| Forfatter |
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
Hej Lars
Jeg har til dags dato ikke hørt nogen CD til under 14 tkr der kan følge med men til 15 tkr kan man køne en lyngdorf CD 1 den er efter min mening en maginal forbedring ifor hold til Apollo men så er man oppe i prisklassen hvor Saturn tager over, og i mine øre slår den alt til og med 50 tkr, med mindre der er tale om et af de mere sjældne mærker som fx Einstein og lignende, men så er det også rør hybrid produkter.
Hilsen Bent
|
|
|
...og det er jo fair nok, men kunne du ikke liste de maskiner du havde testet apollo'en op imod - gerne med punkter hvor de tabte til apollo'en. Det ville gøre det hele noget mere konkret. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Jeg mener ikke det er voldsomt relavant hvor dan jeg høre forskellen.
Gennerelt vil jeg sige at bas gengivelsen er der hvor den største mangel ligger, en mindre mangel er manglen rum/definition/punktformighed kært barn mange navne.
Sammenligning Wadia,lyngdorf,Saturn,Apollo,Sony et eller andet SACD,Bladelius og det var vis det.
Jeg vil ikke op stille de punkter hvor der har været specifikke punkter hvor den ene har været bedere end den anden, da mange af sammenligningerne er fortaget på parvis forskellige setup.
Du må ned i et par butikker og tage et par gode skiver med og danne dig dine egne konklusion
Hvad er dit for dig er dat for mig.
Held og lykke
Hilsen Bent
__________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jeg så slet ikke enig i. Selvfølgelig er det muligt at vi vægter forskelligt, men det ville være så meget mere spændende at høre hvilke afspillere du synes den var bedre end, end blot "alt andet i klassen".
Desuden synes jeg heller ikke det er irelevant hvad du synes apolloen gør bedre. Det var jo derfor jeg spurgte. Hvis andres holdninger var irellevante, var der jo ingen grund til at gå på et debatforum.
Wadia, Lyngdorf, Bladelius og Saturn falder vist uden for Apollo-prisgruppen, så det er nok næppe dem du har sammenlignet med. Er der slet ikke andre end en Sony og en "et aller andet SACD" du kan komme i tanke om?
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Jeg mener ikke der er nogle cd afspillere der kommer op på det samme plan som apollo afspilleren i den prisklasse der heder 5 til 10 tkr.
De andre betragtninger der er lavet med hendsyn til lyden er en sammenligning mellem apollo og saturn da det var fokus for den lytning jeg fortog. Hvor jeg mener at det mere man får ved at købe saturn afspilleren i min verden helt klart er pengende værd.
Hilsen Bent __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hrmmmm  .....52 sider...
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Hrmmmm .....52 sider... |
|
|
[Slettet af Zorglub - den slags sprog gider vi ikke se] Havde tråden nu handlet om noget af dit svinedyre udstyr, var det vel i orden at bruge mange sider på. Men Apollo er nok for billig, til at bruge særlig meget tid på, eller?
Gad vide hvad du svare? __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morpheus skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
[Slettet af Zorglub - den slags sprog gider vi ikke se] Havde tråden nu handlet om noget af dit svinedyre udstyr, var det vel i orden at bruge mange sider på. Men Apollo er nok for billig, til at bruge særlig meget tid på, eller?
Gad vide hvad du svare?
|
|
|
Ja, gad vide hvad han vil svare ?
Århhhh..... det er jeg såmænd ligeglad med, men det kunne der nok skrives noget mere interessant om, men så selvforherligende er jeg dog ikke . Og du kunne nu godt skrive lidt pænere til de voksne.......det ville klæde dig at bruge et voksensprog i stedet for teenagesprog.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
bennoman75 skrev:
|
Min umiddelbare opfattelse at lyden som en apollo tilbyder er:
Detalje rigdom men lyden mangler rum, bas delen af lyd billedet virker en andelse komprimeret. Det virker lidt ligsom et barn der gerne vil vise hvad han/hun kan. men stadig en SUPER spiller til 7 tkr.
|
|
|
Tak for beskrivelsen. Det var da konkret og noget som man kan forholde sig til. 
bennoman75 skrev:
|
Jeg vil med det samme sige at apollo spilleren spiller langt bedere en alt andet i pris klassen til og med 15 tkr, over de 15 tkr begynder der at komme nogle ret kompetende konkurenter.
|
|
|
Det er her jeg står af. Hvorfor er der så mange der bruger udtrykket "alt andet i prisklassen"? Det er jo vanvittigt mange forskellige afspillere. Kunne du ikke i stedet skrive hvilke afspillere du havde hørt op imod Apollo'en og så ellers skrive at du i prisklassen endnu ikke havde fundet en der gjorde det bedre?
Det ville bringe nogle konkrete afspillere på banen, og sikkert også lægge op til en mere specifik diskution end blot "alt andet i prisklassen".
|
|
|
Haha.
Ja der er nok ikke mange der har hørt noget når det kommer til stykket og slet ikke på sammetid.
Det var sgu ikke sjovt at sidder og skulle lytte på 50 forskelige cdafspiller.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh...det tror jeg såmænd heller ikke. Hele diskusionen er baseret på egenoplevelser, altså subjektive og kan ikke gøres til genstand for den endgyldige sandhed. Og 50 forskelllige cd-afspillere.....forvirring vil snare være resultatet.
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Morpheus skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
Gad vide hvad du svare?
|
|
|
Ja, gad vide hvad han vil svare ?
Århhhh..... det er jeg såmænd ligeglad med, men det kunne der nok skrives noget mere interessant om, men så selvforherligende er jeg dog ikke . Og du kunne nu godt skrive lidt pænere til de voksne.......det ville klæde dig at bruge et voksensprog i stedet for teenagesprog.
|
|
|
Undskyld farmand Jeg skal nok prøve at være voksen nu 
Vi må alle tage vores "skideballer", når vi slynger et eller andet l**t (undskyld, afføring) ud i en tråd.... Urin og dokumenter, jeg skal ud af døren............................ (hygge, eller jeg mener FARveller) __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke latrinære udtryk jeg brugte, men syntes nu at det er sjovt at tråden er blevet så lang.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og iøvrigt vil jeg slet ikke have blandet mit anlæg ind i diskussionen. Det har intet med sagen at gøre. Jeg har fuld respekt for den Apollo....den er nemlig rigtig god. Men det vidste du ikke.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Og iøvrigt vil jeg slet ikke have blandet mit anlæg ind i diskussionen. Det har intet med sagen at gøre. Jeg har fuld respekt for den Apollo....den er nemlig rigtig god. Men det vidste du ikke. |
|
|
Det er den nemlig Lars, og det er den nød til at være i min verden, da jeg jo har skiftet min AQ ud til fordel for denne Apollo, som nu er kommet til at stå lidt i skyggen af Saturn. Jeg har hørt rigtig mange forskellige Cdér og på nuværende tidspunkt vil min næste Cd være en Saturn..
hilsen Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den nemlig Lars, og det er den nød til at være i min verden, da jeg jo har skiftet min AQ ud til fordel for denne Apollo, som nu er kommet til at stå lidt i skyggen af Saturn. Jeg har hørt rigtig mange forskellige Cdér og på nuværende tidspunkt vil min næste Cd være en Saturn..
hilsen Brutalis
[/QUOTE]
Jeg kan kun sige en ting som ikke er helt tro til denne tråd men.....Saturn slår apollo med længder hvis man på sit eget setup skal bruge mere en 2min incl skift mellem cd afspillere og 2x 30 sek lytning af fx Kari Bremnes "Norwegian mood" nr 9 Song to a town. Hvis der ikke viser sig en stor forskel på denne Micro lytning vil jeg tro at der er andre steder i systemet hvor de 15kkr er bedre givet ud
Jeg har lige købt en Saturn og er oven ud tilfreds med hvad den præstere
MVH Bennoman75 __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
Jeg kan kun sige en ting som ikke er helt tro til denne tråd men.....Saturn slår apollo med længder hvis man på sit eget setup skal bruge mere en 2min incl skift mellem cd afspillere og 2x 30 sek lytning af fx Kari Bremnes "Norwegian mood" nr 9 Song to a town. Hvis der ikke viser sig en stor forskel på denne Micro lytning vil jeg tro at der er andre steder i systemet hvor de 15kkr er bedre givet ud
Jeg har lige købt en Saturn og er oven ud tilfreds med hvad den præstere
MVH Bennoman75 |
|
|
Det er jeg slet ikke enig i! Jeg var nede og høre apollo og saturn i går, og må sige jeg blev meget skuffet over saturn. Det var lige som den var mere dæmpet, men satid havde godt styr på tingene samtidig med at den genga detaljerne godt. Apolloen var lidt mere hård i det, men stadig med en lidt analog lyd. den var dog også rigtig god til at placere instrumenterne, og bevare "overblikket". Men at saturen er mange længder bedre en apollo, synes jeg er en sandhed med modifikationer. jeg vil ikke mene at den dobbelte pris er det værd, den burde måske prismæssigt ligge tættere på 9-10k. Sælgeren jeg hørte den hos, mente heller ikke den var mer prisen værd. Men det er jo også bare personlig holdninger  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AkilleuZ
Det jeg ligger i længder bedere er :
Lyden fra en Apolle synes jeg er god men sammenligned med Saturn synes jeg at saturnen tilbyder betydelig mere og bedere gengivelse af rum. Før jeg købte saturn afspilleren hørte jeg også et væld af skiver. Men jeg var ikke i tvivel om hvilken af de 2 det skulle være efter at have hørt det første nummer afspillet først på apollo og derefter på saturn.
Efter at have fået saturn hjem har jeg erfaret at der er en stor forskel på om den har stået tændt i 1 time kontra 100 timer. Når afspilleren Saturn er blevet gennem varm er der en størrer forskel mellem de 2 produkter.
Men hvis du ikke synes den bedere lyd i en saturn er pengende værd iforhold til en apollo så er det godt for dig for så har du sparet 9Tkr
Hilsen Bent __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Rega Apollo er god til prisen, ingen tvivl om det , den er helt rigtigt prissat... men efter min smag er min Holfi Xenia til kr. 8.500,- en tand bedre... jeg har ved flere lejligheder kørt A/B test mellem de 2 afspillere, og Holfi'en lyder bare bedre...
Mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
Hej AkilleuZ
Det jeg ligger i længder bedere er :
Lyden fra en Apolle synes jeg er god men sammenligned med Saturn synes jeg at saturnen tilbyder betydelig mere og bedere gengivelse af rum. Før jeg købte saturn afspilleren hørte jeg også et væld af skiver. Men jeg var ikke i tvivel om hvilken af de 2 det skulle være efter at have hørt det første nummer afspillet først på apollo og derefter på saturn.
Efter at have fået saturn hjem har jeg erfaret at der er en stor forskel på om den har stået tændt i 1 time kontra 100 timer. Når afspilleren Saturn er blevet gennem varm er der en størrer forskel mellem de 2 produkter.
Men hvis du ikke synes den bedere lyd i en saturn er pengende værd iforhold til en apollo så er det godt for dig for så har du sparet 9Tkr
Hilsen Bent |
|
|
Jeg kan godt give dig ret i at den har bedre gengivelse af rum. Nu hørte jeg også kun udstyret på noget der kunne minde lidt om de højttalere jeg har lige nu, og derfor har jeg nok ikke hørt saturesn fulde potentiale, men jeg synes nu stadig den er lidt for dyr. Men hvis jeg nu havde pengene må jeg nok krybe til korset og erkende at jeg nok ville betale det mere for den (lille forksle i mine) bedre forksel. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|