Emne: DIY HTPC /ICEPower, opdateres ikke mere ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV ØV slutter den spændene tråd allerede her?!?!?! Jeg har lige læst intens alt hvad der har stået i begge de store tråde, og nu er det bare slut øv. Glæder mig til der kommer mere på
Jeg ved ikke helt om jeg skal være sur på dig eller bare være misundelige. Jeg kan se/læse i denne tråd at en af mine drømme om at få der hjemme, er der en der har fået så flot, så god og fantastisk og meget bedre end det jeg turde drømme om at få her hjemme. Men jeg tror der ender med at jeg BARE ER EN HELVEDS MASSE MISUNDELIG.
Synes at det er alt for vildt det du har gang i. Tror nemlig vi deller samme interesser. Jeg er også helt vild med fly cmp og hifi/av.
     osv. osv. osv. Mange skulædre klap her fra og held og lykke med det færdige produkt, tror det bliver en kæmpe sucses WW 
Med venlig hilsner
AkilleuZ
Ps. nu forstår jeg meget meget bedre hvorfor at du skrev til mig pm at du havde meget om ørene lige fortiden. Det lader det tilat du har altid.. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at Boeing Connexion er opfundet (trådløst internet i jetfly) og så jeg bla. kan følge med her på hifi4all.dk. Uploader lige 3 billeder, der følger bagefter grænseflader med til TV, men nu kan I lige gruble lidt over hvad det her er for noget. Optagelsen er en HDTV af SuperBowl fra forrige weekend.

Læg mærke til hvor skarpt og konstrastfyldt billedet er, herunder farvedyden, trods det lille komprimede .jpg format her på nettet. Jeg har fanget de samme sekvenser som kører andre steder på nettet, også for at vise at billedekvaliteten herfra er i klasse. Det syntes jeg da selv 

Det er næsten som selv at være der kan man roligt sige. Ups, nu ringer telefonen....

Designbeskyttet. © Copyright Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.
Udsendelsen går automastisk i pause-mode og den optager dermed (time-shifting) mens informationerne om opkaldet vises. Jeg kan tilknytte billede eller firma-logo til et telefonnummer 
I dette tilfælde er det redaktionen fra at magasin der vil tale med mig. Jeg kan så vælge mellem at lade den indgående samtale slår over i håndfrit, henvise opkaldet til telefonsvaren, eller helt afvise opkaldet og lade den ignorer opkald fra samme nr. indtil udsendelsen er færdig. 
Ukendte opkald i telefonbogen, kan hvis vis.nr. er tilgængelig, lave et opslag på nettet på under 3 sek. og vise de tilgængelige informationer. Smart ikke?

Grænsefladen kan indstilles til forskellige "modes" her har jeg valgt en semi-transparent sort baggrund, der slår over i en solid tilstand efter kort tid, tv-udsendelsen tones derefter kraftigt ned, for at skabe fokus på menuen med opkaldet. Dermed skaber jeg en aha 3D-effekt der tiltrækker opmærksomhed.

Ak ja, alt har en ende, men de forstår at lave shows i staterne, herunder med en flot halvleg.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så lander vi om lidt, jeg må lukke ned og spænde for. Glæder mig til at høre hvad I syntes, og kom nu endelig med noget hård kritik God weekend!
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gof flyvetur, husk at spænde hjælmen!
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da k***
Du er en flittig mand, og jeg læser dine tråde med fornøjelse hver gang !
Jeg er helt vild med dine flotte løsninger og smarte funktioner, glæder mig til at se mere! 
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at du har HD-TV billeder af Janet Jacksons bryster, og så viser du istedet billeder af fyrværkeri og heppepiger? Tsk tsk.
|
Til top |
|
|
spirit Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
wauw, det er godt nok MEGET imponerende det her, det er heller ikke hr. hvem som helst der har en simulater til stå der hjemme, jeg kan kun komme med to forklaringer på dette enten arbejder du hemligt for AQ eller også vinder du i lotto en gang om ugen ej jeg syntes det er et fantastisk sytkke arbejde du gør, ville bare ønske at jeg selv havde hjernen til sådan noget
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord 
Jeg arbejder ikke under-cover og har heller ikke vundet i Lotto. Men har dog sparet sammen og tjent nogle gode penge på forskellige arbejder (projekter) de sidste knap 2 år. Mit sidste faste arbejde som lønslave kedede jeg mig bravt i, og mine evner og opfindsomhed, blev slet ikke brugt. Et nyt kapitel er startet og nu kan jeg selv bestemme og lade kreativiteten få frit spil. Uden at skulle kæmpe mod gamle vaner, tanker og traditioner. Støvede forretningsgange og koncepter der er utidssvarende.
Jeg spreder mig vidt og bredt - fagligt og interesser - men er rimelig god til at sammenfatte og lægge en strategi (plan) for hvordan og til hvilket jeg vil anvende det til. Det kan alle stort set gøre, det er bare et spørgsmål om at turde og tro nok på sig selv. Og så skal man selvfølgelig have noget opbakning og et bagland. Herunder lidt kapital. Jeg vil ikke røbe hvormeget jeg har ofret til dato, tidsforbruget har været ekstremt, men jeg betaler jo ikke løn til mig selv. Endelig kan man hvis man præsenterer sine tanker, ideer og vision for de rette, få åbnet døre vidt og bredt. F.eks. ville Intel slet ikke have noget med mig at gøre, jeg var jo bare en ung gut fra Danmark, men en "døråbner" som jeg ikke vil afslører lige nu, gjorde at jeg nu har et meget frugtbart samarbejde. Og det er blot en af rigtig mange. Det handler om at give lidt og få igen den anden vej. Og så huske at beskytte sine rettigheder.
Det er egentlig også dette som denne tråd også handler om. Man kan stort set det man vil, hvis man gør det man er god til Min gamle chef skrev til mig engang at Dansk Banks (ups reklame) slogan i reklamerne er simpelt men sandt.
"Gør det du er god til - det gør vi"
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor i jylland bor du? jeg vil mega gerne se/høre dit setup? vil godt give entre
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struer og Århus, har en beskeden hybel begge steder. Ingen gæster p.t. men på et tidspunkt ja.
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også lige sige, at jeg er VILDT imponeret af dit projekt, og følger nøje med i, hvad der sker. Så bliv endelig ved med at informere os om det så godt som du har gjort indtil videre.
Hvis jeg finder en finger at sætte på det, eller en løs tanke om noget med dit projekt, skal jeg nok sige til ligesom jeg er siker på der er mange andre herinde der gerne vil. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
tumpen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christain
Jeg har dyb respekt for dit projekt
Min kommentar er :
Design
GUI
Mine forbehold ville umiddelbart være (uden at kende super meget til dit projekt) .
Det virker som om at mulighederne for hardware opgraderinger er minimale ,jeg er klar over at du er nødsaget til at se meget konsevativt på dette aspekt pga. design, kompatibilitet osv.
Som jeg ser det er der fare at man relativt hurtigt kan stå med et superfedt "anlæg" der er tekniskt "forældet" .
Som teknologien udvikler sig idag ,er det meget svært at være fremtidsikret.
Dit projekt virker dog meget gennemtænkt ,så dette har du sikkert også fundet en løsning på ,
Respekt herfra.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak 
Nu er der mange andre ting jeg ikke har fremvist, det er ikke alt der tåler dagens lys, men lige så snart jeg kommer hjem, så ryger de sidste ansøgninger afsted på nogle andre koncepter. For hvis det jeg har løftet et lillebitte hjørne af en meget stor dyne kan imponere så meget, ja så vil alt det andet også tror jeg. Selvtiliden har fået et pænt opløft takket være Jer Tak!
HTPC'en er efter mit bedste skøn vildt overdimensioneret, og med håndtering af HDTV i højeste opløsning, så vil jeg nu nok mene at den er så fremtidssikret som man kan være ano 2004. Fremtidige features og muligheder skal jo frembringes i software, for med den hw platform der er, der kan jeg stort set lave alt. Og der vil være alle de nødvendige snitflader, 1394b, RAID, analoge- digitale output, Component RGB, DVI (HDCP-kryptering), mulighed for HDMI, segmenteret layer-3 Ethernet-switch, DVD+/- R/RW o.m.a.
Da det også er modulært (løse effektforstærkere og andre ting jeg ikke har fremvist endnu) så kan man lave stereo, 5.1, 7.1 setups, håndtere LCD-skærme, plasma, LCD/DLP-projektor eller CRT-baserede.
Jeg kan også sammensætte mange "clienter" i et setup, og skal det være virkelig vildt, så kan HTPC'en konfigueres om som dedikeret server, fremfor det den deafult er, client og server.
Men jeg hører da gerne nærmere fra nogle af Jer, det er jo ikke alt man kan gennemtænke, men der er jo grublet i en del år herfra, så mon ikke jeg har fået dækket en stor del af lagkagen? 
Venligst,
|
Til top |
|
|
tumpen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
Ja ,den er dimensioneret rimeligt heftigt.
Men når du har produktet på gaden vil man sikkert kunne købe en pc med de specifikationer for en brøkdel af prisen.
Nu kender jeg ikke prisen på produktet eller produkterne ,Men det lyder som om vi taler minimum 10K nærmere 25-30K
Køber man en vare i det prisleje ,mener jeg man er nødsaget til at kunne tilbyde minimum 5-6 teknologisk levetid på produktet
Hvis vi kigger 5 år tilbage snakker vi ca 400Mhz og 4Gb hardisk ....
Det er muligt at du ved software opdateringer kan holde liv i produktet i et godt stykke tid ,men husk at konkurrenterne vil tilbyde produkter der (groft sagt)kan det samme og med specifikationer der bliver fordoblet hver 18 måned .Jeg er klar over at det ikke er specifikationerne der er altafgørnde,men folk vil stadig skele til dette.
Dernæst skal du huske at med din satsning på propoitær teknologi skal du eller dit firma "egenhændigt" stå for at udvikle og inplementere software der kan konkurrere med en hel industri.
Du skal dig huske at netop pcens intræden i dagligstuen som erstatning som af diverse elektroniske aparater er et fokus område for stort set hele pc industrien.
Samtidig har elektronik industrien også set mulighederne i digitaliserede billeder og lyd.
Alle disse vil pushe hårdt på dette område og inden for det næste 12-24 måneder tror jeg man vil se helt anderledes på "pceren som hifi produkt".
Efter disse informationer som du har offentlig gjort er jeg er ikke i tvivl om at der er plads til dine produkter på markedet.
Dog tror jeg at fleksibilitet ,og mulighed for at kunne udskifte eller addere komponenter vil være en rimelig vigtig faktor.
Jeg håber ikke du læser min smøre som at jeg hagler dit projekt ned for det er ikke meningen.Du skal være sikker på et jeg er en af de første til at tjekke dit produkt ud når det kommer i handlen.
Jeg har stadig dyb respekt for projektet ,og netop derfor ville jeg bare komme med mine oprigtige holdninger og betragtninger angående dette.
Mine råd til dig er.
1.Produktet skal være "modulopbygget",der skal som minimum være mulighed for at kunne udskifte de vigtigste dele i "dyret".Hardisken skal helst være mulig at udskifte af brugeren.
2.Idag er det svært at finde en HTPC i butikkerne men det kommer lige pludselig ,og når det starter vil det eksplodere. Lån en masse penge eller find flere investorer så proccesen bliver speedet op. Udviklingen indenfor dette felt går rigtigt stærkt. Kan man ikke følge med tempoet falder man fra.
3. fokuser fra starten på at kunne tilbyde ting konkurrenterne ikke kan .fx Telefon funktionaliteten som du har gang i et godt skridt i den rigtige retning andre ting kunne være at du kan styre andre ting på gennem GUI en . fx temperatur ,lys , dørtelefon ,overvågnings kameraer eller andet.
|
Til top |
|
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumpen skrev:
3. fokuser fra starten på at kunne tilbyde ting konkurrenterne ikke kan .fx Telefon funktionaliteten som du har gang i et godt skridt i den rigtige retning andre ting kunne være at du kan styre andre ting på gennem GUI en . fx temperatur ,lys , dørtelefon ,overvågnings kameraer eller andet.
|
|
|
Dette kan jeg kun tilslutte mig. De store producenter vil unden tvivl kunne matche ydelsen, omend ikke med det samme, så hurtigt efter. Derfor tilbyd noget de ikke har: Funktioner, design, kvalitet, udbygningsmuligheder, sammenkobling af udstyr i flere rum i huset (ligesom Beolink), osv.
Jeg har fremhævet design og kvalitet, da det er her jeg tror der er mest at hente. Kan man opbygge et godt ry og skabe sig en niche i markedet, er jeg sikker på at dine produkter også kan overleve konkurrencen.
Klø på, endtil videre ser det rigtig godt ud!! Mvh. Mads.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Godt indlæg og du har fuldtstændig ret! Pc-industrien buldrer derudaf, især hæftede jeg mig ved at Bill Gates CES'04 tale i 55% af den samlede taltid, netop handlede om mediekonvergens. Windows Media Center Edition, Portable Media Center og mange andre tiltag. HP/Compaq har også debuteret med en entre og meddelt at man også vil lave CE produkter.
Men en pc'er er nu engang en pc'er.
De traditionelle a/v producenter sover stadig på de klassiske designs og lowend løsninger. Mit bud er derfor at mange a/v producenter er out of business om 10 år. Enten fordi der ikke er kunder til deres produkter, eller fordi de er købt ud, da brandet jo kan være en god adgangsbillet for it-industrien at komme helt ind i CE-marked.
Min løsning er så at tage de forfinede (bærbar/lowpower) teknologier og blande det sammen med 3. parts software-teknologier som jeg bygger ovenpå. Jeg opfinder ikke den dybe skål forfra, det kan jeg ganske enkelt ikke. Jeg rider netop med på It-industriens bølge, anvender den bare med A/V branchens traditioner og fokuere ekstremt på anvendelse. Ellers ender det bare som et misfrostor der kan alt, men som ikke hænger sammen. Ved netop at anvende Windows XP Embedded og Windows Media teknologierne, er udviklingstiden ekstremt hurtig i forhold til traditionel embedded sw-udvikling, for ikke at gleme hw. Og resultatet taler for sig selv. Det er jo ganske meget jeg har været istand til at udvikle, lege med og integrere.
Der er mange produkter på marked, ingen af dem er dog fulg eller fisk. Der er mange klappe-kage-løsninger, halvhjertede og helhjertede løsninger. Men der bliver drønhård konkurrence, er det faktisk allerede.
Jeg mener nu at min hw-platform er rimelig fremtidssikret, den får nok mange teknologichefer til at ryste på hoved og sige "det kan man altså ikke tjene penge på, det er alt for dyrt!". Men hvorfor bruge udviklingstid på at forfine kode der køre i små indlejrede platforme? No go her. Men teknologien bliver billigere, der kommer hele tiden nye produkter og teknologier på marked. Meget kan dog løses (skabes) i sw hvis man har grebet det hele rigtig an fra start.
Husk også at PSOne overlevede længe, ligeledes har PS/2 en del år på bagen. Selv XBOX der er teknologisk overlegen, har ikke fået fodfæste. Det er der mange årsager til, nok mest brand og sw-udbud.
Upgrade kan diskueres. Der er jo netop mulighed for at tilkøbe ekstra lagerplads (0,5 Tera fordel på 3 diske på 250MB i RAID konfiguration) Og sådan en lagerened kan der tilslutte op til 63 af hvis behovet er der. Min Nokia-telefon kan jo heller ikke opgraderes som sådan, kun sw (firmware). Sådan er det også med stort set alle CE produkter. Og sådan tror jeg det vil være.
Der skal jo også være plads til en version 2, 3, 4 og 5. Jeg har da også nogle helt vilde ting i tænketanken, men de er for vilde (kostbare) at realisere med prisniveauet på komponenter etc. Det stoppe jo ikke bare her, dette er blot en lille spæd start, men igen, jeg kan/vil ikke røbe hvad det går ud på.
Nu har jeg ikke løftet sløret for hele konceptet, men der er også nogle forskellige "clienter" som kan flytte rundt, monteres fast osv. Således at det hele hænger sammen og at man kan tilgå stort set alt, dog indenfor hjemmets 4 vægge.
Den vision har mange haft, Bill Gates havde den jo for over 10 år siden!
Det der bliver interessant er at se hvordan man vil kunne tilgå indholdet, at få det til at blive en sand fornøjelse at anvende og betjene. At kunne tilbyde services, informationer, indhold og andet, på måder som endnu ikke er set. Måske tænkt, men ikke først ud i praksis. Jeg har været i indgreb med en hel del efterhånden, og når de har set det jeg har lavet, tankerne bag det, så har de sagt "wow"den køber jeg, lad mig se din forretningsplan, og lad os kaste nogle midler i det.
Men du har ret, der skal trykkes en speeder i bund, den er også jogget godt ned p.t., og jeg får også snart brug for nogle der kan tage over, hjælpe og investere yderligere. Den process er jeg i fuld gang med nu, har været det et stykke tid, spørgsmålet er bare hvem jeg kan/vil danse sammen med 
Mit foreløbige bud er lidt highend-inspirret, og sikkert også alt for kostbart for det helt store potentiale der ligger i masseudbredelse. Men da softwaren er modulær og skalerbar, så vil jeg forholdsvist nemt kunne banke den i f.eks. en spillekonsol. Og der skal da helt sikkert også udvikles en anden og mere prisvenlige hw platorm, men et sted skulle jeg starte, og det var deroppe hvor jeg selv syntes det er interessant.
A/V branchen griner stadig lidt af It-branchen, de mener nemlig at de ikke har en chanche. Denne arrogance er farlig, for de har midlerne og teknologierne, og resten skal de nok lærer. Om det så skal tage dem 10 år.
Jeg tror derfor ikke at tidspunktet kunne være ret meget bedre end lige nu. Der er fokus på området, både for investorer og producenter. Det er da også meget risikobetonet projekt at give sig i kast med, der er jo nogle meget store spillere på marked. Og de ville så let som ingenting kunne blæse lille mig omkuld. Eller spænde ben på den ene eller anden måde. Der er mange tekniske taklinger i forretningsverden. Det er derfor meget vigtigt at beskyttet sine ting, ikke bare herhjemme og på EU plan, men også i USA. Der er derfor også nogle ting herfra der har status som Patent Design Pending. Og nogle mekanismer (sw-forretningsmetoder) der er søgt pantent på. Og det er en sand jungle. Selv for fagfolk. Men jeg har heldigvis kunne bruge nogle af de helt tunge drenge herhjemme på dette område. Kunne jeg ikke beskytte tingene, så var der no-money og no-go. Its very simple
Tak for at godt konstruktivt indlæg med dybde!
Venligst,
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumpen skrev:
Men når du har produktet på gaden vil man sikkert kunne købe en pc med de specifikationer for en brøkdel af prisen.
Nu kender jeg ikke prisen på produktet eller produkterne ,Men det lyder som om vi taler minimum 10K nærmere 25-30K
Køber man en vare i det prisleje ,mener jeg man er nødsaget til at kunne tilbyde minimum 5-6 teknologisk levetid på produktet
|
|
|
Nu skal du huske på at man ikke køber den for at spille spil eller andet som på en pc'er. Man køber den fordi man vil have samlet alle kilder, analoge som digitale. Og have nem adgang til dem, fra stue, soveværelse, køkken, arbejdsværelse m.m.
Det er ikke en pc'er man køber, det er en samlet løsning og oplevelse. Den kan og skal derfor ikke sammenlignes med en pc'er. Det er 2 vidt forskellige ting. Selv om de så grundlæggende er baseret på samme teknologi.
Og det kan den i den grad håndtere, også et pænt stykke ud i fremtiden. Og igen via software langt hen ad vejen. Der er dog også et "slot" til futureupgrade (PCI Express) og ram kan ligeledes upgrades via et lille dæksel i bunden.
Et 10 år gammelt tv kan stadig fungere, det ville dette koncept også. Man kunne så overveje en upgrade-service a la Loewes model, hvor man kan upgrade indmaden i deres fjernsyn. Men jeg vil ikke løfte sløret mere for hvad der ligger af overvejelser. Men der er mange muligheder 
|
Til top |
|
|
tumpen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
Tak for en spændende dialog.
Jeg synes som sagt at det er super spændende projekt du har gang ,og hvis jeg kan bidrage med lidt brugbart input ,synes jeg det er fedt.
På den tekniske side af sagen,er jeg ikke super vild med dine eksterne harddisk kasser .De er sikkert super flotte ,men hvis man er en seriøs bruger af dine produkter vil man hurtigt få behov for en 2-3 Terabyte data plads.
Det betyder så 4-6 at man skal have ekstra kasser liggende .hvis de så også har deres egen strømforsyning bliver det hurtigt et et ikke så lækkert kabelrod.Det kan selvfølgelig laves pænt ,men er i mine øjne unødvendigt at skulle bakse med dette.
Forestil dig en film entutiast med 63 kasser stående 
Tilslutter du harddiskene direkte til maskinen vil denne jo faktisk agere server
Samtidig vil det ikke være en særlig kosteffektiv løsning hvis alle kasserne individuelt kører raid 5 .
Her ville jeg vælge en løsning der bliver tilsluttet over lan.
Den mest hensigtsmæssige løsning synes jeg vil være "server" løsning der så kan være placeret ude af syne.
Fordele:
Du kan addere lige så meget HD plads så du lyster uden at man skal se på det.
Dit "anlæg" fylder mindst muligt og bevarer det stilrene look
Bedre mulighed for at sikre "oppetid"
"Serveren" til addere ekstra funktionalitet til anlægget.
fx. flere tuner kort så du kan simplificere klienterne,eller har mulighed for at optage flere kanaler samtidig.
flere lydkort så man i "lavprioritets rum" stadig kan få musik uden at man skal have en klient stående.
Streame ting til pda en fx live tv.
hvis du overvejer flere services (telefon ,kontrol af lys osv ) vil det i de fleste tilfælde være en god ide eller måske en nødvendighed at have en maskine stående tændt 24/7
Forresten.Du skriver noget layer-3 hvad vil du bruge dette til ?
Nu sidder jeg lige og læser dette igennem jeg har skrevet og jeg kan godt se at vi nok tænker lidt i forskellige retninger,hvor jeg kunne tænke mig et produkt der er i lækkert design og har en super lækker GUI men dog stadig kosteffektivt dvs en serie produkter hvor man kan starte til en rimelig pris og bygge videre til fulde løsninger med masser af funtionalitet
Det virker lidt som om du går primært mod high end markedet.og respekt for det.
Jeg ser frem til at høre mere om dit projekt.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lagermedierne kører over en 10/100/1000 LAN. Men har også 1394b da dette kræves for at gemme HDTV udsendelser ved 40 Mbps. Du kan med andre ord gemme dem langt væk. Jeg skrev vist i min tidligere tråd at der bliver et "vise-frem" dagligestue design som denne tråd viser, og en 19" rack-løsning der kan gemmes helt væk. En filmfreak som jeg vælger nok også en DVD/CD jukebox der tilsluttes via 1394b eller LAN. Dem kan man ligeledes daisy-chaine 5 stykker af.
Layer-3 bruger jeg til at lave en effektiv filtrering af trafik. Jeg skal jo segmentere LAN'et for ikke at få "klumper" i traffiken når der er flere klienter på samme string. Selv om QoS gør meget over TCP/IP, herunder en specieludviklet protol til streaming.
Yep, der kommer helt ultra-tynde audio-klienter, der også kan nogle andre ting som jeg ikke vil afslører.
3x250MB eller er max lige nu, om 6 mdr. er der måske 400GB diske på marked. Det er lidt svært at spå om fremtiden. RAID er nødvendigt for at sikre høj overførelse og sikkerhed (1 disk kan bryde totalt sammen uden tab af data).
Men for at samle op på det hele, så bliver der følgende:
a) Mediacenter (samlet løsning der er server og klient)
b) Mediaserver (dedikeret server)
c) Mediaklient (klient)
d) Mediaterminal (den venter vi med)
1) HD-lagermedier
2) Optisk jukebox
3) ControlExtender (ekstern styring af lys, persienner, døre, alarm m.m.)
4) Remote (den venter vi med)
Som jeg skrev, ja highend, et sted skulle jeg starte for at vise at det spiller max. Det er altid lettere at downsize og kostoptimere, end at addere highend på middelmådige løsninger/koncepter.
Der er 2 tunere i "boxen" og måske kommer der 3 hvis prisen kan holdes nede.
Venligst 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan ser det ud når jeg søger blandt de tilgængelige spanske kanaler på sat.

Designbeskyttet. © Copyright 2004 Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|