Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: D.J ´s "bio" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
hej D.J. - arbejde eller initialer?   intialer

De er sørme en gennemført bio du har lavet dig der   tak,jeg prøver!

Jeg sidder og tænker på om det ikke er et problem, at din baghøjttalere spiller ind i ryggen på de bagerste sofaer? Det er som om at det kun er toppen der er over ryggen på sofaerne - kan dog være billederne.  Du har en lille smule ret(ryggen sluger lidt af lyden, men det er der kompenseret for ved at niveauet er justeret lidt højere, så det endelige niveau i "hot spottet" - min plads - er fuldstændig identisk for samtlige HTére), Samtidig er det primært de "højere" frekvenser som vi kan retningsbestemme og bassektionen spiller kun fra 300 hz og ned til 80hz ( resten (300-20khz) varetages af mellemtonen og diskanten, som sidder i "hovedet" der er opover sofaryggen. men mere plads/luft havde da ikke skadet  ( gider du forklare min kærste, at jeg er NØDT til at slå væggen ned, ind til soveværelset og dermed indrage ekstra 20m2 ) - faktisk forsøgte jeg ( hun falder aligevel tit i søvn oppe på sofaen i stuen - hun møder meget tidligt om morgenen) men for det første er det en bærende væg og for det andet, mente hun ikke, at det var en helt ideel løsning , hun er sgu´ellers temmelig "forstående og medgørlig" til dagligt!!.

Held og lykke med dit videre projekt med at beskrive biffen - fed læsning!

Glæder mig, håber jeg kan holde din interesse

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hold da op D.J. du bliver bare ved, og ved, og ved .. og hold k... hvor er det sejt!

Det er rigtig fedt med alle de nye billeder, nu mangler vi bare et af projektoren i aktion ..!

Men popcornmaskine, køleskab og din egen afdeling af Haribo i din kælder ..

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

nu stopper du...

køleskab og slik væg        jeg overvejer, hvordan jeg kan få en isterningsmaskine implateret

om lidt kommer der vel et billede af Claudia Shiffer der server   Se, det kalder jeg en god ide men min kæreste stemte mest for Bratt Pitt, så ham hænger vi på!

eller har du droppet hende fordi hun er så høj, og gik ind foran projektoren.     jeg forslog, at hun bare kunne kravle rundt altid, men så blev det dyrere, sagde hun .

den holder da 100 den bio. 20/8  Tak,  og takket være dig, er jeg blevet ejer af en bunker   - før blev den kaldt db- hulen af en af mine venner, som mente, at jeg generelt spiller over moderat niveau.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jamen det styrer jo for vildt!!

Man skal altid huske, at der skal være nok forsyninger hvis man skal i "bunkeren" - og i din kan man jo overleve et par flyangreb, atom-bomber mv. uden problemer!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det var dog de fedeste små detaljer du har fået presset ind!

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:

Hold da op D.J. du bliver bare ved, og ved, og ved .. og hold k... hvor er det sejt!      jeg prøver, men jeg har også haft lang tid til at "skrave" ting,ideer og inspiration sammen

Det er rigtig fedt med alle de nye billeder, nu mangler vi bare et af projektoren i aktion ..!    jeg håber, at jeg kan få taget nogle snart( låner et kamera) og at de bliver gode - de sidste blev ikke til en ski....

Men popcornmaskine, køleskab og din egen afdeling af Haribo i din kælder ..          Jeg kunne rigtig godt tænke mig en isterningsmaskine dernede, men de er svære at støve op, når den 1: må ikke fylde for meget. 2 : ikke skal være permanent tilsluttet vand   ( det har jeg trods alt ikke i mit rum.......hm....endnu!) 3: ikke for dyr, - de fleste jeg har set, er nærmest til prof dvs. værtshuse/barer ( er der nogen som ved, om de billige, man kunne/kan købe i el- forretningerne er noget værd?? altså kan de lave isterninger inden for en rimelig tid og holde mere end 3 mdr. ??

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige, super fede detaljer... (og jeg troede jeg havde en del....)

Det ser rigtigt godt ud, men regner ikke med at min kone synes det er en god ide at have slik etc. i vores bio...det må vente til vi flytter i hus...

Glæder mig til screen shots

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Det var dog de fedeste små detaljer du har fået presset ind!    tak, jeg synes også det er sjovt at finde på nye  ( de skal bare være funktionelle og må gerne være pæne og sjove). Tit koster de heller ikke ret meget og er forholdvis nemme at  implanterer. Forumet her er jo også et godt sted at få inspiration og gode ideer fra andre.

PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det bliver jo bare bedre og bedre. Det er virkeligt meget flot.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Det er for fedt .

Godt (endeligt ) at se nogen oversigt billeder, og nogen af alle de fede detaljer jeg har hørt så meget om .

Jeg syntes bare at det er synd at du ikke er helt konsekvent, hvis bio'en skal være gennemført, skal de haribo poser da ha' en gang sort spray!! ()

Bare forsæt strømmen af gode billeder....

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
3DX skrev:

nu stopper du...

køleskab og slik væg        jeg overvejer, hvordan jeg kan få en isterningsmaskine implateret

ja, og fadøls anlæg. så mangler du bare et pizzaria, så behøver du slet ikke komme ud derfra

om lidt kommer der vel et billede af Claudia Shiffer der server   Se, det kalder jeg en god ide men min kæreste stemte mest for Bratt Pitt, så ham hænger vi på!

øv, men bare han holder kæft går det vel

eller har du droppet hende fordi hun er så høj, og gik ind foran projektoren.     jeg forslog, at hun bare kunne kravle rundt altid, men så blev det dyrere, sagde hun .

Hmmm Claudia på alle fire..... der kommer billeder for min øjne, min kone ikke vil bryde sig om

den holder da 100 den bio. 20/8  Tak,  og takket være dig, er jeg blevet ejer af en bunker   - før blev den kaldt db- hulen af en af mine venner, som mente, at jeg generelt spiller over moderat niveau.

hvorfor ikke skrue op, hvis anlæget kan klare det  -det er også mit motto

også fedt at du har prøvet dig frem med indretning og dæmpning, og ikke bare lavet den, og så levet med det.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Det er for fedt .

Godt (endeligt ) at se nogen oversigt billeder, og nogen af alle de fede detaljer jeg har hørt så meget om .   Takker.

Jeg syntes bare at det er synd at du ikke er helt konsekvent, hvis bio'en skal være gennemført, skal de haribo poser da ha' en gang sort spray!! (se, det var da en ide..................hm .. ellers må jeg nøjes med at købe lakridser og andre ting, der er i mørkeblå/sorte poser bare synd, at jeg bedre kan lide vingummi

Bare forsæt strømmen af gode billeder....   Skal prøve, men der skal jo også være tid til at "holde øje" med dine biografstole og nadre spændende ting

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Det må jeg sige, super fede detaljer... (og jeg troede jeg havde en del....) Det har du da også !

Det ser rigtigt godt ud, men regner ikke med at min kone synes det er en god ide at have slik etc. i vores bio...det må vente til vi flytter i hus...    hvorfor skulle din kone ikke bryde sig om det? kan hun ikke lide slik??? og kan man bedre spise slik i et hus???

Glæder mig til screen shots  Jeg arbejder på sagen

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
D.J. skrev:
3DX skrev:

nu stopper du...

køleskab og slik væg        jeg overvejer, hvordan jeg kan få en isterningsmaskine implanteret

ja, og fadøls anlæg. så mangler du bare et pizzaria, så behøver du slet ikke komme ud derfra    hvad mon en lille bitte pølsevogn koster???

øv, men bare han holder kæft går det vel   Ellers kan jeg spraye ham sort

Hmmm Claudia på alle fire..... der kommer billeder for min øjne, min kone ikke vil bryde sig om   jeg så det samme billede -  - det gjorde min kæreste også

hvorfor ikke skrue op, hvis anlæget kan klare det  -det er også mit motto

også fedt at du har prøvet dig frem med indretning og dæmpning, og ikke bare lavet den, og så levet med det.   tak for rosen, jeg labber det i mig ( "15 minuts of fame")

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

... det blå kabel helt til højre, er mit SDI kabel, som kun venter på, at min SDI-modificerede Metz DE81 (Pioneer 717 - klon) kommer tilbage ). Glæder mig til at høre om effekten af SDI.

( billedet er vendt 90 grader - de hænger i loftet ) Intet problem - jeg lægger mig bare på siden og kigger.

( det hvide er en skraldespand og der er to holdere placeret så 4 kan bruge dem til drikkevarene/slik - gulvtæppet er det samme, som på gulvet). Smart smart smart, jeg kan bekræfte at de virker!

( holderne er sorte! og i dette lys ser min sofa slidt ud - hvorfor tror I, at jeg skal ha´det så sort og mørkt. Og ja, jeg ønsker mig et sort tæppe. Ja, hold dig venligst til konceptet!

Den har været flyttet 3 gange indtil nu!!! ( 1gg : ændret beslag, for bedre fleksibilitet/justeringsmulighed og tættere på bjælken)  2 -3  gg: for bedre udnyttelse af fosforbelægningen ( er nu helt ude til alle fire kanter) og bedre mulighed for optimering af 16/9 + maksimal fleksibiltet med størrelsen af billedet.  Den er absolut IKKE nem at flytte, så 4 gg. rykkede jeg lærredet i stedet. ( og alt skal så omjusteres i projektoren IGEN alligevel). Det kan jeg bekræfte!!

Den sidste er som nævnt en Marantz RC2000mk2 som styrer alle mine apparater, incl. apparater ovenpå ( i stuen, hvor bla. min satellitreciever står, vi har dog en RC2000 magen til deroppe også ( min kæreste´s )- det vender jeg tilbage til, en gang ude i fremtiden, når jeg får taget billeder derfra også. Det glæder jeg mig til at se også...

( det kunne jeg heller ikke få i sort ( udsolgt ) suk!!  så igang med den sorte spray igen .

( Her fra den anden side, giver måske et bedre helheds indtryk. Forresten var lærredkassetten også oprindelig hvid, men er også blevet ramt af den sorte spray pest).

Hvad er din ynglignssang? Back in Black med AC/DC (har den forresten på koncert DVD og den er ret fed)  

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Filmtossen skrev:

Det må jeg sige, super fede detaljer... (og jeg troede jeg havde en del....) Det har du da også !

Det ser rigtigt godt ud, men regner ikke med at min kone synes det er en god ide at have slik etc. i vores bio...det må vente til vi flytter i hus...    hvorfor skulle din kone ikke bryde sig om det? kan hun ikke lide slik??? og kan man bedre spise slik i et hus???Jo...det kan hun, men hun mener at det ligger bedst sammen med madvarer ikke i bioen (prøver at omvende hende....) og nej jeg tror ikke at et hus erc et bedre sted at indtage søde sager, men der kan det jo være at jeg får et rum som så skulle være mere biograf agtig...

Glæder mig til screen shots  Jeg arbejder på sagenlyder godt!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

PeptoBizmo skrev:
Det bliver jo bare bedre og bedre. Det er virkeligt meget flot.
  tak skal du have, jeg har fået nogle nye billeder, som viser det (forhåbentlig) bedre, de bliver snart rettet 

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Så har jeg opdateret tråden  ( se side 1) med mange flere og bedre billeder, samtidig med, at der er kommet mere læsestof - god fornøjelse og forhåbentlig inspiration.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Ja det ser jo stadigvæk super fedt ud!!!!!, godt med flre billeder, giver bedre indtryk, men hva med de der screen shots?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Det er jo extremt så mange detaljer og sjove dimser du har fået i din bio! Det er en rigtig sjov/spændene ide - Nu har man set så mange billeder at man næsten har været der selv   Nu glæder jeg mig til at se de screen dumps

.. Det kan godt være det står et sted, men hvor længe har du brugt på at bygge den op??

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes