Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ugens emne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Her derude !.......

Jeg har gennem længere tid studeret "Ugens Emne" skrevet af Pouls Audio Butik !....... Alle der bare interesserer sig en lille smule for HiFi bør studere denne meget nøje !....... Ud over at være utrolig underholdende læsning, er der også rigtig megen viden at hente !....... Det kan kun være sundt at få lidt at tænke over !....... Håber I syntes lige så godt om materialet som jeg !......

Siden er lavet af undertegnede for at gøre "Ugens Emne" mere tilgængelig.

Link: http://home20.inet.tele.dk/viborghifi/Index.htm

Vil blive opdateret løbende

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jep han er skarp og istand til at skrue en sætning sammen - absolut tankevækkende og underholdende  læsning

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ja han er herlig, dog er hans sproglige strategier ikke helt fine i kanten, efter min ringe mening. Hans referencer er ikke særlige originale, desværre. Men han skriver godt, virkelig forfriskende. Det eneste han mangler, er lidt demokratisk sindelag. Jeg håber han kan fortsætte længe og godt.

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det er utroligt, at han ikke vil deltage i debatten. Han udtrykker imellem linierne, at han er klogere en mange af brugerne her i forummet. En meget snæversynet holdning til hifi, efter min mening.

Prøv at se hvor meget mere vægt, hans "ugens emne" får når Carsten S Chr linker til den. Han ved der er mange tusinde som læser det, men de kan ikke debatere med ham. Så det bliver lidt en envejskommunikation.

vh. Henrik

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

meget andet er der ikke at sige til det - tak for det gode link  

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Det er utroligt, at han ikke vil deltage i debatten. Han udtrykker imellem linierne, at han er klogere en mange af brugerne her i forummet. En meget snæversynet holdning til hifi, efter min mening.

Prøv at se hvor meget mere vægt, hans "ugens emne" får når Carsten S Chr linker til den. Han ved der er mange tusinde som læser det, men de kan ikke debatere med ham. Så det bliver lidt en envejskommunikation.

vh. Henrik

Jeg kan ikke rigtigt se hvad du har imod denne form for information - envejs eller ej !....... Man bør helt bestemt læse "Ugens Emne" - det er så efterfølgende op til hver enkelt hvad han/hun så vil bruge det til !..... Men en ting er sikkert - det eneste man risikerer, er at få nogle nye indtryk - til og med formuleret i et humoristisk skær !...... Det er vel ikke så ringe endda !........

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 August 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

han har tit ret... han har tit uret..

Men sådan er det. hver sin holdning.

Men forstår bare ikke altid hvor han vil hen med det han skriver. Hva kan han, eller vi, bruge det til. For man må jo sige at noget af det han skriver, er rettet mod personer her på hifi4all. Og det eneste man får ud af det, er at de bliver sure eller irreteret over det.
Tag fx. Hans sidste emne 11/8 2006 - Små hunde kan også bide. Det er da for at provokere. Eller så er det bare for at give sin mening. Man kan tage det som man vil, men begge dele kan ikke bruges til noget.

bare min mening.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 14 August 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten,

Kanon initiativ!!!

Ja, han er skarp og skyder med skarpt, den gode Poul.

Jeg mener ikke at han har skrevet noget, som ikke passer - og hvis han har, then who gives a flying f**k, når man ligger flad af grin.

Helt klart obligatorisk læsning for alle hifi- og musikinteresserede, om man enig i det han skriver eller ej...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 14 August 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Jeg mener ikke at han har skrevet noget, som ikke passer - og hvis han har, then who gives a flying f**k, når man ligger flad af grin.

Helt klart obligatorisk læsning for alle hifi- og musikinteresserede, om man enig i det han skriver eller ej...

Normalt er jeg ret enig med Poul, og synes hans skriverier er ret cool. Mht. til hans kommentarer til debatten om kabeltesten af Gige, mener jeg dog at hans klarsyn for en gangs skyld har svigtet, og at han i stedet har ladet en af sine egne kæpheste skinne igennem. Debatten gik for mig at se mest på kvaliteten af testen, og ikke på om konklusionen var rigtig eller forkert. Nu er Poul så tilfældigvis enig i konklusionen, og derfor mener han, at alle der opponerede mod testen derfor er imod konklusionen... og dermed dumme.

Bedre held næste gang 

edit: link til de to forgående tråde om samme emne:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39373

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40636

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2006 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Tænk sig; at have levekår der tillader en SÅDAN selvrealisering i sit erhverv!! Al den fritid det må koste at skrive de aktuelle hifi-nyheder, det er ingen problem, for man fører vel hifivirksomhed med humor!! Ja, jeg må jo nok indrømme det er den besynderligste og mest alternative form for markedsføring, jeg har set i længe! *Jeg er hifi interesseret, og derudover - synes jeg selv - at jeg har sans for humor.. Hvad gør vi? Her er sloganet (fra hans egen forside på webshoppen): "Kompetence og professionalisme med humor"!!* Hvis der gives latter garanti på de produkter han sælger kan jeg se koblingen, men hvad er det da for en underlig mixtur? I don't get the point..

Jeg har dog for længst taget hatten af, hvis hans salgsmetoder rent faktisk danner grundlag for en nævneværdig profit på hifimarkedet!!

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

citat fra små menesker... eller var det hunde

"Brian Achmed og alle de andre kunder hos T. Hansen i deres Cerwin Vega-univers"

cool nok, Poul

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 14 August 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Dejlig læsning som får det hele ned på jorden igen
godt link

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 14 August 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hvorfor er det obligatorisk?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Mht. til hans kommentarer til debatten om kabeltesten af Gige, mener jeg dog at hans klarsyn for en gangs skyld har svigtet, og at han i stedet har ladet en af sine egne kæpheste skinne igennem. Debatten gik for mig at se mest på kvaliteten af testen, og ikke på om konklusionen var rigtig eller forkert. Nu er Poul så tilfældigvis enig i konklusionen, og derfor mener han, at alle der opponerede mod testen derfor er imod konklusionen... og dermed dumme.

Det er også min opfattelse - lidt ligesom når ham nedenunder læser bogen fra oven, dvs. man hæfter sig ved det man har lyst til.

Som allerede nævnt synes jeg også det er lidt "kedeligt" at Poul ytrer sig enten direkte eller indirekte om emner og personer her på Hifi4All uden at disse har mulighed for at debattere hans synspunkter. Men selvfølgelig står det enhver frit at lave en hjemmeside der kan rakke ned på alt muligt, så længe man holder sig fra direkte injurier.

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 14 August 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Prøv nu at forestille jer at han "debatterede" her. Vi ville få endnu en marathontråd med godt 100 indlæg af en sætnings længde, som på lidt forskellig vis ville udtrykke det samme, nemlig "hvad kan vi bruge det til", "du tror vist du er klogere end os", "hvorfor skrive noget vi andre bliver irriterede over" og så videre. Den slags kommentarer er jo ikke ligefrem i samme højde og har ikke samme indarbejdede kvaliteter som Pouls oplæg.

Det der er forskellen er, at Pouls oplæg er at se som store frugter, som alle kan spise af. Kan man ikke li smagen, kan man spytte den ud, men de er noget at smage på og tænke over.
En anden stor forskel er den kostbarhed hans udsagn har. Det har taget tid at skrive det, der er tænkt over det inden han går igang. Her er vi mange der kan lære noget af ham!

Som kineserne siger; "man skal stå udenfor en ring, for at kunne se ind i den". Vi kan selvblinde ikke helt klart se hvad vi laver her af godt og skidt, og heller ikke selv styre kvaliteten af sprog og indlægskraft, når vi er mange om at skrive og der ikke er deciderede krav til indlæggende - ud over man ikke må svine andre til. Han er underlagt sine egne (høje) krav til provokation og spøgefuldhed samt indsigt og historisk vue. Disse krav vil automatisk blive udvandede hvis flere skrev på hans site - eller han skriver her med os, det er selvklart.

For mig at se kan kvaliteten af det han laver og det vi laver her, kun bestå hvis vi fortsat er adskilte. Den der "gøren ligemænd af alle mænd" duer ikke til andet end at få ens løn med og vi snakker altså ikke fagforeningspolitik her. Der er forskel på mennesker og ders udtryksform og hvis der er for få krav til folk - helt generelt og med tanke på den indre kvalitet i indlæg her- så er der jo ikke noget til at sætte standarden højt med, vel? Så naturligt nok vil den falde ned til en fællesnævner, hvor alle er med, men ikke ret meget stikker op over stregen.

Enighed er et emne vi kunne tage op i denne forbindelse. Hvorfor gå efter enighed, eller "nu skal vi synes det samme"? Det har ingen kvaliteter i sig selv at være enige. Det eneste man opnår er at undgå at være uenige. Det vil m.a.o. sige at ingen der er blevet enige fik deres mål opfyldt. De bøjede sig og indgik kompromisser - og hvad så, er der stor kvalitet i det?
Det er ikke for at plædere for uenighed, men alene for at fremhæve at der er kun noget at tage udgangspunkt i, hvis en anden har taget et standpunkt. Et klart et, ikke på forhånd tilpasset at skulle overleve i en kravlegård af 50 meninger hvor det underliggende motiv er at undgå at blive uenige.

Så jeg mener kort sagat det er godt vi er adskilte fra Poul og denne side fra Hifi-musik.dk for så kan alle lettere se hvad de selv har og kan i forhold til de andre.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Det er muligt den gode Poul synes at have et horn i siden på dette site.
Men en ting har han ret i: HIFI4ALL er alt for stort.
Ligegyldigt om man er til high end SnurreRundt eller diskussioner om film og musik drukner trådene i mængder af uniteressante meninger om dette og hint. Medmindre man altså har tid til at at tjekke de Aktive Emner hver anden time - Døgnet rundt! Er man væk på weekend med familien (og hunden?), kan man være sikker på, at når man er tilbage, er det er så godt som umuligt at følge med i de (få) spændende tråde det er lykkedes at opdage gennem ugen.

Jeg vil gerne kunne abonnere på de grupper der interesserer mig. Men som udgangspunkt er jeg fløjtende ligeglad med snurrerundt, computere til musikgengivelse og den slags. Jeg ved ikke noget om den slags, og har egentlig heller ikke noget ønske om at vide noget.

Som det ser ud i dag, har jeg ganske enkelt ikke overskud til at følge med andet end ganske sporadisk, medmindre jeg har ferie og ingen aftaler.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Prøv nu at forestille jer at han "debatterede" her. Vi ville få endnu en marathontråd med godt 100 indlæg af en sætnings længde, som på lidt forskellig vis ville udtrykke det samme, nemlig "hvad kan vi bruge det til", "du tror vist du er klogere end os", "hvorfor skrive noget vi andre bliver irriterede over" og så videre. Den slags kommentarer er jo ikke ligefrem i samme højde og har ikke samme indarbejdede kvaliteter som Pouls oplæg.

Det er der selvfølgelig noget om, men sådan er det jo i et forum der er tilgængeligt for alle med en mening. Til gengæld ville vi i større grad kunne undgå at andre tråde får indlagt referencer til Poul, hans meninger, og kommentarer om at han er sjov, underfundig, lun, spøgfuld, kompetent, osv.

kontrast skrev:
Som kineserne siger; "man skal stå udenfor en ring, for at kunne se ind i den". Vi kan selvblinde ikke helt klart se hvad vi laver her af godt og skidt, og heller ikke selv styre kvaliteten af sprog og indlægskraft, når vi er mange om at skrive og der ikke er deciderede krav til indlæggende - ud over man ikke må svine andre til. Han er underlagt sine egne (høje) krav til provokation og spøgefuldhed samt indsigt og historisk vue. Disse krav vil automatisk blive udvandede hvis flere skrev på hans site - eller han skriver her med os, det er selvklart.

Det er som nævnt prisen for et offentligt forum - det er åbent for alle, og der må ikke lægges bånd på meningerne, ud over soberheden. Og når forummets brugere endelig stiller krav til en højnet kvalitet (jævnfør den senere tids debat om en kabeltest), så skaber det endnu større dønninger og delte meninger. Sådan må det nødvendigvis være i debattens hellige navn - alle skal kunne komme af med deres mening.

kontrast skrev:
Enighed er et emne vi kunne tage op i denne forbindelse. Hvorfor gå efter enighed, eller "nu skal vi synes det samme"? Det har ingen kvaliteter i sig selv at være enige. Det eneste man opnår er at undgå at være uenige. Det vil m.a.o. sige at ingen der er blevet enige fik deres mål opfyldt. De bøjede sig og indgik kompromisser - og hvad så, er der stor kvalitet i det?
Det er ikke for at plædere for uenighed, men alene for at fremhæve at der er kun noget at tage udgangspunkt i, hvis en anden har taget et standpunkt. Et klart et, ikke på forhånd tilpasset at skulle overleve i en kravlegård af 50 meninger hvor det underliggende motiv er at undgå at blive uenige.

Jeg er bestemt ikke ude efter enighed, men derimod muligheden for at debattere og komme med mod-udsagn til postuleringer. Poul skriver om ting der foregår her, og det gør han måske godt, men som jeg opfatter det vil han frem for alt gerne provokere og dermed stille nogle af denne sides debattører i et dårligt lys. Desværre gør han det på en måde så de berørte personer ikke kan mod-debattere, hvilket vi vel alle har brug for hvis vi bliver omtalt negativt.

Men igen, det står jo enhver frit for at gøre som Poul gør, men jeg finder det mærkeligt at han efterhånden snart er opladet til en slags helligdom hvor ordstrømmen opfattes som den rene nektar og det enest saliggørende.

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 14 August 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jamen der er da rigeligt med plads til modargumenter her til Pouls postulater.

Jeg ser bare ingen!!

Der er derimod masser af folk som er sure eller stødte over hans udsagn, men ingen er endnu kommet til at modbevise hans pointer.

Det er lige nøjagtig det jeg mener med postulatkraft. Opspil og modspil.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Det er muligt den gode Poul synes at have et horn i siden på dette site.
Men en ting har han ret i: HIFI4ALL er alt for stort.
Ligegyldigt om man er til high end SnurreRundt eller diskussioner om film og musik drukner trådene i mængder af uniteressante meninger om dette og hint. Medmindre man altså har tid til at at tjekke de Aktive Emner hver anden time - Døgnet rundt! Er man væk på weekend med familien (og hunden?), kan man være sikker på, at når man er tilbage, er det er så godt som umuligt at følge med i de (få) spændende tråde det er lykkedes at opdage gennem ugen.

Sådan føler jeg det også - er man ikke over sin mail (overvågning) hele tiden, så er der lige pludselig et bjerg at tage fat i. De populære diskussioner kan man lige så godt se bort fra med det samme, eller indstille sig på at ofre den halve time det kræver at nå up-to-speed. For mig er det værste dog alle rygklapper-indlæggene hvor man bare skriver "nej, hvor ser det lækkert ud!" når de kommer 20-fold, men dem må jeg jo så bare svæve henover. Summa summarum for mig er at de frie kræfter skal have lov til at råde, vi kan jo ikke begrænse bruger-mængden eller andre parametre.

vilmann skrev:
Jeg vil gerne kunne abonnere på de grupper der interesserer mig.

Den funktion kunne også jeg godt tænke mig: En mail når der startes en ny tråd i udvalgte grupper. Hvis man så ønsker overvågning må man gå ind i tråden og aktivere dette. Jeg aner dog ikke om det er noget der kan lade sig gøre, og om belastningen på systemet vil blive for stor. Måske vi skulle foreslå det til det nye ejer-team? [/QUOTE]

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Jamen der er da rigeligt med plads til modargumenter her til Pouls postulater.

Jeg ser bare ingen!!

Heller ikke at Poul konkluderer at protesterne over kabel-testen skyldes at nogen har ondt i røven over konklusionen, hvor det i hvert fald også drejer sig om den form testen er præsenteret på?

kontrast skrev:
Der er derimod masser af folk som er sure eller stødte over hans udsagn, men ingen er endnu kommet til at modbevise hans pointer.

Det er jo herligheden ved postulater: Disse kan frembringes uden bevisførelse, mens mod-argumenter afkræves beviser.

Men ligesom i så mange andre tråde og debatter kan vi vel kun blive enige om at være uenige.

Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes