| Forfatter |
|
Nappefugl Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej i øjeblikket har jeg heller ikke selv råd til dyrere, men man får vel mulighed for at opgradere hen af vejen .. Rom blev jo ikke bygget på en dag.
Men nu har jeg fået lavet en plantegning af mit nye rum. Er der nogle Surround Experter der lige gider tage et kig inden jeg går igang, bare for at være 100% sikker.
http://www.nappefugl.dk/start/pics/hjemmebiov2.jpg
Mvh Nappefuglen. __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke påstå jeg er ekspert på området, men jeg synes det ser fornuftigt ud.
Jeg ville selv have opsat det på samme måde som din på din tegning.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Nappefugl.
Din opsætning ser helt rigtig ud. Hvor højt har du tænkt dig at sætte bag- og sidehøjtalerne?
Har du overvejet at dreje bio-delen 90 grader, så sæderne ikke står midt i rummet? Kan godt se at placeringen af baghøjtalerne måske ikke bliver helt perfekt så...
Mvh. JBL Ti
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
#KasperP
Jeg syntes også selv det virker fornuftigt, men man kan jo komme til at stirre sig blind på et eller andet, så derfor rart lige at få andre til at kigge 
#JBL Ti
Det er faktisk grunden jeg at jeg laver bio'en om. For sådan havde jeg det til at begynde med, men man sidder simpelthen for tæt på baghøjttalerne til at lyden er optimal, for dem der sidder i de yderste sæder. __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende projekt. Der er jo ingen besvær med at købe vildt dyrt
udstyr, nej kunsten er at gøre det så godt og samtidig holde det så
billigt så muligt. En fed detalje jeg godt kan lide er dine lamper, der
vender ud til siderne. Akkurat som en rigtig bio.
Jeg er selv ved at støbe grunden til en egen kvali/økonomi-bio med mit køb af 2 Dali
Blue 8008 + Marantz SR-4300, men har dog ingen planer om at investere
flere penge i skidtet pt., men sandsynligvis engang i fremtiden. Man
skal passe på, hvis man ikke har så mange penge, ikke at blive ramt af
hifi-feberen, som mange osse påpeger.
VH Bager
|
| Til top |
|
| |
©onstructor Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så der gang i den igen... Din tegning over det nye rum ser rigtig fornuftig ud - så det bare med at gå igang.... Hvad forstærker har du i ærmet til den nye version og kører du videre med Gale 3010s som side-højtaler? Husk at der er kommet nye enheder i alle Gale højtaler, så hvis du skal have finger i et par 3010s med samme enheder som dem du har, så skal der nok ik gå for langtid Den nye 40'er serie fra Gale er kommet i HFK...
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
#@onstructor
Hej. Jeg har fået fat i en Denon 1804 som er en 6.1 forstærker, så enten vil jeg prøve at sætte de 2 baghøjttalere i parallel så de virker som 1 højttaler men kan forstærkeren ikke trække dette så må jeg nøjes med 1 højttaler el. finde en ny forstærker.
Jeg kører videre med min 3010S og dem jeg har fået fat i 2 nye af. Så nu får vi at se.
Mvh Bo. __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen.
Så er jeg sgu stødt ind i et problem.. håber i kan hjælpe lidt.
Jeg forventer en lærreds størrelse på ca. 140". Og dette giver målene 320x190 i 16:9. Og jeg har hørt ved Lissau at de skal have ca. 6000 kr for sådan et. Det er muligt at prisen er rimelig. Men da jeg lavede mit gamle 100" ud af en spånplade for ca. 300 kr så er jeg sgu for nærig til dette .
Så er det jeg ville høre. Hvis jeg nu anvender væggen som lærred i stedet, da spånplader i den størrelse ikke er nemt at skaffe. Så simpelten spartle væggen glat med sandspartel og så give den en gang maling. Kunne det ikke være en ide ??? Er der nogle der har erfaringer med at anvende væggen som lærred ?
Mvh Bo __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forslag er at lave en ramme i de mål. Simpelthen købe nogle lister
og så lime det sammen så det passer til de ønskede mål og så spænde et
stof/andet materiale udover det. Det kender jeg en der har gjort, med
godt resultat til føllge!
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krog.
Jo det var egentlig også det jeg tænkte på.. men problemet er at lissau skal have 925 kr pr. m2 for løst lærred... Og det er jo helt vildt.. __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde først nu du også har et sæt Gale 3020 har selv lige købt dem til soveværelset og må sige de overrasker mig meget.
lækkert setup ellers
kan se jeg ikke selv er helt galt på det, mangler selv "kun" lærred og projektor og har selv brugt 13K indtil videre. Så kan være jeg kan tangere din "rekord" hvis det rigtige tilbud kommer  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er projektet kommet et skridt videre. Har fået en Sanyo Z3 i huset. Men bliver nok et problem at blive ved med at kalde det for Low Budget Home Cinema .. Konen er i hvertfald ikke helt enig .. Men så viser jeg bare hvad nogle af jer ofrer på udstyr, så falder hun til ro igen.. .
Men nu skal jeg igang med at vælte væggen som jeg satte op for et års tid siden. Så bliver hele rummet taget i brug. Bio Stolene ryger desværre til fordel for en sofa, måtte gå på kompromis med konen, så hvis nogle mangler 4 stole må i sige til. .he he.. __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg fingrene ud af r.... og tog mig sammen til endelig at vælte den væg.. ja den var af gips og det tog kun ca. 30 minutter.. men nu fik projektet lidt nyt liv igen.

Knægten ser tilfreds ud med, at der skal bygges om. Rart med en artsfælle man kan præge i den rigtige retning.. .
Glæder mig til at eksperimentere med Z3'eren, om den kan levere et godt billede på ca. 125" - 135" lærred.
Mvh Nappefuglen. __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
Mobo Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nappefugl skrev:
|
Glæder mig til at eksperimentere med Z3'eren, om den kan levere et godt billede på ca. 125" - 135" lærred.
|
|
|
Jeg har "kun" en Z2 der kører et 97" billede. Kvaliteten på billedet i min hjemmebio mener jeg sagtens at kunne være bekendt, men jeg vil tro at min Z2 ville begynde at falde igennem hvis den skulle levere 110"+ billede. - Så vidt jeg husker er det vidst primært kontrasten der er forbedret på Z3.
- Men, nu sidder du også væsentligt længere fra dit billede end jeg gør, så måske det kommer til at se fornuftigt ud alligevel! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øjeblikket sidder jeg ca. 3.5 meter fra lærredet som er 100". Så det burde kunne lade sig gøre at øge størrelsen til 125-135 og så flytte stolene så jeg kommer 4.5 meter fra lærredet.
Har ellers også fået anskaffet mig en hjemmelavet 500W Aktiv SW som en god kammerat har bygget til mig.. Der er monteret 2 stk. 8" enheder og den kan sgu flytte luft... noget bedre end min 65W Gale kunne..

Mvh Nappefuglen __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nappefugl skrev:
|
I øjeblikket sidder jeg ca. 3.5 meter fra lærredet som er 100". Så det burde kunne lade sig gøre at øge størrelsen til 125-135 og så flytte stolene så jeg kommer 4.5 meter fra lærredet.
|
|
|
Så ved du jo godt hvad du roder dig ud i
- Den slidte kliche "det er ikke størrelsen, men gørelsen" gælder efter min mening også kun delvist i hjemmebio sammenhæng. - Et stort billede er sq fedt! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige lavet et forsøg med bare at projektere på den bare væg. Og det ser ikke helt tosset ud. Ungerne var i hvertfald helt vilde og det er jo grund nok til at arbejde videre i sagen..
Begynder at forstå hvorfor filmtossen har et 135" lærred.  __________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nappefugl skrev:
Har lige lavet et forsøg med bare at projektere
på den bare væg. Og det ser ikke helt tosset ud. Ungerne var i
hvertfald helt vilde og det er jo grund nok til at arbejde videre i
sagen..
Begynder at forstå hvorfor filmtossen har et 135" lærred.  |
|
|
Ja stort er fedt ikk´? Jeg synes det ihvertfald, og har derfor gjort
mit så stort som muligt, det giver i min optik nemlig så meget mere bio
stemning.
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Nappefugl skrev:
|
Har lige lavet et forsøg med bare at projektere på den bare væg. Og det ser ikke helt tosset ud. Ungerne var i hvertfald helt vilde og det er jo grund nok til at arbejde videre i sagen..
Begynder at forstå hvorfor filmtossen har et 135" lærred. 
|
|
|
Ja stort er fedt ikk´? Jeg synes det ihvertfald, og har derfor gjort mit så stort som muligt, det giver i min optik nemlig så meget mere bio stemning.
|
|
|
Det har du fulstændig ret i. Men i mit tilfælde så skal projektoren også kunne levere et ordentligt billede i den størrelse. Vil hellere "nøjes" med 100" og så et godt billede end at pine projektoren op i 135-140" hvor så billedet bliver dårligt. Pressede min gamle Epson TW10 op til 100" og i bagklogskabens lys så var det nok lige i overkanten. Men kan min Z3'er levere varen så skal den dælme få lov til det.
__________________ Nappefuglens Bio
|
| Til top |
|
| |