| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg syntes den Cayin ser lidt mager ud, men så er der jo lidt luft omkring instrumenterne i musikken.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, jeg kan godt lide afstanden, ingen uheldige ubeskyttede trafoer eller lignende... jo mere simpelt, jo mindre kan der gå i stykker, hvilket holder både købs og rep. pris nede...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
du fik lyst til at skille cayin'en ad ?? nej, du mener vidst.. der lå en cd inde i maskinen jeg skulle have ud.
den står jo og spiller hos mig nu. men det er måske lige lidt for meget kinagrej til selv mine ører.. ren Cayin, det holder sgu ikke. Cden er god, og forstærkeren er ok, hver for sig er de fine men sammen.. føj. .. ikke lige min favorit.
nu ved jeg da at det ikke er lige foreløbig, jeg skal låne en CDT17A med hjem
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
host host.. denon cd10.... vi skal vist ikke snakke om hvem der var skyld i at hatten skulle af?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| host host.. denon cd10.... |
|
|
ja!?
kim olsen skrev:
| vi skal vist ikke snakke om hvem der var skyld i at hatten skulle af? |
|
|
jo det var vel min skyld, men det er da kun fordi din cdafspiller ikke kan tåle at man vender den, når der er noget i 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
jo det var vel min skyld, men det er da kun fordi din cdafspiller ikke kan tåle at man vender den, når der er noget i 
|
|
|
Hvorfor skulle den ikke kunne tåle det ? - den er jo tom __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Hvorfor skulle den ikke kunne tåle det ? - den er jo tom
|
|
|
hehe .. ja, det er jo lige det der er problemet.. den er FOR tom
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim, hvor fik du jorden fra ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg trak den direkte fra køkkenkontakten, og så via en stikdåse med jord hele vejen igennem. heldigvis var der lige præcis langt nok fra køkken kontakten til at jeg kunne få forbundet mit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg fik lige lyst til at skille min cayin lidt ad...
simpelt, relativt solidt, i det hele taget tysk effektivitet.

|
|
|
Tysk effektivitet? Er det tyske kinesere? 
Tjaa, der er jo ro og orden - andet kan man ikke sige! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah, nogle tyske ting, som eks en en MG42, jo mere simpel, jo mindre kan gå i stykker, og det gør det som før nævnt også en del nemmere at udskifte en evt beskadiget del.
jeg tvivler dog på at jeg vil have ægte tysk effektivitet i min cd afspiller, for så piller de bare alt metal ud til brug i krigsindustrien .
men det er ikke helt for sjov.. målet er på (en del) længere sigt at ændre i den, udskifte dele, og opbygningen vil gøre det nemmere for mig. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|

jeg fik mig min lynsikring fra www.toolworld.dk med de voldsomme tordenskrald der har været her i området er en 50'er ikke værd at spare...

så kom der nuforce i huset... de er små, lette og sorte, og de blå lysdioder er heldigvis meget afdæmpet

amerikanerne kan bare det der med overdrivelse.... er der nogle der er i tvivl om tilslutningen? 

her set i forhold til en sortenmuld cd.. store er det ikke just...
jeg havde regnet med at sætte dem til og gå i gang, men studiosound har tilsendt mig et spritnyt sæt (det lugtede dejligt af plasticpose og nye komponenter), så det skal lige spilles lidt varmt først...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Er der en garanti med din lynsikring? Jeg tvivler på at noget til en 50'er er meget bevendt til at beskytte dine apparater?
Jeg har en enkelt gang været med til at lave en professionel løsning på en fabrik, og det var anderledes tungt grej der her blev benyttet. Bl.a. indgik der en god jordforbindelse, med lav modstand, så man havde et sted at lede lynet hen. Og på trods af det, så skete der alligevel skade på en del udstyr da lynet slog ned hos dem.
Jeg har også været i et hus, hvor hele hushjørnet var sprængt væk pga. lyn. Der tror jeg heller ikke en lynsikring havde hjulpet meget.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
den sikrer mod alt under 4600 ampere... men jeg så den sjovt nok i gør-det-selv til 200? det er da noget af en avance for Bauhaus....
overspændings og lynsikring er den korrekte titel... når jeg finder manualen kigger jeg lige.. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
den sikrer mod alt under 4600 ampere... men jeg så den sjovt nok i gør-det-selv til 200? det er da noget af en avance for Bauhaus....
overspændings og lynsikring er den korrekte titel... når jeg finder manualen kigger jeg lige..
|
|
|
Jeg kan godt lide din optimisme 
Men læs eks. her:
http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/temaer/lyn_og_torden-2.htm
"Spændingsforskellen kan være op til mange millioner volt og strømstyrken kan være adskillige hundrede tusind ampere når lynet springer. 125 millioner volt med en strømstyrke på 30.000 ampere er meget almindeligt."
I det mindste har du kun tabt en 50'er
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.. mente kun at lyn gav op til 50.000 volt og meget få ampere...
nå, men i det mindste kan forsikrings selsakbet ikke klandre mig for ikke at have gjort noget aktivt...
men med den slags naturkræfter skal der vist en helt anden bygningsform til  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men gør den så noget skidt ved lyden ? Nu læser man jo om folk der skifter kabler i huset og fra stik kontakten hen til forstærker osv. for at få bedre lyd.
Så kunne man måske forstille sig at sådan en dims ikke vil gøre det det bedre lyd messigt ? ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Men gør den så noget skidt ved lyden ? Nu læser man
jo om folk der skifter kabler i huset og fra stik kontakten hen til
forstærker osv. for at få bedre lyd.
Så kunne man måske forstille sig at sådan en dims ikke vil gøre det det bedre lyd messigt ? ? |
|
|
Det gør den, hans basser bliver "Lyn" hurtige... HAHAHA.... Ej
undskyld, den skulle lige ud en mandag morgen, hvor man keder sig
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
|
Men gør den så noget skidt ved lyden ? Nu læser man jo om folk der skifter kabler i huset og fra stik kontakten hen til forstærker osv. for at få bedre lyd.
Så kunne man måske forstille sig at sådan en dims ikke vil gøre det det bedre lyd messigt ? ?
|
|
|
den gør det hverken bedre eller dårligere, man kan sikkert måle en masse, men der kan høres absolut ingen forskel---- __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |