| Forfatter |
|
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har da ikke nogen modtager tli pc'en eller???
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ThomP skrev:
|
Den har da ikke nogen modtager tli pc'en eller???
|
|
|
Nej, jeg kan heller ikke finde noget info om at denne fjernbetjening kan bruges til at betjene pc'en med...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle fjernbetjeninger kan bruges hvis man anvender girder og en
irmodtager til computeren, her kanman anvende en til com eller lpt:
Her er et billed af en simpel modtager:
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige:
girder er meget nemt at sætte op det er slet ikke så vanskligt som folk
siger. Så med girder kan du bruge hvilken som helst IR-fjernbetjening.
Det koster ca. 30kr. at bygge ovenstående modtager så prøv det  Med freeware versionen af girder kan man sagtens prøve det man skal kunne.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger


Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den trust har jeg selv haft... Jeg har ganske vidst solgt den sammen med min bærbar nu.. men jeg købte den også på edbpriser.. Og jeg vil sige den er ekstrem god.. Fantastisk fjernbetjening..!! Der er kun en ulempe og det er at programmerne man fjernstyre skal være åbnet op altså ikke minimeret.. Ellers er den fantastisk og lille og smart
__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
| Til top |
|
| |
ThomasArdal Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også den originale fjernbetjening fra Microsoft. Jeg synes den fungerer ganske udemærket og den er meget billig. Jeg overvejede at lære min programérbare NAD fjernbetjening at styre MCE, men fordelen ved Microsoft modellen (og tilsvarende) er, at de har de ekstra knapper der er gode at have i MCE (eksempelvis back og start).
__________________ MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
Website: http://www.myrating.dk
Blog: blog.myrating.dk
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har også den originale MCE remote. Fungerer upåklageligt. Med tiden overvejer jeg dog at skifte den ud med noget PDA Wifi agtigt noget, så der kan navigeres uden monitor / tv tændt.
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ThomasArdal Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skybums: Har du fundet nogle PDA Wifi muligheder til formålet? Det
kunne være smart eksempelvis at kunne fjernbetjene vha. en Nokia (eller
andet mærke) mobiltelefon over bluetooth.
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg benytter Philips ProntoNEO (se den på http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=887).
Til modtager har jeg købt en IR2PC i en USB version (se mere http://www.ir2pc.com/). Fåes fra 19euro og op.
Til software bruger jeg MiriServer - gratis og kan sætte op til at sende forskellige kode alt efter hvillket program som er aktivt. Og har plugins til bl.a. ZoomPlayer, og hvis der ikke er plugins kan den emulere tastaturet. (MiriServer kan hentes fra http://www.sixdots.de/miriserver/en/).
På http://www.evation.com/ under software findes en liste over en del forskellige typer software til styring af PC'en via remoten. __________________ Mvh - Martin
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Håber ikke det er for meget ot. men kan ikke mappe min imon, fordi mit trådløse logitech tastatur bruger samme ir-frekvens...her gik jeg troede at det var RF...?
Hvordan piller jeg frekvensen fra logitech, så jeg kan mappe min imon med den frekvens (volumen op/ned resten er OK)?
Evt. et link til en sådan guide..
pft. Per.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leder stadig efter en fjernbetjening.... Er nu faldet over denne

På hjemmesiden står der at den understøtter myHTPC og Zoomplayer out-of-the-box... Lige hvad jeg har brug for! __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CKN
Har set denne remote som virker meget enkel og overskuelig. Følger med til Amitechs mediacenter, men er ikke klar over om det er deres egen, eller den sælge under en andet navn. Hvis nogen kender den, så sig til.

Amitech levere også dette tastatur med trackball, med deres mediacenter.
Er der nogen som kender til dette, og evt. producent.

__________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
|
Amitech levere også dette tastatur med trackball, med deres mediacenter.
Er der nogen som kender til dette, og evt. producent.

|
|
|
Jeg er sikker på jeg har et sådanne i hvid, det skulle kunne købes hos Ergoteam - de har det dog ikke på deres hjemmeside mere. Ifølge min bedre halv del koster det 995,- + moms - og de skulle have omkring 100 på lager. Link til Ergoteam : http://www.ergoteam.dk/kontakt.asp __________________ Mvh - Martin
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem af jer som har levet med B&O i mange år kan jeg sige at der findes en løsning hvormed man kan anvende Beo4 fjernbetjeningen sammen med media center. Beo4 fjernbetjeningen udemærker sig ved flere egenskaber som efter min mening gør den til klart den bedste remote på makedet.
Beo4 skal ikke pege direkte på modtageren men kan pege i stort set vilkårlig retning i rummet, hvilket er stærkt vanedannende, og den væsentligste årsag til at jeg har ofret en mindre formue i tid og penge for at få denne remote til at virke med MCe og mit netop indkøbte samsung LE 32R53b fjernsyn.
Beo4 har et knap layout som er genialt idet alle væsentligste funktioner kan betjenes med tommel fingeren, samtidigt kan man finde alle knapper uden at se på fjernbetjeningen, dette gør betjening hurtig - meget hurtigere end alle andre remotes.
Beo4 er lavet af aluminium og er dermed langt behageligere at have i hånden, id et aluchassies leder varmen væk fra hånden
Løsningen er lavet med hjælp fra www.lintronic.dk som har udviklet en lille boks der oversætter B&O koder til andre typer af produkter, herunder MCE. Er man interesseret skal man vælge at købe det originale B&O modtager øje for at få den optimale modtagelse af IR signalerne svarende til B&O egne produkter.
mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |