Forfatter |
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Smuk setup og virkeligt lækker opstilling.
Dit tv-bord, kan det passe at det er fra Ilva/Danbo/Biva/blabla til ca. 900 kr? Er du glad og tilfreds med det eller hvordan?
Er nemlig ved at prøve at finde mig et tv bord til mit Panasonic TX-32PK25F, men kan aldrig rigtigt finde noget jeg synes passer ordentligt. Ender sikkert med at skulle bygge det selv eller noget  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud dig grej , købte du dit Bedea kabel hos TC ? og er du tilfreds med det ?, samt hvor langt er det ?. Er selv ude efter sådan et kabel på 10 m samt en DVD afspiller med Prograsiv scan.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor kommentarerne flyver ind.... Men bliv endelig ved det var derfor jeg postede inlægget .
CHTT skrev:
Nu kender jeg jo lyden (og lærredet fra John ), men jeg undrer mig over dine lave placering af R1000 - hvorfor hænger de ikke højere oppe så du får glæde af spredningen? Så vidt jeg husker anbefales en placering 60-90cm over ørehøjde... |
|
|
Når j eg sidd er i sofa en er d er faktisk 60 cm til und ersid en af højtal ern e, m en hvis d er er nog et at h ent e på at rykk e d em 30 cm op. Så kan d et da hurtigt arrang er es... Hvad er j er es bud ?
F.Christians skrev:
HØJTTALERPLACERING: Flyt dog den glasvitrine væk og stil dine hovedhøjttalere ud til kanten af lærredet, hvis du altså må!!! |
|
|
Først og fr emm est skal min kon e nok ikk e hav e skudt for m eg et i sko en e, hun har bl.a. s elv for eslå et at d er bl ev rykk et drastisk rundt i stu en, bar e for at få plads til d em  (d et var d er ikk e før). D esud en er rumm et også en stu e og l ej eplads for min datt er, d et b etyd er nødv endigvis at alt ikk e kan optim er es 100%. J eg har lav et lidt opmåling er, og højtal ern e står 35 cm 'v ed sid en' af lærr ed et og 30 cm bag d et. J eg kan ikk e umidd elbart s e at d et skull e vær e et probl em, hvis d et er, så er d er bar e ikk e nog et at gør e v ed d et  . M EN når vi engang flytt er og j eg får min bio-kæld er, så kan j eg optim er e 100% m ed kæmp e flis er und er højtal ern e og DTS skilt e på væg en e, m en lig e nu er d et kompromi ern es kunst  .
biojensen skrev:
Fed hjemmebio med et super setup . Har selv et greyline lærred fra Qualityscreen og det er alle pengene værd og kundeservicen hos Qualityscreen er helt i top . Se min hjemmebio på http://www.biojensen.dk/ |
|
|
Takk er, d et er nu ikk e nødv endigt for mig at kigg e nærm er e på din sid e. D et har j eg n emlig all er ed e gjort utallig e gang e  . D et var bl.a. nogl e af din e scr eenshots d er fik min kon e ov ertalt til at s e en d emo   .
Rapper skrev:
Dit tv-bord, kan det passe at det er fra Ilva/Danbo/Biva/blabla til ca. 900 kr? Er du glad og tilfreds med det eller hvordan? |
|
|
J eps, d et er fra Da ells Bolighus og d et kost ed e omkring en tuss e. J eg er nu gansk e tilfr eds m ed d et ( er ikk e fald et samm en endnu  ).
kiro skrev:
Det ser godt ud dig grej , købte du dit Bedea kabel hos TC ? og er du tilfreds med det ?, samt hvor langt er det ?. Er selv ude efter sådan et kabel på 10 m samt en DVD afspiller med Prograsiv scan. |
|
|
N ej d et er købt hos www.av-connection.dk og d et er på 9m, m en d et bliv er fr emstilt i fl er e kvalit et er og man kan frit vælg e længd en. M en hvis du ikk e har så travl kan du køb e mit (samm en m ed afspill er en) om nogl e mån ed er, når d er komm er en b etal elig og god DVI afspill er  . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - det kan være din loftshøjde snyder mig . Jeg har selv mine hængende 30cm fra loftet hvilket er en lille meter over ørehøjde (se signaturlink) og jeg synes den "høje" placering er med til at sprede lyden godt.
Jeg tror især din højre surroundht vil have gavn af at komme højere op, da afstande fra sofaen hen til ht'eren er stor og diskanten jo er på undersiden. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Hmm - det kan være din loftshøjde snyder mig . Jeg har selv mine hængende 30cm fra loftet hvilket er en lille meter over ørehøjde (se signaturlink) og jeg synes den "høje" placering er med til at sprede lyden godt.
Jeg tror især din højre surroundht vil have gavn af at komme højere op, da afstande fra sofaen hen til ht'eren er stor og diskanten jo er på undersiden.
|
|
|
Ja de ser unægteligt ud til at hænge lavt på billedet, men jeg vil forsøge at rykke dem 30 cm op når jeg lige får tid.
Jeg har i øvrigt også studeret din hjemmebio, discrete har også været et af mine nøjleord .
Er der i øvrigt nogle der har en (eller flere) kommentarer til min plan om at bruge en 1001 som back-sorround. Jeg kan sku ikke klemme 2 yderligere ind, og jeg syntes ikke R1000 egner sig i 6.1 pga. det assymetriske design. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm jeg tror en 1001 får svært ved at sende lyden ned bag dig hvis du sidder i sofaen, som det er placeret lige nu. Måske kan en R1000 hænges på en lille skæv træklods/plade så den kommer til at hænge lige?
Hvad mener du iøvrigt med ikke at kunne "klemme 2 ind" - der er da altid plads til en HT mere
Alternativt kunne en 1001 måske ligge nede bag sofaen og skyde lyden opefter? (se http://www.dolby.com/ht/Guide.HomeTheater.0110.pdf for flere alternativer) __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er også min egen bekymring. Jeg har nu tænkt på om man kunne vinkle den nedad, eller endda hænge den i loftet og 'skyde' den nedad. Men jeg er nu ret usikker på om det vil give det rigtige lydbillede.
Men jeg tror nu ikke at der altid er plads til en HT til (efter en omrokering af stuen, og formøbling af en mindre formue skal jeg vist ikke presse cintronen mere ). Min kone er meget forstående (overbærende) men der er nok også grænser . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hvad med en c1000 som baghøjtaler, har altid tænkt på om sådan en center ville egne sig som bag da den jo er utrolig smal og så kunne jeg forstille mig at den er mere indretningsvenlig. Mine 202 ( modellen før 2002) er ihvertfald nogle ordentlige klodser, men nøj hvor de spiller god.
Dette var bare et forslag som jeg har tænkt på, men aldrig har set eller hørt om __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
hmm hvad med en c1000 som baghøjtaler, har altid tænkt på om sådan en center ville egne sig som bag da den jo er utrolig smal og så kunne jeg forstille mig at den er mere indretningsvenlig. Mine 202 ( modellen før 2002) er ihvertfald nogle ordentlige klodser, men nøj hvor de spiller god.
Dette var bare et forslag som jeg har tænkt på, men aldrig har set eller hørt om
|
|
|
Jeg syntes nu ikke C1000 er særlig placeringsvenlig, den er godt nok smal, men der er godt nok også dyb. Så med mindre den vender på højkant, er den nærmest umuelig at placere midt på en væg.
2002 kunne også være en mulighed, men rent estetisk er de(n) nok for stor. En fordel ved 1001 er at den har samme fysiske mål som R1000, så det vil ligne et mere integreret system. Desuden er bag-centeren jo nok heller ikke den kanal hvor det ligefrem skal brage ud af, eller hvor man for den sags skyld har brug for den store bas. Så jeg tror egentlig at jeg holder mig til 1001 som bedste bud. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Jeps, det er fra Daells Bolighus og det kostede omkring en tusse. Jeg er nu ganske tilfreds med det (er ikke faldet sammen endnu ).
|
|
|
Oki. Kan jeg evt. lokke dig til at måle hvor bred og høj (kan hylderne flyttes vertikalt?) den øverste hylde, hvor din centerhøjttaler står, er? __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Ingeniøren skrev:
Jeps, det er fra Daells Bolighus og det kostede omkring en tusse. Jeg er nu ganske tilfreds med det (er ikke faldet sammen endnu ).
|
|
|
Oki. Kan jeg evt. lokke dig til at måle hvor bred og høj (kan hylderne flyttes vertikalt?) den øverste hylde, hvor din centerhøjttaler står, er?
|
|
|
Lad mig se om jeg ikke kan nå det engang i aften . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Lad mig se om jeg ikke kan nå det engang i aften .
|
|
|
Ville være lækkert  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Ville være lækkert  |
|
|
J eg nå ed e d et sku ikk e, m en j eg skal nok få d et gjort snar est. J eg er d esværr e lidt ophængt for tid en, hvilk et også har b etyd et at j eg stadig kun har s et én h el film på syst em et    .
tonyax skrev:
hehe var også bare et forslag. |
|
|
Og d et var jo også lig e d et j eg eft erlyst e, du kunn e jo hav e s et nog et j eg ikk e havd e  .
Nu lyder set som om at der er flere der kender mine 6006'ere ret godt, ville jeg få noget ud af at trække et ekstra sæt kabler til dem (altså bi-wire konfig), eller er det kun noget man gør til musik (og ikke film) entusiaster? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniør - jeg har altid kørt med Biwire til mine 6006'ere (først Dali Blue wave, siden Tara Labs Nexa), også selv om det er mest til film - jeg synes forskellen er lille men hørbar.
En alternativ løsning (og billigere) er at erstatte de bøjler der sidder mellem de to sæt terminaler på højttaleren med et lille stykke af samme kabel som der er trukket mellem forstærker og højttaler - jeg tror nok "fagtermen" er en Jumper. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feje hold! Glæder mig sku også til jeg bliver inginiør engang om et par år, men SU-lån er en god ting, har da fået råd til en AE500 så jeg burde nok ikke brokke mig
|
Til top |
|
|
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
DVD: Harman/Kardon DVD 25
Puha … Det har nærmest været et umuligt valg , der var ingen tvivl om at jeg gerne ville have en afspiller med DVI udgang. et de-interlacing kredsløbet af en god kvalitet (Faroudja DCDi), skalering til 720P (i 50Hz) og en generel gennemført kvalitet. Alt sammen i en afspiller der ikke må koste mere end de 4-5k. Som de fleste ved findes denne afspiller ikke endnu . Så efter at have ombestemt mig 14 gange, endte jeg med at købe en brugt HK 25. Jeg fik den til en god pris, og satser på at kunne sælge den for det samme (inkl. mit komponent kabel) om 2-3 måneder når (Tapeconnection) forventer at min ønskeafspiller kommer på markedet. Så indtil da må jeg ’leve’ med 25’eren, sammen med et lækkert tykt (16mm) komponent kabel fra Bedea hvor der er påsat guldbelagte teflon stik.
|
|
|
Denne her er godt nok ikke med Faroudja DCDi, men den er ret populær:
http://www.vinc.com/product.asp?id=31&PID=21
Og nye produkter af samme skuffe er på vej:
http://www.projectorcentral.com/news_story_640.htm
Lækkert setup der!
Mvh danish
|
Til top |
|
|
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
om 2-3 måneder når (Tapeconnection) forventer at min ønskeafspiller kommer på markedet. Så indtil da må jeg ’leve’ med 25’eren, sammen med et lækkert tykt (16mm) komponent kabel fra Bedea hvor der er påsat guldbelagte teflon stik.
|
|
|
Hvilken en er din ønske afspiller??
Jeg skal nemlig også snart til at købe ny afspiller og vil også meget gerne have en med DVI udgang.
Ellers ser det sgu godt ud. MEN tror du ikke du kunne flytte de to lysestager eller hvad det nu er, som der står på din højre 6006 uden konen opdager det
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Ville være lækkert  |
|
|
Beklager ventetiden, den måler (HxBxD) 62x100x46 cm, og hylderne kan flyttes verticalt.
CHTT skrev:
...jeg synes forskellen er lille men hørbar.
|
|
|
Tak for inputtet, så bliver det nok ikke det første jeg kaster mig over.
Guldberg skrev:
...men SU-lån er en god ting, har da fået råd til en AE500 så jeg burde nok ikke brokke mig |
|
|
Det var da mere end jeg kunne på SU(lån), så ingen grund til beklagelser .
Den har jeg set på, men deinterlaceren er af en ringe kvallitet, og det er mindst lige så vigtigt som DVI og 720P. Afspilleren skal som minimum have Motion adaptive deinterlacing. Men tak alligevel .
CRiM skrev:
Hvilken en er din ønske afspiller??
MEN tror du ikke du kunne flytte de to lysestager eller hvad det nu er, som der står på din højre 6006 uden konen opdager det
|
|
|
En med DVI, Faroudja DCDi og 720P. Bedste bud lige nu er efterfølgeren til Philips 963, men det er kun på rygte plan. Der skulle dog komme flere afspillere på markedet i april-maj.
Og nej, de kan ikke flyttes (men de generer mig heller ikke). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ronnie99 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|