Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt i snoren der !
Egentlig ved jeg ikke rigtigt, om det her indlæg hører til her tråden, men du er velkommen til at kyle det ud igen, såfremt det er for far out. Jeg har kigget lidt på funktionen af AADTI og de lidt nyere versioner. I mit AA sæt er anvendelsen af DTI obligatorisk, idet DACén ikke har SPDIF indgang. Idéen med at separere DTI fra XDP har nok været, at DTI skulle kunne sælges for sig selv, hvorimod XDP skulle følges af en DTI. Det har der sikkert været en god økonomi i, ligesom det har været muligt at hjælpe jitterramte enthusiaster. I den periode hvor DTI og efterfølgerne, samt en del konkurrenter, kom på markedet og blev testet, blev de naturligvis mødt med en del skepsis. 1 ekstra led og min. 1 ekstra kabel skulle ind i signalvejen - ganske vist på digitalsiden, men det skulle derind alligevel. Derfor blev der naturligvis iværksat en del undersøgelser og ikke mindst målinger. Nedenfor kan du se en testrapport omhandlende 4 forskellige interfaces.
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.monarchyaud io.com/Fig11.jpg&imgrefurl=http://www.monarchyaudio.com/ DIP4.htm&h=234&w=320&sz=18&tbnid=mfQAqzUdHsC xgM:&tbnh=82&tbnw=113&hl=da&start=32&pre v=/images%3Fq%3Dtrichord%26start%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dda %26lr%3D%26sa%3DN
JITTER ANALYSIS: CD TRANSPORT-TO-DAC VIA AUDIO ALCHEMY DTI PLUS
Origin
Data Data Data Data Data Data |
Description
Fundamental 3rd Harmonic 5th Harmonic 7th Harmonic 9th-11th Harmonic Weighted Total |
Peak-to-peak Jitter Coaxial 12287ps(13) 459ps 263ps 298ps 207ps 12304ps |
Optical 1869ps 205ps(15) 142ps(16) 165ps 1021ps 1895ps | See Figs 1a and 1b: red trace = before, black trace = after |
JITTER ANALYSIS: CD TRANSPORT-TO-DAC (REFERENCE)
Origin
Data Data Data Data Data Data |
Description
Fundamental 3rd Harmonic 5th Harmonic 7th Harmonic 9th-11th Harmonic Weighted Total |
Peak-to-peak Jitter Coaxial 1434ps(5) 509ps(6) 307ps(7) 222ps(8) 224ps 1584ps |
Optical 2944ps(9) 1039(10) 586ps(11) 456ps(12) 451ps 3241ps | [see reference spectra in figures above] | Her finder du en nice artikel fra Stereophile, som behandler problematikken og som ledsages af målinger også. http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://stereophile.com /images/archivesart/jitter13.jpg&imgrefurl=http://stereo phile.com/features/368/index4.html&h=266&w=400&s z=35&tbnid=DMDWK8g_xTnU7M:&tbnh=79&tbnw=120& hl=da&start=48&prev=/images%3Fq%3Daudio%2Balchemy%26 start%3D40%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN I al sin korthed, så er det ret langhåret, fordi rapporterne afslører, at performance er forskellig alt efter hvilket løbeværk der bruges. Dårlige løbeværker løftes, alt imens de gode bliver ringere af "hjælpen". I lige præcis det tilfælde med AA, tror jeg dog der findes en forklaring - nemlig fraværet af pulstrafoer. AA DTI bruger ikke pulstrafoer (pt) og jeg tror heller ikke der sidder nogen i DDE1.1. Min Denon 3560 har pt indbygget i SPDIF udgangen. Pulstrafoer er ikke bare pulstrafoer, så også her er der grund til overvejelser. I øvrigt lavede AA engang et digikabel med pt indbygget, de har også lavet et rigtig dyrt kabel, som skulle bruge strøm for at virke, men jeg kender desværre ikke så meget til det. Scientific conversion er et firma der laver ultra bredbåndede pt, jeg mener den relevante type bør hedde SC916-01 eller SC944-05. Båndbredde er ultimativt vigtig i transmissionen af SPDIF signaler. Nu er det ikke sådan, at AA ikke har forholdt sig til problematikken omkring tilpasning, faktisk er det jo nok dem, der har gjort allermest for at løse disse problemer én gang for alle - midlet hedder I2S. De fleste AA produkter kan hægtes sammen med I2S interface, faktisk er der alene I2S på min DAC, kun DTI har også RCA in og out. I rapporterne bruger de kun disse SPDIF ind/udgange på DTI og DTI+, idet ingen andre rigtig har fået gang i I2S. I2S bruges ellers altid internt i CD maskiner, og det udmærker sig ved at være frit for jitter og ultra bredbåndet. Den største gevinst er nok, at data ikke blandes med clocken, og at stelplanerne ikke får lov at inteferere. Nå! men det var egentlig blot for at sparke noget ind fra højre. Det spændende kunne så være, at få nallerne i sådan en raketpulstrafo og måske også få ét af de specielle I2S high end kabler op under neglene. Jeg ved Audio Magic har lavet 2 forskellige - Mystic og Reference. Camelot eller Channel Island audio laver måske også nogle. Er der nogen der ved noget om det?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nå ja, jeg har lavet en lille handel med jensen... |
|
|
Hvad har du NU købt?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
Nå ja, jeg har lavet en lille handel med jensen... |
|
|
Hvad har du NU købt? |
|
|
Ja, ser du. Jeg har jo et sindsygt vildt effekttrin stående i form af NAD 3020i og det fortjener jo en ordentlig forforstærker. Jeg kan sku ikke undvære et pre/effekt-sæt, så jeg har handlet med jensen og KAV-400xi erstattes af Krell KAV-280p. Der går dog cirka to uger, så LB må vente som han jo er så god til 
http://www.krellonline.com/krell_component.php?id=77&pag e=kav280 http://www.krellonline.com/new_pdfs/KAV_280p/0157_018_MAN.pd f
Min bliver sandsynligvis sort og ligner til forveksling KAV-400xi. LB glæder sig til at lade NAD-vilddyret styre af en Krell-bandit 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|

FEATURES The KAV-280p uses current tunnel and surface mount technology derived directly from the state-of-the-art Krell Current Tunnel (KCT) preamplifier. Its extremely wide bandwidth makes the KAV-280p the ideal preamplifier for today's high resolution sources. The extended frequency response made possible by Krell Current Mode circuitry insures fidelity and phase coherence within the audio passband for convincing recovery of the most complex audio programs.
The single ended and balanced inputs are buffered for optimum interface characteristics. All circuitry is direct-coupled; there are no capacitors in the signal path. Four layer copper clad circuit cards utilize a proprietary ground scheme and are designed by Krell engineers to minimize noise and crosstalk. High-speed, bipolar transistors are used throughout.
The power supply is heavily regulated and utilizes a 100VA torroidal transformer. As in the KCT, regulation is nested throughout the circuit to insure timely voltage delivery to the various gain stages. A micro controller with highly reliable, sealed relays and gold contacts manages input selection duties.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Er der nogen der ved noget om det? |
|
|
Der står LB vist af men andre kan måske bidrage?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Det bliver da David & Goliat det sæt der 
Gætter vi på 2-3 uger mere så står effekttrinnet der også men alt ialt en meget spændende kombination du har gang i, og nok ikke noget man ser ofte i disse kredse. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gætte på, at du så har hørt 3020i på dine Diva ? Hvordan er lytteindtrykket ? Godt nok til at lede efter noget bedre end effektdelen i Krellen.  Sjovt nok er det den duel der kommer i Kubikkens kælder, netop torsdag.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Gætter vi på 2-3 uger mere så står effekttrinnet der også |
|
|
Der kommer på sigt en amp ind, men det kommer ikke til at gå så stærkt. 3020i er fin indtil da 
Spencer skrev:
Jeg vil gætte på, at du så har hørt 3020i på dine Diva ? |
|
|
Det har jeg faktisk ikke engang 
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Sjovt nok er det den duel der kommer i Kubikkens kælder, netop torsdag. |
|
|
Mon ikke det er derfor KAV 400i'eren skulle væk, inden den mister sin værdi totalt?
Men Lars, vi får da bare fat i en KAV 2250 til næste 3020 duel, så du kan aldrig vinde, hæ hæ.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha Svend - det er god humor!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvad nu hvis 3020'eren får lammetæv, så den ikke rejser sig igen ? Det ville da være lidt skidt.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får godt nok prøvet noget forskelligt grej Lars  . Bytter du så din Krell integreret med en preamp og så vil du bruge effektdelen fra en 3020'er ?  Hvis ja, så tror jeg du skal smutte forbi Kubikken og få tomgangen justeret på den før den lyder optimalt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh, ja der er nogle som har penge til at købe nyt hele tiden  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Du får godt nok prøvet noget forskelligt grej Lars . Bytter du så din Krell integreret med en preamp og så vil du bruge effektdelen fra en 3020'er ? Hvis ja, så tror jeg du skal smutte forbi Kubikken og få tomgangen justeret på den før den lyder optimalt |
|
|
Jo jo, der bliver prøvet noget 
Jeg er vild med lyden fra KAV-400xi så KAV-280p er en naturlig opgradering for mig når nu jeg gerne vil have pre/effekt igen. 3020'eren bliver kun som "overgang" så den vil jeg ikke bruge så meget krudt på.
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke lang tid den holdt
Nå, men jeg venter spændt på købet af den nye effekt __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
Nå, men jeg venter spændt på købet af den nye effekt |
|
|
Der kommer til at gå nogle måneder 
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, ja da  __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som sædvanligt super spændende.. Med sådan en 3020er som effekt, ja så er det lige ved at du er nede på samme niveau som vi almindelige dødelige har råd til  .. men så går du helt amok, og sætter en super pre på.. Ja jeg glæder mig lidt til at høre hvad du mener om det Man følger med spænding
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for at skifte alt muligt andet....
Hvorfor gør du ikke noget ved dine Højttalere? 
Et par Dali Grand er dælme sagen! 
Desuden kunne du blive Grandonkel af 1. grad istedet for 2. grad! 
Og har du stadig de 2 ekstra Divaner stående i stuen?
I dette tilfælde ville jeg anbefale dig at fjerne alle IKKE spillende højttalere (center HT, swubber og baghylere)...Bare for at få lidt præcision og BUND!
|
Til top |
|
|