| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
du mp se at få den hjemmebif op.... htpc eller ej.. med det ser nu virkeligt sjovt ud med det fjernsyn og så det anlæg, det giver ordet "overkill" en helt ny betydning
|
|
|
Nu er der jo et lærrede jeg kan trække ned når jeg skal se film. Så det kører med projektor og det hele. TV og surround dur ganske rigtigt ikke.
kim olsen skrev:
|
hvordan lyder din Citation egentlig? jeg har desværre aldrig hørt sådan en fætter selv....
|
|
|
Jeg mener Kurt Kubiks beskrivelse var "lidt gokket", ha ha. Den var lidt kort for hovedet, mente han (se 3020 tråden). Jeg synes den er helt fin, men den lyder anstrengt når jeg spiller meget højt, og bliver ganske varm. Jeg venter på at få mit ICE power op at køre igen!!!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må siges at være forstærkere nok uha uha
|
| Til top |
|
| |
JBL Bio Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Max. sikring for en 1.5 mm2 i fast installation er 13 A. Nu er jeg selv el-installatør, så jeg tager den slags lidt tungt."
Ja, det er jo egentlig rigtigt... :D Når man kommer op i 16A grupper bruger man jo altid 2,5 kvadrat.
Men det vil altså i grove træk sige, at du gør det, for at sænke netimpedansen (Z) på lysnettet...?
Hvilken effekt vil det give...? Altså hvad betyder det rent praktisk for lyden...? For jeg må da erkende, at jeg aldrig har oplevet sådan noget first hand før... 
Og nåeh ja, undskyld jeg lige har været lidt fraværende, men man kan godt blive lidt træt når man har overarbejde hver dag, jo... ;)
Ha' det godt.
Nicolai
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JBL Bio Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, Svend!
Men jeg må også indrømme at jeg er lidt skeptisk, da teori og praksis jo hænger ganske tæt sammen, når man snakker elektricitet.
Og så vidt jeg sådan lige hurtigt kan regne mig frem til, vil Davids eksempel med 63 A foran, og en fase ud til hvert produkt give samlet ca 43 kW til anlægget... Det synes jeg lyder lidt voldsomt.
Men da jeg ikke har prøvet det selv er jeg da ret interesseret i at høre din mening.
Jeg går nemlig ud fra du er ganske subjektiv i denne sag, hvor i mod nogle personer altså lidt virker som om at der har stået i High fidelity, at det giver en mindre forbedring, og straks er det guld og grønne skove.
Fra min vinkel at se det, hører man argumentet at det handler om at få watt'ene frem til forstærkeren hurtigst muligt, når det tager dem. Men hvis man giver en forstærker 2300 watt, for eksempel, og denne forstærker, når den spiller højest bruger 1000 watt, vil der så ikke altid være "watt nok i kablet" ?
Desuden vil jeg da gerne se den person der i et almindeligt lytterum kan skrue sin forstærker på maks uden at ødelægge anlæg samt hørelsen... :O
Men hvad er din mening, nu har du jo prøvet det? Er det på det nærmeste en religiøs oplevelse i stil med at blive genfødt? Eller er det lidt noget opreklameret noget...?
Jeg kunne ikke selv drømme om at begynde at trække et tilgangskabel til mit anlæg sådan som min nuværende situation er, men hvis vi i familien beslutter at renovere vores ganske anseelige, ubenyttede første sal, og jeg får en bid af kagen, er det så nogen man bør overveje...?
Med venlig hilsen
Nicolai
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JBL
Kan du ikke stille dine spørgmål i de tråde jeg har linket til? Jeg har ikke prøvet det selv endnu, så jeg kender ikke effekten. Og jeg gider helt ærligt ikke eksperimentere med det når det først er lavet. Det bliver lavet vildt fra starten, og så må jeg tro på at det er den bedste løsning jeg har valgt.
|
| Til top |
|
| |
JBL Bio Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend!
Undskyld mig, jeg har på en eller anden mærkelig vis fået en idé om at de indlæg du havde linket til var færdigdebatterede og "forældede" at skrive i... 
Men ja, undskyld igen, jeg forstod det sådan at alting var på plads, og at du nok havde haft nogle måneder eller sådan, til at høre hvordan det var. 
Men så skal der da lyde et held og lykke med projektet fra mig.
Med venlig hilsen
Nicolai
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv lige gået i gang med at trække en separat tilgang til mit anlæg.
Jeg glæder mig en del til at høre om det er arbejdet værd. Jeg skifter dog i samme omgang til Supra LoRad samt deres skærmede fordeler boks. Det kan dermed nok blive lidt svært at sige om forskelen kommer fra tilgangen eller fra Supra kablerne.
__________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P
Rigtig flot set-up du har - tilykke med det!
...det gælder faktisk også din kammerats anlæg - godt "solgt"
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend.
Mange tak for prøve lyttet, og rund turen i dit nye hus. Jeg glæder mig til at se billeder af den færdige biograf i kælderen!!
Jeg kan kun sige "respekt". Den bas fra de subwoofere er sindsyg. Jeg troede endda at biograffen i Aalborg var god, men efter at have hørt lidt bulder og brag, er det jo ingenting!
Jeg håber du kan bruge projektoren. Jeg glæder mig allerede til at få et par Klasse D moduler på de vi byttede!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at høre at subwooferne er blevet rigtigt gode.
Og en glimrende hjemmebiograf du har fået dig.
|
| Til top |
|
| |