Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige over eller lige bagved lærredet.. har prøvet med centeren lige bag ved lærredet, det kræver lidt ekstra justering, og det er vist ikke helt "hifi" rigtigt, men det virker ok...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
vnv nation skrev:
Det er helt korrekt, der kræves et helt specielt lærred der er forberedt til at spille igennem.
Det skulle være lidt pebret
|
|
|
Er der et alternativt sted at placere center højttaleren?
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker, men prøv at tage kontakt til TapeConnection. Jeg mener at den ekspedient jeg snakkede med i februar, sagde at de kunne skaffe lydtransparat lærred i metervare. Men som sagt, jeg er ikke helt sikker... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Woody
Hvor er det bare rigtig fedt og se du også vil dele dit project med alle os andre , jeg håber du du får lavet det som du gerne vil fra starten ellers får mad det bare aldrig gjort.
Glæder mig til at se det vidre forløb samt ikke mindst det færdige resultat .
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i dag ventet på mit HDMI-DVI-I kabel men forgæves, dette betyder at det ikke kan blive skjult oppe under listeloftet da vi sætter det op på mandag. Jeg var blevet lovet at det kom i dag men nej, det er bare for dårligt.
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nye billeder. Det i kan se øverst til venstre er fjernvarmerørene som bliver skjult i en kasse, hvor jeg så vil have spots som lyser ned sikkert på nogle filmbilleder. Det bagerste, til højre, skal være mit teknikrum, ikke så stort men nok til noget grej, der bliver lavet en låge så jeg kan kommer derind.

|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dag 6. Så er der kommet dampspærre på og vi er begyndt at spartle. Det er nu begyndt at ligne et rigtigt rum.

|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.lissau.dk
Dugen hedder at1200, og er akkustisk transperant, bruger den selv.
Og lyden kommer super fint igennem, men det går lidt ud over billed kvallitetet, hvis man ikke har min 1500 ANSI, skal man ikke købe det, men det er lidt små dyrt. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dag 7. Så er det ved at komme loft op og som i kan se er der trukket højttalerkabel i væggene så der ikke kommer til at ligge højttaler kabel over det hele. Kablet til projektoren bliver trukket i en elbakke som er boret ind igennem en af de store planker som går på tværs oppe under listeloftet. Elbakken går så ud i teknikrummet så jeg kan altid skifte kabel ud til projektoren hvis jeg ønsker det. Der er også sat dør i ind til teknikrummet så jeg kan kommer derind. Der skal lige spartles et par gang til så er det også færdigt. Jeg har prøvet at skjule så meget som muligt og derved får jeg et meget "roligt" rum for øjet. Desværre kommer min nye DVP 900 fra Philips først til november så jeg må nøjes med min philips 720`er i starten.

|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det lige som loftet er beklædt med? Det ser ikke særlig roligt ud
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med opsættet i dette rum før ?
Hvis ikke kan det være farligt ( i mine øjne ) at trække højttalerkablet i vægende, hvis det ikke kommer til at lyde optimalt der hvor du har trukket kablet hen, er det jo lidt svært at flytte rundt med dem.
Grunden til at jeg skriver det, er at jeg ikke selv får den lyd ud af det i øjeblikket som jeg ved jeg kan, og har forsøgt meget med at flytte højttalerne, og det har hjulpet lidt, men jeg har nu ikke mulighed for at stille dem der hvor det er optimalt, grundet for korte kabler, skal ti at skifte dem alle sammen, det samme gælde hvis kablerne ikke lyder godt, så er det også svært at skifte dem.
Det ville jo være surt hvis du skulle få samme problem.
Mvh
Jean M Jarre __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
vnv nation skrev:
Det er helt korrekt, der kræves et helt specielt lærred der er forberedt til at spille igennem.
Det skulle være lidt pebret
| | |
Er der et alternativt sted at placere center højttaleren?
| | |
Jeg er ikke helt sikker, men prøv at tage kontakt til TapeConnection. Jeg mener at den ekspedient jeg snakkede med i februar, sagde at de kunne skaffe lydtransparat lærred i metervare. Men som sagt, jeg er ikke helt sikker...
Jean M Jarre SVAR:
Jeg har skrevet det tidligere i tråden, mvh Jean M Jarre
www.lissau.dk
AT1200 dug, bruger den selv. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Har du prøvet med opsættet i dette rum før ?
Hvis ikke kan det være farligt ( i mine øjne ) at trække højttalerkablet i vægende, hvis det ikke kommer til at lyde optimalt der hvor du har trukket kablet hen, er det jo lidt svært at flytte rundt med dem.
Grunden til at jeg skriver det, er at jeg ikke selv får den lyd ud af det i øjeblikket som jeg ved jeg kan, og har forsøgt meget med at flytte højttalerne, og det har hjulpet lidt, men jeg har nu ikke mulighed for at stille dem der hvor det er optimalt, grundet for korte kabler, skal ti at skifte dem alle sammen, det samme gælde hvis kablerne ikke lyder godt, så er det også svært at skifte dem.
Det ville jo være surt hvis du skulle få samme problem.
Mvh
Jean M Jarre
|
|
|
God pointe, jeg har løst det ved at sætte terminering i væggene hvor jeg så kan trække kablerne fra hvis de skal stå et andet sted.
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Hvad er det lige som loftet er beklædt med? Det ser ikke særlig roligt ud
|
|
|
Det ser sådan ud, men det er pga. komprimeringen af billedet, det er helt roligt og en ganske almindeligt roligt listeloft.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
Det ser sådan ud, men det er pga. komprimeringen af billedet, det er helt roligt og en ganske almindeligt roligt listeloft.
|
|
|
Så er jeg rolig. 
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger stadig med i projektet, må sige du går til den. Glæder mig til det er færdigt.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dag 8: Spartlingen er færdig og der er blevet tapetseret hele vejen rundt. Døren til teknikrummet er sat op og nu venter vi blot på at limen tørrer. Der er også kommet en vindueskarm op. Alle rør og kabler er gemt væk. I morgen maler vi og sætter lister op. Jeg har også fået købt gulvtæppe i dag. Der kan godt anes en forskel på rummet fra dag 1 til dag 8.

|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu begynder det at ligne noget...  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dag 10: så er det malet og lagt gulvtæppe, det er blevet et dejligt rum, nu mangler der blot besøg af en elektrikker som kan sætte strøm til og derefter kan der sættes lamper op.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er da godt nok en hurtig mand!  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
du er da godt nok en hurtig mand! |
|
|
Nu har jeg jo også haft hjælp ellers havde det været umuligt at nå. Men hvad syntes i om det? Nogen gode forslag til hvad der skal på væggene?
|
Til top |
|
|