| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Jazz og Klassisk kanalerne, de er som oftest mildere komprimeret, end P3, skum mv.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt setup..!!
Er selv meget lun på en Cambridge løsning, og den tanke modner jo væsentligt når du fortæller mig at den har en høj WAF faktor. Du er nok en blandt få nørder der ligefrem har fået kæresten til at fortælle veninderne om det i en positiv tone.
Jeg kender ikke så meget til Cambridge, fortæl gerne mere
Men har sværmet lidt for det, i forlængelse af mine kommende AR ICE blokke. Må man iøvrigt spørge om to ting, dels kunne mit øje godt tænke sig at kablerne ikke forstyrrede symmetrien i din meget flotte stereohylde. Dels undrer jeg mig lidt over at du ikke har biwiret hele vejen?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Super flot setup!!!
Du skrev:
Jeg synes de fleste hifi møbler enten er usigeligt grimme eller i en prisklasse der sjældent kan retfærdiggøres.
Ja, for dælen da, du har så evigt ret! Og meget flotte stands du har lavet!
Jeg tror sagtens at Azur-serien ville kunne få noget ud af bedre kabler end dine Omni-kabler.
__________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Smukt setup..!!
Er selv meget lun på en Cambridge løsning, og den tanke modner jo væsentligt når du fortæller mig at den har en høj WAF faktor. Du er nok en blandt få nørder der ligefrem har fået kæresten til at fortælle veninderne om det i en positiv tone.
Jeg kender ikke så meget til Cambridge, fortæl gerne mere
Men har sværmet lidt for det, i forlængelse af mine kommende AR ICE blokke. Må man iøvrigt spørge om to ting, dels kunne mit øje godt tænke sig at kablerne ikke forstyrrede symmetrien i din meget flotte stereohylde. Dels undrer jeg mig lidt over at du ikke har biwiret hele vejen?
|
|
|
Jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag, men jeg synes at mit udstyr har en behagelig blød lyd. Den har været lidt mørk, men efter jeg har skiftet kablet mellem cd-afsp. og forstærker til et qed conex2 er der virkeligt kommer hul igennem, og lyden er blevet noget lysere og mere neutral. Virkeligt behageligt.
Hvorfor skulle jeg biwire? Jeg vil hellere spare sammen til et godt singel wire kabel.
Og jo, jeg skal have nye højttalerkabler når jeg får råd - de skal skjules så godt som muligt.
Efter jeg har fået dab'en skal der iøvigt skjules lidt flere kabler og møblet skal moddes lidt. Jeg har åbenbart ikke gjort det opgraderingsbart nok 
MHP74 skrev:
|

Super flot setup!!!
Du skrev:
Jeg synes de fleste hifi møbler enten er usigeligt grimme eller i en prisklasse der sjældent kan retfærdiggøres.
Ja, for dælen da, du har så evigt ret! Og meget flotte stands du har lavet!
Jeg tror sagtens at Azur-serien ville kunne få noget ud af bedre kabler end dine Omni-kabler.
|
|
|
Jeg synes også jeg er sluppet ret heldigt fra dem. Jeg tror også, jeg er lidt mere glad for mine hifi møbler end jeg ville være, hvis jeg havde købt dem. Især fordi det er mine diy projekter nr. 1 og 2. Overraskelsen i min omgangskreds har også været stor over resultatet  Iøvrigt har det været rørende billigt at lav dem selv og egentligt ret sjovt.
Og jo. Højttalerkablerne skal ikke bare være længere og gemmes væk. De skal også opgraderes et et bedre - især da jeg hørte hvad det nye signal kable gjorde for lyden. Jeg har et par stykker jeg skal have kigget på, men det har ikke just været tid på det seneste. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super-duper flot anlæg! Jeg har egentlig selv kigget efter et hifi-møbel i et stykke tid, men efter hvad du præsterer her bliver jeg helt i tvivl om det virkelig kan være pengene værd.
Virkeligt elegant med få, stilrene virkemidler 
MVH Jesper __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkeligt lækkert set-up , kan godt forstå at du er stolt af dine stands WOW....
Dejligt lyst og enkelt..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kommet lidt nyt til, og det er endeligt lykkedes mig at få taget et par nye billeder. De gamle kan stadig ses på side 1.
Hovedtelefon: AKG501

Head amp: Dr. Cliftons DIY headamp v.1.2
Det er efterhånden lykkedes mig at få kablerne gemt så meget af vejen, at det er til at leve med. Der mangler lige en kabelbakke i hjørnet 
Ny anskaffelserne betår i AKG'erne og headampen.
Hovedtelefonerne er klasser bedre end mine hd497 (de koster så også tre gange så meget) Jeg har ikke ord for at beskrive den detaljeringsgrad de præstere. Og, så er det heller ikke dårligt at de omslutter mine øre fuldstændigt.
Headampen er en hjemmebygget mint. Jeg er rigtig glad for den, da den trækker akg'erne godt (og fordi det er mit første elektronik diy projekt der er blevet til noget funktionelt). Cambridgens hovedtelefon udtag er ikke noget at skrive hjem om. Med headampen synes jeg dels detaljen er blevet klarere, men især de dybe områder kommer nu frem hvilket cambridgen ikke formåede. Den lød nærmest somom den var ved at stå af. HD497'erne tækker den fint, men det gør min minidiskafspiller nu også.Med den succes headampen har vist sig at være, er det ikke utænkeligt at et nyt projekt med en større udgave vil komme på tale på et tidspunkt.
Der er et par billeder mere af den på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21733&K W=Clifton
Som altid er kommentarer, råd og vejledning mere end velkomment. 
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Jeg synes også selv jeg er sluppe ret heldigt fra gemme kablerne væk, hvilket virkeligt løfter fremtoningen i positiv retning.
Jeg gav ~ 1500,- for AKG'erne __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ansporet af en anden tråd her i forummet, har jeg forsøgt at vinkle højttalerne. Det lyder måske banalt, men ikke desto mindre har det været lidt af en "eye-opener" 
Jeg eksperimentert med at flytte dem frem og tilbage med stor succes, men aldrig at vinkle dem - desværre.
Det viser sig at mit lille setup har lidt flere krummer i sig end først antaget.
Ved at vinkle dem en smule ind mod sweetspot får jeg en helt ny detaljering især i de lyse toner. Det var faktisk lidt overvældende første gang jeg satte mig ned og lyttede. Meget bedre. Det er også blevet meget bedre mht. placering af instrumeneter. Musikernes placering er blevet meget tydelig.
Alt i alt har denne lille vinkling dog givet et ordentligt løft i oplevelsen. Havde jeg dog bare prøvet det tidligere. Men, bedre sent end aldrig  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer der snart nye højttalere. I eftermiddag nærmere betegnet. Et sæt Audiovector K3 Super 
Nye billeder følger  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder vi os da til
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bliver bare bedre og bedre jo mere de spiller. Diskanten er helt eminent. 
Perspektivet og dybden er fantastisk. Jeg er en glad mand (på trods af økonomiske tømmermænd ). __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt at du har skiftet til Audiovector! K-serien er slet ikke så dum og byder efter min mening på overraskende god lyd de fysiske specifikationer taget i betragtning. Har du lyttet på andre højttalere, evt. Mi1- eller Mi3- serien?? Vi glæder os til billeder som du nok godt kan regne ud  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver godt , at se dine nye højtalere. Glæder mig til en nærmere beskrivelse af dine oplevelser med audiovector.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Lyder godt at du har skiftet til Audiovector! K-serien er slet ikke så dum og byder efter min mening på overraskende god lyd de fysiske specifikationer taget i betragtning. Har du lyttet på andre højttalere, evt. Mi1- eller Mi3- serien??
Vi glæder os til billeder som du nok godt kan regne ud  |
|
|
Bortset fra audiovectorerne, k3 og k3su, har jeg lyttet på diverse system audio. Samt lidt blandet i samme slanke design som jeg ikke husker navnet på, og som ikke efterlod noget positivt indtryk.
Mine erfaringer fra min lytteturne er for det første at livet er lettere med højttalere med høj waf , og mine k3 su'ere er virkeligt flotte.
Jeg skal lige have ryttet op i kablerne (efter subben er væk er der ikke så kønt under mit møbel mere) og lavet en bagplade til min hifimøbel så kommer der nye billeder. Subben er kommet om bag sofaen, hvor den venter på at blive tilsluttet. Der er ikke så stort behov for den mere, men jeg skal lige have det testet. Der er grænser for hvor meget bas k3'erne kan præstere omend jeg er blevet noget overrasket over deres formåen. Evanescence har bla. lavet et nummer med noget torden rumlen, og der mangler der lidt bund.
For det andet er jeg blevet enig med mig selv om at k3 superen er klasser bedre end k3'eren. Jeg er gået specifikt efter slanke gulvhøjttalere så SA er dem jeg har lyttet mest på. I min prisklasse fandt jeg at 1280'eren var den bedste for mig. Meget fyldig og detaljeret. 1730'eren som var den umiddelbare konkurrent var i sammenligning meget slank i lyden. Valget kom ned til 1280'eren og k3superen og her vandt k3su'eren klart. Den er også mere slank end 1280'eren. Tilgengæld er diskanten og mellemtonen helt eminent. Lyden står mejslet ud. Perspektivet er fantastisk. 1280 eren virker mere fyldig, men også mindre detaljeret.
Endvidere skal de stå tæt på bagvæggen og kommer i hvid, hvilket er et salgsargument der virker fortrineligt på min bedre halvdel. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
NEED FOR SPEED Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DE ER MEGET FEDE MEN DE KOSTER SIKKERT OGSÅ DER EFTER MEN SÅDAN ER DET JO NÅR MAN ER NØRT    
HILSEN A.O.D
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil bide hovedet af al skam og vise mine nye speakers frem på trods af kabelrod ect.
Forfra:
Forfra (in the nude):
Og et par billeder af speakeren.
Kommentarer er velkomne 
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er rigtig flotte - og integrerer godt sammen med dine andre komponenter og din indretning.
- men står de ikke ALT for tæt på bagvæggen til at kunne levere perspektiv og en fornuftig basgengivelse??
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
- men står de ikke ALT for tæt på bagvæggen til at kunne levere perspektiv og en fornuftig basgengivelse??
|
|
|
Jeg har ikke fundet den rette placering endnu, men umiddelbart vil jeg sige nej. De mister fuldstændig pusten hvis de ikke står rimeligt tæt på bagvæggen (hvilket er et udemærket salgsargument overfor min smukkere halvdel ) __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |