| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du så have nogle højttalere som højest sandsynligt vil få lyden til at svømme i bas, og ødelægger enhver detajleformåen dine højttalere kan præstere? Mine erfaringer siger mig at til 10-11 kvm er 2x6½ basser nok, selv til 16 kvm vil det være nok for laaaangt de fleste!
Jeg siger ikke at Dali 6006 er en dårlig højttalere, bare at hvis en højttaler er for stor til et given rum vil det lyde dårligere og hvis valget stod mellem 5005 og 6006 og 6006 er dyrere og kommer til at oversvømme dit værelse med bas hvad er så nytten ved at investere det mere i den?
Om Cerwin Vega spiller godt er der delte meninger om, men jeg synes ikke du skal dømme dem ud fra hvad andre siger omkring dem, alle har jo deres mening om lyd og god gengivelse.
Hvilken forstærker vil du have til at trække dine højttalere?
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. Kender ikke så meget til højtalere endnu, da det er mit første "store" anlæg.. Derfor spørger jeg lidt his og her.. Det vil sige at du mener at jeg skal vælge mellem Dali 5005, Dali Concept 6, B&W DM603 S3 ?.. Hvad med B&W DM309.. Hvad mener du om dem ?.. Hvad syntes du er bedst ?.. B&W eller Dali ?..
Jeg regner med at købe en Marantz SR5600 receiver.. Da jeg også vil tilslutte højtalerne mit tv.. Kender du denne receiver ?.. Hvad er din mening om den ?..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt Dali, men derfor mener jeg ikke at B&W er dårligt, det er en smagssag. Synes du skal tage ud og lytte til de 4 højttalere du selv nævner Dali 5005, Dali concept 6, B&W DM603 S3 og B&W DM309 og se hvad der falder i din smag. Så kan du altid tage det sæt du synes bedst om med hjem og høre det på din forstærker og afspiller.
Jeg har aldrig selv hørt en Marantz SR5600, men folk taler godt om Marantz, og de andre produkter jeg har hørt fra dem har været særdeles gode. De er strømstærke og har en god lyd, så der tror jeg du har fat i den lange ende.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting, har du tænkt dig at udbygge til surround senere?
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have surround inden for overskuelig tid, ville jeg helt klart gå efter den Marantz. Men hvis der enten går flere år, eller du slet ikke er interesseret i Surround, så ville jeg gå efter en stereo forstærker, da man får meget mere for pengene på forstærkersiden her. __________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner ikke med at udbygge til surround, men jeg vil gerne tilslutte højtalerne mit tv og der skal jeg da have en receiver ikke ?..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behøves du ikke, en stereo forstærker kan sagtens bruges. Det er er samme phono indgange der skal bruges så vidt jeg ved.
Køb en stereo forstærker, det giver meget mere!
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. Det vil jeg da gøre så.. 
Hvilken forstærker vil I anbefale ?.. Marantz eller Denon eller en helt anden ?..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... kommer an på prisen. Classic No 6.8 til 4500 er ihvertfald et hit, ellers er der Marantz, H/K og NAD. Denon vil jeg ikke anbefale, de er ikke så strømstærke, og lyden er ikke lige mig. Det kan jo godt være at Denon-lyden passer til din smag, men det gør jo ikke forstærkeren mere strømstærk!
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. Mange tak for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes også du skal give Jamo E875 et lyt. Jeg har selv Jamo E855 og er meget tilfreds . Jeg har haft Dali Concept 6 til lytning - og jeg syntes E855 er bedre. Det er i øvrigt sjovt så stereotype råd man får på dette forum: altid Dali og B&W .... Der er altså andre mærker i de prisklasser og Jamo´s E serie er rigtig god. Men hvad med mærker som Mission og Celestion ? De laver også gode højtalere.
For nylig testede et hjemmebio blad i Sverige hjemmebio receivere fra bl.a. Marantz, Harman Kardon, Onkyo og Sony i 5000 kr klassen. Her var det altså Sony STR-DB798 der var mest strømstærk .... Så pas på med at generalisere - men giv det et lyt og find ud af om du kan lide Denons lidt lyse "hul igennem lyd. Yamaha's meget klare velartikulerede lyd. NAD's kraftige lidt mørke lyd, Harman Kardons kraftige store lydbillede, Marantz bløde klang, Sony's NADagtige men alligevel detaljerede osv. (Det var lige min opfattelse af disse mærker....).
Jeg vil så komme med endnu et stereotypt råd . Prøv at finde ud af hvad du kan lide for en lyd og så må du ud i butikkerne og lytte - og har du venner med hi/surround så må du over hos dem og lytte.
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak.. Nad`en er bare for dyr jeg har max 5.000 kr. og vil gerne have en på tilbud hvis det er muligt..
Jeg har hørt Marantz før og kan godt lide deres lyd. H/K syntes jeg også har godt lyd. Den er Classic NO 6.8.. Er der nogen der har et link til den ?.. Kan ikke finde den ?.. Til det er Jamo højtalerne.. Jamo E875 ser faktisk god ud.. Jeg tror lige jeg vil kigge nærmere på den.. 
Jeg har lige kigget på Marantz PM 4001 stereoforstærker.. Er den noget værd ?.. Kan I nævne en H/K til max 5.000 kr. der er noget værd ?.. Sammen med måske Jamo E875.. Eller en Onkyo forstærker ?..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du om de her forstærkere ?.. Bare mærkerne generelt og selvfølgelig også de bestemte produkter hvis du kender dem..
Marantz PM 4001 stereoforstærker.. Er den noget værd ?.. H/K eller Onkyo forstærker ?.. Sammen med måske Jamo E875.. Til max 5.000 kr.
Hvad koster den Classic No 6.8
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener der er et tilbud på den til 4500, men jeg ved ikke om det stadigt er der.
Jeg kender ikke til den Marantz du spørger til, men generalt synes jeg godt om Marantz.
H/K har jeg aldrig hørt, men det skulle eftersignende være rigtigt gode forstærkere, og det samme gælder for Onkyo.
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. Det vil sige at hvis jeg køber en af dem, går jeg ikke helt galt i byen og det er en smagsag hvilken en man syntes bedst om ?..
Jeg tænkte lidt på om, hvis jeg nu ville gøre tv oplevelsen lidt bedre uden at købe suroundsound. Hvad skulle jeg så købe ?.. Reolhøjtalere ?.. Subwoofer ?.. Ville forstækeren godt kunne trække det ?..
Det skal lige siges at mit værelse er indrettet sådan at centerhøjtaler og højtalere hængende på væggen er udelukket! Desværre 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde mig til at par gulvhøjttalere hvis du har plads. Ellers nogle større reolhøjttalere. Det der med en subwoofer som skal spille bas i stereo har jeg ikke fidus til, og hvis det er noget du vil invistere i skal du også være sikker på at forstærkeren har udgang til det. Hvilket jeg ved at Classicen ikke har, ved ikke med de andre...
|
| Til top |
|
| |
Andreas44 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for hjælpen.. Så bliver det 2 stk. gulvhøjtalere og en forstærker..
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg synes du skal vaelge Dali hvis du er mest til rock techno, i mine oejne ligger B&W mere over i all around med en tendesn til at spille bedre klassisk og poppet musik men det kommer helt sikkert and paa hvilken B&W du vaelger. Jeg har selv 5005 og synes det er en super hoejttalere den spiller fint en vaerelse op paa 20m2. Jeg synes du skal gaa efter en Nad, marantz eller H/K. Jeg synes bare h/k ernoget dyre end de andre men de er ogsaa langt mere stroem staerk og detaljeret. Og til et rock techno anlaeg ville jeg gaa efter NAD, har selv H/K. Saa hvis du faar fat i en NAD og nogle 5005 saa gaar du ikke helt galt i byen, du kan laane begge dele hjem fra hifiklubben og saa kan du jo evt. lytte til det, hvis det ikke falder i god jord saa proev 5005 med en marantz. Hvis du bliver virkelig bidt af det saa kan du altid opgradere til noget bedre senere hen. Haaber det hjalp lidt, det er en kaempe jungle der ude, er selv i opgraderings tanker og aner ikk hvor jeg skal begynde, saa kender det godt
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |