Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 11:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Svend P’s hjemmebio I (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Hmm, ser lækkert ud, Svend! Også de rustikke vægge...

Har du haft problemer med din 9000ES'er? Dødt display, og ingen hul igennem o.lign.

Grrr. Huset er under renovation. Der er derfor ikke tapet på endnu!

Og 9000ES'eren er et studie i venfungerende elektronik! Den har aldrig fejlet noget. En kammerat har den samme, og der virker 230 V relæudgangen ikke, men ellers er den også ok. Jeg har i lang tid kigget efter en afløser, men synes ikke der har været noget oplagt, så nu er det bestemt at forforstærkerdelen næste gang skal laves som en del af min kommende HTPC.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Multi-egern
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Det ser fandme flot ud! især de subs, "dem kan jeg godt lide"

Sidder og savler kraftigt over det :D



__________________
alt under 150db er tøset!:D
Til top Vis Multi-egern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Multi-egern
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Efter jeg har fået 2x1000W til den ene sub, er der kommet problemer med portstøj. Når man spiller tilpas højt, pifter det uhæmmet fra porten. Det er meget generende, og skyldes nok at portene er omkring 60 cm lange. (Det er gjort for at nå ned på 20 Hz). Lige nu har jeg løst det ved at sætte noget skum i porten. Så må vi se om det er løsningen på lang sigt.

Det er iøvrigt lidt vildt at forstærkeren kan få en enhed af den kaliber til at sige "klonk" når den går i bund

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Uha Svend P, DYNAUDIO er lige min smag. De lyder så rolige og uanstrængte når de spiller. Dem er jeg lidt lun på.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej Svend!

Hvad er navn/modelnummeret på din subwoofer enhed?

Er det evt. sådan at vi kan skrive over mail, min er andy.philipp@get2net.dk

Rigtig flot anlæg du har dig.... 



__________________
Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
Til top Vis Golf 2 VR6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Golf 2 VR6
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 07 November 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Som alle de andre har sgat, så skal du også have ros for baskassen fra in side. Det kan kun bliver for vildt med to så potente baskasser. Husker tydeligt tilbage da jeg også havde to af slagsen, men kom var nødsaget til at sælge den ene. Flytning og en forbrugsfest der skulle betales osv. You know the drill..
Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 November 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Og meget apropos, så har jeg lige skåret i dem! De var for store, og det gav pustelyde fra portene. Læs evt. her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16232

Der er derfor fjernet et stykke på 20 cm af kabinettet og portene. Her des det udskårne stykke:

Her ses den ene sub med det udskårne stykke bagpå:

 

Og sådan er den endt ud med at se ud:

 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 07 November 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Fint, ser det ud, men hjalp det så på pustelydene som kom ud af portene???

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
JBL Bio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Godaften!

 

Jeg har lige nogle indskydelser...

Først og fremmest, flot anlæg!! Det er da osse rart at se at folk stadig kan bygge selv... ;)

Jeg undrer mig dog lidt over dit "hjemmelavede" netkabel. For det første kan du vel bare købe et stykke 3 x 2,5 kvadrat, hvis du vil ha' en større dimension...?

Og med mindre du har fået trukket en særlig tilgang til dit anlæg fra din gruppe tavle, forstår jeg ikke den dimensionering du vælger. Der er - under forudsætning af at det er et helt almindeligt hus, rent el-mæssigt - kun trukket 3 x 1,5 kvadrat hen til stikkontakten.

Og selv om du så har en særlig gruppe til dit anlæg, er det vel heller ikke nødvendigt. En 2,5 kvadrat kan trække vist nok ca. 40 amp. mens en 1,5 kvadrat kan trække over 30. Dit anlæg bruger ikke over 10 A.

Hvis dit hjemmelavede kabel er lavet som det er for at skærme for forstyrrelser mellem signal og strømkabler, ser jeg heller ikke helt idéen bag det. Det er alligevel ikke skærmet inde i forstærkere og så videre, og du har vel ikke lavet alle dine strømkabler som det på billedet...?

Desuden ville jeg nok istedet købe noget 3 x 1,5 kvadrat, pakke det ind i sølvpapir og krympe det uden på, så man får et "almindeligt" sort kabel at se på.

Så med mindre idéen er at lave et "anderledes" kabel, forstår jeg det ikke helt...? Men forklar da endelig... :P Kan jo være jeg har overset noget.

 

Ang. pustelydene fra din sub, vil mit bud være, at de kommer fra portene. Da dine subs vel flytter store mænger luft, er porten nødt til at være aerodynamisk. Dvs at den skal have "rundede" ender, der buer væk fra rørets centrum.

JBL har lavet det i form af det de kalder "FreeFlow" hvor de tester portens ydelse i en slags vindtunnel, og derfor har lavet den aerodynamisk. Mit løsningsforslag ville være at prøve at skaffe en aerodynamisk port i de rette mål, eller at lave en i træ, der har rundede ender.

 

Med venlig hilsen

Nicolai

Til top Vis JBL Bio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBL Bio
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolai

Netkablet er et der er købt færdigt. Jeg skulle bruge billedet i en anden tråd, og smed det derfor herind. Pointen var, at det koster ca. 25 kr meteren, og minder om noget til 1000 kr. Og jeg laver rent faktisk en 16 A seperat gruppe med 2.5 mm2 ledning til mit hifi. Der er så meget woodoo omkring den slags, at jeg ikke vil forsvare mit valg, men blot konstatere, at når jeg selv kan lave det, så er det omkostningsfrit, og ihvertfald ikke dårligere. 1.5 mm2 er godkendt til 18,5 A som tilledning(ikke fast installation).

Pustelydene er væk fra sub'en nu. Læs evt. tråden der linkes til for detaljer.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 15 November 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Svend P,

Det billede, som viser at hvordan det kom til at se ud, ligner altså UDEN det ekstra bagstykke når man sammenligner forhold mellem højde og dybde - eller så snyder billedet bare...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 November 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Tja, det er måske rigtig nok. Men det er altså synsbedrag.

Læg mærke til symmetrien i opstillingen nu, og det manglende tapet

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 15 November 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Voldsomt!

Jeg tror gerne at du har rystet tapetet af med de subber

Selv fjernbetjeningen har sit skyttehul

Der er nok ikke noget der heder skum på øllene hjemme hos dig...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 November 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Det skal være ligesom i Jurassic Park hvor T-Rex'en ankommer: når man ser film og der står et glas vand på bordet, skal der komme ringe i vandet i takt til bassen.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 15 November 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Det skal være ligesom i Jurassic Park hvor T-Rex'en ankommer: når man ser film og der står et glas vand på bordet, skal der komme ringe i vandet i takt til bassen.
Ja, Næmli' ja!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 15 November 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Nu bliver jeg altså nød til at spørge, hvor har du købt de kabinetter (altså de 5 effektforstærkere) Jeg bliver bare nød til at eje sådan nogen! :)

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 November 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

De er købt hos Radio Parts, mener jeg. Prisen var lige omkring 1000 kr. Og udluftningsgitteret er købt som løsdel til en PC. Desuden er der boret hul til en lysdiode i forpladen, og selve kabinettet er blevet forstærket med en kraftig aluminiumsplade i bunden, da kabinettet ellers er for tyndt til at kunne bære en transformer.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
JBL Bio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 15 November 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej Nicolai

Netkablet er et der er købt færdigt. Jeg skulle bruge billedet i en anden tråd, og smed det derfor herind. Pointen var, at det koster ca. 25 kr meteren, og minder om noget til 1000 kr. Og jeg laver rent faktisk en 16 A seperat gruppe med 2.5 mm2 ledning til mit hifi. Der er så meget woodoo omkring den slags, at jeg ikke vil forsvare mit valg, men blot konstatere, at når jeg selv kan lave det, så er det omkostningsfrit, og ihvertfald ikke dårligere. 1.5 mm2 er godkendt til 18,5 A som tilledning(ikke fast installation).

Pustelydene er væk fra sub'en nu. Læs evt. tråden der linkes til for detaljer.

Hej igen!

Okay, jamen så forstår jeg da lidt bedre... ;) Kunne ikke lige se idéen i at bruge 5 uger på at flette det der geil-tråd rundt om... :D

Men må stadig sige (misforstå mig ikke, jeg beder dig ikke forsvare noget, blot forklare... ;) ) at jeg ikke forstår dit valg. Som permanent installation er 3 x 1,5 vist opgivet til 21 A. Var ikke sikkert, men spurgte en om det i dag.

Men må indrømme det undrer mig en smule med seperat gruppe... Har du da din biograf i et seperat lokale, eller er det planen at det lokale du har trukket den særlige tilgang til udelukkende skal være til bio, for den tanke har jeg selv tænkt, simpelthen af hensyn til hvis man tager på ferie, at man så kan lukke permanent for både fase og nul, og ikke kun som i stikkontakten slukke fasen.

Men dit anlæg kommer vel aldrig op på 16 A...? :o Bruger det virkelig over 2300 W sammenlagt? ( 10 A ) eller over 2990 W ( 13 A ) for så må det da se sjovt ud når du tænder det... :D Kan lige se for mig at lyset både hos dig og naboen blinker lidt, når anlægget startes op... :D

For jeg kan skam godt forstå at du vil lave noget særligt, men forstår nemlig ikke idéen bag den særskilte gruppe...?

Men er du da elektriker...? Siden du kan lave det selv og alt det her...? ;)

Kablet du bruger...? Grunden til det er dyrt...? Hvad er det for noget kabel...? Oxygen frit kobber? :o

Men godnat, ellers... ;)

Elektrikere skal jo tidligt op, så jeg vil liste af... :D

 

Med venlig hilsen

Nicolai

Til top Vis JBL Bio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBL Bio
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 15 November 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

du må se at få den hjemmebif op.... htpc eller ej.. med det ser nu virkeligt sjovt ud med det fjernsyn og så det anlæg, det giver ordet "overkill" en helt ny betydning

 

hvordan lyder din Citation egentlig? jeg har desværre aldrig hørt sådan en fætter selv....

jeg er nu ret imponeret over hvor meget udstyr du kan få presset ind på så relativt lidt plads



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 November 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

JBL Bio

Men må stadig sige (misforstå mig ikke, jeg beder dig ikke forsvare noget, blot forklare... ;) ) at jeg ikke forstår dit valg. Som permanent installation er 3 x 1,5 vist opgivet til 21 A. Var ikke sikkert, men spurgte en om det i dag.

[/QUOTE skrev:

Max. sikring for en 1.5 mm2 i fast installation er 13 A. Nu er jeg selv el-installatør, så jeg tager den slags lidt tungt.

Og lidt godnatlæsning om netimpedans m.m.:

Max. sikring for en 1.5 mm2 i fast installation er 13 A. Nu er jeg selv el-installatør, så jeg tager den slags lidt tungt.

Og lidt godnatlæsning om netimpedans m.m.:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16116

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14270

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13889

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes