Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 16 April 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah... den er stram..... og realtivt diskret....
men jeg har kun hørt et par enkelte skiver+ jeg har lige fået ny vinyl..... så en længere beskrivelse må vente lidt __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå... så måtte jeg (endnu en gang) sluge et par kameler....
efter at have leget med fase, vaklet mellem 30 og 150, afrullet lidt blødere i bunden, delefrekvensen sat til 50, ja så var det frem med bestik og kamelkaravanen...
SA kan spille ned til 40 hz, i hvert fald hvis man skal tro Velodynes korrektiones suftware og måle udstyr...... så er den ged barberet......
man kan integrerer en sub i et stereo system....... det ville jeg have forsvoret for blot en uge siden....
med den rette indstilling kan man på ingen måde høre om subben er tændt eller slukket (endnu en gang, tak for remote til sub.....), og kun i de passager hvor der er tilstrækkelig information i bunden, går det op for en at man har en subwoofer tilsluttet. faktisk kan man bruge ret lang tid på at lege med sub on/off alt efter nummer. ditto fase....
nå, jeg vil finde noget Grieg og Techno frem... pt kører jeg stort set soundtracks, men lidt sjov skal man jo have..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 16 April 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja, hvad er der egentligt under 40hz? der er en del, men det er
ganske begrænset hvor mange plader der indeholder informationer derfra.
Hvis vi snakker klassiske akustiske instrumenter har stereophile
skrevet lidt om det her ... spændende læsning.
Ellers er det som du skriver techno og andre synth's ting man skal over
i, elektrisk bas er vist heller ikke normalt under 40hz. Men prøv
f.eks. den nye Daft Punk skive, den burde få naboen til ringklokken -
måske burde du slutte en remote til den, så slipper de for at lætte
røveren
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
så blev der pakket op......

hvad er det mon......

Ah..........

så er dyret sat til...... senere kommer der billeder fra opsætning og auto kalibrering.... desværre blev de originale temmeligt dårlige, og jeg har fjernet nogel ting fra rummet, så jeg skal alligevel til det igen......
|
|
|
auto kalibreringer der ikke på den . Men det kommer snart i jun så kommer der nyt Software som man selv kan DL og update .
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
med den rette indstilling kan man på ingen måde høre om subben er tændt eller slukket (endnu en gang, tak for remote til sub.....) |
|
|
Hvis man ikke kan høre om den er tændt eller slukket, så er 24.000 kr da vist også for mange penge for den
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen, auto er det ikke. men det kommer vist ud på et så enkelt som det er... det kræver måske en lille smule øvelse, men det er nu ok nemt når man først har lært det.
hedder det så manuel kalibrering?
svend, her menes mht området mellem 40-50 hz hvor subben spiller høttalerens "område" (undskyld min yderst ringe formulering så )
jeg mener at man ikke kan høre om det er højttaleren eller subben der spiller dette område, vel og mærke velvidende at det kræver absolut ingen info under 40 hz.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jensen, auto er det ikke. men det kommer vist ud på et så enkelt som det er... det kræver måske en lille smule øvelse, men det er nu ok nemt når man først har lært det.
hedder det så manuel kalibrering?
svend, her menes mht området mellem 40-50 hz hvor subben spiller høttalerens "område" (undskyld min yderst ringe formulering så )
jeg mener at man ikke kan høre om det er højttaleren eller subben der spiller dette område, vel og mærke velvidende at det kræver absolut ingen info under 40 hz.
|
|
|
ja vel nok mere manuel EQ , men det er nok også altid det bedste , selvom den nye software ligger op til auto så kan man gøre hvad man vil .
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
|
|
He he, jeg driller også bare. Jeg ved godt hvad du mener. Man skal bare passe på hvad man skriver! Har før hørt sælgere udtale at man ikke skal kunne høre sub'en. Hvorfor skal man så købe en? Mine kan høres. Hele tiden.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
He he, jeg driller også bare. Jeg ved godt hvad du mener. Man skal bare passe på hvad man skriver! Har før hørt sælgere udtale at man ikke skal kunne høre sub'en. Hvorfor skal man så købe en? Mine kan høres. Hele tiden. |
|
|
ja tak, jeg er begyndt at praktiserer din "wall of sound" ideologi, og tro mig, naboerne er ikke glade  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå.. så kom der en DC300a i hus......
med lyttere på størrelse med øldåser, bygget som en volvo, og design som en tysk kampvogn fra WWII. faktisk ligner den forbløffende meget det udstyr man ser i gamle krigsfilm, med en massiv frontplade.
lyden er lidt som powertech'en, omend noget mere afdæmpet i diskanten. det giver lidt en fornemmelse lidt maglende attack, men til Jimi Hendrix er det perfekt, for de dæmper netop de toner fra guitaren som har en tendens til at skærer lidt i ørerne (tror pokker, eftersom han har brugt den type til indspilning).
den er derfor absolut perfekt til det formål den er købt til __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad sagde SA-højttaleren til bagerjomfruen?-- har i flere Basser?
I er da blevet snydt i den bagerforretning, smålige banditter..... men ja ok, du er jo også fra odense... så man kan jo ikke blame dig....
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja.. men husk vi opfandt brunsvigeren....  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim.
Det er jo en masse spændende sager du har og har haft på besøg, men jeg må indrømme at jeg syns dine SAér står noget klæmt i de hjørner og alle de flasker må da spille meget med, især nu hvor du har den onde SUB der, eller er jeg helt galt på den?

|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjha.. grundet et halvt ton dæmpeplader er det ikke ret klemt, det kan virkelig rette op på meget.. problemet er mere nå sa'erne spiller alene, og flaskerne klirre i takt.. meget kraftigt endda....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
tjha.. grundet et halvt ton dæmpeplader er det ikke ret klemt, det kan virkelig rette op på meget.. problemet er mere nå sa'erne spiller alene, og flaskerne klirre i takt.. meget kraftigt endda.... |
|
|
Okey, ja jeg har aldrig leget med sådan noget dæmpeplade, men jeg kan da se at der er flere som benytter dem/det, så virke må det jo gøre, men om man benytter dæmpeplader eller ej, så skal en HT vel have en vis form for luft omkring sig for at kunne vise sig fra sin bedste side, men du har måske ikke bedre/mere plads at gøre godt med?

|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha ha.. nej.. det sørgelige er at sa'erne er det største jeg kunne presse ind  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
ha ha.. nej.. det sørgelige er at sa'erne er det største jeg kunne presse ind  |
|
|
He He ja ok, er pladsen der ikke så er der jo ikke så meget at gøre, andet end måske dæmpeplader...

|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
ha ha.. nej.. det sørgelige er at sa'erne er det største jeg kunne presse ind  |
|
|
arhh .. det er et størgsmål om vilje.. behøver jeg komme med billeder fra mit gamle kollegieværelse!?
og dæmpepuder eller ej, mine højttalere skal have meget plads, men dæmpepuderne hjælper en del på problemet. Men i første omgang skal de forsøge at minimere rumklangen, og det gør de godt. Men jeg synes ikke lige at rummet skal fyldes op med puderne, så der er desværre en del at gøre endnu
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dæmpeplader til folket...!!!
(det virker)
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå.. det var jo 4. maj..... og det skal fejres/holdes i hævd! (aldrig mere 9. april)
standeren til fyrfadslysene er en sony strømforsyning (kan de bruge til andet?) mine gamle jbl agerer vindueskam (havde dog også lys der)

og så nogle flere dæmpeplader (Cinematic)

|
Til top |
|
|