Forfatter |
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hardy skrev:
Kan billedet ikke flyttes langt nok ned med lens-shift funktionen, eller giver dette problemer med billedkvaliteten? (f.eks. uskarphed eller farvefejl)
|
|
|
Hej Hardy,
Tak fordi du har læst mine indlæg. Lens shift kan ikke klare det, da den er helt "i bund" allerede. Hvis jeg skal rykke mit lærred højere op nu kommer det automatisk også længere ud i rummet, da jeg har skråvægge og det vil se dumt ud.
Jeg har ikke oplevet forringet billedkvalitet med brug af lens shift. Jeg må leve med det skrå billede (som er meget lidt) indtil jeg får lavet en kvist...
|
|
|
Lyder meget fornuftigt - der må jo næsten altid indgås nogle kompromiser, og så er der bare om at prøve sig frem og finde frem til det, man selv synes fungerer bedst! 
Jeg var også mest nysgerrig, fordi du jo åbenlyst har erfaring med lens-shift. Da jeg købte projektor, stod valget mellem Z2 og AE500, og jeg ville meget gerne have haft mulighed for lens-shift - men der var altså for meget på AE500 vægtskålen...
(Og jeg har ikke fortrudt - heller ikke at jeg ikke ventede et år mere og fik en AE700, selv om den lige har de ekstra funktioner, jeg savnede mest! ) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hardy skrev:
Og jeg har ikke fortrudt - heller ikke at jeg ikke ventede et år mere og fik en AE700, selv om den lige har de ekstra funktioner, jeg savnede mest!  |
|
|
Jeg havde faktisk lånt en PT-AE500 før jeg købte PT-AE700. Det der gjorde udslaget for mig var zoom og lens shift, da stuen også skal bebos af min bedre halvdel . PT-AE500 er absolut også en god projector.
Der kommer nu nok også nogle PT-AE700 brugt til salg om et par på, udviklingen indenfor projectorer går stærkt... 
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hardy skrev:
Og jeg har ikke fortrudt - heller ikke at jeg ikke ventede et år mere og fik en AE700, selv om den lige har de ekstra funktioner, jeg savnede mest!  |
|
|
Jeg havde faktisk lånt en PT-AE500 før jeg købte PT-AE700. Det der gjorde udslaget for mig var zoom og lens shift, da stuen også skal bebos af min bedre halvdel . PT-AE500 er absolut også en god projector.
Der kommer nu nok også nogle PT-AE700 brugt til salg om et par på, udviklingen indenfor projectorer går stærkt... 
|
|
|
Om et par år synes jeg næppe, at AE700 er særlig interessant - og brugt elektronik er i øvrigt ikke lige mig... 
Det var netop den hurtige udvikling, der fik mig til klappe hesten indtil AE500 kom på markedet - jeg vil helst ikke skifte projektor, som jeg skifter computer... 
Jeg så lyset, da jeg læste den første anmeldelse af AE100, var lige ved at hoppe på AE300, og da AE500 kom, skulle det være - man kan jo blive ved med at vente på det helt perfekte! (AE900 er givetvis endnu bedre og... ) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hardy skrev:
L.B. skrev:
Hardy skrev:
|
|
|
|
|
Om et par år synes jeg næppe, at AE700 er særlig interessant - og brugt elektronik er i øvrigt ikke lige mig... 
Det var netop den hurtige udvikling, der fik mig til klappe hesten indtil AE500 kom på markedet - jeg vil helst ikke skifte projektor, som jeg skifter computer... 
Jeg så lyset, da jeg læste den første anmeldelse af AE100, var lige ved at hoppe på AE300, og da AE500 kom, skulle det være - man kan jo blive ved med at vente på det helt perfekte! (AE900 er givetvis endnu bedre og... ) |
|
|
Du har fuldstændig ret!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe ønsket mig en effektforstærker. Mest for at få bedre stereo-lyd, og er endt med en harman/kardon signature 2.1.
5 x 100 lækre watt 
Jeg er i tvivl om jeg skal bi-ampe fronterne og lade den sidste kanal trække center, eller om jeg skal sætte 5 kanaler på de respektive kanaler. Alle input er velkomne!
Vender tilbage med lytte-indtryk og billeder af det endelige set-up når jeg når dertil. Indtil videre er der lidt billeder af test-opstillingen...

Det har været en god week-end! 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykk e. D et er en f ed blok til surround  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Stort tillykke. Det er en fed blok til surround |
|
|
Takker - er også vildt glad. Håber også det hjælper på min stereo...
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW! Tillykke med den! Det er en rigtigt lækker forstærker (har selv prøvet den)...det er skøøøøønt med nyt gear!
Glæder mig til at høre din mening om den! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
WOW! Tillykke med den! Det er en rigtigt lækker forstærker (har selv prøvet den)...det er skøøøøønt med nyt gear!
Glæder mig til at høre din mening om den! |
|
|
Takker - jeg synes også den er skøn!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
den kan da ikke bare stå på gulvet.. skam dig ..
tillykke med den, et styk lækker surroundeffekt.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
håber du bliver lige så glad for den som jeg var |
|
|
Det er jeg slet ikke i tvivl om
Tak for en god handel - jeg kan bedst lide når man mødes og har en ærlig snak om handlen - ikke noget med en masse e-mails osv.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tak for en god handel - jeg kan bedst lide når man mødes og har en ærlig snak om handlen - ikke noget med en masse e-mails osv.
|
|
|
ja så er man også sikker på det virker som det skal + man slipper for PostDKs "geniale" pakketrans __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udstyrs-liste
Højttalere: 5 stk. B&W Matrix 805
kabler: Dali Viper (front bi-wire)
standere: VM Acoustics BlackFoot 60 med ovntørret sand
Subwoofer: B&W ASW1000
kabel: Soundstream
Effektforstærker: Harman/Kardon Signature 2.1
kabler: Tech+Link
Forforstærker: Denon AVR-3801
DVD-afspiller: Pioneer DV-668AV
kabler: Tech+Link & HDMI
Projektor: Panasonic PT-AE700
software version 1.07
Lærred: Lissau 80"
hvidt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
den kan da ikke bare stå på gulvet.. skam dig ..
tillykke med den, et styk lækker surroundeffekt. |
|
|
Først tak
Dernæst så bliver opgaven det næste stykke tid at finde ud af hvor den skal stå.
Der er 2 muligheder:
1= På gulvet med "et eller andet" under. Jeg synes den er flot at kigge på og så sikrer jeg at den får alt den luft den har brug for.
2= I skabet ved det andet grej. Der bliver den mere "anonym". Den kommer ikke til at mangle luft, men det er ikke så optimalt som hvis den står på gulvet.
Når placering er på plads begynder "ræset" med at finde kabler... Skøn hobby!
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsda
Lækker hjemmebif.....
Kan du ik uploade et nærbillede af dit stemningslysinstallation bag centeren.. jeg skal nemlig ha lavet noget tilsvarende inden længe..:):)...
Og hvor har du købt dine mørklægningsgardiner.....?... tænker her specielt på det med skinne i det skrå vindue.-...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
Lækker hjemmebif..... Takker mange gange!
Og hvor har du købt dine mørklægningsgardiner.....?... tænker her specielt på det med skinne i det skrå vindue.-... Kan købes i Bauhaus og alle andre (vil jeg mene) byggemarkeder. |
|
|
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan har du lavet lyset?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
hvordan har du lavet lyset? |
|
|
Jeg vender lige tilbage med billeder osv. engang i aften (eller snarrest )...
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|