Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 19:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Tandberg receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, vi taler forbi hinanden. Jeg kender ikke fakta, men gætter på at snoren i omtalte Tandberg har to ender, også fordi du nævner en fjeder. Men snoren i denne Aristona og i andre lignende går i ring, uden ender, og mht snorens forløb og montering så er det, som exrumpyt skriver, lidt hyggearbejde, som man nok finder ud af, når snoren er klar. Men det forudsætter, at snoren er splejset (eller hvad det tekniske udtryk måtte være) og altså udgør en løkke, som løber i ring.

Folk, der oplevede problemet, forsøgte sig ofte selv med at binde snoren sammen med en ordinær knude eller på anden interimistisk vis, og jeg skal ikke kunne sige, om det i nogle tilfælde kan virke på den måde, men hvad jeg kender til er, at det blot medførte begrænset skalafunktion, som i længden var utilfredsstillende.

Men hvis ingen på HIFI4ALL kender til, hvordan denne splejsning udføres, eller til hvilken defekt der bevirker drivende stationer, tror jeg, vi skal lukke dette.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jammmmmmmen...  man skifrer da altid en ødelagt skalasnor...!

vi er sikkert flere der gerne vil gøre det for dig, men det udløser altså en tur til BØH-landet...

exrumpyt

Til top Vis exrumpyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exrumpyt
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Vi taler om en tid, der ikke kendte til SU eller kontanthjælp eller ældrecheck eller (fortsæt selv listen), og folkepension hed aldersrente og var på et helt andet niveau, og hvor man ikke forventede, at alt kunne lade sig gøre på den 100% korrekte og fornuftige måde. Man kunne ikke bare sige, at man altid gør det rigtige. Derfor forsøgte man sig på ren amatørbasis, og resultatet har nok oftest været derefter.

Jeg ville gerne eksemplificere sagen med fotos og yderligere beskrivelse, men som allerede antydet er det ikke muligt pt, og faktisk forstår jeg ikke, at det er nødvendigt. Så jeg må bare undskylde, at jeg rejste spørgsmålene, som ingen har kunnet besvare. Jeg synes, jeg har gjort, hvad jeg kunne for at formulere på indtil flere måder, hvad det drejer sig om, og jeg har ikke givet udtryk for, at jeg ikke kan finde ud af at udskifte skalasnoren som sådan. Det er splejsningen - eller hvad man vil kalde det -, jeg ikke kender løsningen på.

Man kan ikke bare som med nyere hifi fremdrage manualer og diagrammer for disse gamle klenodier så let, som det oftest lader sig gøre i dag. Og den slags ville næppe heller beskrive noget specifikt om snoren. Spørgsmålet er, om der burde være en afdeling for super-vintage = mindst 50 år. Men problemet er vel, at interessen og først og fremmest kendskabet er for lille, og det gælder i øvrigt også mig selv.

I øvrigt har jeg ikke noget imod ture i det danske land, tværtimod, og uanset om indbyggerne siger bøh eller muh eller bare velkommen. - Men indtil videre slut herfra.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 27 Februar 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Det er da en lidt besynderlig holdning du lægger for dagen -  hvis man så et billede kunne man nok guide dig til at klare problemet, men ok ....   du kan ikke generere et billede

Hvad der får den til at drive på stationerne er typisk gamle kondensatorer i tunerdelen - nede omkring drejekondensatoren - skal vi sige den gule i nederste venstre hjørne ??

Som du nok har regnet ud, er der vist ikke nogen der ønsker at kaste sig ud i gætværk.

men jeg kan give dig et hint - prøv at ringe til Schougard elektronik i Glostrup,  Ernst er en af de gamle rotter i faget,  og har da pillet i gamle rørspiller , så muligheden findes.    Om han stadig gider røre dem ved jeg ikke,  men prøv   43 96 40 98 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes