Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 21:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround På Su*opdateret 3maj* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 12 April 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Nye billeder nederst side 1

Efter at have siddet og sjavlet en hel del over flere forskellige setups herinde er jeg begyndt at spekulere i om det ikke var på tide at vise min, på Su fremstillede, mini Bio frem.

Man skal kravle før man kan gå. Det er først det seneste års tid snurrerundt feberen for alvor har fået sit tag i mig.
Men jeg startede tilbage i '95 med at købe en Sony ProLogic reciever, og det var sq fedt dengang :-) Specielt for en som lige var fyldt 13.

For godt 1½ år siden syntes jeg så det var på tide at skifte den ud, og da jeg fik et godt tilbud på en anden Sony, nemlig en Str-DB 475 købte jeg den, Havde jo gode erfaringer med den foregående.

Jeg købte i den forbindelse også andre højtalere. Nogen Wharfedale Valdus 500, som spiller fint med sony forstærkeren.
Jeg har stadig den Center (også Sony) som jeg købte tilbage i '95, og den trænger snart til udskiftning :)
Jeg bruger så to Jamo Sat2 som baghøjtalere.

Jeg har ydermere en Rotel Rb960 Effektforstærker som ikke er sat til lige Pt, og en ældre Sharp Optonica sm3636, hvor jeg bruger effektrinet til at drive min midlertidige subwoofer, 2x10" Boxter i reflekskasse (går til ca 42hz, inden jeg kan høre nogen forvrængning) som jeg har lånt fra min lillebrors bil, det var bare for at se om jeg skulle have mig en subwoofer.
 
Det blev jeg så enig med mig selv om jeg skulle, så har 2x 10" sls peerless enheder liggende, som jeg er i gang med at bygge 2 subber af.

En Htpc til at afspille dvderne.

Alle højtalere er forbundet med noget billigt 20kr/mtr højtalerkabel fra Ekspert.
Som display bruger vi lige nu vores Philips 28" Widescreen tv, ganske ok, i mangel på bedre (penge)

Som overskriften antyder så er jeg på Su, og det er kæresten faktisk også. Så det er lidt småt med penge til at lege med.

Fremtidsplaner, Jo masser.
Men specielt kigger jeg efter ny til surround delen, vil gerne op i noget mere end 5.1, har kig på både Nad og Rotel. Men der går nok lidt endnu.
En projektor, eller måske endnu bedre et Plasma, da vi har udstue lige op til stuen, er det nok mest bevendt, da det bliver meget tæt på umuligt at mørkelægge stuen helt :/
På længere sigt, når vi begge er færdige på su :/ (mindst 4 år endnu) Et nyt hus, hvor der er bedre plads til et decideret bio Setup.

Hvis nogen har gode ideer til at gøre hele mit setup bedre, specielt hvis det er billigt :-) men så er jeg meget interesseret.
Da der er en vis indblanding fra den bedre halvdel skal det hele helst integreres pænt i stuen.


her et et billede fra lige over sweetspot, det hele ser lidt skævt ud, det er det ikke i virkeligheden.


Et billed lidt tættere på, det er lidt nemmere at se hvordan det hele er sat op.


Et billed af recieveren, den står oven på Htpc'en, med centeren oven på. Dette er ikke optimalt, men der er ikke rigtigt andre steder lige nu.


/Mikael


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 12 April 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det lyder fint nok, men må vi ikke se nogle billeder

 



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 12 April 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

ja masser af billeder 

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Alle gode gange 3.... Billeder!!
Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke kan se billederne
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet lidt billeder. Havde godt nok problemer med at få dem til at være i forummets tilladte størrelse. :-)

__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

har du nogen specs på de warfdale, min kammi har selv noget små nogle (5,25" og diskant) og de spiller faktisk ret godt, mener de kostede 600 pr stk i sin tid

edit har selv slået dem op på nettet, de mener meget om de gamle Dali 606



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Der står bag på:
Nominel impedans 4-8 ohm
200W Programmebal.

Synes de spiller ganske fint. Og de er ihvertfald bedre end dem jeg havde før (Sansui Reol ting) har lige skilt den ene ad, og den er godt nok simpelt opbygget :-)



__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

hehe sådan er det oftest men så længe de spiller som du vil ha, er det jo perfect

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 12 April 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Det er jo det. :D
Til surround er de tilpas, lige vores smag, og håber kun på de bliver bedre når jeg nu bliver færdig med de 2 subber. De kommer i øvrigt til at stå på hver side af tv'et, det burde da være en okay placering. Selvfølgelig svært at sige når man ikke har dem til at prøve med ;-)


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 12 April 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

nice. det er da et fint anlæg du har.

__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 18 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

hva men en dali concept som erstatning for din sony center.??
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 18 April 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jo det kunne sikkert være fint nok.
Er lige startet på at få det hele flyttet til et rum for sig selv.
Men havde nu ellers lidt gået og luret på tanken om at skifte sony recieveren ud til en med preout på alle kanaler, så jeg kan få noget glæde at mine effekter :D Når nu jeg har dem stående.


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 18 April 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Det er sku da et helt ok anlæg, hvis du skal have surround er jeg en varm fortaler for Denon (har selv Denon AVR 3805, og er også på SU) og H/K helt sikkert et lyt værd!

__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 18 April 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt godt ud!

Hvad er specs på din HTPC? Har du remote til den?
Fifler selv med at bygge en i øjeblikket. :)
<>function PrivoxyWindowOpen(a, b, c){return(window.open(a, b, c));}
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 18 April 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har overvejet at kigge på denons produkter, men jeg er desværre blevet lidt vild med Rotel produkterne :-) men skal helt sikkert ud og lytte en del når jeg får rigtigt tid.

Det er en p4 2.4C, 2x256 pc3200, 2x160gb+3x120gb, 16xdvd, tvkort, Mce remote, så ja har en remote :P kan kun anbefale sådan en htpc, det er smart..

Og mange tak for de pæne ord :)


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
tourer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 21 April 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Fint Anlæg  men hva med de pynteting du har på højtalerne skal de ikk væk

mvh

Anders

Til top Vis tourer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tourer
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 22 April 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

De er kommet væk :-) Men jo, planten kunne gå, men den anden lampe dims, den raslede når man spillede :D Men det hjalp betydeligt på WAF at have det stående :P


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Så er der lige en lille opdatering, da jeg har fået flyttet det meste ind i et værelse for sig selv.

Men der kommer lige lidt billeder af stuen sådan som den ser ud nu. synes selv det hele er blevet meget mere lyst og pænere ;-) de wharfedale er ikke jordens pæneste ht.

Det her billede viser hvordan baghøjtalerne hænger i stuen. Sådan har de siddet hele tiden, det er ikke noget nyt, men synes lige der skulle et billede med af dem også.

Og så lige et oversigtsbillede af stuen, der ser lidt roddet ud, men det er fordi vi bor her :P
læg mærke til væggen bagerst, HT er forsvundet, og der er kommet nyt tvmøbel. Det passer bedre ind i stuen.

Og lige et hvor man kan se det tæt på.
Ja det er rigtigt nok en t-amp som står ved siden af dvdafspilleren (en fra kælderen, en billig denver, men den kan da vise lidt billede.)
Det var mest for sjov, har sat dvdafspilleren til tvet, og til t-ampen, og nu har vi surround her også, det lyder ikke godt, men kæresten synes det skulle være der.
tvet spiller så som L+R og som center. mens baghøjtalerne spiller som sådan, med t-ampen som effekt.

Jeg har flyttet alt det andet ind for sig selv. der er ikke meget plads, men synes det skulle prøves. rummet er på 4x2,5 meter, men desværre skal der stå en reol og et skab der inde, hvilket får det hele til at se ud som om det ikke kan være der. (læs; det kan det næsten heller ikke)


Et billede taget fra "sweetspot" hvor det er tydeligt der står for mange ting på for lidt plads :/

Som baghøjtalere har jeg brugt nogen ældre sansui som jeg alligevel havde stående. Desværre står de lidt skørt, hvis man sidder midt i sofaen, sidder man imellem dem, og kan ikke høre dem ret godt, hvis ikke man læner sig frem over. det skal nok blive rettet til når jeg får fat i nogen andre, eller nogen ophæng, så de kan komme ud på side væggen.

Et billede af min center, ja den er som tidligere skrevet ikke noget at råbe hurra for, men den spiller da.
Det er lige mit solbrille etui som ligger oven på, man har vel lidt smag :D

Det er så den venstre ht, det er stadig mine Wharfedale valdus 500 som bliver brugt her. Iøvrigt er det solbrillen som passer til etui der ligger oven på.

Lige et billede af den højre ht, uden frontstof så man kan se hvad den består af.
Og som man kan se, ligger her mit andet par af samme solbrille ;-) bare i en anden farve.

Et billede af udstyret, der er heller ikke noget nyt her.
Det er min sony overst, og så står Rotellen neden under.
Rotellen står så ikke for min tidligere bilsubwoofer længere, men har sat den til som man kan se på neden stående billede, en Bodyshaker dims. (det skulle prøves) (Der er ikke plads til den store møgkasse, den er ikke skærmet, hvilket har en rimelig indvirken på mit tv :-) plus at den ikke rigtigt er nødvendig inde i det lille rum. og jeg er faktisk igang med at samle mit DIY af en subwoofer med en 10" peerless sls enhed i)
Under hylden står så min htpc, som også bliver brugt som dvdafspiller.

En enkelt bodyshaker fra t-hansen, skulle lige prøve om det var noget. Det er da meget sjov, men man bliver hurtigt lidt træt af det synes jeg. specielt fordi den bliver skåret alt for højt, hvis den kun fik frekvenserne under 60hz el lign, ville det være meget bedre.
Den er hængt op i nogen udstødningsophæng i gummi jeg havde i overskud.

Lige et billede af dvdsamlingen, eller ihvertfald de film som ikke kan være i skuffen. Læg lige mærke til Asterix boksen, et must i enhver samling. :-) mono lyd i centeren. nice

Så har jeg erhvervet mig noget andet Rotel, som lige skal have renset potmetrene, så skal det ind i stuen, hvor jeg så skal have fundet mig et par pæne og godt spillende, selvfølgelig, standerhøjtalere som skal spille sammen med det her.

Der er tale om Rotel Rc1000 Forforstærker, Rotel RB1000 Effektforstærker, og Rotel 1010 Tuner.
Det er enten meningen det skal spille istuen, eller sælges og så skal der noget surround ind i stuen igen.

Det var så lidt for denne gang.
Håber der er nogen som vil kommentere. Og eventuelt komme med gode råd ;-)
alt er velkomment


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 15 September 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Sådan en bodyshaker - skal den ikke helst have fast forbindelse til sofaens ramme, for at kunne overføre vibrationerne effektivt til sofaen - nu går de vel mere eller mindre tabt i gummi-ophænget?

 

Mht. filter - Thansen har et line-level lowpass filter til 99,- hvis det er - men er ikke helt med på om du bare bruger en LR-RCA højtalerudgang-signal, eller om det er LFE linie-output.. Under alle omstændigheder kan du med sådan en sag cute ale linie-niveau signaler ned til 40 eller 60 eller hvad du føler passer.. Husk blot lige et ekstra signalkabel til at videreføre signalet. det er vel fint nok med lakrids-modellen her - det er jo ikke "hifi".. snarere "lo-end"

Ellers fedt med ambitioner på SU

 

mvh.



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes