Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er du tilfreds med dine ASP1000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Er du tilfreds med dine ASP1000?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
339 [37,54%]
64 [7,09%]
58 [6,42%]
73 [8,08%]
369 [40,86%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

NEJ! og så er der ik mere at diskutere i denne sag!!!

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Nu er der 46 til salg... Har checket EBay: ingen til salg. Hmmmm
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Simone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:
Jep jep, totalt latterligt at nogle reaktionære nokkefår skal lave sådan noget, bare fordi de ikke kan lide at man nu kan få lyd der kan konkurrere med deres dyre transistor amps for en brøkdel af prisen.

Du har så inderligt ret - hvorfor kan folk ikke bare være glade for at kunne købe god lyd billigt. Jeg tror at det der sker i øjeblikket er at alle dem med dyre eksotiske forstærkere og impotørene, kæmper en kamp for at opretholde "illusionen" - og frygter den dag den lille dreng siger: "jamen Kajseren har jo ikke noget på"

Til top Vis Simone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simone

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

simone, sådanne udtalelser er jo altid sjove.. lidt som dem der har brugt 6000 kr mener de har udstyr der er bedre end dem der har brugt 100000 kr.. fred være med det..

jeg har hørt noget ice, desværre ik deres nye blokke men eAR two (der os er langt dyrere) hvis deres blokke kan det samme til den pris er de 6 k ok i mine øjne, men så heller ik mere..

men der er jo ik rigtig nogen med ice der vil komme ud og lege  hellere sidde derhjemme og komme med postulater.. nogen omkring midtjylland der har ice og gerne vil have det afprøvet op imod en transistor effekt ?eller en af producenterne der har en demo..

det jeg har hørt er ikke godt (til prisen ku man dog finde langt værre ting) !! men vil sku gerne spare over 40 k hvis sådanne to ice kan noget der kommer i nærheden af hvad man kan forvente med så mange positive ejere

men rygklapning er jo altid sjovt..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

men rygklapning er jo altid sjovt..

Dét har du så evigt ret i.. LOL

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Som før nævnt så er jeg ved at få samlet min ICE.. mangler bare kbinet. Jeg bor i Fredericia så hvis du er med på noget så kommer jeg gerne med min ICE... Detsvære er det kun en monoblok, men jeg kan godt sakffe 2 der er 100% identiske. Det er 250ASP jeg er i besiddelse af.

Det jeg har hørt af dem indtil videre er kun sammen med en subwoofer, og det hat de godt styr på. Har ikke testet dem i andre sammenhænge.

Eftersom jeg kun har givet 2 flaskerrødvin for 2 moduler, fik lytter osv. gratis så 2flaskerrødvin og nogle venner tjenester er meget billigt i forhold til den lyd jeg har fået, såå er jeg godt tilfreds med hvad de kan for de penge. Der skal aligevl mange flasker vin til bare 2 zap moduler med alt der til.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ du er mere end velkommen.. elsker at høre nyt udstyr. uanset prisklasse, det har sjældent den store betydning for lyden.. men må jo indrømme jeg er glad for stereo, så to blokke ville være helt kanon

skal dog siges at pladsen er begrænset i ungdomsboliger  men mon ik det går

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Akilleuz, mon ikke det er 250A modulerne du har fået? 250 ASP er komplette med switch mode strømforsyning, og skal derfor ikke have lytter for at virke? Det er ASP modellerne Live 21 efterlyser. A'eren er den der er i eAR Two.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Heha jaaa. monolyd har heller ikke den store plads i mit hjerte

Du vil helt sikkert hører mere fra mig når de engang er blevet færdige! Ham jeg for lavet kabinetter hos har desværre en del at se til lige fortiden, så hvornår jeg for tid det aner jeg ikke, men du vil høre fra mig!

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Akilleuz, mon ikke det er 250A modulerne du har fået? 250 ASP er komplette med switch mode strømforsyning, og skal derfor ikke have lytter for at virke? Det er ASP modellerne Live 21 efterlyser. A'eren er den der er i eAR Two.

Jeg mener helt bestem at det er ASP. Jeg ved godt at de ikke kræver lytter, men vil nu ikke sige at de har godt af det. Kender en som vandt en færdig effektforstærker med 2 moduler i et hifi blad, og modulerne har været til rep flere gange på gund af forsyningen. Efter der er kommet lytter på har der ikke været problemer. Men jeg vil da lige finde modulet frem her en af dagene og tjekke, men jeg er næsten 100% sikekr på det er ASP

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Det er garanteret et evaluation-board du er kommet i besiddelse af. De er fra den gang High Fidelity sammen med B&O solgte 50 stk af dem til abonnenter.

ASP'erne er beskyttet mod overbelastning og kortslutning, og er så nye, at der næppe er nogle defekte på markedet.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

De boards jeg har er ikke dem fra HF.

Dem jeg har er nogle andre men når jeg for mig taget sammen til at finde dem frem så skal jeg nok poste

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

simone, sådanne udtalelser er jo altid sjove.. lidt som dem der har brugt 6000 kr mener de har udstyr der er bedre end dem der har brugt 100000 kr.. fred være med det..

jeg har hørt noget ice, desværre ik deres nye blokke men eAR two (der os er langt dyrere) hvis deres blokke kan det samme til den pris er de 6 k ok i mine øjne, men så heller ik mere..

men der er jo ik rigtig nogen med ice der vil komme ud og lege  hellere sidde derhjemme og komme med postulater.. nogen omkring midtjylland der har ice og gerne vil have det afprøvet op imod en transistor effekt ?eller en af producenterne der har en demo..

det jeg har hørt er ikke godt (til prisen ku man dog finde langt værre ting) !! men vil sku gerne spare over 40 k hvis sådanne to ice kan noget der kommer i nærheden af hvad man kan forvente med så mange positive ejere

men rygklapning er jo altid sjovt.. Ja og dét gælder begge veje

Ja, det er godt nok mærkeligt at der ingen ASP1000 ejere der vil dyste med dine Belles. Jeg ville meget gerne som du ved, meeen afstanden

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Go4it: ja det er egenligt lidt underligt med så mange der må være solgt af dem.. ville da mene det var en god måde at lære lidt om sine egne amps på.. her vil de kunne høre hvad watt betyder..

jeg kan kører med en belles = 250 watt i 8 ohm 400 watt i 4 (som ice)

eller med to: 1000 watt i 8 ohm 1600 i 4 på et sæt meget strømglade speakers der kan spille meget dybt..

vil da ik være lykkelig hvis et par ice blokke til 10 k kommer i nærheden af dem, de koster os 6 gange så meget, og med det ice jeg har hørt bliver det heller ik tilfældet, men hvis de kan overraske er det jo mange penge jeg kan spare

men somsagt har hørt lidt ice, bare ik de nye blokke.. kom og hjælp mig med at spare 50 k

og nej det vil ik blive en dyst, (fra min side) men forhåbenlig en hyggelig seance hvor man kan høre lidt fedt musik på nyt grej, er altid nysgerrig for at høre nyt, og håber virkelig de kan overraske.. det ville sku da være fedt

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Go4it: ja det er egenligt lidt underligt med så mange der må være solgt af dem.. ville da mene det var en god måde at lære lidt om sine egne amps på.. her vil de kunne høre hvad watt betyder..

jeg kan kører med en belles = 250 watt i 8 ohm 400 watt i 4 (som ice)

eller med to: 1000 watt i 8 ohm 1600 i 4 på et sæt meget strømglade speakers der kan spille meget dybt..

vil da ik være lykkelig hvis et par ice blokke til 10 k kommer i nærheden af dem, de koster os 6 gange så meget, og med det ice jeg har hørt bliver det heller ik tilfældet, men hvis de kan overraske er det jo mange penge jeg kan spare

men somsagt har hørt lidt ice, bare ik de nye blokke.. kom og hjælp mig med at spare 50 k

og nej det vil ik blive en dyst, (fra min side) men forhåbenlig en hyggelig seance hvor man kan høre lidt fedt musik på nyt grej, er altid nysgerrig for at høre nyt, og håber virkelig de kan overraske.. det ville sku da være fedt

Nej fa... da, der skal hygges

En anden ting: du bor i et kollegieværelse - og det kan være meget svært, for ikke at sige umuligt at "styre" lyden på få m2...  Jeg hørte i tidernes morgen mine Dynaudio Contur 3.4 i et 12 m2 "stort" rum med noget af det "bedste" elektronik der kan købes: det lød forfærdeligt. Nu står 3.4 i min 60 m2 stue - med "middelmådig" (ASP) grej  - og lyden er simpelthen "verdensklasse"

Altså: rummet har ekstremt meget at sige

Live21: hvis du kommer til messen, er du hermed inviteret til at høre ASP under "hjemmelige" forhold..

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

at rum betyder meget er der ingen tvivl om.. ik nødvendigvis størrelse, men dæmpning og opstilling, samt grej (hvis jeg havde pladsen havde jeg os nogle større speakers fra samme producent). jeg er gået lidt på kompromis med sidevæggen, jeg kan desværre ik give dem nok plads, men har skruet 2 db ned for min diskant og vinklet dem en del for at undgå reflektioner fra sidevæg.  så har de fået ca halvanden meter til bagvæggen samt næsten to en halv meter imellem sig.. samtidig med det er 2 vejs.. ik mange i en normal stue med en kone der kan give dem så meget plads  selv er jeg meget imponeret af resultatet, og har os haft rum der er mange gange større, der har man bare andre problemer.. mit rum er indrettet efter anlæg, derfor er der heller ik tv eller andet massivt mellem speakerne

om jeg kommer til messen er ik helt 100 endnu så kan desværre ik lave nogen planer

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

at rum betyder meget er der ingen tvivl om.. ik nødvendigvis størrelse, men dæmpning og opstilling, samt grej (hvis jeg havde pladsen havde jeg os nogle større speakers fra samme producent). jeg er gået lidt på kompromis med sidevæggen, jeg kan desværre ik give dem nok plads, men har skruet 2 db ned for min diskant og vinklet dem en del for at undgå reflektioner fra sidevæg.  så har de fået ca halvanden meter til bagvæggen samt næsten to en halv meter imellem sig.. samtidig med det er 2 vejs.. ik mange i en normal stue med en kone der kan give dem så meget plads  selv er jeg meget imponeret af resultatet, og har os haft rum der er mange gange større, der har man bare andre problemer.. mit rum er indrettet efter anlæg, derfor er der heller ik tv eller andet massivt mellem speakerne

om jeg kommer til messen er ik helt 100 endnu så kan desværre ik lave nogen planer

Fint nok 

Min erfaring er at det (kun) gælder om at få den direkte lyd, og evt. reflektioner skal tidforsinkes tilpas meget = "store" afstande til reflekterende flader - og som jeg lige har opnået: gulvarealet foran ht. skal dæmpes (ryatæpper) så meget som muligt = renere lyd - ikke mindst bassen. Alt dette kan godt nok være svært i et lille rum - selv om man dæmper vægge oa. Og så tænk på bassens energi i et lille rum: den svulmer op og sætter alt i svingninger, og drukner resten af lydbilledet...

Ok alt er relativt - men det er jo de sidste % der giver prikken over iet - og dét der gør det skægt at rode med Hifi

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

somsagt har jeg haft en del forskellige slags rum, et på 40, 28, 18 og nu 15..

og nej, der er ik noget der bliver druknet, hverken bas, bund eller lydbillede, og en del kritiske ører har været her

faktisk blev gorm (GMsound) så overrasket at han giver rummet skylden for at bunden er så veldefineret, kontant og dyb..

der er ingen hørbare reflektioner med undtagelse af det helt dybe (hvor de færreste setup går ned) et orgel lyder ik godt, kontrabas er lige på grænsen og der kan man os høre rummet er så lille.. men somsagt lydbillede er der intet at udsætte på.. hvis man ser på opstillingen rundt omkring er det sørgeligt at se dem der har pladsen ik giver ders speakers plads til bagvæggen, sætter massive rack imellem og/eller tv. se det er ødelæggene for lydbilledet..

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Imponerende - respekt

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Tja............mærkeligt...........og forvirrende.......men ja, vil give Simone ret i at nogen må have en skjult dagsorden .

Kan godt læse O G respektere at nogen ikke synes at ASP 1000 har den "rigtige" lyd - men netop de personer har jo heller ikke købt disse "Is-terninger"..........og med AR's produkter hvor der er 3 ugers returret, virker det meget påfaldende at SÅ mange skulle være indehaver at ICE/ASP 1000 og samtidig være SÅ utilfreds, at man vil sælge dem hurtigst muligt......................hmmmmm, jo, er ganske sikker på at der sidder nogen og "lurepasser"....måske det er de selvsamme personer som har et horn i siden på AR......blot en strøtanke - som jeg inderligt håber er forkert.............

mvh

Jesper/oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes