| Forfatter |
|
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er som nævnt noget over stemningen og det at man går ud - med en ven eller kæresten - og ser en film.
Men tilgengæld tror jeg stadig jeg foretrækker hjemme, da folk efterhånden opfører sig så ring i biografen at det ikke er til at holde ud. De sidste mange gangen jeg har været i biografen synes jeg ikke der har været andet end bøvl med folk der snakker, larmer ufatteligt med slikposer, sparker i ryggen, sætter fødder op på ens armlæn bagfra, er utålmodige og konstant kigger på uret på deres stærkt lysende mobiltelefoner og absolut skal ringe/sende sms derfra. Jeg så dobbeltfeaturen med kill bill I og II og der var for en gangs skyld rimeligt roligt - derudover har jeg ikke haft en ordentlig tur i biffen - dvs. uden gener fra andre - siden Ringenes Herre 3... Så sidder gerne derhjemme og ser en film til trods for der ikke er surround...
kongen 
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongen skrev:
|
Men tilgengæld tror jeg stadig jeg foretrækker hjemme, da folk efterhånden opfører sig så ring i biografen at det ikke er til at holde ud. De sidste mange gangen jeg har været i biografen synes jeg ikke der har været andet end bøvl med folk der snakker, larmer ufatteligt med slikposer, sparker i ryggen, sætter fødder op på ens armlæn bagfra, er utålmodige og konstant kigger på uret på deres stærkt lysende mobiltelefoner og absolut skal ringe/sende sms derfra. Jeg så dobbeltfeaturen med kill bill I og II og der var for en gangs skyld rimeligt roligt - derudover har jeg ikke haft en ordentlig tur i biffen - dvs. uden gener fra andre - siden Ringenes Herre 3... Så sidder gerne derhjemme og ser en film til trods for der ikke er surround...
kongen 
|
|
|
Jeg er så uendelig enig. Det værste er, at folk så småt er begyndt at opføre sig på samme måde i teateret.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
har stemt på begge
og i har selv kommet med de fleste argumenterne
bio; atmosfæren, popcorn og det hele
hjemme; Freden, lyden og selvvalgte pauser, og så er mikropop altså ikke så slemme __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ligeledes stemt "begge"
Den lokale bif´ er ikke det vilde at komme efter, og efter at have fået projektor, er der ligesom kommet lidt mere biografstemning over det, hjemme.... 
Praler med at have byens 3. største lærred...  
-men har jeg mulighed for at komme i en ordentlig biograf, så gør jeg da det! __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
stefan89 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syns klart man skal se den hjemme... biografen er nogen l**t.. men lyd ivært flad...
jeg har nu godt nok ikk surround men jeg har da invisteret 14000 i min dvd og 16000 i min forstærker... så hvorfor ta i biffen når man har 10 gange bedre lyd og billede der hjemme...
mit tv er nu godt nok kun 28" men det er li meget bare lyden er i orden..
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen hjemmbio (af dem jeg kender til) der kan konkurrere med imperial i kbh.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
stefan89 skrev:
|
så hvorfor ta i biffen når man har 10 gange bedre lyd og billede der hjemme... |
|
|
Puha! Jeg vil nødig se din lokale biograf, hvis du får 10 gange bedre lyd og billede derhjemme! __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes generelt at de biografer jeg har været i, har haft et problem med at skrue op for lyden, hvilket irriterer mig enormt. Når man er i biffen skal man fandme også kunne høre det .
Men hjemmebif er sq helt ok .
__________________ Mvh Casper.
www.gamersforum.dk
|
| Til top |
|
| |
DTSFreak Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Der er ingen hjemmbio (af dem jeg kender til) der kan konkurrere med imperial i kbh.  |
|
|
Tja.. alle uden børnefamilier.. der læser højt for deres unger.. er et bud herfra  __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
Se pic på WWW :O)
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor jeg ser filmen kommer meget an på, hvilken film det drejer sig om! F.eks så har jeg set de nyeste StarWars i biografen og senere set den derhjemme. Derimod de mindre film, som ikke betyder så meget gider jeg ikke at se i biffen!
Summasumarum; Hvis filmen er "stor" så ser jeg den i biffen, ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit eget grej og rum kan sq ikke helt måle sig med biffen, så biffen er
jo et must. :) Hjælper også at have gratis adgang som medarbejder.
Glæder mig til at lytte på DTS Lossless, lyder til at det bliver med 5 fronte i SDDS-stilen, og med discrete ES.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde set Kill Bill vol 1 på DVD og var inde og se 2'eren i bio og da der i slutningen kom klip fra 1'eren må jeg indrømme at der var en hel der detaljer som jeg gik glip af.
Men jeg var virkelig skuffet over hvor lyst helt sort var i biografen, er helt overbevist om at en CRT kunne have gjordt det bedre i en hjemmebio.
THX forfilmen var desuden ved at være godt slidt, lyden hoppede lige frem af midtvejs, muligvis tilbage til Dolby Stereo. Samt at den var tiltet indad. Noget af THX blæret går altså væk på den måde.
Oplever sjældent ret meget larm i biografen, og prøver selv at holde det på et minimum. Nu er det også sjældent jeg er i bio lige omkring premieren da det er svært at finde en god plads. Mht. til mobiltelefon piller jeg simpelthen batteriet ud... bare for en sikkerhedsskyld.
Når jeg engang får købt mig en CRT projektor bliver der nok noget længere mellem biograf besøgene.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er lidt synd for jer i provinsen
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er storfilm og den kommer op i Imperial og de ikke skruer for meget ned for lyden (som de plejer), så holder det stadigvæk. Selvom lyden er underlegen, så er billedet stadig bedre 
Hvis det er Tarantino som forsøger at drive penge ind ved at splitte en enkelt film i to for at tjene penge, så venter jeg til boksen kommer ud og ser begge på een gang i hjemmebio'en  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom jeg ikke ser mange film, og når jeg gør det gør det i
biffen....jae så gæt selv min stemme :) - Skal lige siges at jeg har
været i biffen noget der ligner 6 gange i de sidste 19 år (det er jeg
sjovt nok :P) så kan i selv gætte hvor meget film jeg ser :D
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemte "begge steder".
Det kommer meget an på filmen. Jeg ser som regel de helt store film i biografen (ALTID Imperial) og så de film som jeg simpelthen ikke kan vente på udkommer på DVD. Jeg syntes at lyden i hjemmebio'en er mere personlig og man føler sig mere engageret rent lydmæssigt. Men billedmæssigt, SKAL en film, som Kongen Vender Tilbage f.eks., simpelthen bare ses på så kæmpe et lærred som muligt! Jeg har selv et 92" lærred, men selv det kan næsten ikke gøre de enorme kampscener fra LOTR trilogien retfærdighed. Så det afhænger af filmen, men lydmæssigt vinder hjemmebio'en næsten altid. Det har jeg også hørt indtil flere ikke-hjemmebio-entusiaster proklamere, så der må være noget om snakken.
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HJEMMEBIOGRAFEN!
Nogen folk bliver også sure hvis man bøvser og prutter i biografen Det' Gas
Men det er da lidt federe at ha sin egen biograf
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg var i biffen var for at se King Arthur (l**tefilm) i Imperial. Kostede 95 kr per billet fordi det var bagerste række... For 5 kr mere kan man købe en af MANGE gode DVD-titler der findes på 100-kr markedet. Og så koster det ikke en dej for dem man ser film med 
Men når der kommer film som fx LOTR filmene, Star Wars og lignende er det selvfølgelig ind til Imperial med det samme  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da helt klart mange film som skal ses i biografen. Var under Copenhagen Film Festival inde og se den store krigsfilm "Taegukgi - Brotherhood". Masser af storslåede kampscener, overdådig lyd a la Saving Private Ryan og et knivskarpt billede.
Men glæder mig da ligeså meget til at købe den i version med DTS 6.1 og se den på fuld rulle derhjemme.
Den store fordel med hjemmebioen for mig, er at kunne nyde de mange film, som aldrig kommer op i biografen herhjemme og som kvalitetsmæssigt er længder foran 50-70% af hvad der vises ellers.
Jeg kan nævne:
Oldboy JSA - Joint Security Area Sympathy For Mr. Vengeance Save The Green Planet Friend Failan
for slet ikke at tale om alle Special/Ultimate/Limited/Final editions og directors cut som aldrig kommer op i biograferne. Nyde Alien i den restaurerede version, se Alien 3 i en længere og bedre version, se Butterfly Effect med den alternative og bedre slutning, se extended udgaverne af Ringenes Herre, se Band of Brothers i eet hug, se "En verden i krig" på lærred, se koncerter med DTS lyd.... listen er lang. Men der er mange situationer, hvor film SKAL ses i hjemmebiografen, for der er intet alternativ  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
stemte på hjemme biffen
hvis vennerne gidder så tager jeg da gerne med i biffen..
men ellers gidder jeg simpelthen ikke give 60-100kr ( film + slik osv ) for at se en film 1! gang
nu er vores lokale bio heller ikke noget at prale ad såå..
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |