| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
mr denon skrev:
Jeg elsker mine b&w 803D sammen med mine classe forstærker dejlig lyd og luft |
|
|
Hej mr denon....
Det lyder sku' seriøst, hvilken forstærker bruger du...?
mvh. Jan
|
|
|
Kender du Classe. Læs hvad han skriver  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes Tannoy er for lidt nævnt i denne tråd. Så her kommer min overbevisning......
TANNOY GOLD..... i Lockwoodbox. Har til dato ikke hørt en speaker der levere en så naturlig lyd som denne.
Al magt til retro......... Man kunne noget dengang hvor det handelde om lyd og ikke design.
Bare min mening!
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
mr denon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
mr denon skrev:
Jeg elsker mine b&w 803D sammen med mine classe forstærker dejlig lyd og luft |
|
|
Hej mr denon....
Det lyder sku' seriøst, hvilken forstærker bruger du...?
mvh. Jan |
|
|
Hej Jan der er tale om classe ssp-600 forforstærker +1stk ca-5200 +2stk ca-m400 til de to store fronter dvd`en er en cdp -300 håber det hjælper
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aurum Cantus selvfølgelig!  Højttalere som ligner, og lyder som en million, men til menneske penge. Ellers er der jo: 
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej Jan der er tale om classe ssp-600 forforstærker +1stk ca-5200 +2stk ca-m400 til de to store fronter dvd`en er en cdp -300 håber det hjælper [/QUOTE]
Hej igen...
Med sådan et forstærkersæt, virker B&W 803D jo ganske lille...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
|
Usher Dancer....... mums...... Har godt nok ikke hørt dem spille endnu, men de må bare spille godt (gør den i hvert fald i min fantasi )

|
|
|
Syntes squ at det er meget godt gået, at have et par ynlings højtalere uden at have hørt dem. Svare det ikke lidt til at have en ynlings cd ud fra designet af coveret og ikke have hørt den 
Men som du skriver, er det godt at have fantasier  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fulgt lidt med i tråden...jeg har haft bygget meget gennem mange år....købt mange forskellige...har aldrig fundet en speaker der kan spille alt perfekt...tror ikke det findes....så jeg har valgt at køre med forskellige systemmer alt efter hvilken musik der skal spilles...1 sæt jbl 250ti med 18" snell reference-sub drevet af ice med analog str fors. et sæt magnepan 3.6SE samt noget hjemmebyg af cw til bas mellem-tone og så jbl drivers. i toppen...delt elektronisk...3 effektrin på...2 naka pa7II og en crown k2 til bunden
og sourrounden af et 30 år gammelt cw 320 mtd i fronten og bose til bagkanaler...beta 8 i center....idag er jeg rimelig tilfreds da jeg nu kan spille alt hvad jeg vil for mig perfekt....
mvh Velkommen.....bruger næsten kun vintage grej....
|
| Til top |
|
| |
mr denon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan der er tale om classe ssp-600 forforstærker +1stk ca-5200 +2stk ca-m400 til de to store fronter dvd`en er en cdp -300 håber det hjælper [/QUOTE]
Hej igen...
Med sådan et forstærkersæt, virker B&W 803D jo ganske lille...
mvh. Jan [/QUOTE] Hej jan jeg bruger kun de 2 ca-m400 til 803D ca-5200 er til center+de 4 bagerste højtaler .så nej det er ikke så slemt, heller for meget ind for lidt power
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det bedste jeg har hørt er stadig de gamle Grand Slam fra Wilson Audio, stærkt forfulgt af højtalere så som B&W 801D og Dynaudio Confidence C1 - er udmærket klar over at vi snakker om 3 vidt forskellige højtalere :) Men inden for hver deres niche synes jeg at de sejrer stort.
EDIT: De spiller lige så stort og flot som de er grimme :)
__________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
piepgras Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam Audio
KRK
Yamaha
pro linear sound ;)
|
| Til top |
|
| |
Holden1 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har pt. audiovector mi-3, men overvejer at gå tilbage til JBL - det var ordentlige rock højttalere.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg fornøjelse at have et for sjov anlæg i kælderen (40kvm) som består af CV AL1000 med NAD 218thx, og et sæt AL750ere på en NAD319 (216thx effektdelen)
og en sub er absolut ikke nødvendigt
til fest og ballade og til die hard film osv er de perfekte.
Dog er det helt rart at komme op i stuen og lytte til den bløde varme lyd som mine B&W DM601s2 giver (sammen med H/K) og så den bund min XTZ sub afgiver.
har overvejet flere gange om der skal opgraderes, men det er faktisk unødvendigt pt, for det er en fornøjelse at lytte til musikken og se film på det. Og det er jo det der er meningen med musik, at lytte og føle velbehag istedet for konstant at analysere det i bider (sådan har jeg det ihvertfald)
af dem jeg har lyttet på står B&Ws mindre stander højtalere som noget særligt, dog synes jeg bunden mangler lidt (er en bass mand) så de skal helst krydres med en sub.
så mine favoritter må være følgende
1 B&W standere, specielt Signature udgaven i tiger finish af 805eren WOAW en flot højtaler

2. må være mine Dali450ere som dog først RIGTIGT spille da de fik en H/K signature effekt på. Har dem stadig, dog spiller de i en kammerats stue, pga plads mangel (brugte dem lidt nede i kælderen til at begynde med, da vi startede renoveringen af huset)
3. DLS R55 hørte dem til messen i KBH tror det var 04 woaw. Og har hørt dem i et komplet surround setup med Marantz spændt foran. Godt styr på det hele + MEGET musikalsk. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Morten Weitemey Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. mine sprit nye Audiovector SI6 Avantgarde SE
de spiller sindsyg godt. Meget bedre end de gamle S6 signature
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af dem jeg selv har ejet må det være mine Rega R5, som jeg også har lige nu... selvom de er mere eller mindre handikappede lige pt.  Der er bare musikalitet og fylde i de små æsker som jeg ikke har fundet andre steder (endnu).
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
plafitracer skrev:
Music4life skrev:
Nu kan jeg godt se at du ikke forhandler Martin Logan, men Magnepan At påstå at Martin Logan ikke kan levere bund er en påstand fra gamle dage. Det er noget vrøvl Har du hørt Ml Vantage/summit. Logan har arbejdet og løst problemet. Mener du iøvrigt at det er et problem at de skal fødes med AC. Er det strømforbruget du tænker på ? for så er 4w i strømforbrug jo også meget, det kan jeg jo godt se . Du kan jo også bare vælge at slukke for strømmen når du ikke lytter. Det er dog svært at slukke for strømmen når ML står i din stue. De er en fryd at høre på. |
|
|
Jeg har hørt Summit et par gange og var imponeret over mellemtone/diskantens luftighed og evnen til at højttaleren bare forsvinder. Men der var ingen bund i dem - det kan måske henføres til forstærkeren, en Rouge 150 (eller hvad den hedder) - det skal jeg lade være usagt. Kombinationen ML Summit / Rouge er måske ikke den bedste, hvad ved jeg
Jeg anser det ikke som et problem at elektrostater skal fødes med strøm fra lysnettet (kunne jo være en måde at sælge et par gode netkabler på ), men anførte som et faktum som en af forskellene på magnestater og elektrostater. |
|
|
Det er jo igen meget afhængigt af lytterum, omgivelser og selvfølgeligt hvilket grej du kommer på dem. Men da Summit/Vantage jo kører aktivt og fødes med hver sin 200 w forstærker skal du altså ikke have mange Watt til at trække selve panelet grundet den meget lille bevægelige masse. kan dog kun sige at bunden på mine Vantage. En kraftig " lille" 8 tommer med stor slaglængde leverer en fremragende basgengivelse i min stue. Den er hurtig, slagkraftig og kontrolleret - men smag og behag. Jeg mangler ihvertfald ikke bas
|
|
|

Snakket også med en der havde MLS han manglet også bund, så han vil have en anden amp på, jeg var ved at død af grin, køber folk noget de ikke ved noget om ?.
Jeg har hørt dem flere gange og de mangler ikke bund, nok mere folk der skal prøve at åbne deres øre eller tage de propper ud de går rundt med.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Min bud er udelukkende baseret på hvad jeg har lagt øre til:
System Audio
Avalon Acoustics
Lyngdorf
Martin Logan
Usher
osv.
Happy
|
|
|
Hej Happy.
De Usher højttalere du har hørt, var det fra "Dancer" serien?? I så fald, hvordan synes du de lød. Er nemlig helt vild med designet på den serie, det er de smukkeste højttaler jeg kender til.
mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Dief skrev:
|
Usher Dancer....... mums...... Har godt nok ikke hørt dem spille endnu, men de må bare spille godt (gør den i hvert fald i min fantasi )

|
|
|
Syntes squ at det er meget godt gået, at have et par ynlings højtalere uden at have hørt dem. Svare det ikke lidt til at have en ynlings cd ud fra designet af coveret og ikke have hørt den 
Men som du skriver, er det godt at have fantasier 
|
|
|
Forestiller mig bare at Usher'en har en solid bund pga af de lækre bas-enheder, og at de øvre toner er "lette" og "luftige" pga beryllium-diskanten. Men hvem ved, kan da være jeg bliver godt skuffet en dag 
Ellers er jeg til mine DIY højttalere, som selvfølgelig minder en lille smule om Usherne:

Godt nok uden bagplade på øverste billede.

Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna Acoustics må være min favorithøjtaler (der er jo også en grund til jeg selv har et sæt ). Den har alt det jeg har ledt efter. En god stram og hurtig bund, massere af dynamik og spilleglæde. Og så spiller den de fleste slags typer musik. En vigtig faktor for mig, da jeg hører utroligt meget forskelligt.
På andenpladsen må Dali presse sig ind. De har lavet mange modeller som jeg ikke bryder mig om, men nogle af deres højtalere kan sgu nogle tricks. Her tænker jeg især på Grand Coupé og Helicon 300.
På tredjepladsen sniger System Audio sig ind. Det må hovedsageligt være fordi man får ufatteligt meget for pengene, når man køber deres højtalere. Og så lyder de tilogmed rigtig godt. Deres svageste punkt er selvfølgelig bunden, men det er jo på bekostning af deres slanke design. Til gengæld er den bund som nu er tilstede, dejligt stram og tør.
Som en joker, må B&W nævnes. Deres CM1 spiller formidabelt.
En blandet landhandel, som gør det godt på hver sin måde. 
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
scan speak eller skånnings enheder .dynaudio var fedt engang ,men de formåede jo ikke at udvikle deres enheder ,og hele deres serie svarer jo næsten til firser programmet ,sendte mine egne dynaudio på pension i år 2000
prøv at skille en b&w højtaler ad og kig på enhederne ,de er godt nok skod ,billige oem enheder
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe igen en af de tråde jeg har svaret på og idag har skiftet mening. ark ja tiden går  Dengang var JBL det store hit for mig, men de højtalere er solgt for noget tiden siden og skiftet ud med et par gamle Cerwin Vega AT-80  Min interesse for hifi er ikke længere hvad den har været, så vil ikke bruge penge på at opgradere foreløbig. Måske en gang med tiden hvis interessen kommer tilbage. __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |