Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bas vibrator (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

Til AkilleuZ

Hvis der vil være et tab, vil det være meget lille, og formodentligt ikke noget du vil opdage, hvis du bruger et ordentligt y-split....

OK, det må være mig der ikke er den hurtigste knallert på havnen....men gider du ikke lige forklare hvordan sådan en fætter tilsluttes f.eks. mit set-up?? (denon 3802 og B&W ASW 1000 SUB med y-splitter), på forhånd tak

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Når jeg kikker på thansen's  hjemmeside kan jeg ikke finden sådan en bodyshaker er der nogle der kan hjælpe mig

/joje_dk
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Bjorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

T-Hansen Bodyshaker

Hvis du kigger på min tyske link i mit svar 7. januar, kan du se hvordan den skal monteres. Den skal monteres med afstandstykker, eller monteres på en plade, hvor der er lavet et hul, så den midterste del kan bevæge sig. Jeg har gjort T-Hansen opmærksom på at de skal vedlægge en brugsanvisning. Den kan heller ikke tåle 100 w, som de skriver, kun 50 w.

Hej fra Bjørn 

Til top Vis Bjorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjorn

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Er den bodyshaker fra monarco og T-Hansen den samme? Det ser sådan ud. men er det også det på spec.

Kan man hører hvis sin bodyshaker er gået i stykke? Hvordan lyder den hvis det er?

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Til Filmtossen!

-Gerne. Du har dit sub kabel der går fra din reciver og til din sub. På dette kabel enten i den ene eller den anden ende (afhængig af hvor det er mest praktisk i forhold til hvor din effektforstærket til "body-shakeren" skal stå) sætter du så et y-split ind, således at dit LFE signal blir splittet op så der kør ens signal til både sub og "body-shakeren". Dette vil også gøre yderlig eq unødvendig, da det alligevel er gjort i din reciver...

-var det forklaring nok?

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

Til Filmtossen!

-Gerne. Du har dit sub kabel der går fra din reciver og til din sub. På dette kabel enten i den ene eller den anden ende (afhængig af hvor det er mest praktisk i forhold til hvor din effektforstærket til "body-shakeren" skal stå) sætter du så et y-split ind, således at dit LFE signal blir splittet op så der kør ens signal til både sub og "body-shakeren". Dette vil også gøre yderlig eq unødvendig, da det alligevel er gjort i din reciver...

-var det forklaring nok?

Mjaa, jeg rekapitulerer lige: jeg sætter y-splitter på min receivers sub udgang og trækker et sub kabel til min asw 1000 (som jeg allerede har gjort) og et andet subkabel til denne/disse bodyshaker(s)...korrekt så langt? Hvorledes tilslutter jeg bodyshakeren(e) til kablet? er der en indgang på dem? eller?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

@Filmtossen

Du skal lige smide en effektforstærker til body-shakeren! da det kun er et signal der kommer i kablet!!!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Nogen der har prøvet dem fra T-Hansen?

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Mjaa, jeg rekapitulerer lige: jeg sætter y-splitter på min receivers sub udgang og trækker et sub kabel til min asw 1000 (som jeg allerede har gjort) og et andet subkabel til denne/disse bodyshaker(s)...korrekt så langt? Hvorledes tilslutter jeg bodyshakeren(e) til kablet? er der en indgang på dem? eller?

Du kan ikke trække en taktil transducer med liniesignalet fra din AV-receiver. Det kræver en separat forstærker - enten monoblok, stereoforstærker eller multikanal amp.

1) Ved brug af to transducere og en stereoforstærker med mono-knap:

Fra Y-splitter LFE-udgangen ("sub-udgang") på din AV-receiver trækker du et signal-kabel til den ene indgang (højre eller venstre) på den forstærker, som du ønsker skal trække dine taktile transducere. Fra hver af forstærkeren's to udgange (højre og venstre) trækker du et højtalerkabel til hver af de to transducere. Tryk mono-knappen ned, så din forstærker spiller i mono - på den måde bør du kunne nøjes med et signalkabel til indgangen på din forstærker.

2) Ved brug af en transducere og en stereoforstærker:

Gør som just beskrevet under 1), men tryk ikke mono-knappen ned. Her benytter du kun den ene kanal i din forstærker. 

3) Ved brug af to transducere og en steroforstærker uden mono-knap:

Du kan gøre som ved 1), men bliver nødt til at splitte signalkablet til forstærker op med en "omvendt" Y-splitter, så hver indgang på forstærkeren modtager samme signal.

Herudover er der variationer over dette tema (1-3), hvis man ønsker at serie- eller parallelforbinde sine transducere. Dette afhænger af transducernes impedans, forstærkerens effekt, transducernes følsomhed osv. og kan variere fra opstilling til opstilling.

EDIT_ Jeg var for langsom igen

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Nogen der har prøvet dem fra T-Hansen?

Er der nogen som har testet en Clark Synthesis til 99 USD mod en vibrator fra T-Hansen eller Monacor?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ved bare at den jeg har fra T-Hansen ikke virke særlig troværende (Har dog kun lige haft den sat til i 30 min.) Jeg vil lige prøve at montere den på en traplade. Og melde tilbage, men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har testet det igennem med fra T-hansen.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf skrev:

Filmtossen skrev:

Du kan ikke trække en taktil transducer med liniesignalet fra din AV-receiver. Det kræver en separat forstærker - enten monoblok, stereoforstærker eller multikanal amp.

1) Ved brug af to transducere og en stereoforstærker med mono-knap:

Fra Y-splitter LFE-udgangen ("sub-udgang") på din AV-receiver trækker du et signal-kabel til den ene indgang (højre eller venstre) på den forstærker, som du ønsker skal trække dine taktile transducere. Fra hver af forstærkeren's to udgange (højre og venstre) trækker du et højtalerkabel til hver af de to transducere. Tryk mono-knappen ned, så din forstærker spiller i mono - på den måde bør du kunne nøjes med et signalkabel til indgangen på din forstærker.

2) Ved brug af en transducere og en stereoforstærker:

Gør som just beskrevet under 1), men tryk ikke mono-knappen ned. Her benytter du kun den ene kanal i din forstærker. 

3) Ved brug af to transducere og en steroforstærker uden mono-knap:

Du kan gøre som ved 1), men bliver nødt til at splitte signalkablet til forstærker op med en "omvendt" Y-splitter, så hver indgang på forstærkeren modtager samme signal.

Herudover er der variationer over dette tema (1-3), hvis man ønsker at serie- eller parallelforbinde sine transducere. Dette afhænger af transducernes impedans, forstærkerens effekt, transducernes følsomhed osv. og kan variere fra opstilling til opstilling.

EDIT_ Jeg var for langsom igen

Tusinde tak for svaret nu er jeg meget klogere....jeg vil forsøge i den nærmeste fremtid.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf skrev:
Soffe skrev:

Er ikke lige med her.

Hvad flytter vægt ? hvordan ? og hvor meget koster det ?

Hej Soffe,

Prøv at læse den tråd på DAHF, som jeg linker til længere oppe. Som du selv skriver er der ved brug af Monacor/Aura bass shakers mest tale om vibrationer. Produkter fra bl.a. Clark Synthesis og Guitammer (Buttkicker) flytter vægt målt i vægt/watt. Min egen Buttkicker flytter f.eks. et stempel på 1.5 kg, når der er effekt i LFE-kanalen. Jeg ved ikke, hvad jeres behov og forventninger er, men til de lave priser som f.eks. Clark Synthesis sælger deres produkter til, mener jeg ikke, at de små enheder fra Monacor og Aura kan konkurrere. Der er intet galt med de små shakers, men der er store forskelle mht. ydelse og oplevelse af den fysiske påvirkning.  

De bedste hilsner,

Dan

Øverst: Buttkicker LFE

Nederst: Clark Synthesis TST429 

Til top Vis jens jakob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jens jakob

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Er der nogle forhandlere af disse shaeker i Danmark

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

jens jakob skrev:
Hej Dan

Er der nogle forhandlere af disse shaeker i Danmark

Hej jens jakob,

Jeg er ikke bekendt med, at der finder forhandlere af Clark Synthesis i DK. Men Buttkicker (firmaet Guitammer) forhandles flere steder. F.eks. Hifi-Klubben, Åboulevarden, Kbh. og Moto, Kbh.

http://www.moto.dk/motosales/audio/producenter/buttkicker.ph p

Men sammenlign med priser i US og UK. Bemærk også at der er flere modeller af Buttkicker. Til hjemmebio bør man vælgte Buttkicker LFE. Buttkicker kræver en kraftig (læs: dyr) forstærker, mens Clark Synthesis kan drives med almindelige amps. Buttkicker LFE sælges nu til ca. 250-300 USD i US.

De bedste hilsner,

dansan  

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf skrev:
[QUOTE=Soffe]

Er ikke lige med her.

Hvad flytter vægt ? hvordan ? og hvor meget koster det ?

Hej Soffe,

Prøv at læse den tråd pEDAHF, som jeg linker til længere oppe. Som du selv skriver er der ved brug af Monacor/Aura bass shakers mest tale om vibrationer. Produkter fra bl.a. Clark Synthesis og Guitammer (Buttkicker) flytter vægt målt i vægt/watt. Min egen Buttkicker flytter f.eks. et stempel pE1.5 kg, når der er effekt i LFE-kanalen. Jeg ved ikke, hvad jeres behov og forventninger er, men til de lave priser som f.eks. Clark Synthesis sælger deres produkter til, mener jeg ikke, at de smEenheder fra Monacor og Aura kan konkurrere. Der er intet galt med de smEshakers, men der er store forskelle mht. ydelse og oplevelse af den fysiske påvirkning.  

De bedste hilsner,

Dan

Øverst: Buttkicker LFE

Nederst: Clark Synthesis TST429 

Hej Dan

Er der nogle forhandler disse shaeker i Danmark

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf skrev:
[QUOTE=jens jakob]Hej Dan

Jeg er ikke bekendt med, at der finder forhandlere af Clark Synthesis i DK. Men Buttkicker (firmaet Guitammer) forhandles flere steder. F.eks. Hifi-Klubben, Åboulevarden, Kbh. og Moto, Kbh.

http://www.moto.dk/motosales/audio/producenter/buttkicker.ph p

Men sammenlign med priser i US og UK. Bemærk også at der er flere modeller af Buttkicker. Til hjemmebio bør man vælgte Buttkicker LFE. Buttkicker kræver en kraftig (læs: dyr) forstærker, mens Clark Synthesis kan drives med almindelige amps. Buttkicker LFE sælges nu til ca. 250-300 USD i US.

De bedste hilsner,

dansan  

Jeg er ved at købe mig mit første suround anlæg vil ha en Yamaha rx-v1500 som de andmelder her på hifi4 all og nogle selvbyg højtaler fra frequence sub osv osv, når jeg får anskaffet mig disse dele får jeg min dennon pma 1060 i overskud 100w 8 ohm hvilken af disse butkick'er vil du andbefalde.

hilsen jens jakob

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

jens jakob skrev:
Jeg er ved at købe mig mit første suround anlæg vil ha en Yamaha rx-v1500 som de andmelder her på hifi4 all og nogle selvbyg højtaler fra frequence sub osv osv, når jeg får anskaffet mig disse dele får jeg min dennon pma 1060 i overskud 100w 8 ohm hvilken af disse butkick'er vil du andbefalde.

Bare for en ordens skyld....En "Buttkicker" er en registreret varebetegnelse (bl.a.  ) for en produkt-serie fra firmaet Guitammer. Jeg vil foreslå, at vi uanset model og type kalder dem taktile transducere (TT).

@ jens jakob

Med 100W i 8 ohm vil jeg afgjort synes, at du får mest ud af en installation ved at købe et af produkterne fra Clark Synthesis.

http://www.clarksynthesis.com/

Mht. specs kommer den nye TST239 til at minde om modellen Gold TST329 og til en pris i US på knap 100 USD (+fragt, told, moms) synes jeg, at man får meget for pengene. Et trin op ville være Platinum TST429, men her kommer du til at betale ca. 330 USD/stk. Hvis du ønsker at installere TT i to stole/sofaer kan du jo købe to stks TST239. Husk at overveje afkobling i form af gummifødder på sofa og stole. Det minimerer overførsel af rystelser til resten af boligen og øger oplevelsen af fysisk påvirkning.   

Jeg ved ikke om PartsExpress i US shipper til Euroland, men hvis de gør er der et link her med gummifødder og hele svineriet (lav Quick Search på orden tactile ):

http://www.partsexpress.com/index.cfm

En Buttkicker LFE vil giver dig mere effekt, men her skal du tænke på, at den kræver min. 200W (8 ohm) / 400W (4 ohm), før den flytter sig på tilfredsstillende vis. Evt. fragt fra US er også dyrere, da den er tungere end Clarks UFO'er. 

Et alternativ til Clark Synthesis er Crowson's TTere. Jeg har ikke erfaring med dem, men de har da fået pæne reviews forskellige steder. De koster nogenlunde det samme som Buttkicer LFE, men er nemmere at drive med mindre forstærkere (kræver min 50W i 6 ohm) og hurtigere at installere (2 min?). Hvis man senere overvejer at bygge en platform, ville jeg absolut anbefale Buttkicker LFE efterfulgt af Clark Synthesis som anden prioritet.

http://www.crowsontech.com/go/crowsontech/3332/en-US/Desktop Default.aspx

Boooom!

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Mange tak for et fint svar, sådan 2 stk TST 329 vil nok en god ide da det er hjørne sofa de skal i, den skal skiftes ud med henholdvis 2 og 3 pers sofa senere så kan de jo bygges i dem til den tid.

Hensyn til forstærker til En Buttkicker LFE skal det være en Speciel forstærker nu tænker jeg på frekvenz filter osv osv, eller er det nok med at den kan levere disse henholdvis 200w 8ohm 400w 4 ohm.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes