Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ADVARSEL!!/ VÆRRE END KING 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Det manglede også bare at du ikke kunne få dine penge tilbage. Selv om det ikke endnu er hele beløbet. Vare det sikkert ikke længe før dette er tilfældet.

Så er glad på dine vegne !

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 December 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Også et stort tillykke herfra, så finder der sku retfærdighed alligevel

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad på dine vegne, og det er godt at se at systemet virker, når det gælder... Nu kan du holde weekend med ro i sindet!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 December 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Systemet fungerer - omstændighederne skal bare være på plads!

Tillykke med succesen - kæmper man for sagen lykkes det gerne med en sidste smule held!

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

ja det var da dejligt at du fik dine penge tilbage,mon ikke det manglende beløb skyldes at du skal betale veksel gebyr og/eller at køb og salg valutakursen jo ikke er den samme  så du vil jo altid miste penge ved at købe udenlandskvaluta for derefter at købe dem tilbage eller tager jeg fejl?igen det betaler sig at stå på sin ret og kæmpe mange havde givet op
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

tillykke, bare lidt ærgeligt du ikke fik din amp, men godt du fik pengene

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Der var sgu godt du fik størstedelen af pengene retur så tillykke med det . Nu kan man da slappe lidt mere af ved udenlandske brugthandler og betro sig til at systemet virker   

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 11 December 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Ja det er godt når det ender med: Happy Ending   .
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Sendt: 12 December 2004 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Tillykke med sejren

Jeg håber du finder en troværdig en at handle med næste gang, hvis du ellers stadig har mod på at finde dig noget grej.

Mvh. kiro

Hej

Først tak for jeres lykkeønskeninger. Og jeres moralske støtte, det varmer.

Jeg har stadig mod på, at handle brugt. Men jeg er mere forsigtig i frentiden. Næste gang det drejer sig om store beløb, vil jeg nok betale pr, efterkrav. Evt betale selve fragten på forskud og resten på efterkrav.

Når man køber noget brugt og skal have det tilsendt. Skal man først og fremmest bede om, at få adressen på sælgeren så man ved hvem man handler med. Men det er ikke nok ( Det fandt jeg selv udad ) Enten skal man også bede om at få telefonnummeret eller selv søge på krak.dk eller tdc.dk og oplysningen-udlandet. Hvis sælgeren f.eks bor i Norge. Derefter ringer man så til sælgeren og får bekræftet, at det er vedkommen. Desuden gem alle emails som i veksler med sælgeren/køberen. Hvis det ender med bedrageri. Er det en fordel, at man har gemt emailene. Dem vidresender man så til politiet, hvis det bliver til en politisag. Det gælder om, at have så mange beviser som mulig. 

Når aftalen er på plads og man fået oplyst en konto nummer, til at overføre et beløb til. Er det vigtig at opgive både konto nr. og ADRESSE til banken. Da jeg d. 15/11-04 overførte de 7000 dkr. til "Tommy"/Terje. Opgav jeg både konto nr. og adressen som "Tommy" opgav til mig. Og dagen efter, fik jeg denne brev fra banken:

Vi har overført DKK 7000,00 fra Deres konto xxxx-xxx-xx-xxxxx

Beløbet er omregnet med valutakurs 100,000000 til    DKK     7000,00
Provision        &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;     DKK         65,00
I alt         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;  DKK     7065,00

Beløb er hævet med valør 15.11.2004

Beløbsmodtager
/NOxxxxxxxxxxxxx
Tommy xxxxxx xxxxx
xxxxxxxxxxxxx xx
4846 Arendal

Beløbsmodtagerens bankforbindelse
Sparebanken Rogaland
Postboks 218
N-4001 Stavanger
Norge

Betalingsformål:
NAD T 973  

Hvis jeg kun havdet, opgivet kontonummeret til banken. Ville banken højest sandsylig. Ikke havdet været i stand til, hjælpe mig. Selv om at man ringer og får bekræftet, at der er sælgeren der bor på adressen. Så opgiv både konto nr. og adresse. Hellere 110 % end 100 %.

Hvis det så viser sig, at man er blevet svindlet. Skal man gøre følgende:

1. Gå ned i banken og få stoppet overførelsen. Hvis pengene er overført, så be din bank om, at prøve få pengene tilbage igen. Kontakt banken jævlig for, at "holde dem ved ilden"

2. Lav en politianmeldelse og sørg for at politiet får alle oplysninger. Dvs. vidresend emails som man har vekslet med svindleren og tag overførselfakturaen med, som politiet så vil tag et kopi af. Får du yderlige oplysninger undervejs, så sørg for at politiet får dem.

3. Lav en tråd på Debat Forum og advar andre brugere. Gerne på flere hifihjemmesider og opdater tråden med seneste nyt. Måske får man oplysninger via privat-besked eller email, som der kan være brugbare. Jeg lavede også tråde på to norske hifihjemmesider. Der fik jeg flere oplysninger fra nordmænd via privat-besked og email. Flere af dem er også selv blevet svindlet. Hvis man er heldig, kan det medføre at svindleren får "kolde fødder" og frivillig overføre pengene tilbage. Fordi svindleren måske, også har læst tråden på Debat Forum.

4. Læg selv pres på svindleren, ved at sende email. Hvor du skriver at sagen er blevet meldt til politiet. Men at du vil trække anmeldelsen tilbage, hvis vedkommen frivillig betaler pengene tilbage. Hvis ikke, kører jeg sagen helt ud. Det kan måske give svindleren "kolde fødder", hvis man er heldig.

5. Selv om at ser sort ud. Giv IKKE op.

Hvis nogle af jer der kommer ud for det samme. Står jeg klar med råd og vejledning. Har i spørgsmål, er i velkommen til at kontakte mig via privat besked eller skrive et indslag.

Mvh. Thomas          

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 13 December 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Så nu er jeg en glad mand igen og julen er reddet. Jeg følger op igen på mandag. Når jeg har snakket med banken og politiet igen. indtil da, vil jeg glæde mig over de 6321,09 dkr.

Hej igen

Nu har jeg fået snakket med banken og politiet. Først snakkede jeg med banken. Årsagen til at jeg kun fik 6621,09 ud af de 7000 dkr. Er kurstab og gebyr til den norske bank. Havde jeg kun oplyst konto-nummeret. Ville banken ikke været i stand til at hjælpe mig. Desuden skulle banken i Norge, også havdet tjekket den adresse. Som jeg fik oplyst og adressen på konto indehaveren.

Derefter kunne jeg gøre det samlet tab op: Overførelse gebyr til Norge: 65 dkr. Gebyr til min bank, for hive beløbet tilbage: 250 dkr. Kurstab og gebyr til banken i Norge: 378,91 dkr. I alt: 692,91 dkr. Som sagt, vil jeg glæde over de 6371,09 dkr. Frem for at  de 692,91 dkr.

Bagefter ringede jeg til politiet og snakkede med personen som der varetager min sag. Politiet i Norge får de seneste det nyt i sagen. At køre en estatningssag blir kun aktuelt, hvis det blir til en straffesag mod nordmanden. At føre et civil-estatningssag kan slet ikke svare sig. Dertil er beløbet alt for lille i forhold til omkostningerne. Taber jeg civilsagen, vil det koste mig flere "tudser".

Indtil da vil jeg afvente, hvad politiet i Norge vil gøre. Men jer er glad for, at jeg trods alt slap ud ad det med "skindet på næsen"

For at læse hele historien: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&P N=2

GOD JUL.

Mvh. Thomas.        

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 14 December 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har idag ( 14/12 ) lige modtaget et brev fra det norske politi. Der står følgende:

Bekreftelse på anmeldt forhold

Forholdets art : Bedrageri ( par. 270 )
Gjernningsdato/-sted : 15/11-04/xxxxx xxxx x
Anmeldelses nr. : xxxxxxx
Saken registrert ved : Gjesdal Lensmannskontor
Påtaleleansvarlig : xxx, xxxx

Dette er en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet. Det er ikke nødvendig å kontakte politiet dersom de ikke har nye opplysninger i saken. Politiet vil søke å efterforske saken, slik at den er best mulig opplyst når avgjørelse tas. kontakter de et forsikringsselskap i anledning saken, må dette skrivet tas med. Det er ikke nødvendig med annen bekreftelse fra politiet.

Har de erstatningskrav de ønsker påtalemyndigheten skal fremme i forbindelse med en eventuell straffesak, må politiet snarest kontaktes, med mindre kravet ble innlevert samtidig med anmeldsen. De har en frist på tre uker fra i dag til skriftlig å dokumentere kravets størrelse. De kan ikke regne med at kravet tas med i straffesaken hvis fristen ikke overholdes. Ønsker de fristen forlenget, må politiet kontaktes.

Dersom de har innlevert anmeldelsen på vegne av en annen person, gjelder det overstående også ham/henne.

Når saken er ferdig behandlet, vil de få skriftlig underretning om påtalemyndighetens avgjørelse.

Med hilsen

Rogaland politidistrikt

Brevet er skrevet d. 7/12, dvs. før at fik pengene tilbage med min banks hjælp. Jeg fremlagede erstatningskravet i forbindelse med min anmeldelse. Da jeg har fået pengene tilbage, er erstatningskravet blevet reduceret til de små 700 dkr, som følge af kurstab og gebyrere til bankerne. Nu må jeg bare vente påtalemyndighedens afgørelse og se om det bliver til en straffesag.

Mvh. Thomas.

ps. for at man kan skrive et nyt indslag. Skal man først klikke på citer og evt. slette det gamle indslag og derefter skrive indslaget. Jeg ved ikke, hvad der er gået galt med tråden.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Sendt: 27 December 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Hej.

Jeg har idag ( 14/12 ) lige modtaget et brev fra det norske politi. Der står følgende:

Dette er en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet. Det er ikke nødvendig å kontakte politiet dersom de ikke har nye opplysninger i saken. Politiet vil søke å efterforske saken, slik at den er best mulig opplyst når avgjørelse tas. kontakter de et forsikringsselskap i anledning saken, må dette skrivet tas med. Det er ikke nødvendig med annen bekreftelse fra politiet.

Har de erstatningskrav de ønsker påtalemyndigheten skal fremme i forbindelse med en eventuell straffesak, må politiet snarest kontaktes, med mindre kravet ble innlevert samtidig med anmeldsen. De har en frist på tre uker fra i dag til skriftlig å dokumentere kravets størrelse. De kan ikke regne med at kravet tas med i straffesaken hvis fristen ikke overholdes. Ønsker de fristen forlenget, må politiet kontaktes.

Dersom de har innlevert anmeldelsen på vegne av en annen person, gjelder det overstående også ham/henne.

Når saken er ferdig behandlet, vil de få skriftlig underretning om påtalemyndighetens avgjørelse.

Med hilsen

Rogaland politidistrikt

Brevet er skrevet d. 7/12, dvs. før at fik pengene tilbage med min banks hjælp. Jeg fremlagede erstatningskravet i forbindelse med min anmeldelse. Da jeg har fået pengene tilbage, er erstatningskravet blevet reduceret til de små 700 dkr, som følge af kurstab og gebyrere til bankerne. Nu må jeg bare vente påtalemyndighedens afgørelse og se om det bliver til en straffesag.

Mvh. Thomas.

ps. for at man kan skrive et nyt indslag. Skal man først klikke på citer og evt. slette det gamle indslag og derefter skrive indslaget. Jeg ved ikke, hvad der er gået galt med tråden.

Ja det er underlig med at man kun kan besvare med at citere.

Tak for måden hvorpå hvordan man skal handle i andet land. Og godt for dig sagen nu er slut.

Ang. At købe i andet land. Så vil jeg hellere se hvad jeg køber først, Særlig grundet afstanden. Da lever det ikke op til hvad man er blivet låget. Eller som i dit tilfælde får man ikke varen. Så er det ikke nemt. Folks fortolkning af SER UD SOM NYT. Er meget forskellig.

Omvendt er det kun tale for en mindre mer pris her i landet på samme vare. Så kan man da prøve at handle prisen ned. Og måske stadig give lidt mere for at se hvad man køber, inden man gør det. Alternativet er stor - stor skuffelse, og frustration. Og ik mindst irritation. Problemer i hvordan får man handlen tilbage, hvis produktet ikke dukker op til tiden. osv...

Vi skal ikke glemme at der også er gode handler at gøre i net butikker i nabo lande. Flere af dem lever mer eller mindre at E handel. Og er  E mærket. Så der skulle ik være problemer der. 

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Hej.

Med hilsen

Rogaland politidistrikt

Mvh. Thomas.

Hej.

På grund af, der er bøvl med at svare på denne tråd. Har jeg valgt at starte en ny tråd, hvor i kan læse det seneste nyt vedr. badragerisagen. link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24009&P N=1

Jeg vil derfor bede admin/Moderator, om at lukke tråden her.

Mvh. Thomas.   

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

På grund af, der er bøvl med at svare på denne tråd. Har jeg valgt at starte en ny tråd, hvor i kan læse det seneste nyt vedr. badragerisagen. link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24009&P N=1

Jeg vil derfor bede admin/Moderator, om at lukke tråden her.

Mvh. Thomas.   

Er hermed gjort!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes