Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Brugt PT-AE300 - et godt køb ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer

Skal i weekenden ned og kigge på en brugt PT-AE300 panny. Den er sat til 6500,- det er vel meget rimeligt eller  

Hvad bør jeg være opmærksom på med denne projektor, der er 840 timer på pæren, og ingen pixelfejl. Hvordan var det nu liige med støv på panelerne.

Til top Vis Janeks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janeks

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Her er lidt omkring støv på panelerne.
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=107 55
Tips til hvordan man kan se om der er støv på panelerne og hvordan man selv kan rense panelerne http://www.romabio.dk/default.asp?id=8&ACT=5&content =78&mnu=8

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det er en rigtig fin fætter, har selv en, meeen du skal være opmærksom på at der ikke er HDCP på DVI indgangen, hvilket betyder at den kun kan bruges sammen med meget få dvi afspillere.

6500 er måske lidt i overkanten?

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:

Det er en rigtig fin fætter, har selv en, meeen du skal være opmærksom på at der ikke er HDCP på DVI indgangen, hvilket betyder at den kun kan bruges sammen med meget få dvi afspillere.

6500 er måske lidt i overkanten?

Kan du komme med en lidt mere uddybende forklaring på det her HDCP ?

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jo jeg kan da forsøge.

HDCP er en slags kopibeskyttelse, da dvi-udgangen på div. afspillere ellers ville kunne blive brugt til overlegne kopieringer ift. analoge udgange, dette hindrer HDCP ved en slags "kryptering" (kan ikke lige finde på et bedre ord). Dette kræve imidlertidigt at modtageren, div. i dette tilfælde en projektor, skal kunne dekryptere, det kan AE300 ikke!

Der findes dog enkelte maskiner fra mindre producenter, som sender afspillere på gaden uden HDCP. Herunder Yamakawa, som jeg selv bruger, med et meget fint resultat.

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Don Räß

Ja man bliver klogere hver dag. Takker.

Men dette er vel ikke et problem med HTPC baserede afspillere vel ?

Martin

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Nej, det skulle jeg ikke mene

God weekend

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er alt for dyrt, når man kan købe en sprit ny Sanyo Z2 for 9.200,-

Jeg ville max give 4000-4500 alt efter stand, du må regne med at en ny pære koster ca. 2500,- og hvis den har kørt mange timer skal du måske snart skifte den, og læg de 2500 oveni de 6500,- ja så kan du få en ny Sanyo Z2, for kun 200 mere.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej JMJ

Det er dyrt at være fattig :-) med 840 timer på pæren burde der være en 3-4000 timer tilbage inden den dør, og når jeg kun har afsat 7000 så er alternativet eks. en 4:3 Acer dataprojektor hvilket jeg bestemt ikke interesseret i.

Hvis der findes reelle alternativer i denne prisklasse hører jeg selvfølgelig gerne om det.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Når pæren har kørt ca. 2000, vælger du at skifte den for så har den kun ca 40-45% af lyset tilbage og du får et dårligt billede, og pas på med støv på panelerne indvændig, en rensning koster alligevel 500-600 kr.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig selv købe i Tyskland, men hvis du alligevel skal købe brugt, så er det det samme.

Så jeg anbefaler dig at kigge lidt i Tyskland, der kan du få Sanyo Z2 billig, meget tæt på de 9000

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= sanyo+z2

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej. @Jarre, hvor har du fra at der kun er 40 til 45% lysstyrke tilbage på pæren i en AE300 efter 2000 timer ?. Og med hensyn til prisen, er 6500 nok prisen, jeg ville gerne se hvor den kan købes billigere. Den er stadigvæk den bedste bioprojektor i AE serien efter min mening, da den ikke er plaget af VB, og har et super billede uden screendoors, og jeg vil vove den påstand at man ikke kan få noget bedre til prisen, jeg har personligt ikke set noget der kan hamle op med den i det prisleje, og jeg har set mange. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. @Jarre, hvor har du fra at der kun er 40 til 45% lysstyrke tilbage på pæren i en AE300 efter 2000 timer ?

Jeg havde en Sony VLP400QM på et tidspunkt. Den var godt nok sløj da pæren havde kørt 2000 timer. Og den sprang efter 2600.

Bruge projektorer SKAL være billige, da der sker en stor udvikling indenfor priserne p.t., og en brugt pære er uforholdsmæssig dyr i forhold til projektorprisen

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. @Jarre, hvor har du fra at der kun er 40 til 45% lysstyrke tilbage på pæren i en AE300 efter 2000 timer ?. Og med hensyn til prisen, er 6500 nok prisen, jeg ville gerne se hvor den kan købes billigere. Den er stadigvæk den bedste bioprojektor i AE serien efter min mening, da den ikke er plaget af VB, og har et super billede uden screendoors, og jeg vil vove den påstand at man ikke kan få noget bedre til prisen, jeg har personligt ikke set noget der kan hamle op med den i det prisleje, og jeg har set mange. Mvh Ib

For ca. 2 måneder siden fandt jeg til en god ven en Sanyo PLV Z60, som er klasser bedre end AE300, den havde kun kørt 700 timer, meget lig tilbuddet i denne tråd, prisen var 4000, i samme stand som den dag den var pakket ud, så jeg mener stadivæk at prisen skulle være ca. 4500 og ikke en krone mere.

Med henblik på om hvor meget lys der er tilbage, så har jeg arbejdet med projektorer som job de sidste 9 år, og vi har det måleudstyr der skal til, så det er af ren og skær undersøgelser jeg har disse tal.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

For ca. 2 måneder siden fandt jeg til en god ven en Sanyo PLV Z70, som er klasser bedre end AE300, den havde kun kørt 700 timer, meget lig tilbuddet i denne tråd, prisen var 4500, i samme stand som den dag den var pakket ud, så jeg mener stadivæk at prisen skulle være ca. 4500 og ikke en krone mere.

Faktisk var prisen kun 4000 kr! (Og det var godt nok en PLV-60, men det er stadig den suverænt bedste projektor jeg har ejet)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Tak Svend retter lige mit inlæg

Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej med jer !!!

Det er altid godt med lidt input, jeg har lige været nede og hente den, gav. 5000,- så i har sparet mig for 1500,- og da jeg kan købe pæren engros kan det ikke gå helt galt.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hva så har du haft den sat til? Er det så godt som du har håbet på? Fortæl fortæl fortæl

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Tillykke

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 04:35 | IP-adresse registreret  

Hej. @Jarre. Du kan da ikke sammenligne lamper på en Sony og en AE300 der har 5000 timer i lowmode. Med hensyn til at Sanyo PLV60 skulle være klasser bedre en AE300,  AE 300 har vundet omtrent samtlige sammenligningstester den har været med i, uanset pris på de maskiner den har været op i mod. Sanyo PLV60 er det ikke en forældet sag der larmer 37db ? hvor har du fra at den er klasser bedre, har du det fra en test ?  At du kan købe en sådan en larmende sag for kr 4000, er der vel ikke noget at sige til, men jeg tvivler at du kan finde en AE300 under 6500, jeg er dog ikke i tvivl om at den nok skal falde i pris, og at den kunne handles ned i 5000 er fint, det er en superhandel i mine øjne. At AE300 er testvinder kan du bla. læse på projectorcentralen, der blev den sat op mod næsten alt der var nyheder da den selv kom frem, bla Epson TW100 til kr 60 kilo, også den fik baghjul. Og at du arbejder med Projektors er fint nok, men har du testet en AE 3000 der har gået 2000 timer, og var det i lowmode eller normalmode ? og det kræver vel test af flere forskellige AE 300 der har gået 2000 timer, for at kunne konkludere det du skriver. Personligt troede jeg ikke der kunne være ret mange AE300 der havde gået 2000 timer eller mere, da den jo er under 2 år som model. Du har ret i at lamper er alt for dyre, så man skal passe på. Det bedste råd jeg kan give folk der skal have projektor, er at de skal se de projektors de er intresseret i at købe, i brug, og så købe den der passer dem bedst i pris og billede, og så ikke tage sig af hvad du, jeg eller andre mener om billedet, det er jo dem selv der skal se på projektoren i det daglige, men det tror jeg også du er enig i. Jeg har selv haft mange forskellige projektors, og har selv købt og solgt en del til venner og bekendte i de sidste år, så jeg ved godt hvad der er godt og skidt, og jeg har bla. testet projektors for DC-tronic. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes