Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Smukt, hvordan matcher den så de b&w's? |
|
|
Indtil videre lyder det bare for godt. Skal lige prøve at bi-ampe også...
|
Til top |
|
|
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon blok du har fået der. Har siddet og savlet over den mange gange.
Glæder mig til at høre hvad du syntes om bi amping, for jeg overvejer det meget.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
hvordan har du lavet lyset? |
|
|
Hej Jubel,
Jeg har brugt en lampe man normalt sætter over billeder o.lign. Kan desværre ikke huske hvor den er købt eller hvor meget den kostede. Her er et par billeder...

|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle de to kortslutningsbøjler ikke afmonteres og istedet for få ført kablet igennem begge terminaler?
Et nemt og særdeles billigt tweak, som i mange tilfælde har ført til bedre lyd! 
- BR
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Skulle de to kortslutningsbøjler ikke afmonteres og istedet for få ført kablet igennem begge terminaler?
Et nemt og særdeles billigt tweak, som i mange tilfælde har ført til bedre lyd! 
- BR |
|
|
Hej Bjarke,
Tak for godt input! Jeg skal have leget lidt med det når jeg skal have testet bi-amping af fronter alligevel...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mine tommelfingre helt følelsesløse af at afisolere kabel - kender I det? 
Jeg har besluttet mig for at bi-ampe mine fronthøjttalere, da ideen med at købe effektforstærker først og fremmest var at få bedre steroelyd. Så her først et billede af kabler til dette...

Så forslog Bjarke mig at sætte en stump højttalerkabel ind i stedt for at have bøjler på de andre højttalere, så det har jeg gjort på min center og mine baghøjttalere. Her endnu et billede...

|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg nu var så godt igang besluttede jeg mig for at få ryttet lidt op i mine kabler. Man kan godt nok ikke se dem umiddelbart, men jeg kan godt li' at der er orden i tingene. Mine nu 8 sæt højttalerkabel er blevet afkortet, men ikke mere end jeg kan trække min skænk frem og tilbage hvis der skal opdateres eller andet. Desuden er andre kabler stripset sammen osv. osv.
Det ser måske stadig rodet ud, men der er styr på det 

Til sidst lige et billede af mine stikkontakter som er trukket til sin egen gruppe i el-tavlen. Der er en med jord og en uden...

Så er det vist sengetid 
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Så forslog Bjarke mig at sætte en stump højttalerkabel ind i stedt for at have bøjler på de andre højttalere, så det har jeg gjort på min center og mine baghøjttalere. Her endnu et billede...
|
|
|
Det er en god ide, som jeg synes at have set få andre steder. Kan du høre forskel nu hvor du har fjernet bøjlerne?
Godt at du har fået ryddet op i kablerne - det er der flere, inkl. jeg selv der godt kunne se at få gjort noget ved. G'nat __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Det er en god ide, som jeg synes at have set få andre steder. Kan du høre forskel nu hvor du har fjernet bøjlerne?
Godt at du har fået ryddet op i kablerne - det er der flere, inkl. jeg selv der godt kunne se at få gjort noget ved. G'nat |
|
|
G'morgen Olsen,
Jeg kan ikke høre den store forskel. Jeg synes der er en lille forskel, og jeg vælger også at tro på det 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Olsen skrev:
Godt at du har fået ryddet op i kablerne - det er der flere, inkl. jeg selv der godt kunne se at få gjort noget ved. G'nat |
|
|
G'morgen Olsen,
Jeg kan ikke høre den store forskel. Jeg synes der er en lille forskel, og jeg vælger også at tro på det 
|
|
|
Så er vi tilbage ved den igen....og jeg er enig når blot man tror.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:
Olsen skrev:
|
|
G'morgen Olsen,
|
|
|
Så er vi tilbage ved den igen....og jeg er enig når blot man tror....
|
|
|
Fuldstændig enig, enkelte tweaks grænser til det "overtroiske" Men tro flytter som bekendt bjerge!
- BR
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
kunne du høre nogen forskel på bi-ampningen?? |
|
|
Umiddelbart synes jeg det gav mere "luft" og bedre stereo-lyd og det var egentlig det jeg gik efter. Jeg vender tilbage med mere detaljerede lytte-indtryk, når jeg har haft et stykke tid til at lytte yderligere.
Jeg synes ikke jeg mangler "kræfter" ved surround, så det bliver ved bi-amping til fronterne. Man kunne jo altid gå efter en 1.3 til bagkanalerne en dag. 
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte på, hva fayn er det for noget kabel?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Tænkte på, hva fayn er det for noget kabel? |
|
|
Ja, ikke det mest high-end i verden, men et udenmærket Dali Viper kabel. Jeg skulle bruge en masse til alle 6 højttalere og 2 stk til hver fronthøjttaler, så der er mange meter...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet at sætte min effektforstærker på gulvet bag den ene fronthøjttaler. Det giver den de beste betingelser mht. luft og jeg synes det ser godt ud. Selv konen synes det er OK, og så det er bare om at slå til. 

Den står på en granitplade for at hæve den lidt fra gulvet, så ikke den rammes af støvsugeren mv. Jeg synes faktisk også, at det giver den et "eksklusivt look" (hver sin smag, det ved jeg). 

Styr på kablerne (der er godt nok mange i forhold til hvad jeg er vant til). 

|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at få lavet den flotte granitplade om til en hylde og få den effektblok hængt op?
Synes også det er skamløst at stille så fint et stykke teknik på gulvet Men igen, hver sin smag, som du også er inde på! 
- BR
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input Bjarke - det kunne jo være...
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:
Olsen skrev:
|
|
G'morgen Olsen,
|
|
|
Så er vi tilbage ved den igen....og jeg er enig når blot man tror....
|
|
|
Uha, her er jeg ved at få det rigtig svært! Jeg synes, det er alletiders at følge med i en så veldokumenteret tråd  - men når vi bevæger os ud i ændringer, som måske kan erkendes, er jeg ved at være steget af... 
(Placeboeffekten er stærkt undervurderet i hifi-verdenen - men det lever nogle selvfølgelig godt af... ) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår dig godt, der findes en masse overvurderede mystiske dimser. Men nogle "ting" er der ingen chance for, at det gør lyden dårligere og koster praktisk talt ingenting og det "hopper jeg på". 
|
Til top |
|
|