Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 02:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mark Levinson og B&O (opdateret 10/9-05) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2004 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Flot flot flot - tillykke med "forøgelsen"
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 December 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

KNALD sagde det da underkæben ramte brystbenet!!!!! det er Sat..... et super flot set-up

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Gufle,

Hvornår sker der noget på "projektor-siden" ?  Jeg venter spændt på at skulle se din "køleskabs-montering"...

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

(Nederst på side 4 ses, som tidligere lovet, et billede og forklaring af hvilke baghøjttalere jeg har valgt)  

Der har været flere indlæg i dette forum, hvor det er blevet diskuteret om High-end og design har kunnet kombineres, med det formål at beholde konen/kæresten.

De fleste mener åbenbart at design og High-end af lydmæssige årsager ikke kan kombineres. Mange mener at pænt HiFi udstyr ikke lyder godt, specielt møntet på f.eks. B&O.

Jeg har valgt at tage nogle billeder af mit surround anlæg, der ifølge min overbevisning, viser at High-end og design (B&O) godt kan kombineres uden at gå på kompromis med lyden og uden at konen/kæresten rejer skrigende væk.

Jeg håber dette kan give nogle af alle de desperate kærester nogle gode ideer til at rede deres forhold.

Hilsen

Gufle

Surround anlægget består i øvrigt af:

B&O Avant m/dvd og indbygget Surround og centerhøjttaler

ML no. 335 som spiller på et sæt Sota fronthøjttalere

ML no. 331 som driver mine baghøjtalere.

Som subwoofer benytter jeg en Dynaudio Sub 300.

Når jeg spiller alm. Musik spiller jeg på følgende:

ML no. 335 på mine Sota højttalere.

(Billeder som ovenfor)

ML no. 38 S som forforstærker

ML no. 36S som D/A konverter

ML no. 37 som løbeværk

Kabler:

Jeg burger madrigals Gel CZ-1 XLR kabler og MCD-1 digital kabel.

Som højttalerkabel bruger jeg Steen Duelunds sølv kabler.

På alle ML apparaterne bruger jeg Supra LoRad 2.5 powerkabler.

NAM, NAM DET ER DA VIST ET AF DE FEDESTE SETUP JEG HAR SET . VISER AT FILM, LYD OG DESIGN SAGTENS KAN GÅ HÅND I HÅND 

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

HAY!! Det er bare IKKE i orden!!

"ML no. 331 som driver mine baghøjtalere."

Det kan man da ikke!?! ML er kun bygget til fronthøjtalere!! - Jeg har noget vi kan bytte med så vi kan få det på plads

Nej - RIGTIGT FEDT SETUP!! No  nonsens lækkert,lækkert,lækkert!

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Hej Gufle,

Hvornår sker der noget på "projektor-siden" ?  Jeg venter spændt på at skulle se din "køleskabs-montering"...

Hej L.Becker

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har ikke været så meget hjemme da jeg har fået nyt arbejde og står for at skulle flytte til Odense.

Så nu kommer der et helt nyt setup.

Det bliver formodentligt et helt seperat biografrum, men dette er ikke endeligt besluttet, da jeg ikke har valgt hvad jeg vil bo i endnu.

Derfor vil jeg desværre ikke kunne vise dig billeder af min køleskabsløsning. Jeg vil derimod vise billeder af mit nye biografprojekt, når der kommer skred i dette.

Jeg kunne godt forestille mig at det bliver endnu vildere end mit nuværende setup, så jeg glæder mig allerede.  

Hilsen

Gufle 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har ikke været så meget hjemme da jeg har fået nyt arbejde og står for at skulle flytte til Odense. Kender det godt!

Jeg kunne godt forestille mig at det bliver endnu vildere end mit nuværende setup !!!sig mig, kan det lade sig gøre???, så jeg glæder mig allerede. Ja, det gør jeg sandelig da også!

Hilsen

Gufle 

Glæder mig til "fortsættelsen"

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Gufle skrev:

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har ikke været så meget hjemme da jeg har fået nyt arbejde og står for at skulle flytte til Odense. Kender det godt!

Jeg kunne godt forestille mig at det bliver endnu vildere end mit nuværende setup !!!sig mig, kan det lade sig gøre???, så jeg glæder mig allerede. Ja, det gør jeg sandelig da også!

Hilsen

Gufle 

Glæder mig til "fortsættelsen"

Ja, det kan det godt. Jeg er bl.a. ved at se på nogle nye fronthøjttalere.

Jeg har også fået min nye Transrotor pladespiller hjem fra Tyskland, samt Dynavector Riaa.

Herudover ved man aldrig, om der skulle snige sig noget surround udstyr ind i det nye biografrum, hvis mit B&O fjernsyn skal stå i stuen. Her har jeg tænkt på noget krell eller Mcintoch. Herudover mangler jeg jo stadig et lærred og en projektor.

Hilsen

Gufle

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Jeg er bl.a. ved at se på nogle nye fronthøjttalere. Spændende, hvilke tanker har du? 

Jeg har også fået min nye Transrotor pladespiller hjem fra Tyskland, samt Dynavector Riaa. Det lyder jo som sød musik...

Herudover ved man aldrig, om der skulle snige sig noget surround udstyr ind i det nye biografrum, hvis mit B&O fjernsyn skal stå i stuen. Her har jeg tænkt på noget krell eller Mcintoch. Det er svært, men glæder mig til at høre om dine overvejelser, se evt på Atoll, PR 5.1. Herudover mangler jeg jo stadig et lærred og en projektor. Alt efter dit prisleje skulle du tjekke den nye Sony VPLHS 50...

chris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes sku også det ser vildt lækkert ud 

Vil dog til jeres debat om Design Vs HiFi, stille spørgsmålstegn ved, det at kalde et TV for Hi-end/HiFi. Ser at du har kombineret det rigtigt lækkert. Men er det ikke at blande det sammen med den debat ???

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

chris skrev:
Jeg syntes sku også det ser vildt lækkert ud 

Vil dog til jeres debat om Design Vs HiFi, stille spørgsmålstegn ved, det at kalde et TV for Hi-end/HiFi. Ser at du har kombineret det rigtigt lækkert. Men er det ikke at blande det sammen med den debat ???

Grunden til, at Jeg inkluderer mit B&O fjensyn i mit Hifi anlæg er, at B&O fjensynet har indbygget surroundsound decoder og fronthøjttaler. Derfor er fjrnsynet også en del af hifilyden og dermed også hifi designet.

Hilsen

Gufle 

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
Gufle skrev:

Jeg er bl.a. ved at se på nogle nye fronthøjttalere. Spændende, hvilke tanker har du? 

Jeg har også fået min nye Transrotor pladespiller hjem fra Tyskland, samt Dynavector Riaa. Det lyder jo som sød musik...

Herudover ved man aldrig, om der skulle snige sig noget surround udstyr ind i det nye biografrum, hvis mit B&O fjernsyn skal stå i stuen. Her har jeg tænkt på noget krell eller Mcintoch. Det er svært, men glæder mig til at høre om dine overvejelser, se evt på Atoll, PR 5.1. Herudover mangler jeg jo stadig et lærred og en projektor. Alt efter dit prisleje skulle du tjekke den nye Sony VPLHS 50...

Hej L.Becker

Jeg har kigget lidt på den Sony VPL-HS 50, den ser rigtig god ud. Prisen passer meget godt og så støjer den kun 24 dB.

Som fronthøjttalere har jeg set lidt på JM-Labs utopa serie, B&W nye nautilus 802 og Wilson Audio Wattpuppy, men dette afhænger stadig af hvor stort rummet bliver.

Når vi snakker surroundsound processor er designfaktoren meget vigtig derfor synes jeg at krells serie virker bedst. Selvfølgelig ville jeg helst have Mark Levinson. Men 300.000 kr. ????, de må være sindsyge.        &nb sp;

Hilsen

Gufle

ulven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

heisan Gufle ...  et  imponerende anlegg du har, helt rått å se på  og sikkert enda

råere å høre på     helt kongefedt !!!

Mvh

Ulven

http://www.minhjemmekino.no/show.php/Ulven

Mvh
Ulven

Til top Vis ulven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulven Besøg ulven's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
Hej L.Becker

Jeg har kigget lidt på den Sony VPL-HS 50, den ser rigtig god ud. Prisen passer meget godt og så støjer den kun 24 dB. Ja, den virker utrolig lækker!

Som fronthøjttalere har jeg set lidt på JM-Labs utopa serie, B&W nye nautilus 802 og Wilson Audio Wattpuppy, men dette afhænger stadig af hvor stort rummet bliver. Jeg har kun lyttet til 802 som virker utrolig lækker. Har læst en del negativt og positivt om Wilson og JM Lab kender jeg intet til - har sendt dig en PB.

Når vi snakker surroundsound processor er designfaktoren meget vigtig derfor synes jeg at krells serie virker bedst. Krell virker i mine øjne meget lækkert og gedint! Selvfølgelig ville jeg helst have Mark Levinson. Men 300.000 kr. ????, de må være sindsyge.        &am p;am p;nb sp; Absolutely!!!

Hilsen

Gufle

Hilsen L.Becker

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej gufle

Flot set-up. Men nu hvor du skal have nye fronthøjttalere, er der da en oplagt kandidat, nu hvor designet har betydning:

Audiovector S6.

Det er en af de flotteste højttalere på markedet efter min mening.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

ulven skrev:

heisan Gufle ...  et  imponerende anlegg du har, helt rått å se på  og sikkert enda

råere å høre på     helt kongefedt !!!

Mvh

Ulven

http://www.minhjemmekino.no/show.php/Ulven

Du har da også et flot setup. tillykke med det.

Jeg så på din hjemmeside at du drømmer om passlab x-1000.

Du skal passe meget på med at købe passlab, da de bliver meget varme ca. 70 grader. Dette gør at de typisk går i stykker efter 3-4 års brug.

Hilsen Gufle

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej gufle

Flot set-up. Men nu hvor du skal have nye fronthøjttalere, er der da en oplagt kandidat, nu hvor designet har betydning:

Audiovector S6.

Det er en af de flotteste højttalere på markedet efter min mening.

Jeg har i tidernes morgen både haft audiovector 4 og 5.

De spillede godt men jeg har aldrig været impoeneret over deres pris/ydelse, med mindre de købes brugt.

Men de er da utroligt pæne.

Hilsen

Gufle

ulven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev :

Du skal passe meget på med at købe passlab, da de bliver meget varme ca. 70 grader. Dette gør at de typisk går i stykker efter 3-4 års brug.

Hilsen Gufle

Jaså sier du det ?? det visste jeg ikke, men jeg får  et veldig godt kjøp på nye passlabs, som normalt i Norge koster 290.000.- for paret, og de får jeg for ca 140.000.-

Men jeg må tenke kraftig over dette da, men jeg har jo åsså  veldig lyst på krell, but  anyway..tusen takk for tipset  gufle !!!!

Mvh
Ulven

Til top Vis ulven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulven Besøg ulven's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

ulven skrev:

Gufle skrev :

Hilsen Gufle

Jaså sier du det ?? det visste jeg ikke, men jeg får  et veldig godt kjøp på nye passlabs, som normalt i Norge koster 290.000.- for paret, og de får jeg for ca 140.000.-

Men jeg må tenke kraftig over dette da, men jeg har jo åsså  veldig lyst på krell, but  anyway..tusen takk for tipset  gufle !!!!

Hej Ulven

Jeg har sendt dig en Personlig mail

Hilsen

Gufle

leffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Pass Labs bliver ca. 25 grader varmere end stuetemperaturen. Så hvis man normalt har 45 grader i stuen, bliver de næsten 70 grader. De har en termosikring der slår fra hvis de bliver 70 grader. Har ejet flere Pass forstærkerer, og ingen er gået i stykker.......... Køb roligt Pass Labs.

Til top Vis leffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leffe

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes