Forfatter |
|
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen, du skriver at SP5700 støjer <25db. Den er da nærmere 35db? Pana AE700 støjer 26 db v eco mode (se f.eks. http://www.projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AE700U.htm ) og den støjer langt mindre end SP5700 som jeg fik den demonstreret i KT Radio. Men billedet er bare kanon
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dio` skrev:
Filmtossen, du skriver at SP5700 støjer <25db. Den er da nærmere 35db? Pana AE700 støjer 26 db v eco mode (se f.eks. http://www.projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AE700U.htm ) og den støjer langt mindre end SP5700 som jeg fik den demonstreret i KT Radio. Men billedet er bare kanon
|
|
|
Yeahh, my bad , skrivefejl, sorry!!! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
polodan Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej filmtossen hvor har du fundet de film kasser/strimler henne???
dan
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
polodan skrev:
hej filmtossen hvor har du fundet de film kasser/strimler henne???
dan
|
|
|
Det er nogen min kone har skaffet (hun arbejder i en biograf), men det kan du jo læse meget mere om på side 5 i denne tråd .
Men jeg er overbevist om at man kan købe dem på nettet...... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Guardian Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig lækkert biorum du har der! Må være uhyrligt rart med et dedikeret rum.
Nu skal man nok passe lidt på med screenshots, men dem du har postet der ser kanon godt ud.
Hvad mon du pønser på som næste upgrade til hjemmebio'en? 
__________________ Mvh
/claus
Min bio
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot hjemmebif!!
Det må være en virkelig flot oplevelse at se en animations film hjemme
ved dig! Det ser jo ud til at står KNIV skarpt billedet! Thumbs up
champ
__________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guardian skrev:
Virkelig lækkert biorum du har der! af hjertet takMå være uhyrligt rart med et dedikeret rum. det kan du bide spids på at det er....
Nu skal man nok passe lidt på med screenshots enig, men de giver da en ide om billedets kvalitet men dem du har postet der ser kanon godt ud.takker
Hvad mon du pønser på som næste upgrade til hjemmebio'en? jaaaa, der er da nogle ideer i støbeskeen, men de kommer når de er klar....
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MeridianTHX skrev:
Super flot hjemmebif!! jeg siger mange tak! Det må være en virkelig flot oplevelse at se en animations film hjemme ved dig! jamen det synes jeg også at det er Det ser jo ud til at står KNIV skarpt billedet! det gør det helt bestemt....Thumbs up champ 
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja her er så et nyt Tweak. Min PJ havde en smule ressonnans, som gav lidt extra støj. Tænkte at nogle gummiringe imellem beslagene i ophænget og selve PJ ville afhjælpe det, så jeg gik ned og fik nogle mellembløde O-ringe (fra Würtz) og satte dem imellem, og ressonnansen er stort set forsvundet og støjniveauet er sænket en smule (har dog stadig planer om at udskifte blæsere og få farvehjulet kalibreret), og dermed sænke støjniveauet væsentligt

Dæmpning mellem projektor og beslag

Dæmpning mellem beslag og resten af ophænget..
EDIT: gummiringene er blevet udkiftet med nogle gennemskårne SD feet, en noget dyrere løsning, men meget bedre...... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Guardian skrev:
Hvad mon du pønser på som næste upgrade til hjemmebio'en? jaaaa, der er da nogle ideer i støbeskeen, men de kommer når de er klar....
|
|
|
|
|
|
- Kunne du komme med et hint?  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:
Guardian skrev:
|
|
|
|
|
|
- Kunne du komme med et hint? 
|
|
|
Det er ikke for at spille kostbar, men jeg vil gerne vente til alt er på skinner.....OK?
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så nogle flere billeder af nogle af de ideer jeg har/har haft i støbeskeen.

Dette er en del af en "standee", synes egentlig at den er ret fed.. ....., min LOTR teaser plakat med Gandalf er flyttet så den nu sidder ved filmrullen, og så er "the Incredibles" plakaten taget ned.

Sådan her.. (synes det er bedre end den anden plakat)
Jeg har, efter at have hørt andre tale om det, besluttet at afmontere kortslutningsbøjlerne på mine HT og montere kabel istedet......om det virker....tjaaa synes ikke rigtigt at jeg kan høre forskel, men så er det gjort og det kostede ingenting (havde noget kabel liggende)

Er der forskel på om man monterer sit HT kabel på de øverste eller nederste terminaler????
Derudover gik jeg ned i den lokale Hifi forretning for at købe nogle SD-feet til min DVD afspiller, men han rådede mig til at købe nogle "Ring mat domes" istedetfor, og det gjorde jeg. Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre nogen forskel ....men nu giver jeg det lige en chance, og hvis det ikke har gjort nogen forskel så går jeg ned og får pengene igen...

Der er tre stk. af disse fætre som placeres under selve chassiset, og de skulle dermed dæmpe de svingninger der måtte være i DVD afspilleren.....
Det var det....... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Her er så nogle flere billeder af nogle af de ideer jeg har/har haft i støbeskeen.
Altid spændende med lidt nyt...
Jeg har, efter at have hørt andre tale om det, besluttet at afmontere kortslutningsbøjlerne på mine HT og montere kabel istedet......om det virker....tjaaa synes ikke rigtigt at jeg kan høre forskel, men så er det gjort og det kostede ingenting (havde noget kabel liggende) Ja, sådanne har jeg det også, nogle gange vælger jeg at tro på det, og det gør det jo ikke ringere. 
Er der forskel på om man monterer sit HT kabel på de øverste eller nederste terminaler???? Det tror jeg ikke.
Derudover gik jeg ned i den lokale Activ Hifi for at købe nogle SD-feet til min DVD afspiller, men han rådede mig til at købe nogle "Ring mat domes" istedetfor, og det gjorde jeg. Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre nogen forskel ....men nu giver jeg det lige en chance, og hvis det ikke har gjort nogen forskel så går jeg ned og får pengene igen...
Tja... jeg tror ens anlæg skal være af ret høj kvalitet, før sådanne tweaks virker. 
Det var det....... Jamen tak for inspirationen!  |
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se alle dine små finpudsninger  forsæt endelig __________________ dj
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først lige en tak for synet af din bio. Elsker at gennemlæse sådanne projekter og især, når der er lagt så meget "kærlighed" i det...cadeau 
Har selv et 104" lærred og har samme problem, som du har haft mht. folder i det. Det vil jeg gerne ha' afhjulpet og har så set dit løsningsforslag.
Filmtossen skrev:
Man måler afstanden fra væggen ud til lærredet når det hænger frit ned. Man tager så et "bræt" i samme størrelse og monterer i hele lærredets højde, således at det flugter med midten af den sorte kant i lærredet.
|
|
|
Vil det sige man skal have 2 brædder. Eet i hver side af lærredet, lodret bag den sorte kant?
Keep up the good work! 
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Først lige en tak for synet af din bio. Elsker at gennemlæse sådanne projekter og især, når der er lagt så meget "kærlighed" i det...cadeau takker mange gange
Har selv et 104" lærred og har samme problem, som du har haft mht. folder i det. Det vil jeg gerne ha' afhjulpet og har så set dit løsningsforslag.
Filmtossen skrev:
Man måler afstanden fra væggen ud til lærredet når det hænger frit ned. Man tager så et "bræt" i samme størrelse og monterer i hele lærredets højde, således at det flugter med midten af den sorte kant i lærredet.
|
|
|
Vil det sige man skal have 2 brædder. Eet i hver side af lærredet, lodret bag den sorte kant? lige præcis, det bedste resultat er hvis brædderne er lige så lange som hele lærredets højde
Keep up the good work! will do
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes egentlig at der manglede et par helheds billeder af højre langside nu hvor den er blevet ændret:

Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er slet ikke så ringe Filmtosse, du har ideer og tager initiativet til at virkeliggøre dem. Det bliver mere og mere hyggeligt at se på din bio.
Og må jeg ha lov at sige det igen... jeg er vild med den projektor, det er den jeg skal ha næste gang, ind til nu må jeg nøjes med 4800'eren som gi´r et overraskende godt billede.
Fortsæt med ideerne.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Det er slet ikke så ringe Filmtosse, du har ideer og tager initiativet til at virkeliggøre dem. Det bliver mere og mere hyggeligt at se på din bio. rigtigt mange tak
Og må jeg ha lov at sige det igen... jeg er vild med den projektor, det er den jeg skal ha næste gang, ind til nu må jeg nøjes med 4800'eren som gi´r et overraskende godt billede. det er jeg også..har set 4800, og enig i det gode billede...
Fortsæt med ideerne. det skal jeg nok
Dief |
|
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Mr. Sanders skrev:
Du er heldig som har et så STORT rom, og 135" er KINO-size. 
To spørsmål:
- Er de takvinduene Velux, som har integrerte blendingsgardiner?
- Hviken modell er Sunwave'n?
|
|
|
TAK!
Ja vinduerne er VELUX og gardinerne er beregnet til disse vinduer.... Det er helt kanon....
SUNVAWEén er model SRC-3000 og kan købes i HIFI-Klubben for 499,- (DKR)
|
|
|
Hej Tosse
Du skriver at du har givet 499,- for din remote, det undre mig lidt da den inde på deres hjemmeside er opgivet til 799,-
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/fjernbetje ning/detail/SUNWAVE_SRC3000_fjernbetjening.htm?id=4965#
Var der tale om et tilbud eller ?
|
Til top |
|
|