| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
jeg er meget "fascineret" af DJ Tiesto se her
|
|
|
Hej Witzel,
Hvis du er meget facineret af DJ Tiesto kan jeg anbefale nedenstående albums (han var faktisk dj på det olympiske stadion under indmarchen):
- DJ Tiesto: In my memory - DJ Tiesto: In the search of sunrise vol. 1 - 3
og af andre kunstnere af samme kaliber:
Paul Van Dyk: Out there and Back Paul Van Dyk: Politics Of Dancing Paul Van Dyk: Reflections
Paul Oakenfold: Bunkka Paul Oakenfold: Great Wall Paul Oakenfold: Perfecto Presents Ibiza Paul Oakenfold: Travelling
... og nej jeg er ikke ansat i TP Musik Marked selvom mine initialer faktisk er TP 
Et godt råd er at gå på www.bibliotek.dk og reservere cd'er til det lokale bibliotek. Her kan man låne cd'er igennem det lokale bibliotek, før man går ned hos den lokale pladepusher og køber de cd'er som virkelig har kvalitet.
Og der findes rigtig meget god techno/elektronica out there... i super hi-fi kvalitet
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hej
Er der ingen der hører DJ Tomcraft??. Har selv skiven All i got,som er hamrende fed,ikke et eneste dårligt nummer... __________________
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
RMB
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
"He he, ja. Techno! Hvad skal vi med det l**t???" 
Hmmm, jeg har minus musikrespekt for folk med den tilgang til techno, og især elektronisk musik generelt... Der findes simpelthen så meget genialt musik, som aldrig nogensinde ville kunne skabes på andre måder. Jeg finder det totalt snobbet, at nedgøre elektronisk musik - specielt fordi elektronisk musik dækker over så mange forskellige stilarter, hvilket allerede er nævnt, og kan IKKE skæres over een kam...!
Jeg finder det specielt sjovt, når folk kommer med fordommen om at elektroniske kunstnere ikke kan spille i virkeligheden. Okay, nogle (mange) kan måske heller ikke - men hvad er pointen med musik??? At frembringe stemninger og fremelske bestemte følelser i folk? Give folk en lytteoplevelse? JA, netop - og derfor er det i mine øjne flintrende ligegyldigt om den udøvende kunstner kan noder, spille fingerspil på et klaver eller om vedkommende er en ørn til at programmere en synth, en trommemaskine, en sequencer, er en haj i Cubase, ProTools, ved alt om MIDI eller whatever, bare der frastødes nogle fede vibrationer fra højttalermembranerne, så er jeg tilfreds... Men faktum er, at mange elektrikere rent faktisk kan spille, og det høres ofte på kvaliteten af deres musikalske udgydelser... Nej, jeg er glad for, at jeg har en bred smag, lige fra klassisk over pop, rock, heavy til hardcore techno - det giver ihvert fald en masse oplevelser i øregangene. Og det er uanset hvilken instrumentering der er tale om... IMHO... Musique de electronique, c'est fantastique... 
Og vil anmelderen af DJ Tiësto's seneste skive ikke lige gøre sig selv den tjeneste, at få styr på hvem BT er - jeg citerer: "en kunstner der kalder sig ”BT”, hvem han er, har jeg ingen anelse om". HVAAAAD!? Det holder bare ikke... 
__________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som AV32R skriver, så er der også mange som ikke tror det er svært at lave elektronisk musik ... "Det er vel bare noget med en computer, og så trykke på nogen knapper?!"
Om vi så skal se på det på den måde skal ikke være op til mig, men hvis I vil høre noget som virkelig er GODT lavet, så prøv lige at finde noget med Shpongle ..
Det er Simon Posford (Hallucinogen) og Raja Ram som har slået pjalterne sammen og skabt noget fantastisk stemningsfuldt elektronisk musik .. Stilen er psychedelisk chillout / downtempo et eller andet .. men det er lækkert, og rigtig godt produceret!
|
| Til top |
|
| |
Drengse Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi et stykke musik er lavet på computer, betyder det jo ikke nødvendigvis, at kunstneren ikke kan finde finde ud af at komponere noget, der lyder godt.
Er en bog dårligere, hvis den er skrevet på computer?
Hører i øvrigt selv alt fra klassisk til elektronisk.
M.v.h.
D. __________________ Hver mand tror, brændt barn hyler.
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
|
Sidste weekend afholdte P3 - D'Store Mix/Public Service en elektronisk festival på Christianshavn i Kbh. udelukkende med nordiske bands fra den elektroniske scene. Festivalen var gratis (det er sgu sjældent der er noget, der er gratis i dag) og jeg var forbi lørdag aften for høre diverse dj's samt det danske band Artificial Funk. Fedt arrangement som D'Store Mix gerne må gentage næste år. Desværre nåede jeg ikke søndagens arrangement...
Var der andre herinde på forumet som kikkede forbi og hvad synes i om arrangementet ? Men... endnu et eksempel på at techno dækker et spektre af mange genre, for her var der mange stilarter af elektronisk musik.
Jeg kan anbefale fredag aften på P3 hvor Madvig og Kredde med hård hånd styre D'Store Mix til perfektion. Mange nye spændende elektroniske kunstnere ser dagens lys og det er fedt at P3 som public service station viser trenden inden for denne scene.
Og så er det også rart at kunne bruge sin tuner bare engang imellem , for der er sgu ikke meget at hente på de andre skod hit-stationer (ingen nævnt - ingen glemt), der udelukkende lefler for deres publikum 
|
|
|
Ikke for at køre mundkløver, Torpedo - men, D' Store Mix ligger lørdag aften; ikke fredag. Fandt bare din udtalelse moderat morsom, da du lød rimelig engageret og passioneret om emnet .. men, det er du måske slet ikke?
Nevermind .. klokken er mange, og jeg er arrig over, at dommerne i semi-finalen i basket - USA mod Argentina, ikke kunne finde ud af at dømme !

|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at emnet stikkere MEGET dybere end jeg havde troet
Synes ellers selv at JEG var rimelig godt engageret i "techno" genren men kan da godt fornemme at det jeg hører nok bare mest er top20 hitsene fra dancechart.dk
Spøg til side eller?? Troede HELT seriøst at Techno var en overkategori til trance, dance, electronic osv...???
og med hensyn til de der --techno-fester-- tror jeg ikke at de skal forveksles med de kendte --Rave-parties--!! Det er nemlig dér at narko er en selvføge, og vand et must??!!! Har aldrig rigtig været til en officiel stor --techno-fest--, men min interesse startede for en del år siden med bl.a Faithless og technotronic, kan faktisk ikke huske om profundo russo var før eller efter??. Anyways Da jeg så fik fat i en Thunderdome skive som 12årig tog interessen for alvor fat, det var The Masochist, Neophyte og DJ Promo som var mine store idoler dengang. Det som gjorde det var at når Thunderdome cd'erne bankede afsted på fuld knald, så kunne jeg komme i en euforisk tilstand en hel alm. eftermiddag.
Nå, de glade '98&99 kom og de store trumpet/refleksbukser dominerede jo overalt og det var ikke rigtigt et tabu at høre "techno" mere Det var let at finde nyt musik (mange danske DJ's og artister dukkede op fra undergrunden), der blev deusuden dannet et helt netværk af klubber og små spillesteder. min interesse har holdt ved lige siden og min musik-smag har ændret sig med tiden, det skal ikke bare være mange bpm og lidt fede lyde, men derimod en gennemtrængende bass og et væld af små elektroniske "finesser" .
Mit bedste bud på den genre er italo, og progressive trance bl.a.
Det var et kort resume af mit liv og hvad musik egentlig har betydet for mig?? Hvem ved hvordan det ser ud i fremtiden?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
funkstar deluxe...
DAFT PUNK
se det holder især deres musikvideoer!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, men må jo blankt erkende ( det er jo ikke hifi-rigtigt, blaahhh) at jeg også har haft min tid i denne brede genre, og vender da også i ny og næ tilbage til nogle enkelte skiver, for at genopfriske de mange gode tider! Ja, tror det eller ej, men en ægte hifi-nørd som admin deltog i alt hvad der kunne kravle og gå på den eletroniske scene, særligt genren psykedelisk techno (yndet at blive kaldt GOA). Hvem husker ikke Astral Projection?? ( I Think I Can Fly!!) Så afsted med i lækkert neon-outfit, megahøje sko og vildt blåt hår... ha ha, damn det har sikkert været et kønt syn! (bliver sq hel dårlig nu!!!) Hallerne på Holmen (KBH) var perfekte steder til sådanne "live" raves, og tilgangen var enorm. Også Den Grå Hal leverede nogle gode oplevelser, for ikke at tale om det forlængst lukkede X-Ray i Boltens Gård. Desværre synes jeg generelt scenen er blevet ødelagt af weekend junkies, og hjernedøde pusherer. Primært af samme årsag valgte jeg at nøjes med at købe skiverne, og blive hjemme... Men det ikke lige som det samme. Og her en ros til Roskilde Festivallen, som formår at skabe en ægte feeling på Metropolscenen!!! Nu ser valget af musikgenre noget anderledes ud, og jeg foretrækker Depeche Mode og Rammstein, men her er jo også en del elektronika i selve musikken, så helt væk er det vist ikke!
|
| Til top |
|
| |
Drengse Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Admin....
Hvis du stadig er til Astral Projection, kan jeg da oplyse at der kommer et nyt album fra dem d. 1/9.
I øvrigt kommer de til DK d. 4/12-04 i Amager Bio.
M.v.h.
D. __________________ Hver mand tror, brændt barn hyler.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifgy skrev:
| [QUOTE=torpedo]
Ikke for at køre mundkløver, Torpedo - men, D' Store Mix ligger lørdag aften; ikke fredag. Fandt bare din udtalelse moderat morsom, da du lød rimelig engageret og passioneret om emnet .. men, det er du måske slet ikke?
|
|
|
Du er sgi en af de skarpe knive i skuffen IFGY. 
Og tak for rettelsen. Selvfølgelig er det D'Store mix om lørdagen. Jeg bukker mig i støvet - jeg skal aldrig fejle mere...
Men derfor har du da ikke noget at hakke mig til blods 
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dj Lhasa - Giulia er FED! Hvad slags stil tilhører man hvis man hører det?
Jeg kan nemlig ikke finde ud af hvad min smag hedder, ud fra den liste på forrige side og tænkte at en definering af musikstilen måske gør søgningen lidt lettere.
I stil med Gigi d'Agostino og Ozone. Sådan noget glad rytme-agtigt tempomusik. Nogen forslag inden for samme genre?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
|
Jeg kan nemlig ikke finde ud af hvad min smag hedder, ud fra den liste på forrige side og tænkte at en definering af musikstilen måske gør søgningen lidt lettere.
I stil med Gigi d'Agostino og Ozone. Sådan noget glad rytme-agtigt tempomusik. Nogen forslag inden for samme genre?
|
|
|
tonyax skrev:
|
er HELT vil med den italio dille der har været her de sidste par år, det begyndte jo i 98/99 med gigi og numret Techno Fess (senere Super) og så La passion og så L´amour toujours
men nu er det mere Gabry Ponte, DJ Lhasa, DJ Maraach, Brothers ,Luca Antolini og Pavo der rykker herhjemme hos mig (Extravadance genren, kendt fra NRJ) |
|
|
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede aldrig rigtigt på dem der sagde at man først blev blind på øjnene, men jeg overvejer om min beslutning skal revurderes..
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvor pokker finder man Extravadance henne? De netshops jeg har kigget i indtil nu har ikke den genre. Kan du nogle gode links?
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
|
|
|
|
Hej Kim F.
Du har ret, det kan sommetider være svært at definere genren inden for den elektroniske musik, da den spænder meget vidt.
Men et godt tip er at bruge www.allmusic.com, hvorfra listen på forrige side stammer. Hvis du søger på en specifik kunstner, vil genre (f.eks electronica) og stil (f.eks trance) være specificeret for den valgte kunstner. Derudover også et link til lignende artister. Og så ruller den herlige www-lavine, for her er indgangen til at lære nye stilarter og artister at kende.
Jeg prøvede at søge på dine nævnte kunstnere, men selvom allmusic.com har praktisk taget alt i deres database (dog primært kunstnere, der har lavet minimum et album), fandt jeg kun Gigi d'Agostino hvis stil betegnes som (Club/Dance, Trance, Goa Trance). Men af lignende artister bliver bl.a nævnt Astral Projection, som flere, i denne tråd, nævner som favoritter. Dem kender jeg ikke, så de skal da lige tjekkes ud 
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes der gik lige lovlig lang tid før Astral Projection blev nævnt. For mig, er de det ypperste indenfor psy-trance genren. Jeg kan bare lytte og lytte. De skaber de fedeste stemninger. Frederic Holyszewski (Deedhra/Transwave/Cypher Zero) er heller ikke helt af vejen. Simon Postford er også OK.
|
| Til top |
|
| |