Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køber psykologi eller -psykiatri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

MGPProjects:

Jeg har sådan set ikke nogen problemer med at en vare jeg byder til salg udløser et lavere bud fra en potentiel køber.
Det jeg har noget imod er de mennesker, som spilder min tid med at starte med at give et bud (og gerne i noget, de kalder "en hurtig handel"), for derefter at have utallige spørgsmål - som gerne serveres ét ad gangen - per mail. Efter en længere periode, hvor man har svaret tålmodigt på det ene eller det andet spørgsmål, som oftest i øvrigt kunne besvares, hvis køber gad læse annoncen eller producentens hjemmeside, springer den potentielle køber fra.
Det sker enten med en bemærkning som viser at man aldrig var seriøst interesseret eller med total tavshed fra den potentielle købers side.

Jeg hader den slags tidsrøvere. Hvor må de dog kede sig på deres arbejde (det er oftest i dagtiden disse mails bliver sendt).

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

solgte for ikke så lang tid siden min H/K Signature 2.0 som lige var kommet tilbage fra rep. i Tyskland.

Havde snakket med 2 i længere tid +6mdr og den ene ville gi 3K (500 under hvad jeg ville have for den, men var gået med til det, men så skulle han tænke over det) og den anden 3500 (men boede i Norge).

Da ham der ville gi 3K lige pludselig opdagede at en anden var intresseret ville han da godt gi 3500 og så skulle jeg bare aflevere den i KBH, men så ville ham Nordmanden gi 4000 ligepludselig, der lavede jeg en aftale at hvis nu Nordmanden sprang fra, så kunne den anden få den til 3K, så var det fair for alle. Det endte med Nordmanden tog DFDS færgen og fik sin H/K 2.0 og den anden fik så intet. Og jeg fik 500 mere end jeg regnede med.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=MGPProjectS]

Hmm...

Mikke, jeg giver dig ret i, at du har haft en enormt dårlig oplevelse her. Ligeledes Frede1977. Men det forholder sig jo ofte med køb & salg, at udbudsprisen er højere en købsprisen, så med mindre der specifikt signaleres fastpris i annoncen, er der vel ikke noget i vejen for at handle og byde under?

Hvis man ser en forstærker til eksempelvis 10.000, men man selv synes, den kun er 7500 værd, hvor starter man med at byde? Da ikke 7500.

Mon ikke problemet er, at det apparat man vil sælge, har haft en herligheds værdi og ejerglæde for én personligt, og derfor føles det nærmest som en fornærmelse, når nogen finder på at byde under den udbudte pris på ens eget fantastiske apparat?

Jensen, jeg håber da, at ham der kiggede på det apparat du havde til 24.000 og senere satte ned til 22.000, havde budt dig 22.000 i starten?

Nej havde han dog ikke , han var helt ok , da han så den pris slog han til .

ikke noget pjat der , men jeg synes bare det er sjovt 2000kr kan gøre så meget forskel når man er oppe i de beløb .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Man har da som både sælger og køber ret til at sige fra, hvis handlen ikke forløber som man ønsker. Man skal da ikke indgå en handel, hvis man ikke føler det er den rigtige pris, hverken som sælger eller køber... Enig.

Jeg skrev:

"Jeg vil heller ikke give fuld pris eller markeds pris for noget jeg ved jeg vil sælge når jeg har leget færdig med."

Samtidig kan jeg godt finde på at byde over, hvad det var tilfældet ved et sæt højttaler-kabel (Supra). Jeg kunne ikke skaffe dem herhjemme medmindre jeg bestilte en helt rulle på 50 eller 100 m. Det endte med at jeg købte 2X2 m. på EBay (Jeg gev mere end hvad de koster fra ny af, men JEG ville have dem.)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd.....

Jeg har flere gange handlet via mails, og heldigvis med en lykkelig slutning.

Da jeg købte mine ht. forlangte sælger 16 k. hvilket var ALT for meget. Jeg kontaktede ham via mail, senere pr. tlf. og tog op og kikkede på dem. Efter en lille ½ time takkede jeg for lytningen og sagde at jeg ville vende tilbage med et bud et par dage senere.

Jeg ringede til sælger med mit bud og en grundig begrundelse for min pris. Han oplyste så at han havde kikket på DBA og sat prisen derefter, hvilket han godt kunne se var helt galt. Sælger accepterede min pris og begge parter var tilfreds.

Næsten samme historie med mine MIT SHOTGUN ht. kabler samt RCA kabler, min effekt, min plov osv.

Ingen tvivl om at det kan betale sig at "handle" om varen, blot at man er seriøs med sit bud. Jeg er helt sikker på at sælger ikke sælger sin varer til en pris han ikke vil sælge til og så er det jo ren r*v.

Jeg har aldrig haft sure sælgere eller købere, og har behandlet dem alle med respekt for deres grej. Nogle gange er jeg dog støt på nogle spøjse sælgere som svarer i øst når man spørger i vest, men det kan nok ikke undgåes.

Har dog stadig en pose penge til ny effekt blok(ke) når det rigtige tilbud kommer.

Hilsen fra en tilfreds handelsmand i efterhånden mange handler.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

MGPProjects:

Jeg har sådan set ikke nogen problemer med at en vare jeg byder til salg udløser et lavere bud fra en potentiel køber.
Det jeg har noget imod er de mennesker, som spilder min tid med at starte med at give et bud (og gerne i noget, de kalder "en hurtig handel"), for derefter at have utallige spørgsmål - som gerne serveres ét ad gangen - per mail. Efter en længere periode, hvor man har svaret tålmodigt på det ene eller det andet spørgsmål, som oftest i øvrigt kunne besvares, hvis køber gad læse annoncen eller producentens hjemmeside, springer den potentielle køber fra.
Det sker enten med en bemærkning som viser at man aldrig var seriøst interesseret eller med total tavshed fra den potentielle købers side.

Jeg hader den slags tidsrøvere. Hvor må de dog kede sig på deres arbejde (det er oftest i dagtiden disse mails bliver sendt).

Enig, det er tidsspilde! Når du begynder at irriterer dig over den påståede køber, er det på tide at komme videre. Ærgerligt for de andre købere, at du holdte dit apparat tilbage pga. af ham

jensen skrev:

Nej havde han dog ikke , han var helt ok , da han så den pris slog han til .

ikke noget pjat der , men jeg synes bare det er sjovt 2000kr kan gøre så meget forskel når man er oppe i de beløb .

Ja, vel er det ikke meget. Derfor jeg ikke forstår, at han ikke bød dig 22.000. På den anden side, så kunne han jo få råd til noget godt kabel eller en god Single Malt Whisky . Men måske var det i virkeligheden en principsag?

P.S. Sig til, hvis I finder en Gryphon CDP 1...billigt

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

MGP: du vil da ik havde en cdp1  jeg ku ik komme af med min hurtigt nok, den ku du ha fået en god pris på

Faldte lige over en annonce, der er flere måder at imødegå skambyderne på, men denne kommentar er måske lige hård nok  

PRISERNE ER IKKE FORHANDLINGSPRISER, SÅ KERJLERE OG FATTIGRØVE HOLD JER VÆK.

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Helt ærligt gutter: Hvis man vil sælge , så må man finde sig i købernes p*s - sådan er det bare. Desværre kan vi jo godt sidde og være nok så enige, men de 'useriøse' købere (+sælgere) stopper nok ikke deres 'chikanering' af den grund.

Mikke skrev:
Efter en længere periode, hvor man har svaret tålmodigt på det ene eller det andet spørgsmål, som oftest i øvrigt kunne besvares, hvis køber gad læse annoncen eller producentens hjemmeside

I totaly agree - dude, men nogen gange kan sådanne spørgsmål nødvendige hvis man fornemmer at sælger ikke har helt rent mel i posen med hensyn til modelnr. eller alder på skidtet. Og DET kan man jo ikke se på producentens hjemmeside.

Mine erfaringer:

1)Siden alt hvad jeg har haft sat til salg altid bliver pruttet ned, så sætter jeg konsekvent prisen for høj.

2) Jeg er ofte klar til at betale prisen, men pga 1) forsøger jeg da også at spare en skilling ved at prutte eller tilbyde noget i bytte. (hvis de ikke vil have det kan de jo bare sige nej, og så må jeg jo til muldvarpeskindet)

Iøvrigt email vs tlf.: E-mail ER altså mere uforpligtende, man kan svare når man har tid og lyst og ingen forventer at få svar tilbage samme dag. Jeg føler klart at jeg generer folk mindre ved at e-maile end ved at ringe, så derfor gør jeg altid det.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Faldte lige over en annonce, der er flere måder at imødegå skambyderne på, men denne kommentar er måske lige hård nok  

Hehe

Den er da fin nok. Budskabet er da til at forstå. Det er nok den Mikke vil skrive fremover.

Som Basil Fawlty har skrevet i annoncen i afsnittet 'Gourmet night' hvor han vil have de fine borgere fra Torqey til hans restaurant: "No riff raff!"

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

MGP: du vil da ik havde en cdp1  jeg ku ik komme af med min hurtigt nok, den ku du ha fået en god pris på

Så har man da fået klar besked og derfor er det tydeligt at det er fast pris. Men med sådan en udmelding, så skal sælger ikke selv begynde at sænke priserne 3-4 dage efter annoncen er indrykket for så beder man selv om det.

Noget helt ander er, at jeg vil sjældent handle med en person der slutter sin annonce af på den måde.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
1)Siden alt hvad jeg har haft sat til salg altid bliver pruttet ned, så sætter jeg konsekvent prisen for høj.

Det er man næsten nødt til, for der er godt nok mange der lige skal have et nedslag bare for at få det. Det har egentlig intet at gøre med hvad de mener varen er værd, det er et spørgsmål om at "vinde": Er prisen sat til 1.000 kr. byder de 800, havde man sat den til 1.200 ville de have budt 1.000.

NriK skrev:
2) Jeg er ofte klar til at betale prisen, men pga 1) forsøger jeg da også at spare en skilling ved at prutte eller tilbyde noget i bytte. (hvis de ikke vil have det kan de jo bare sige nej, og så må jeg jo til muldvarpeskindet)

Jeg oplever nu mere at hvis ikke man får nedslaget, selv om den udbudte pris egentlig virker fair og næsten lidt for billig, så vil nogen ikke købe varen før man giver efter.

NriK skrev:
Iøvrigt email vs tlf.: E-mail ER altså mere uforpligtende, man kan svare når man har tid og lyst og ingen forventer at få svar tilbage samme dag. Jeg føler klart at jeg generer folk mindre ved at e-maile end ved at ringe, så derfor gør jeg altid det.

Jeg foretrækker helt klart e-mail af disse grunde, samtidig med at man har forløbet "på skrift".

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Live21 skrev:

Noget helt ander er, at jeg vil sjældent handle med en person der slutter sin annonce af på den måde.

Enig

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Hey Live 21

Erhm, tjoo...det havde jeg egentlig . Har hørt både CDP-1 og Adagio i et Gryphon/Dunlavy-setup, synes egentlig det lød ganske godt - Adagio dog bedst. En skam jeg er for sent ude mht. din CDP-1 ...

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Havde mine Dynaudio Confidence til salg for 15.000 kr. En kammerats kammerat fik dem med hjem for at lytte på dem. I mellemtiden ringer en gut fra København, der bare VIL have dem, så han byder 16.000 kr.  Det ville den anden ikke give, så ham fra København fik dem. Jeg synes det var lidt et svært dillemma at presse prisen op, men på den anden side er jeg ikke så rig at jeg kan sige nej til 1000 kr.

Undrer mig desuden over de personer der spørger til brugt udstyr man har til salg, og så alligevel ikke er interesserede.

Eks.: "Kan den/har den det og det?" Og når man så svarer "ja", så hører man aldrig fra dem igen. Skørt!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Undrer mig desuden over de personer der spørger til brugt udstyr man har til salg, og så alligevel ikke er interesserede.

Eks.: "Kan den/har den det og det?" Og når man så svarer "ja", så hører man aldrig fra dem igen. Skørt!

Forstår dig sådan set godt Svend P, jeg ville også selv synes det er skørt og delvist spild af tid. På den anden side er en sådan forespørgsel ganske uforpligtende. Har selv sendt mail vedr. køb af kabinet til DIY DAC projekt (tror faktisk det var din Sony video), men har efterfølgende sat mit projekt midlertidigt på standby, da jeg ikke kan skaffe et PMD-100 HDCD-filter.

Har man først "givet håndslag" på købet, er situationen efter min mening en helt anden. Her tilbageholder sælger apparatet for andre interesserede.

Jeg undskylder iøvrigt besværet .

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Kun gode erfaringer med at sælge/købe brugt igennem 4 handler efterhånden. Alt har været holdt i en god tone og begge parter har været tilfredse

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Det er da temmeligt patetisk med al den ynk - accepter forholdene på brugtmarkedet eller hold jer væk.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Jeg undskylder iøvrigt besværet .

Jamen det er ikke noget besvær. Jeg skriver gerne mails om mine ting. Det undrede mig bare at jeg svarede positivt, og så hører man ikke mere.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ser netop at en Bow ZZ one med ridse på toppen er rykket fra brugtmarked ned i tilbudssektionen - den øvelse kostede kun 5000,-

(Ok de 6500 som den stod til i brugt markedet i sidste uge var godt nok også billigt.)

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Jeg er "det er prisen" typen, dvs. jeg prutter sjældent om den. På den anden side kan jeg godt finde på at byde det hvad varen er værd for mig, og nogle gange er det lidt under den ønskede pris, andre gange er det netop den pris der forlanges.

Så er du jo heller ikke "det er prisen" typen!!! Du prutter jo netop om prisen ved at byde "det varen er værd for dig", hvilket nogle gange er "lidt under det der forlanges, og andre gange netop det der forlanges".

Jeg giver sjældent det der forlanges. Står der "Fast pris!" i en annonce, så respekterer jeg det. Jeg køber hvis jeg kan acceptere prisen, ellers hopper jeg videre til næste annonce. Står der derimod IKKE "Fast pris!" jamen så ser jeg det absolut som om de er forhandlingsvillige, ellers kan folk bare takke nej.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes