

Tak for en fin tweaker-tråd.
Kan være man ender med en "Bop-tube-tweaket-rørslæde" engang...

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Her er oscilloscope billeder af resultat før og efter modifikation.

Før

10Khz firkant. Her ruller forstærkeren af fra 15Khz og er  -3db ved 20Khz

Efter

Nu er forstærkeren modificeret og afrulningen er -3db 50khz...altså uden at overdrive en væsentlig forskel.

Jeg ville gerne fortælle har jeg har lavet, men  af forsigtigheds grunde holder jeg lige på hestene for hvis der er forskelle på udgangs-transformatorerne kan det resultere i nedsmeltning af forstærkeren og det vil jeg nødig have på min kappe. Ændringen bør laves med instrumenter koblet på således at resultatet kan monitoreres simultant. Her er det ikke godt nok blot at lytte sig til resultatet. Men det ser da overbevisende ud...ikke. Iøvrigt gav forstærkeren 34W fra sig.

mvh



Du godeste tube mania, hvor har du dog støvet den der over onde headbanger op haha..

Jeg forstår godt dit forbehold, men jeg syntes at dit fund er så ekstraordinært, at det bør lægges ud i open source puljen. Naturligvis skal det undertreges at dette bør man ikke gøre efter derhjemme, som det siges i statsradiophonien...

Af samme årsag vil jeg understrege, at dette er testet over en variotransformer. Dette betyder, at forsyningsspændingen til apparatet kan styres, men vigtigere end det: Den er udstyret med en sikring der klapper lynhurtigt, hvis der sker noget uforudset. Skulle apparatet gå i selvsving og trække mere end én ampere, så ryger strømmen hurtigere end Vakse Viggos chef kan nå at tænke "Raasshgu...!" Hvis man forsøger dette indgreb på køkkenbordet skal man vide: Forstærkeren kan risikere at gå i resonans, hvis dette sker, så får begrebet knald på læggehønen et meget håndgribeligt udtryk: Den eksploderer op i hovedet på dig ( = brænder sammen)!

Okay, det er vist udtrykt så tydeligt som muligt, vi tager ALLE forbehold her. Undertegnede og hvem der end har været med i processsen tager intet ansvar!

tube mania kunne ikke fatte at forstærkeren tabte 3 dB ved 20 kHz. Det var helt tydeligt, at ved stigende frekvens så faldt amplituden på scopet. Årsagen blev fundet i forforstærkerledet, C20 og R38 danner en kompensationskreds, og det er dén der laver ulykkerne. Tube mania konstaterede at trafoerne er stabile helt op omkring 50 kHz, med et minmalt fasedrej, var det ca. 17 grader?. Derfor og kun derfor turde vi gøre forsøget og lodde C20 løs. Det skal her understreges, at med en dårlig trafo med et stort fasedrej er dette en farlig ting at gøre!

Tube mania så hajfinne karakteristikken på det første scop-billede som udtryk for overkompensation, og deri fik han altså ret. Forstærkeren fungerer mere korrekt uden denne kreds. Og jeg kan kun understege dette ved lyttetest: Den spiller flydende, dynamisk og nærværende. Katrine Madsens dejlige lille plade Close to You: Madsen er optaget helt, helt tæt. Hendes stemme ér virkeligt hudnær og dybt intens nu. Hans Ulriks tværfløjte er luftig og tonalt lige skabet, hans tenor sax er varm og med alle overtoner!

Jeg vil understrege, at bare fordi den Dynavox som jeg har er udstyret med sunde udgangstrafoer, så betyder det ikke at alle andre er det. Dette er et billigt kinesisk produkt! Den kreds jeg har elimineret var jo nok sat i af en god grund! Jeg ville ikke lave dette tweak uden lige at få tjekket kvaliteten af trafoerne....

Men for søren tube mania, du må meget gerne underbygge, tegne og fortælle.

Ellers er jeg jo ret høj i hatten nu, det smørrede grin er ikke til at få væk, ikke endgang udsigten til en mojerfu.... af en opvask jeg lige straks skal i gang med


@ tube mania: Det hammond orgel blues du fyrede op under gulvhornene med, kunne det ikke være Kjel Lauritsen, bl.a. kendt fra The Organizers?

Vågnede i morges og tænkte på gulvhorn hehe! Sådan nogen skal man ha'. 2 stk 16 mm spåndplade: 244 kr på OnlineTrælasten, to stumper skumgummi, for 20 kr skruer, en klat lim, en weekend og hvad der lige kommer forbi af fuldtoneenheder. LouBp kører vist stadig på de gamle uanselige Phillips. Dem kan man nogen gange klunse sig til! Det man får er et ufatteligt billigt system, der reelt spiller musik med stor dynamik og masser af engagement!

Åh ja: Nu bliver det Wima kondensatoerer med større værdi som koblere på udgangsrørne, og så skal den der støjspole prøves.

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej Bobtilyoudrop og tubemania

Det ser ud som om tubemania har gjort underværker med din Dynavox. Jeg kan forstå, at c20 helt er udeladt. I min forstærker har jeg ændret c20 fra 100pF til 47pF. Det giver masser af luft omkring instrumenterne og tilstrækkelig top. Er min modifikation i vikeligheden uden hold i noget måleteknisk (stjålet fra hifi-forum i Tyskland) og vil denne ændring også kunne belaste forstærkeren?

Til Bobtilyoudrop

Hvilken værdi har kondesatorerne i din forstærker i den globale modkobling (c14, c17) ? og hvordan lyder din øvre mellemtone, når du spiller musik med meget energi i dette område efter modifikationen? (jeg ved godt dette er afhængigt af den samlede afspillekæde, men via cd og med mine Audio Note ax two eller over Klang und Ton ct230 kan forstærkeren godt virke lidt anstrengt)

Til top Vis Søren Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jensen
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Så skal vi måske snart til at lege med udseendet på den? 

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig jeg ikke kunne fatte at den rullede så hurtig af, men det der slog mig mest var at jeg havde hægtet proben på driver-trinnet og ser man afrulning her skyldes det aldrig udgangs-transformatoren...her ville jeg have forventet en signal-stigning forårsaget af modkoblingens indtræden for at holde forstærkningen gående. Så gik jagten ind og årsagen lokaliseret til 1.trin.

 Og så bliver vi nød til at tage en omgang teori. Vi kan starte med at spørge; Hvad kan få en modkoblet forstærker til at lave selv-sving. 2 ting (samtidig)...ikke mere og det et fase-drej på mindst 180 grader (gør modkobling til medkobling) og en forstærkning på mindst 1.

I ethvert filter opstår der fase-drej og desværre er en udgangs-transformator et filter idet den har en øvre grænse-frekvens (også en lav), men det er som regel ikke den der driller. Hvis grænse-frekvensen ligger højt (50Khz-3db eller mere) kan filteret i ingangs-trinnet måske undværes.

Rørene i sig selv ruller af ved stigende frekvens, men her har man altså bevidst ødelagt frekvens-gangen på 1. trin med C20-R38 og dermed resten af forstærkeren (for at sikre sig at forstærkningen er faldet til under 1 når der er risiko for selvsving). 

 Dette er ikke noget usædvanligt da jeg kan se man gør det ved mange andre forstærkere, men der skal da være en grænse for hvor dårlig man må gøre forstærkeren.

Denne forstærker har så stadig fase-kompenserings kondesatoren i tilbage-koblingen og det ser ud til at være OK altsammen. Det har været spændende.

@BoPtiljudrop. Jeg finder lige ud af hvad det var for noget musik jeg havde på.

@søren jensen: det er da et skridt i den rigtige retning.

mvh

 



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

@ Søren: Deres værdi er 47 pF, det er da vist helt standard. Havde på et tidspunkt en 100pF glimmer på, det var ingen succes!

Og ja, jeg skal da lige garantere at det åbnede vinduerne her i lydkæden Men jeg må medgi, at dens mellemtone nok ikke på niveau med rigtigt dyrt grej. Men netop Diana Krall Live in Paris har periodisk meget energi, lille "bigband"-lyd for fuldt udtræk, Kralls stemme står stadigt flot. Men jeg har måske bare lært at skrue ned? Ofte lyder musik bedst i et niveau hvor ørerne ikke komprimerer, hvis du forstår? Men min vinyler er i krise, lyder skidt, så det kniber med at får noget rock på i øjeblikket, kunne ellers godt afprøve med den her:





Hva' de der CT230, hvad syntes du om dem. Har en skummel plan i projektskuffen:



Og så skal de afprøves i gulvhornene!

Jazz, akustiske instrumenter og stemmer lyder rigtigt! Men når jeg får hold på min RIAA, så skal jeg nok melde tilbage om, hvordan den opfører sig med noget saftig klassisk rockmusik.

@ edge: Tjae, begynder faktisk at overveje en front i noget gedign alu og så nogle dæksler på trfoerne istedet for den sorte kasse der dækker dem nu.  Men jeg tror lige jeg skal afprøve de der Wima'er og nogen støjspoler først. Jeg er bare bange for, at selvom den bliver pyntet, så når den aldrig særligt høj waf.

@ Tube mania: Tak, så faldt det på plads, så med andre ord, hvis man har én magen til, hvor kineserne har brugt en anden leverandør af trafoer, så kan man jo i princippet godt risikere et meget større fasedrej, og så...

Gi' hesten et klap fra mig, kunne være sjovt at se denne mega hund sammen med vores mikro. Hans hoved er næsten lige så stort som vores 5 kg's schipperke.


Iøvrigt meget inspirerende og fascinerende at se en pro skrue på knapperne! Får du iøvrigt et af de der Marantz anlæg for meget må du jo sige til, nåe ja, to anlæg ser dobbelt så godt ud som et! Hey you rule man!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Fik lige lyst til at dele hvad jeg lytter på, Sansui AU-417 TU-517 (det i midten) har lige fået forstærkeren, min Kenwood har fået kam til sit hår!

Ja ved det, mine højtalere står skidt men har meget lidt plads. Håber på at flytte inden for overskuelig fremtid



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

@ Bobtilyoudrop: I min Dynavox vr 70e 2 sad der 100pF i c14 og c17 fra ny. Med hensyn til mellemtoneproblemet er det min erfaring, at problemet mindskes eller løses ved at skifte rørerne. I kombinationen KT77 + 6GH8a er det mindre udtalt og afhængigt af højttalervalg. På min vens Sonus Faber var mellemtonen blid og soft. På mine højttalere måske et problem i 20% af min pladesamling. Det med at hårdheden stiger i takt med lydstyrken, eksisterer slet ikke med denne kombination. EL34 fra EI giver en bedre balance og er mere lyttevenlig og jeg kan spille næsten alt. Men det er altså ikke så dynamisk som med KT77 eller for den sag skyld 6p3s-e, der er helt forrygende.

Det er da et kanon design du har udtænkt til ct230. De er også svære at leve med i deres oprindelige form. Mht til lyden så er jeg faktisk glad for dem. De kræver dog enorm lang tilspilningstid. I starten var de meget hårde og uldne. Diskant var der intet af. Jeg har været ved at køre dem på genbrugspladsen flere gange. Nu spiller de fint og lifligt og med god bas og dynamik. Jeg har sat nogle bedre kondensatorer i, og så har jeg skåret støvhætten af. Det klarede lyden voldsomt op. Når jeg tænker efter, har jeg slet ikke anvendt mine Audio Note siden december.

Til top Vis Søren Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jensen
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

edge
 Det er da noget spændende udstyr du har...jeg kan især godt lide den øverste grammofon.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

@ Bobtilyoudrop: Mht. ct230 skulle jeg måske lige uddybe lidt om deres lyd. De er meget upfront og dermed klart beslægtet med hornlyd. Jeg har selv haft gulvhorn og jeg ved ikke hvor mange tqwt. Det er lige noget for mig. Jeg fornemmer, at du også har en svaghed for sådanne kasser. Måske vil dit designforslag have en lydmæssig indflydelse ved det, at du ændre bafle step med mindre frontareal? Det kunne være interessant at sætte BG20 i et gulvhorn.
Til top Vis Søren Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jensen
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

@ edge: Dejlige forstærkere, jeg har en svaghed for de fede sager japanerne lavede i 70'erne 

@ Søren: Ikke noget problem med baflestep, der er mindst samme afstand til kant lige meget hvor du måler fra BG20'eren. Ja lige nu kan jeg altså ikke se problemer med mellemtonen, syntes den bliver bedre og bedre...?!?

Og ja, jeg har også haft flere 1/4 bølger, både den ene som den anden vej Kan faktisk bedst lide dem der vender den "store" ende ud, de er bare sjovest Må se at får tid til at realisere de der CT230!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes