Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Film skal ses i Biffen eller Hjemmebio ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Hvad synes du
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
85 [5,33%]
383 [24,00%]
1128 [70,68%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Der er som nævnt noget over stemningen og det at man går ud - med en ven eller kæresten - og ser en film.

Men tilgengæld tror jeg stadig jeg foretrækker hjemme, da folk efterhånden opfører sig så ring i biografen at det ikke er til at holde ud. De sidste mange gangen jeg har været i biografen synes jeg ikke der har været andet end bøvl med folk der snakker, larmer ufatteligt med slikposer, sparker i ryggen, sætter fødder op på ens armlæn bagfra, er utålmodige og konstant kigger på uret på deres stærkt lysende mobiltelefoner og absolut skal ringe/sende sms derfra. Jeg så dobbeltfeaturen med kill bill I og II og der var for en gangs skyld rimeligt roligt - derudover har jeg ikke haft en ordentlig tur i biffen - dvs. uden gener fra andre - siden Ringenes Herre 3... Så sidder gerne derhjemme og ser en film til trods for der ikke er surround...

kongen

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Men tilgengæld tror jeg stadig jeg foretrækker hjemme, da folk efterhånden opfører sig så ring i biografen at det ikke er til at holde ud. De sidste mange gangen jeg har været i biografen synes jeg ikke der har været andet end bøvl med folk der snakker, larmer ufatteligt med slikposer, sparker i ryggen, sætter fødder op på ens armlæn bagfra, er utålmodige og konstant kigger på uret på deres stærkt lysende mobiltelefoner og absolut skal ringe/sende sms derfra. Jeg så dobbeltfeaturen med kill bill I og II og der var for en gangs skyld rimeligt roligt - derudover har jeg ikke haft en ordentlig tur i biffen - dvs. uden gener fra andre - siden Ringenes Herre 3... Så sidder gerne derhjemme og ser en film til trods for der ikke er surround...

kongen

Jeg er så uendelig enig. Det værste er, at folk så småt er begyndt at opføre sig på samme måde i teateret.

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

har stemt på begge

og i har selv kommet med de fleste argumenterne

bio; atmosfæren, popcorn og det hele

hjemme; Freden, lyden og selvvalgte pauser, og så er mikropop altså ikke så slemme

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Har ligeledes stemt "begge"

Den lokale bif´ er ikke det vilde at komme efter, og efter at have fået projektor, er der ligesom kommet lidt mere biografstemning over det, hjemme....

Praler med at have byens 3. største lærred...

-men har jeg mulighed for at komme i en ordentlig biograf, så gør jeg da det!

stefan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

jeg syns klart man skal se den hjemme... biografen er nogen l**t.. men lyd ivært flad...

jeg har nu godt nok ikk surround men jeg har da invisteret 14000 i min dvd og 16000 i min forstærker... så hvorfor ta i biffen når man har 10 gange bedre lyd og billede der hjemme...

mit tv er nu godt nok kun 28" men det er li meget bare lyden er i orden..

Til top Vis stefan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan89

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Der er ingen hjemmbio (af dem jeg kender til) der kan konkurrere med imperial i kbh.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

stefan89 skrev:

så hvorfor ta i biffen når man har 10 gange bedre lyd og billede der hjemme...

Puha! Jeg vil nødig se din lokale biograf, hvis du får 10 gange bedre lyd og billede derhjemme!  

HIFI_n00b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg synes generelt at de biografer jeg har været i, har haft et problem med at skrue op for lyden, hvilket irriterer mig enormt. Når man er i biffen skal man fandme også kunne høre det .

Men hjemmebif er sq helt ok .

DTSFreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Der er ingen hjemmbio (af dem jeg kender til) der kan konkurrere med imperial i kbh.

Tja.. alle uden børnefamilier.. der læser højt for deres unger.. er et bud herfra 

Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8

Se pic på WWW :O)
Til top Vis DTSFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DTSFreak Besøg DTSFreak's Websted

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hvor jeg ser filmen kommer meget an på, hvilken film det drejer sig om! F.eks så har jeg set de nyeste StarWars i biografen og senere set den derhjemme. Derimod de mindre film, som ikke betyder så meget gider jeg ikke at se i biffen!

Summasumarum; Hvis filmen er "stor" så ser jeg den i biffen, ellers ikke!

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Mit eget grej og rum kan sq ikke helt måle sig med biffen, så biffen er jo et must. :) Hjælper også at have gratis adgang som medarbejder.

Glæder mig til at lytte på DTS Lossless, lyder til at det bliver med 5 fronte i SDDS-stilen, og med discrete ES.
Til top Vis napsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af napsi

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Havde set Kill Bill vol 1 på DVD og var inde og se 2'eren i bio og da der i slutningen kom klip fra 1'eren må jeg indrømme at der var en hel der detaljer som jeg gik glip af.

Men jeg var virkelig skuffet over hvor lyst helt sort var i biografen, er helt overbevist om at en CRT kunne have gjordt det bedre i en hjemmebio.

THX forfilmen var desuden ved at være godt slidt, lyden hoppede lige frem af midtvejs, muligvis tilbage til Dolby Stereo. Samt at den var tiltet indad. Noget af THX blæret går altså væk på den måde.

Oplever sjældent ret meget larm i biografen, og prøver selv at holde det på et minimum. Nu er det også sjældent jeg er i bio lige omkring premieren da det er svært at finde en god plads. Mht. til mobiltelefon piller jeg simpelthen batteriet ud... bare for en sikkerhedsskyld.

Når jeg engang får købt mig en CRT projektor bliver der nok noget længere mellem biograf besøgene.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

ja, det er lidt synd for jer i provinsen
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hvis det er storfilm og den kommer op i Imperial og de ikke skruer for meget ned for lyden (som de plejer), så holder det stadigvæk. Selvom lyden er underlegen, så er billedet stadig bedre

Hvis det er Tarantino som forsøger at drive penge ind ved at splitte en enkelt film i to for at tjene penge, så venter jeg til boksen kommer ud og ser begge på een gang i hjemmebio'en

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Eftersom jeg ikke ser mange film, og når jeg gør det gør det i biffen....jae så gæt selv min stemme :) - Skal lige siges at jeg har været i biffen noget der ligner 6 gange i de sidste 19 år (det er jeg sjovt nok :P) så kan i selv gætte hvor meget film jeg ser :D

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Stemte "begge steder".

Det kommer meget an på filmen. Jeg ser som regel de helt store film i biografen (ALTID Imperial) og så de film som jeg simpelthen ikke kan vente på udkommer på DVD. Jeg syntes at lyden i hjemmebio'en er mere personlig og man føler sig mere engageret rent lydmæssigt. Men billedmæssigt, SKAL en film, som Kongen Vender Tilbage f.eks., simpelthen bare ses på så kæmpe et lærred som muligt! Jeg har selv et 92" lærred, men selv det kan næsten ikke gøre de enorme kampscener fra LOTR trilogien retfærdighed. Så det afhænger af filmen, men lydmæssigt vinder hjemmebio'en næsten altid. Det har jeg også hørt indtil flere ikke-hjemmebio-entusiaster proklamere, så der må være noget om snakken.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

HJEMMEBIOGRAFEN!

Nogen folk bliver også sure hvis man bøvser og prutter i biografen Det' Gas

Men det er da lidt federe at ha sin egen biograf

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 06 September 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg var i biffen var for at se King Arthur (l**tefilm) i Imperial. Kostede 95 kr per billet fordi det var bagerste række... For 5 kr mere kan man købe en af MANGE gode DVD-titler der findes på 100-kr markedet. Og så koster det ikke en dej for dem man ser film med

Men når der kommer film som fx LOTR filmene, Star Wars og lignende er det selvfølgelig ind til Imperial med det samme

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 06 September 2004 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Der er da helt klart mange film som skal ses i biografen. Var under Copenhagen Film Festival inde og se den store krigsfilm "Taegukgi - Brotherhood". Masser af storslåede kampscener, overdådig lyd a la Saving Private Ryan og et knivskarpt billede.

Men glæder mig da ligeså meget til at købe den i version med DTS 6.1 og se den på fuld rulle derhjemme.

Den store fordel med hjemmebioen for mig, er at kunne nyde de mange film, som aldrig kommer op i biografen herhjemme og som kvalitetsmæssigt er længder foran 50-70% af hvad der vises ellers.

Jeg kan nævne:

Oldboy
JSA - Joint Security Area
Sympathy For Mr. Vengeance
Save The Green Planet
Friend
Failan

for slet ikke at tale om alle Special/Ultimate/Limited/Final editions og directors cut som aldrig kommer op i biograferne. Nyde Alien i den restaurerede version, se Alien 3 i en længere og bedre version, se Butterfly Effect med den alternative og bedre slutning, se extended udgaverne af Ringenes Herre, se Band of Brothers i eet hug, se "En verden i krig" på lærred, se koncerter med DTS lyd.... listen er lang. Men der er mange situationer, hvor film SKAL ses i hjemmebiografen, for der er intet alternativ

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 06 September 2004 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

stemte på hjemme biffen

hvis vennerne gidder så tager jeg da gerne med i biffen..
men ellers gidder jeg simpelthen ikke give 60-100kr ( film + slik osv ) for at se en film 1! gang
nu er vores lokale bio heller ikke noget at prale ad såå..

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes