| Forfatter |
|
mga1 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med jdg1 med hensyn til at lyden variere gennem filme. Hvilket virker noget besynderligt.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at vi får et svar fra Lucas og co. da der tilsyneladene er rigtig mange der er utilfredse med lyden.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
moore Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået den i region 2 og blev lidt skuffet over at opdage, at
selve filmen ikke er i dolby ex, det er kun thx traileren der er i ex og
ikke filmen , selvom man vælger det i indstillinger. synes ellers at
bassen er god flere steder, men generelt synes jeg lyden er lidt flad.
Håber der kommer en bedre udgave senere
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
den første udgave jeg fik (R2) kunne ikke afspilles fra kapitel 7 og frem, men den nye jeg har fået virker fint. Tror de har haft for travlt med at lave dem eller lign. 
synes nu der var mange fede effekter i bagkanalerne, og synes ikke der dicideret mangler bas, men vil gi ret i at lydsporet virker lidt lavt i forhold til andre film.
Men fed film, lagde blot mærke til at de til sidst får travlt med at runde historien af så den passer med de gamle. Det kunne nok godt have været lavet smartere + at R2D2 køre hurtigere og kan flere ting holder ikke. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
moore skrev:
Har lige fået den i region 2 og blev lidt skuffet over at opdage, at selve filmen ikke er i dolby ex, det er kun thx traileren der er i ex og ikke filmen , selvom man vælger det i indstillinger. synes ellers at bassen er god flere steder, men generelt synes jeg lyden er lidt flad.
Håber der kommer en bedre udgave senere |
|
|
lydsporet er i EX, det er bare ikke flaget på discen.
|
| Til top |
|
| |
moore Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke flaget på disken,hva mener du!
Man kan vælge EX i indstilling, men når selve filmen starter så er den kun i 5.1 og ikke i 5.1 EX. Det er kun THX traileren der er før filmen, der er i EX.
På min Receiver Rxv 1500. viser den en aktiv sb kanal i THX trailer og når så filmen starter, så er der ingen aktiv sb kanal.
Købte min film på cdon
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
moore skrev:
|
Ikke flaget på disken,hva mener du!
Man kan vælge EX i indstilling, men når selve filmen starter så er den kun i 5.1 og ikke i 5.1 EX. Det er kun THX traileren der er før filmen, der er i EX.
På min Receiver Rxv 1500. viser den en aktiv sb kanal i THX trailer og når så filmen starter, så er der ingen aktiv sb kanal.
Købte min film på cdon
|
|
|
som sagt er det ikke flaget på disc'en, men lydsporet er der. Det er derfor din receiver ikke lyser. Der er en del andre film, hvor samme fejl er begået. Læs evt. mere på avforums eller avsforum.
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
Jeg syn es lyden er noget af det bedste Lucas har lavet. Der var rigelig med dyb bas. På SW3 er den dybere og renere end de andre. Har aldrig haft så mange rasle lyde i min bio før    |
|
|
Fuldstændig enig! Hvis man ikke oplever bas fra denne film er det fordi subben ikke kan følge med. Jeg finder desuden lydbilledet meget "større" end på de andre film - kan måske opfattes som om det hele er nedtonet lidt, men det er netop her jeg mener filmen vinder fordi alt er så klart defineret.
Eneste anke fra min side er "lyssværdlyden" (hvordan kan lys egentlig ha en lyd?!...) Det lyder altså bedre på de andre film.
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. W skrev:
FHWac skrev:
Jeg syn es lyden er noget af det bedste Lucas har lavet. Der var rigelig med dyb bas. På SW3 er den dybere og renere end de andre. Har aldrig haft så mange rasle lyde i min bio før    |
|
|
Fuldstændig enig! Hvis man ikke oplever bas fra denne film er det fordi subben ikke kan følge med. Jeg finder desuden lydbilledet meget "større" end på de andre film - kan måske opfattes som om det hele er nedtonet lidt, men det er netop her jeg mener filmen vinder fordi alt er så klart defineret.
Eneste anke fra min side er "lyssværdlyden" (hvordan kan lys egentlig ha en lyd?!...) Det lyder altså bedre på de andre film.
der er ikke nogen der siger at der ikke er bas i filmen,den 'kommer' bare meget sjældent,og så er der imho et underligt forhold mellem front- og effektkanalerne,plus en begrænset dynamik |
|
|
__________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. W skrev:
| Fuldstændig enig! Hvis man ikke oplever bas fra denne film er det fordi subben ikke kan følge med. Jeg finder desuden lydbilledet meget "større" end på de andre film - kan måske opfattes som om det hele er nedtonet lidt, men det er netop her jeg mener filmen vinder fordi alt er så klart defineret.
Eneste anke fra min side er "lyssværdlyden" (hvordan kan lys egentlig ha en lyd?!...) Det lyder altså bedre på de andre film. |
|
|
Det var da ligegodt noget af det mest tåbelige jeg længe har hørt!!!
Hvorfor oplever jeg så bas i Episode I og II, hvis mine subs ikke kan følge med!??
Og så nævner du selv det med lyssværdene - at de lyder bedre på de andre film. Sjovt nok, så er jeg enig - til trods for at mine subs åbenbart ikke kan følge med...
Og hvis du ikke synes at alt er klart defineret på de andre film, så er det enten fordi dit anlæg ikke kan håndtere lyden optimalt, eller fordi at det er dårligt kalibreret.
Nej, det skuffende ved denne udgivelse er da at lyden ikke matcher Episode I og II. Og det med EX-flag'et er da bare prikken over i'et - og så på en THX-udgivelse... Tsk tsk... 
__________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes at starten af filmen virkede lyden lovende.men efterfølgende er det som om alt dynamikken er væk.Lidt som at hører det i pro logic
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også fået set filmen. Jeg var naturligvis gennem denne tråd blevet klar over at der kunne være noget galt med lyden. Jeg endte med at skrue ca. 10 dB op for subwooferen, for at få sofaen til at ryste som den plejer. Men selv efter at have gjort det, synes jeg stadig lyden var lidt flad.
|
| Til top |
|
| |
Peter_N Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig dårlig lyd efter min mening, og ordet "flad" er nok den bedste måde at beskrive lyden på.

|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette indlæg har virkelig fået mine nerver i swøb...
Har endnu ikke købt filmen.... gør det snart.. men med omtanke..
|
| Til top |
|
| |