| Forfatter |
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var skam ingen kritik af valg af højtalere, for jeg havde dem selv som mine første rigtigte højtalere og damn de lyder godt (mine var så første model der bare hed DM601) og med en hurtig sub får man et klasse sub/sat system.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
tonyax skrev:
|
hvad med 7 stk NAD 214 2x80W så kan du bi-wire med alle højtalerne
de burde "kun" koste en 1000-1500 stykket og de er mere end rigeligt til sådan nogle bitte højtalere som DM601erne trods alt er
|
|
|
Ej...! Hvis det endelig skulle være NAD, så ville jeg vælge 218'eren, men...!
Ang. mit højtalervalg, så er det til at starte med af rent økonomiske årsager at jeg har valgten så "lille" model.
Daniel...
|
|
|
Hvis det skal være NAD så da ikke 218..!? det var 208 der var den coolèn konstruktion.
Med Power Envolope og de store tranestore. 218 fik håndtag så den så ud som om den kunne mere, men 208 er den fede af de 2
Peter
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
det var skam ingen kritik af valg af højtalere, for jeg havde dem selv som mine første rigtigte højtalere og damn de lyder godt (mine var så første model der bare hed DM601) og med en hurtig sub får man et klasse sub/sat system.
|
|
|
Bare rolig, tog det heller ikke som kritik. 
CPH-R skrev:
DanielV skrev:
tonyax skrev:
|
hvad med 7 stk NAD 214 2x80W så kan du bi-wire med alle højtalerne
de burde "kun" koste en 1000-1500 stykket og de er mere end rigeligt til sådan nogle bitte højtalere som DM601erne trods alt er
|
|
|
Ej...! Hvis det endelig skulle være NAD, så ville jeg vælge 218'eren, men...!
Ang. mit højtalervalg, så er det til at starte med af rent økonomiske årsager at jeg har valgten så "lille" model.
Daniel...
|
|
|
Hvis det skal være NAD så da ikke 218..!? det var 208 der var den coolèn konstruktion.
Med Power Envolope og de store tranestore. 218 fik håndtag så den så ud som om den kunne mere, men 208 er den fede af de 2
Peter
|
|
|
Kan man få en uddybelse/link/billeder??? 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok slap af, det må da blive et helt vildt stort setup hvis du får klasket alle de forstærkere op på en reol?? Eller hvad havde du tænkt dig? __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten tonyax, så regner jeg med at købe to B&W ASW600 eller -650.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
| ok slap af, det må da blive et helt vildt stort setup hvis du får klasket alle de forstærkere op på en reol?? Eller hvad havde du tænkt dig? |
|
|
Hvis du spørg til placering osv., så har jeg tænkt mig at støbe en reol i beton. Ved godt det lyder vild/ekstremt, men bare vent, det skal nok bliver godt! Har bl.a. tænkt mig at bygge en form for kabelbakke ind i (godt farmand er tidligere elektriker og man kender folk i bygningsfaget ).
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
Hvis du spørg til placering osv., så har jeg tænkt mig at støbe en reol i beton. Ved godt det lyder vild/ekstremt, men bare vent, det skal nok bliver godt! Har bl.a. tænkt mig at bygge en form for kabelbakke ind i (godt farmand er tidligere elektriker og man kender folk i bygningsfaget ).
Daniel...
|
|
|
hmm bare husk de skal kunne få luft, samt betonen jo kan "støve" hvilket ikke er sundt for elektroniken. Hvordan ville du egentlig få den lavet?? for den kommer da til at fylde noget, samt veje som et undt år, dvs hvordan vil i få den ind i en lejlighed/hus gennem alm. døre osv
Ellers lyder det cool nok __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
DanielV skrev:
|
Daniel...
|
|
|
hmm bare husk de skal kunne få luft, samt betonen jo kan "støve" hvilket ikke er sundt for elektroniken. Hvordan ville du egentlig få den lavet?? for den kommer da til at fylde noget, samt veje som et undt år, dvs hvordan vil i få den ind i en lejlighed/hus gennem alm. døre osv
Ellers lyder det cool nok
|
|
|
Det hele skal nok få luft nok.
For det 1., så kommer der ikke nogen bagside på, så der vil være gennemtræk.
For det 2., så laver vi den jernarmeret så konstruktionen bliver så tynd som mulig.
For det 3., så bliver reolen lavet til de her dele, og kommer derfor kun til at fylde lige præcis det som den skal i både dybden og breden (højden bliver 60, for så kan jeg bruge den som stander for centerhøjtaleren, så den er i samme niveau som alle de andre højtalere).
Men hvis det her kommer til at slå helt fejl, så går jeg over til noget tykt massivt træ.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og regner på det omtalte DIY-bord jeg vil lave til mit kommende anlæg, og tænkte på om det er nogen som har/kender målene på en POA-6600???
På forhånd tak! 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
Sidder lige og regner på det omtalte DIY-bord jeg vil lave til mit kommende anlæg, og tænkte på om det er nogen som har/kender målene på en POA-6600???
På forhånd tak! 
Daniel...
|
|
|
Ligemeget, har fundet målene (310 x 207 x 456 mm.).
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået tilbudt 5 stk Denon POA-6600 (IKKE "A" modelen), til 9500, dvs. 1900 kr. stk.
Er det rimeligt? De skulle være i perfekt stand, eller for at citere sælger: "Det er da godt nok ved at være nogle gamle svende, men de er tiptop.".
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min mening:
Så hellere en HK signature 2.1 eller 2 stk. 1.5
Det svarer alligevel til en Stereoblok til ca. 4000,- / Stk og til den pris er der mange interessante alternativer.
Just my 50Cent 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde, kan man ikke lave en 5-kanals Zappulse for de penge? Det må da være et endnu bedre bud efter min mening?
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Kedde, kan man ikke lave en 5-kanals Zappulse for de penge? Det må da være et endnu bedre bud efter min mening? |
|
|
Selv med 6-7 tommelfingre er det leth at bygge en standard-ZAP som garanteret losser mere løg end HK og Denon tilsammen !!!!
Aok, det er store ord fra en lille mand Men jeg ville fortrække En 5 kannals Zappulse. 5 Moduler ( ca. 7000,-) Deres Multikanal-net-del (ca. 2300,-) 2-3 kraftige ringkerner (ca. 1000,-) så har du ca. brugt det samme som 5 stk POA koster, og hvis det hele engang skal sælges har du sat en hulens masse penge til (selvbyg er en suveren dårlig investering). Men fakta er også at HK/denon ikke kommer op siden af en zap, når det kommer til detalje og kontrol.
Men når det er sagt, så må jeg også hellere sige at hvis man ikke ved hvad en loddekolbe er, og ikke kender forskel på DC og AC bør man tænke over det en ekstra gang. Omvendt er Henrik og Lars utroligt hjælpsomme, så helt galt kan det ikke gå...
Sikke en smøre...håber du kan finde hoved og hale i det 
|
| Til top |
|
| |
cloak Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at lyde næsvis eller noget, men det er POA 6600 jeg er interesseret i, men jeg har allerede købt 5 stk. POA 6600 og 2 stk. POA 6600A. 
Rolig nu CHTT. Desuden kunne han også bare ha' sendt en PM. 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@danielV: jeg er skam heelt rolig og mit blodtryk er mindst under 180   Det var blot anden gang jeg faldt over dette indlæg fra cloak - derfor var en oplysning/henstilling (som iøvrigt står i retningslinierne) vel på sin plads __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
@danielV: jeg er skam heelt rolig og mit blodtryk er mindst under 180 Det var blot anden gang jeg faldt over dette indlæg fra cloak - derfor var en oplysning/henstilling (som iøvrigt står i retningslinierne) vel på sin plads |
|
|
He he! Så er det også helt okay CHTT.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Thino Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
JEG HAR ET SÆT POA 6600 FORSTÆRKERE, HVIS DU ER INTERESSERET __________________ ttc
|
| Til top |
|
| |