Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Øhh nu er jeg jo ikke bygningskonstruktør eller lignende, men nu har jeg taget min flise (altså den under højttaleren) og slået på den, og den synger ikke det mindste.....så jeg´mener at det er en fin løsning (men har dog ikke hørt en sammenligning mellem den og en skiferplade eller marmorplade for den sags skyld)
Til gengæld er jeg da enig i at nogle betonvægge kan larme mere end andre, men det er nok nærmere overfladens størrelse der gør det.... |
|
|
Prøv med en hammer, så har du fundet dig en ny tromme...!
Hvis man en gang har forsøgt at hamre noget op på en betonvæg, så ved man også hvor meget beton synger. Skifer derimod.. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Citér:
Øhh nu er jeg jo ikke bygningskonstruktør eller lignende, men nu har jeg taget min flise (altså den under højttaleren) og slået på den, og den synger ikke det mindste.....så jeg´mener at det er en fin løsning (men har dog ikke hørt en sammenligning mellem den og en skiferplade eller marmorplade for den sags skyld)
Til gengæld er jeg da enig i at nogle betonvægge kan larme mere end andre, men det er nok nærmere overfladens størrelse der gør det.... |
|
|
Prøv med en hammer, så har du fundet dig en ny tromme...!
Hvis man en gang har forsøgt at hamre noget op på en betonvæg, så ved man også hvor meget beton synger. Skifer derimod..
|
|
|
Ja det er jo det jeg siger at jeg lige har prøvet, det er jo ikke en væg men en flise, åbenbart stor forskel..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup, jeg har selv præcis samme reciever. Den er bare superlækker! Men du siger den er 7.1. Gider du ikke forklare det for mig? Jeg mente kun den var 6.1
|
Til top |
|
|
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice setup, det ser godt ud 
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
BjarkeNR skrev:
Beton er bestemt ikke "dødt"! Prøv at slå på en betonvæg og hør hvor den "synger". Det er også derfor, at en masse nymodens byggeri i betonelementer der ikke er adskilt ordenligt er så lydt som det er! Det er ikke særlig cool at vågne søndag morgen, fordi naboen støvsuger 
- BR
|
|
|
|
|
Men man skulle vel mene at granit ville være en fin løsning. jeg kan nemlig få nogen helt i sort, hvilket jo ville være ganske fint til mit setup.....men vi kAn jo bygge et hus i granit først og se om det synger    ER DER NOGEN DER HAR EN BYGGEGRUND TIL DET?????
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsten-K skrev:
Fedt setup, jeg har selv præcis samme reciever. Den er bare superlækker! Men du siger den er 7.1. Gider du ikke forklare det for mig? Jeg mente kun den var 6.1 |
|
|
Jo ser du grunden til at jeg kalder det et 7.1 setup er at jeg har sat to back surround til istedet for kun en. Man kan vælge at købe en ekstra effektforstærker til den ekstra højttaler. Men jeg har fået at vide i hifi klubben at man sagtens kan sætte to højttalere i samme terminal (hvis ellers ikke det er to forstærkerdræbere man har til bagsurroundhtere) Grunden til at man kan det er at det alligevel bare er et monosignal som kører i de bagerste højttalere og at der derfor ikke er nogen grund til at købe den ekstra effekt. Det er blot et monosignal, men for at sprede lyden så meget så muligt anbefales det at man bruger to højttalere..... så det hedder altså 6.1 eller 7.1 setup alt efter hvor mange højttalere du har til at drive bagsurroundsignalet.
|
Til top |
|
|
Torsten-K Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
Torsten-K skrev:
Fedt setup, jeg har selv præcis samme reciever. Den er bare superlækker! Men du siger den er 7.1. Gider du ikke forklare det for mig? Jeg mente kun den var 6.1 |
|
|
Jo ser du grunden til at jeg kalder det et 7.1 setup er at jeg har sat to back surround til istedet for kun en. Man kan vælge at købe en ekstra effektforstærker til den ekstra højttaler. Men jeg har fået at vide i hifi klubben at man sagtens kan sætte to højttalere i samme terminal (hvis ellers ikke det er to forstærkerdræbere man har til bagsurroundhtere) Grunden til at man kan det er at det alligevel bare er et monosignal som kører i de bagerste højttalere og at der derfor ikke er nogen grund til at købe den ekstra effekt. Det er blot et monosignal, men for at sprede lyden så meget så muligt anbefales det at man bruger to højttalere..... så det hedder altså 6.1 eller 7.1 setup alt efter hvor mange højttalere du har til at drive bagsurroundsignalet.
|
|
|
Okay, jeg trode slet ikke man kunne sætte to højttalere til et stik. Er der plads til det?
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsten-K skrev:
NAD-nørd skrev:
Torsten-K skrev:
|
|
|
|
|
Okay, jeg trode slet ikke man kunne sætte to højttalere til et stik. Er der plads til det?
|
|
|
Ja det kan der godt blive plads til. Hvis du enten stikker ledningen ind fra begge sider af terminalen, eller bruger bananstik (der sidder sådan nogle propper bag i terminalerne du kan hive ud så der er plads til bananstik)
|
Til top |
|
|
Torsten-K Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
Ja det kan der godt blive plads til. Hvis du enten stikker ledningen ind fra begge sider af terminalen, eller bruger bananstik (der sidder sådan nogle propper bag i terminalerne du kan hive ud så der er plads til bananstik)
|
|
|
Ok, jeg bruger ikke bananstik, jeg sætter bare ledningen ind i terminalen. Men hvis du stikker en ledning ind fra hver side vil de ledninger fra hver højttaler jo ramme hinanden og det kan da ikke være sundt
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis du kører to ledninger i samme (plus i plus og minus i minus pol) har det ikke det mindste at sige at de rører ved hinanden, men du skal selvfølgelig ikke kortslutte dem. Hvis du er nervøs for at at gøre noget galt kan du jo også vælge at trække en ledning direkte fra den ene højttaler til den anden plus til plus og minus til minus. så er det nærmest 100% sikkert at der ikke går noget galt (selvfølgelig stadig med det forbehold at du tilslutter det korrekt.) Men der er altså ikke sket noget for mig endnu og jeg ved at der er mange andre systemer hvor man gør sådan. så held og lykke med det
|
Til top |
|
|
LasseHA Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice Receiver og dvd ! 
Men sojvt nok har min Receiver "kun" 6 kanaler, jeg må da vist være blevet syndt da jeg købte den... 
Har du syndt lidt, og kører to ht på bagkanalen?! 
PS: Det hedder så stadig 6.1 selvom du kører 2 ht i bagkanalen. Der er stadig kun en kanal ! __________________ LG 50PG6000
AudioVector M3 Super mk II
NAD S100
NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt det hedder 6.1 men i hifiklubben hvor jeg købte recieveren fik jeg forklaret at der ikke er nogen forskel ml. 6.1 og 7.1 på nær at der ved 7.1 er to terminaler som spiller det samme, der er altså bare en ekstra terminal. Så jeg fik at vide at jeg ligeså godt som at købe et ekstra effekttrin kunne sætte mine små baghøjttalere til samme terminal, netop fordi de ikke pumper forstærkeren for strøm. Men det er selvfølgelig en anden sag hvis der skal to store cv'er til, så vil jeg nok foretrække et effekttrin. Men signalet skulle være det samme, 6.1 eller 7.1
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist på tide at i hører lidt fra pædagogen igen. Sisen sidst er der sket en del på hi-fi fronten og jeg mener da selv at det er til det bedre.
Som det første har farmand fået projektor Det er godtnok ikke en af de dyre og forkromede modeller men i stedet en aldi hyldevare ved navn medion. Men hold op hvor er jeg imponeret over dens evner blandt andet er sortniveauet ganske godt og den er progressive scan kompatibel, hvilket giver det bedste analoge flimmerfrie billede så til 4 kilo er det lidt et røverkøb
For det andet har jeg anskaffet mig nye frontht'er nemli jamos d590 en efter min mening fantastisk højttaler på alle måder med en langt bedre bund og mellemtone end i de gamle energy
Jeg har dog fået et problem som jeg gerne vil delagtiggøre jer i Efter et års tid bestemte min nad t753 at lade være med at tænde når den blev bedt om det. Derfor en tur til værkstedet. De lavede den, men da jeg fik den tilbage havde den fået en ny sjov hyletone når den blev fordret med digitalt signal. Tilbage til butikken endnu engang. Denne gang blev jeg tilbudt en helt ny t753 i bytte og jeg takker gladeligt ja i forventning om at mine trængsler måtte være forbi....men nej. Efter at det helt nye apparat var tilsluttet startede den op med masser af brum og sus og ligegyldigt hvad jeg gør bliver den ved med at larme mere end et gammelt gram køleskab fra midt 80'erne. Det skal hertil siges at jeg kører med afskærmede strømkabler og at forstærkeren ligeledes bliver fodret med jordforbindelse så den har et sted at aflevere fejlstrøm. Det korte af det lange bliver at jeg nu endnu engang har taget kontakt til hifiklubben som vil prøve at fikse den gamle forstærker for hyletonen som jeg så vil modtage i bytte. Og her er moralen: Jeg fatter ikke at Nads ingeniører ikke bare er en anelse mere grundige med deres opbygning af surroundforstærkere det er da en skam for ud over brum og støj lyder de jo efter min smag som en million. Til sidst vil jeg bare sige at hifiklubben indtil videre ikke har været det værste sted at handle hold da fast en god service. Der er bare ikke noget bøvl fra deres side 
Billeder kommer senere af mit nye grej!!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
Så er det vist på tide at i hører lidt fra pædagogen igen. Sisen sidst er der sket en del på hi-fi fronten og jeg mener da selv at det er til det bedre.
Som det første har farmand fået projektor Det er godtnok ikke en af de dyre og forkromede modeller men i stedet en aldi hyldevare ved navn medion. Men hold op hvor er jeg imponeret over dens evner blandt andet er sortniveauet ganske godt og den er progressive scan kompatibel, hvilket giver det bedste analoge flimmerfrie billede så til 4 kilo er det lidt et røverkøb
For det andet har jeg anskaffet mig nye frontht'er nemli jamos d590 en efter min mening fantastisk højttaler på alle måder med en langt bedre bund og mellemtone end i de gamle energy
Jeg har dog fået et problem som jeg gerne vil delagtiggøre jer i Efter et års tid bestemte min nad t753 at lade være med at tænde når den blev bedt om det. Derfor en tur til værkstedet. De lavede den, men da jeg fik den tilbage havde den fået en ny sjov hyletone når den blev fordret med digitalt signal. Tilbage til butikken endnu engang. Denne gang blev jeg tilbudt en helt ny t753 i bytte og jeg takker gladeligt ja i forventning om at mine trængsler måtte være forbi....men nej. Efter at det helt nye apparat var tilsluttet startede den op med masser af brum og sus og ligegyldigt hvad jeg gør bliver den ved med at larme mere end et gammelt gram køleskab fra midt 80'erne. Det skal hertil siges at jeg kører med afskærmede strømkabler og at forstærkeren ligeledes bliver fodret med jordforbindelse så den har et sted at aflevere fejlstrøm. Det korte af det lange bliver at jeg nu endnu engang har taget kontakt til hifiklubben som vil prøve at fikse den gamle forstærker for hyletonen som jeg så vil modtage i bytte. Og her er moralen: Jeg fatter ikke at Nads ingeniører ikke bare er en anelse mere grundige med deres opbygning af surroundforstærkere det er da en skam for ud over brum og støj lyder de jo efter min smag som en million. Til sidst vil jeg bare sige at hifiklubben indtil videre ikke har været det værste sted at handle hold da fast en god service. Der er bare ikke noget bøvl fra deres side 
Billeder kommer senere af mit nye grej!!
|
|
|
min fætter har lige købt sammen amp (NAD 753) og skal i morgen hente den 3. da de 2 forgående har været defekte  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Torsten-K Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft et problem med min T753. Den slukkede af sig selv efter noget itd. Jeg fik den tilbage efter 1½ uge på værksted og har ikke haft problemer med den siden. God service.
Jeg har en kammerat der har købt en projektor under det store udsalg for en måned eller to siden. Den var sat ned fra 30.000 til 10.000. Han var rigtig glad for den, men en dag ville den ikke starte. Så gik han ind med den, og de ville sende den på værksted. Han går derind igen efter to uger for at høre hvor den bliver af. Han får at vide den er sendt til Sverige (?) for at blive repareret. Den blev sendt til Sverige for over en måned siden og han har intet hørt. De siger i HiFi klubben at de ikke kan komme i kontakt med værkstedet i Sverige. Meget mystisk.
Rimelig irriterende at stå uden projektor i flere måneder.
Forresten undskyld hvis jeg kom lidt OT fra din tråd 
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må da nok sige at jeg bliver mere og mere forundret over NADs manglende evner til fejlfinding inden de sender et nyt produkt på markedet, de får vel heller ikke den bedste omtale ud af det her?
Er der flere på forummet der har haft lignende problemer med 753'eren?
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din center er lidt lavt placeret. Jeg har både haft center under og over højttaler og det er min erfaring at det giver det bedste lydbillede hvis det er over højttaleren og lidt vinklet mod lytteposition. Man kan købe et stativ (til voldsom overpris godt nok), så man kan stille og justere højttaleren over tv'et. Værd at prøve. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars99 skrev:
Din center er lidt lavt placeret. Jeg har både haft center under og over højttaler og det er min erfaring at det giver det bedste lydbillede hvis det er over højttaleren og lidt vinklet mod lytteposition. Man kan købe et stativ (til voldsom overpris godt nok), så man kan stille og justere højttaleren over tv'et. Værd at prøve. Ja du har så uendelig ret. Det skal dog retfærdiggøres at når jeg ser film på projektoren er det en lidt anden historie her er der nemlig tale om den centerht'er som passer til de nye fronter Den vinkles opad men er stadig ligeså langt nede. Men jeg har faktisk tænkt på at få fat i et solidt nodestativ/ kamerastativ el. lignende og placere centeren derpå. Så er problemet jo løst til en relativ fornuftig penge hvis stativet anskaffes brugt |
|
|
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
Jeg må da nok sige at jeg bliver mere og mere forundret over NADs manglende evner til fejlfinding inden de sender et nyt produkt på markedet, de får vel heller ikke den bedste omtale ud af det her?
|
|
|
NAD har haft en del problemer med at der er støj i kanalerne. Det kan godt lade sig gøre at få nogle uden problemet, men det er desværre udbredt. :(
L.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
NAD-nørd skrev:
|
|
|
NAD har haft en del problemer med at der er støj i kanalerne. Det kan godt lade sig gøre at få nogle uden problemet, men det er desværre udbredt. :(
L.
|
|
|
Men jeg tænker bare at når NAD er så gode til at levere god og saftig lyd, så burde de vel også være i stand til at fjerne al den indstråling der er skyld i støjen!
|
Til top |
|
|