| Forfatter |
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder ligesom en gammel transistor radio der er skruet for højt op. Lidt anstrengende altså.
Hvis man skal være ond ..vil jeg bruge en sammenligning jeg lærte af en. Kun for sjov. De lyder ligesom et par høretelefoner. Altså når man har taget dem af og lagt dem på bordet . Jeg har kun hørt dem i min stue i et time eller to, og det var ikke lige mig. Men hør dem selv, det er det eneste du kan regne med.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian-d skrev:
|
Japar: Okay, hvorfor ikk? det er jo det der er interessant og fedt at vide så man får belyst så mange pespektiver så muligt ...
tonyax: Okay, ja det er jo billigt for en effektforstærker, men det er rimelig mange penge for mig, skal af med 11k til anlæg på under en måned forunden effekforstærker! men hva med en krafkarl som den her? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42651715
|
|
|
Tror sagtens den kan få liv i dem. Jeg mener nu at en nad 216thx som kan fåes til omkring 1500 til 2000 kroner fint at trække dem, og hvis det er for lidt, kan du altid købe en til og brokoble dem til 2x400 watt i 8 ohm, det skal være nok, ellers kigger du på det forkerte udstyr hehe ;)
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay var ikk klar over der var tråede i de der breve hehe.
Okay Japer, det var det jeg søgte, glæder mig sgu til at høre dem, men jeg frygter at jeg ikke har nok grundlag at sammenligne med. er jo pt. ejer af Cerwin Vega så stort set alt ville jo sende bedre lyd ud end dem haha..
Ascari: Jeg synes sgu jeg har søgt overalt efter dem, men kan ikk finde nogen brugt. Har du et bud på en anden der kan levere i sammen præstationer?
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også et par og som det er blevet skrevet tidligere så er lyden altså lidt anderledes end hvad man er vant til at høre i det prisleje. På mine vil jeg nok beskrive det hen af analytisk og grænsende til steril lyd (på ingen måde ment så dårligt som det nok lyder).
De farver ikke lyden ligesom imodsætning til mange andre højtalere som har en tendens til at gøre lyden lidt varmere. Men igen så er mit anlæg sat sammen på en måde som frembringer en meget ren lyd (denon forstærker på 2*85W, Sony CD afspiller).
Som tidligere anbefalet er det en god ide at afkople dem fra gulvet da det helt sikkert giver lidt mere kontrol med basen.
Til prisen er det er rigtig god højtaler og den gengiver lyden detaljeret og på en behagelig måde men du skal nok lige bruge et par uge til at vænne dig til dem hvis du kommer fra et par Vega'er (jeg synes ikke at jeg oplever diskanten som skarp på mine).
Jeg ville dog nok ikke råde dig til at gå under 80W på forstærker delen da det helt klart er mit indtryk at de har brug for en del kraft til rigtigt at udfolde sig.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian-d skrev:
|
Ascari: Jeg synes sgu jeg har søgt overalt efter dem, men kan ikk finde nogen brugt. Har du et bud på en anden der kan levere i sammen præstationer?
|
|
|
Syntes nu ellers at jeg med jævne mellemrum støder ind i dem rundt omkring på nettet. Har du prøvet Den Blå Avis?
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu skulle have mulighed for at bi ampe(altså 1kanal til bas og
1kanal til top), men stadig kun med 80watt, hvor meget ekstra ville det
så give? iforhold til at smide et større effekt trin på?
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris: Jeg er har været inde og søge på sådan en NAD 216og finder også et par stykker men det er enten i et system eller så ligger de langt over det Ascari nævnte mankan finde dem i..
Men har du et konkret bud så vil jeg meget gerne høre 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er langt over, for det lyder meget underligt hvis de skulle koste flere hundred mere hehe.
Ellers kunne du se efter 2 stks. nad 214 hvis altså du har plads... Der er også en NAD c270 med 2x120 watt.
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari: du må meget gerne finde et eksempel til mig, sidder på dba.dk og leder men kan ikk finde nogen og det vrimler heller ikk rigtig på ebay.co.uk eller qxl.dk...
såhvor man lige skal finde dem ved jeg sgu ikk..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke er nogen er der ikke meget at gøre. Du må bare vente pænt og tjekke dba, guloggratis, brugt.dk og markedspladsen her på siden. Der bør helt sikkert dukke noget op i løbet af en uges tid, ellers virker det helt underligt. Ellers vil jeg tro der bliver skiftet lidt ud efter jul, så der kan du evt. være heldig :)
Held og lykke.
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanon. så er der jo også snart løn dag  = Større effektforstærker  = større surround forstærker  = Jeg bliver en glad fyr
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, skriv endelig hvis du kommer i tvivl om noget
|
| Til top |
|
| |
nacolis Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En masse gode indlæg om 850erne.
Er der nogen der kan sige mig om jeg kan bruge en 2x80W Sony F505ES 8ohm til 850erne eller om den simpelthen ikke vil kunne trække dem? Jeg er ikke ude efter det fineste af det fineste i lyd (har ikke råd), men er egentlig bare interesseret i at høre om det kan gå an eller om jeg spilder penge på 850 med sådan en forstærker.
cheers!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal gå efter lillbroren 450, det tror jeg du vil få et bedre resultat ud af.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder: Sandt der er mange, men prisen er mere end hva jeg har, da ´jeg har brugt en masse penge på hifipå meget kort tid, så venter til der nogle billigere.
Hvordan arter en 850 sig egentlig i et surround setup? egner den sig bedst til stereo eller klare den 5.1 i stiv arm?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tager det hele, jeg har mine på 16 kvm, og jeg har ikke brug for det underlige fænoment kaldet en sub, hvad skal jeg med det? Basserne i 850erne spiller ned til 31 hz og det er 4 8" som jeg mener er det samme som en 18"... Måske ikke den rigtige måde at sammenligne det på, men stadigt, de kan sagtens spille i et surroundsetup.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun bakke op bag Ascari. 850eren sparker røv i et surround setup og det er faktisk der jeg selv syntes at jeg har fået mest ud af mine.
Jeg har en sub som jeg ikke kan bruge da jeg siden den blev købt er flyttet i lejlighed men jeg er egentlig lidt ligeglad (altså lige bortset fra at det har kostet mig penge) for 850erne klarer basområdet på fin maner.
Den eneste center som jeg dog har oplevet, der passer godt sammen med dem er Evidence C70.
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, så kom HiFi eksperten hjem (min lillebror)
Han forslog at man kunne bi-wire Dali 850 med 2 stk. NAD 214 så den ene 214'ner køre diskanter og mellemtone og den anden køre basserne, kan dette lade dig gøre?
Eller skal jeg bare glemme min 214'ner og stille den i et soveværelses setup og købe en anden effektforstærker?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville finde en anden, har en kammerat der bruger en 214 til basserne og så en T742 (faktisk mit eget gamle setup) og det spiller da, men man høre tydeligt at kniber når der bare kommer lidt volume på __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |