Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kabinet til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Munse skrev:

Hej Skovgaard, jeg troede ikke AE300 var så "glad" for et DVI signal ? Bruger du Powerstrip, hvis ja, hvad indstillinger bruger du så?

Bare det ikke kommer fra en Dvd afspiller, så er der ingen problemer. Til film bruger jeg en opløsning på 1072*600 60 hz via powerstrip( 1072x600=1072,40,112,152,600,1,3,18,51352,3088 ) opløsningen taget fra manualen til AE 300

Til internet, og spil, bruger jeg 1280*768 60hz, standart indstilling i powerstrip.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, jeg er selv ved at samle en HTPC, og skulle lige til at bestille en VGA kabel men det skal jeg da ha' ændret til en DVI kabel. Kan man få Powerstrip til at bruge forskellige opløsninger til forskellige programmer?

Altså automatisk

Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Når først en opløsning er oprettet, så ligger de under indstillinger for skærm, så det er bare at gå derind og skifte til den opløsning jeg vil bruge, men Powerstrip kan rigtig mange ting, som jeg ikke rigtigt har udforsket, så jeg vil ikke udelukke at der automatisk kan skiftes opløsning efter behov.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Ok jeg må selv igang med at udforske Powerstrip. Mange tak for hjælpen indtil videre. Jeg får hardware i morgen, så det kan være der kommer nogle flere spørgsmål
Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Så er kabinettet ankommet, og det er vildt lækkert!! Finish i mat børstet aluminium. Alt er i alu, undtagen midt på bagsiden, der hvor bundkortet skal sidde. Dette er sådan en standard plade som sidder på alle computerkabinetter. Der følger en enkelt 60 mm blæser med.

Kabinettet er 435*150*460 mm (B*H*D*) Dybden kan måske godt være en ulempe, da det er de færreste hifi-apparater der er 460 mm dybe... Generelt er kvaliteten meget høj. Det kan man sagtens have stående i sin stue... Tror faktisk den kunne blive forvekslet med en high-end dvd-afspiller....

Der er plads til et fullsize ATX bundkort, og højden fra bundkortet til toppen af låget er ca. 115 mm.
Det skal så siges at der IKKE er plads til en almindelig ATX strømforsyning. Jeg arbejder i øjeblikket på hvordan jeg kan få plads alligevel....

Det var sådan lige lidt overordnet info omkring mit kommende HTPC-kabinet.

Er der spørgsmål, er man velkommen....

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Kabinettet er 435*150*460 mm (B*H*D*) Dybden kan måske godt være en ulempe, da det er de færreste hifi-apparater der er 460 mm dybe...

Hvad med bredden ? Er den HiFi "standard"?

Der er plads til et fullsize ATX bundkort, og højden fra bundkortet til toppen af låget er ca. 115 mm.
Det skal så siges at der IKKE er plads til en almindelig ATX strømforsyning. Jeg arbejder i øjeblikket på hvordan jeg kan få plads alligevel....

Ahh der var altså en god grund til at de solgte den der pakke med display, remote og PSU.

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ved faktisk ikke hvad standarden er.... Om det er 430 mm, 435 mm eller noget helt tredie? Har en dvdafspiller der er 420 mm, en forstærker der er 430 mm og en en surroundreciever der er 435 mm ?!?

Ja, der er en grund til at de sælger det med den der pakke.... -men strømforsyningen er kun på 200 watt, og der kræves 300 watt til den AMD processor som jeg skal have i....

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ja, der er en grund til at de sælger det med den der pakke.... -men strømforsyningen er kun på 200 watt, og der kræves 300 watt til den AMD processor som jeg skal have i....

Jeg vil bare lige sige at det kræver ikke 300 for en AMD processor.
Der er meget forskel på strømforsyninger. Hvis det er en ordentlig som ikke har 200w peak men gennemsnitlig vil den saktens kunne kører et stort system. Derimod kan man også købe en 300w peak PSU som ikke vil kunne kører det samme og enten brænde af eller slå fra.

Det lader til at der er massere af plads i kabinettet, måske ville vandkøling være en fed ide til at fjerne støjen.?

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Der er plads i kabinettet, men ikke vildt meget... Hvis du skal have vandkøling i, så bliver du nød til at skære hul et eller andet sted i kabinettet til radiatorer/blæseren... Men man kunne selvfølgelig også vælge et eksternt vandkølingssystem... Pt. kører min Barton 2500+ med en idletemp. på omkring 40 grader... -med en 19?!? dB blæser. Synes dog stadig det larmer for meget....

Angående strømforsyningen så kan jeg ikke finde plads til den nogen steder. Så jeg skal have fat i et multikabel og i gang med at lodde (28 ledninger *2)
Så bliver strømforsyningen gemt væk, så larmer den heller ikke...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg vil bare lige sige at det kræver ikke 300 for en AMD processor.
Der er meget forskel på strømforsyninger. Hvis det er en ordentlig som ikke har 200w peak men gennemsnitlig vil den saktens kunne kører et stort system. Derimod kan man også købe en 300w peak PSU som ikke vil kunne kører det samme og enten brænde af eller slå fra.

Det lader til at der er massere af plads i kabinettet, måske ville vandkøling være en fed ide til at fjerne støjen.?

Mvh Michael

Jeps det har du ret i Men har lige en lille tilføjelese:

Hvis man bruger Ohms lov og regner lidt på det vil man også opdage at man kan trække pænt maget på en 200W PSU. Tjek lige hvor mange A, ens psu er på og diverse kort/diske er på i ens comp. så vil man ofte se at man kan "smide" mange mange flere diske etc i

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes