Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W med Denon effektforstærkere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg er selv meget tilfreds med mine 870´ere som fronter...

Hvis du nu fik fat i en enkelt fronthøjtaler, kunne man så ikke ligge den ned så den ikke rager op under 63cm? Samme center som fronthøjtaler ville godt nok være fedt.

870 er nok lige dyr nok, desuden tror jeg ikke evidence er vejen frem (ligner nok Blue lidt for meget, omend bedre).

Tror ikke lydbilledet bliver korrekt hvis en højtaler ligger ned, og det vil heller ikke se særligt pænt eller proft ud...

MichaelWB skrev:

Nu kender jeg ikke s¨å meget til den nye Suite serie så den vil jeg ikke udtale mig om, men jeg har selv haft den oprindelige Suite (3.5 og center brugte 104 som baghøjttalere).

Suite 3.5 fungerer rigtig godt i surround, der er det punch i lyden der fungerer så godt til film. Centeren følger ret godt med, selvom der kun er 5" enheder i den, men du kører jo med 2 så det opvejer det jo en del.
Ulempen kan være, at Suite har den "klassiske" Dali lyd, så de minder nok en del om det du har i dag, dog bedre.

En anden mulighed du kunne overveje er Dali Gran, f.eks. med Gran i front og Coupé'r som surround. Centeren i Gran serien skulle også være ret seriøs.

Edit: Jeg har forøvrigt selv haft POA-2200 sammen med mine Suite 3.5 og 2200 har ikke den mest "spændende" lyd, ikke forstået sådan at den er dårlig, men jeg kan godt forestille mig at den ikke er så god en kombination med "lyse" højttalere. Bortset fra det er det jo en dejlig kraftig forstærker der er til at få fingre i for menneskepenge, men det er vel også derfor du har så mange af dem

Ved af erfaring at lyden ikke bliver bedre af to centerhøjtalere, man kan spille lidt højere uden det forvrænger og lyden kommer fra et mere ubestemmeligt sted på lærredet  (hvilket er grunden til at jeg benytter det). Men lyden kommer ikke tættere på en stor højtaler af den grund...

Grand kan jeg ikke fin på HFK side, er det en udgået model??

Jo, POA-2200 er en lækker strømstærk forstærker uden at være high-end. Men den passer godt ind i mit 'koncept' jeg vil gerne have noget godt grej, men det skal altså kunne betales for menneske penge. Bruger trods alt ikke det meste af mit liv i kælderen, så det er heller ikke der de fleste penge skal ned .

Og i denne prisklasse burde man kunne få nogen ordentlige højtalere (selvfølgelig ikke så gode som dem i prisklassen over, men sådan er det jo altid).

Lique skrev:
Hej Ingeniør!

Nu vil jeg lige give min mening til kende!

.....

Jeg kører selv med en Denon AVR1802 og DM603S3 og LCR600 og DM303 som bag og det spiller bare lækkert!

....

Så derfor: Tag ned i hifiklubben og sig at du tænker på at købe sættet der, så får du lov til at låne det med hjem med din egen amps og dit eget rum. Og frem for alt: Gør det med et åbent sind, og det ka være du får en "ud af kassen oplevelse" .

Ja, det er jo tosset at basere sit valg ud fra fordomme. Jeg tror jeg vil prøve at give det et lyt når jeg når så langt, så må jeg prøve være helt fordomsfri imens .

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Min far har haft en denon 3805 til låns på sine b&w 703 og det lød ganske fint syntes jeg - slet ikke for lyst på nogen måde! Men det blot hvad jeg synes

Jeg tror vi har lidt a la den samme mening om dali blue...

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Ja Gran er udgået, man kan vel sige at den er blevet afløst af Helicon.

Der er flere her inde der har Gran, Gran Diva og/eller Gran Coupé bla. L.B.  SvendP  Audi A3 mfl. så du kan jo tage et kig på deres tråde og læse lidt om deres erfaringer.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Så har jeg kigget mig lidt omkring (på hifi4all og div. hjemmesider), og jeg er kommet frem til min personlige 'papir' farvorit liste (dvs. uden at have lyttet endnu).

1. Dali Suite - Den center (C0.8) må jeg bare eje, den er sku for lækker! Efter at jeg har fundet ud af at baghøjtalerne også kan hænges op vandret, passer de meget bedre ind i mit 7.1 setup hvor jeg vil have dem ved siden af mig (ikke bagved), så min skepsis er væk med hensyn til disse. Regner med at kunne bruge (beholde) min SWA15 sammen med denne serie. Eneste minus er at de ikke er sorte, men det går nok...
  2. BW DM600 - HVIS de ikke er for skingre, kunne de også være en mulighed. Men rygte eller ej, så er jeg faktisk allerede skeptisk .
  3. Monitor Audio Silver - Lyder rigtigt spændende, men der er ikke mange der har dem (på hifi4all), og kan ikke lade være med at spekulere på om der en en grund...
  4. Dali IKON - 5" center, den hopper jeg ikke på igen (kald det indbildning eller ej, sådan er det bare).
  5. Dali Evidence - Har jeg aldrig overvejet seriøst...

Nu glæder jeg mig til at komme ud og lytte, men skal først have 'tid' ellers er ventetiden for lang .

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændende at se hvad du beslutter dig for!

Angående sub'en, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge den hvis ellers du er tilfreds med den. Sub'en skal jo ikke nødvendigvis matche på samme måde som resten af højttalerne skal.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
Nu glæder jeg mig til at komme ud og lytte, men skal først have 'tid' ellers er ventetiden for lang .

Vi venter på dine "oplevelser"

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver altså nød til at kalde det blasfemi at sammenligne Blue med Evidence 870. Og jeg ville nok som dig, der har så meget power med de forstærkere, ikke udelukke evidence (p.g.a. lyd ihvertfal) for de spiller godt jo mere "sovs" de får. Det er også værd at lytte til.....det koster jo (næsten) ikke noget .
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Bare lige for at give min ydmyge mening til kende....

Jeg har haft B&W parret med Denon igennem en del år, har dog sidste år sat Rotel som effekt, og jeg synes at det lyder fortræffeligt, intet mindre, og dte er der en del af mine "hifi" venner som også synes. Det er i mine ører ikke skingert, men klart og veldefineret.

Derudover brugte jeg for nylig nogle timer i dne lokale HFK, hvor det var en A11XV sat sammen med 700 serien fra B&W, og det lød Pi... godt......så IMO kan du sagtens med ro købe 600 (604 og 602/1) serien til dit Denon

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Bare lige for at give min ydmyge mening til kende....

Jeg har haft B&W parret med Denon igennem en del år, har dog sidste år sat Rotel som effekt, og jeg synes at det lyder fortræffeligt, intet mindre, og dte er der en del af mine "hifi" venner som også synes. Det er i mine ører ikke skingert, men klart og veldefineret.

Derudover brugte jeg for nylig nogle timer i dne lokale HFK, hvor det var en A11XV sat sammen med 700 serien fra B&W, og det lød Pi... godt......så IMO kan du sagtens med ro købe 600 (604 og 602/1) serien til dit Denon

Se, jeg er ikke den eneste der mener det.

Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Hej Inginøren

Jeg har ikke lyttet til mange af de højtalere du taler om men er dog den stolte ejer af 2 Dali Ikon 6 og en Ikon Vokal 2 centerhøjtaler. Jeg synes helt klart at du skulle give Ikon et lyt. De bånddiskanter der er i dem er helt formidable og de giver et bredt lytteperspektiv på høje frekvenser. Ønsker du lidt mere punch ud af fronthøjtalerne kan man vælge Ikon 7 som har en ekstra 6.5" enhed (har do ikke selv lyttet til dem).

Og ang. centerhøjtaleren så giver de 5" enheder en rimelig god bund og skal overhovedet ikke sammenlignes med C1000. Centeren har også en bånddiskant og den er næsten uunværlig i film da tale bliver gengivet helt formidabelt. Baghøjtalerne i Ikon-serien er desværre ikke udkommet endnu men man kunne også vælge de små Ikon 2.

Jeg kan kun anbefale Ikon og håber at du vil give dem en chance.

Jeg er spændt på at se hvad det bliver til da jeg har fulgt med i dit projekt i lang tid og vil være med til den bitre ende  (hvis der nogensinde bliver en )

God jagt

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Det bliver spændende at se hvad du beslutter dig for!

Angående sub'en, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge den hvis ellers du er tilfreds med den. Sub'en skal jo ikke nødvendigvis matche på samme måde som resten af højttalerne skal.

Vil dog mene der er et kvalitet spring fra SWA modellerne og over til Suite modellerne, Suiten kan faktisk bruges til musik! Kunne være en fordel hvis der bliver lyttet til skiver med DVD-Audio...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg bliver altså nød til at kalde det blasfemi at sammenligne Blue med Evidence 870. Og jeg ville nok som dig, der har så meget power med de forstærkere, ikke udelukke evidence (p.g.a. lyd ihvertfal) for de spiller godt jo mere "sovs" de får. Det er også værd at lytte til.....det koster jo (næsten) ikke noget .

Det gør jeg heller ikke, jeg overvejer ikke 870 de ligger over mit budget (på 4-5000 per front). Jeg skal 'ned' i en 470. Grunden til at jeg ikke overvejer Evidence er nu heller ikke fronthøjtalerne, men derimod centeren, som ikke ser ud til at kunne følge med fronterne (og slet ikke 870).

Filmtossen skrev:
Jeg har haft B&W parret med Denon igennem en del år, har dog sidste år sat Rotel som effekt, og jeg synes at det lyder fortræffeligt, intet mindre, og dte er der en del af mine "hifi" venner som også synes. Det er i mine ører ikke skingert, men klart og veldefineret....

Jeg vil klart give det et lyt, jeg havde dem stadigt som nummer 2 på listen. Men på papiret er Suite lidt foran, men hvem ved hvad der sker når jeg får 'en lytter' .

Men de er ikke opgivet...

DonCorleone skrev:
Jeg har ikke lyttet til mange af de højtalere du taler om men er dog den stolte ejer af 2 Dali Ikon 6 og en Ikon Vokal 2 centerhøjtaler. Jeg synes helt klart at du skulle give Ikon et lyt. De bånddiskanter der er i dem er helt formidable og de giver et bredt lytteperspektiv på høje frekvenser. Ønsker du lidt mere punch ud af fronthøjtalerne kan man vælge Ikon 7 som har en ekstra 6.5" enhed (har do ikke selv lyttet til dem).

Og ang. centerhøjtaleren så giver de 5" enheder en rimelig god bund og skal overhovedet ikke sammenlignes med C1000. Centeren har også en bånddiskant og den er næsten uunværlig i film da tale bliver gengivet helt formidabelt. Baghøjtalerne i Ikon-serien er desværre ikke udkommet endnu men man kunne også vælge de små Ikon 2.

Tak for inputtet, men jeg er ikke ude efter en "rimelig" god bund men derimod en RIGTIG god bund i centerhøjtaleren. Der ligger måske også lidt psykologi i at det er 5", men jeg har svært ved at syntes at den center er det jeg leder efter.

Desuden er serien så ny at jeg vil skulle købe det hele fra nyt, hvilket også trækker meget ned i min bedømmelse.

wamba skrev:
MichaelWB skrev:

Vil dog mene der er et kvalitet spring fra SWA modellerne og over til Suite modellerne, Suiten kan faktisk bruges til musik! Kunne være en fordel hvis der bliver lyttet til skiver med DVD-Audio...

Det bliver der nu ikke  (brugt til DVD-Audio eller andet musik)

TAK TIL ALLE FOR ALT DET INPUT

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Det gør jeg heller ikke, jeg overvejer ikke 870 de ligger over mit budget (på 4-5000 per front). Jeg skal 'ned' i en 470. Grunden til at jeg ikke overvejer Evidence er nu heller ikke fronthøjtalerne, men derimod centeren, som ikke ser ud til at kunne følge med fronterne (og slet ikke 870).

Og der kan jeg kun give dig ret. C70´eren matcher ikke de 870´ere! Bevares den er da blevet meget bedre efter at den er blevet spillet til, men det mangler stadig noget i forhold til 870´eren, som IMO er super.

Skal lige høre om det skal være nyt?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Nej, det er kun en fordel hvis jeg kan købe noget af det brugt (overvejer derfor ikke IKON da alt her skal købes fra nyt).

Men evidence viser meget godt mit 'problem'. Jeg leder ikke efter nogle gode fronter, eller en god center for den sags skyld.

Jeg leder efter en god SERIE hvor alt matcher hinanden. Og her skiller Suite og DM600 serierne sig ud...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du er glad for DM600 serien, hvorfor køber du dem så ikke bare, og tjekker hvordan det spiller derhjemme? En ny forstærker er trods alt billig i forhold til et komplet Surround sæt i den serie. Og det er klart nemmere at låne forskellige forstærkere med hjem istedet for forskellige komplette surround højtaler sæt.
Jeg kan med egne erfaringer anbefale Marantz som en mulighed.

Hilsen Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Hvis du er glad for DM600 serien, hvorfor køber du dem så ikke bare, og tjekker hvordan det spiller derhjemme? En ny forstærker er trods alt billig i forhold til et komplet Surround sæt i den serie. Og det er klart nemmere at låne forskellige forstærkere med hjem istedet for forskellige komplette surround højtaler sæt.
Jeg kan med egne erfaringer anbefale Marantz som en mulighed.

Hilsen Peter

Jeg er også glad for Dalis Suite serie. Men jeg er først og fremmest glad for mine 4 nyindkøbte Denon effektblokke som ikke skal skiftes...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan jeg jo godt se....tror jeg fik læst tråden lidt for hurtigt...

Nå, men jeg kan ihvertfald anbefale DM600 serien...efter 4 år er jeg ikke blevet træt af dem endnu
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Nogen foreslag fra TC (som jo også ligger på sjælland), har kigget lidt på Monitor Audio Silver serien beskrivelsen lyder god, men det gør de jo altid .

Tag ned og lyt på de Monitor Audio RS Silver!, de lyder nøjagtig ligeså godt som beskrivelsen, tag dem med hjem, du har 14 dages returret hos TC.

Jeg har hørt dem på min egen Yamaha RX-1400 som også er lys i lyden, men det bemærkede jeg ikke med Silver serien, lyden er meget detalieret uden at blive skarp. lyder rigtig godt!

Dali suite serien er heller ikke tosset, specielt med den store center højttalere som kan køre LARGE.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Har du overhovedet ikke overvejet nogle af jamos bud på et filmsæt?

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Har du overhovedet ikke overvejet nogle af jamos bud på et filmsæt?

Næ, men jeg er fortsat åben for gode forslag...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes