Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 02:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY HTPC /ICEPower, opdateres ikke mere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Hej Christian,

Var lige et smut forbi inden sengetid.

Det ser rigtigt godt ud!

MVH
Søren

ctacta skrev:

Sådan ser det ud når jeg søger blandt de tilgængelige spanske kanaler på sat.

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Vent til du ser alt det andet - det vil virkelig banke kæben i bordpladen

EPG'en er også anerledes, og meget visuel, end det man normalt ser. Men jeg vil ikke fyrer det hele af på een gang. Der er også nogle rettigheder der skal sikres undervejs. Det er jo et temmelig omfattende projekt.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

sonnya
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nødvendigt, kæben er groet fast i bordet
Til top Vis sonnya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonnya Besøg sonnya's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Et live picture på en 30" LCD.

Designbeskyttet. © Copyright 2004 Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

tumpen skrev:

Hej Christian

Tak for en spændende dialog.

Jeg synes som sagt at det er super spændende projekt du har gang ,og hvis jeg kan bidrage med lidt brugbart input ,synes jeg det er fedt.

På den tekniske side af sagen,er jeg ikke super vild med dine eksterne harddisk kasser .De er sikkert super flotte ,men hvis man er en seriøs bruger af dine produkter vil man hurtigt få behov for en 2-3 Terabyte data plads.

Det betyder så 4-6 at man skal have ekstra kasser liggende .hvis de så også har deres egen strømforsyning bliver det hurtigt et et ikke så lækkert kabelrod.Det kan selvfølgelig laves pænt ,men er i mine øjne unødvendigt at skulle bakse med dette.

Forestil dig en film entutiast med 63 kasser stående

Tilslutter du harddiskene direkte til maskinen vil denne jo faktisk agere server

Samtidig vil det ikke være en særlig kosteffektiv løsning hvis alle kasserne individuelt kører raid 5 .

Her ville jeg vælge en løsning der bliver tilsluttet over lan.

Den mest hensigtsmæssige løsning synes jeg vil være "server" løsning der så kan være placeret ude af syne.

Fordele:

Du kan addere lige så meget HD plads så du lyster uden at man skal se på det.

Dit "anlæg" fylder mindst muligt og bevarer det stilrene look

Bedre mulighed for at sikre "oppetid"

"Serveren" til addere ekstra funktionalitet til anlægget.

fx. flere tuner kort så du kan simplificere klienterne,eller har mulighed for at optage flere kanaler samtidig.

flere lydkort så man i "lavprioritets rum" stadig kan få musik uden at man skal have en klient stående.

Streame ting til pda en fx live tv.

hvis du overvejer flere services (telefon ,kontrol af lys osv ) vil det i de fleste tilfælde være en god ide eller måske en nødvendighed at have en maskine stående tændt 24/7

Forresten.Du skriver noget layer-3 hvad vil du bruge dette til ?

Nu sidder jeg lige og læser dette igennem jeg har skrevet og jeg kan godt se at vi nok tænker lidt i forskellige retninger,hvor jeg kunne tænke mig et produkt der er i lækkert design og har en super lækker GUI men dog stadig kosteffektivt dvs en serie produkter hvor man kan starte til en rimelig pris og bygge videre til fulde løsninger med masser af funtionalitet 

Det virker lidt som om du går primært mod high end markedet.og respekt for det.  

Jeg ser frem til at høre mere om dit projekt.

Jeg gad god se en stak PATA (parellel ATA (IDE) eller SATA (Serial ATA) stå i stuen. Der er ingen tvivl om, at der kan opnåes meget plads for rimelige penge, og selvfølgelig skal det køre Raid5 eller evt. 5e. Jeg kan bare ikke forestille mig, at sådan en mængde af diske er nogen god idé, da de jo ikke holder uendeligt, og som markedet ser ud nu, så er INGEN diske nu om dage lavet til at kunne køre så mange timer.
Det må da blive et h....... at skulle vedligeholde dette lagersystem af SATA diske, da man ikke kan undgå at én står af engang i mellem. Selvfølgelig kan det være nemt at skifte, men det er jo ikke lige det man gider at gøre - hvis man kan undgå det.
Hvis man skulle gøre noget skulle der vælges SCSI diske. SCA i et backplane og en ordentlig 2+ kanals controller til at håndtere de forskellige backplanes. Se det ville være en løsning, men så har vi bare et andet problem - larm!?
SCSI er svært at få støjsvagt og evt. uden en lille hyletone med de omdrejninger skiverne kører, så derfor skal det jo stilles til side, hvis der skal holdes stilrent og støjsvagt ved anlægget.

Sidste problem er så... penge. Det er vidst ikke nogen billig løsning

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg selv ejer et backplane kabinet og en dejlig lille controller fra IBM med deres PowerPC processor på, og dette er simpelthen en herlighed - og så går det godt nok aldrig i stykker

Hmm, 2-3TB i SCA diske er vidst ikke billigt

Nu skal alt jo det her jo ikke forståes negativt, men det er jo en slags problemstilling, som er ret vigtig, så jeg håber da det kan bruges som god kritik.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Når andre A/V producenter kan anvende IDE, så kan jeg helt sikkert også.

De vil jo ikke køre konstant, kun når man skal tilgå indhold. RAID er nødvendigt da man ikke kan tillade tab af data i et sådant setup. MTBF'en er opgivet til 600.000 timer på de diske jeg skal anvende. Varmeudviklingen vil være begrænset, da jeg konsekvent kun vil anvende 5400 RPM diske. RAID konfigurationen får så overførelsen boostet så der kan gemmes HDTV streams uden problemer.

Husk lige på at der i Loewes nye fjernsyn sidder en 2,5" disk. Ligeledes gør der i et B&O Beosound 3200 på 40GB. MTBF'en er ikke særlig høj på disse sammenlignet med dem jeg vil anvende. Endelig er kølingen massiv med kæmpe køleplader og heatpipe-teknologi.

Jeg har derfor slet ikke de problemer der antydes.

At nogle pc ejere så har problemer, ja det skyldes primært at diskene er udsat for alt for meget varme under drift. Det vil der ikke være her.

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hvad anvender du til lydkort og hvordam sikrer du tilstrækkelig gød lyd performance. Det nytter ligesom ikke rigtigt at den får seriøse musikalske klø af allrede tilgængelige produkter som feks cyrus DVD multirum eller linn's systemer  
Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Det er primært en chip fra M-Audio samt en række andre kredsløb og filtrer jeg ikke vil offentliggøre p.t. Men jeg kan forsikrer dig at lyden er i ypperste klasse. Lavede en A-B test op mod en referrence-afspiller fra Sony (999'eren) og hærdede hifi-freaks kunne ikke umiddelbart høre den store forskel. Lidt i en del af mellemtonen, noget der arbejdes på. Audio-delen har digital ind og udgang, samt balanceret analog udgang. Printet er seperat, ligeledes strømforsyningsdelen.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Februar 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Da jeg har fået en del henvendelser, skriftlige og en enkelt telefonisk, vil jeg blot sige at jeg ikke koncentrer mig så meget om det forretningsmæssige aspekt p.t. Har desværre alt for meget at se til. Men det skal ikke afholde eventuelt interesserede i at rette henvendelse. Alle henvendelser bliver besvaret og rent praktisk overdrager jeg dem til et advokatkontor der står for det videre forløb. Så producenter, investorer og andre er velkommen. De fleste har været dygtige til at finde kontaktoplysninger om mig frem, men jeg kan kontaktes på nedenstående.

Email: cta@mail.dk

Venligst,

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Da jeg lige har installeret en ny server derhjemme, og ryddet op i den gamle, fandt jeg nogle gamle billeder fra 2000. Det er fra da projektet i sin tidlige fase hed VideoServer. Bliver helt nostalgisk når jeg ser dem, ak ja, alt har en start

Ja, det var dengang man havde spejderbukserne på  og med hjælp fra en god ven.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Der er ekstremt mange der læser tråden kan jeg se, men I er helt stille. Er der mere I vil se? f.eks. live billeder af grænsefladen på billeder, musik og nogle af de lidt mere frække ting (funktioner) ? Det er jo et sandt overflødighedshorn, men med stil

Venligst,

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Heyza Ctacta...

Jeg tror de fleste, efter gennemlæsning af din tråd, sidder sådan tilbage:

Tror mange har svært ved at komme med noget konkret, konsekvent og seriøse kommentarer til dit projekt: Det er svært at komme med kommentarer til et så omfattende projekt, når man ikke kender meget til det eller har set/fulgt lidt af udviklingen indervejs i projektet!!

Men som skrevet tidligere: Det ser meget godt ud! Og nu hvor du er nået så vidt, må det føles VILDT dejligt at se "sit barn" nærme sig en alder, hvor den er klar til markedet!?? Men igen; indtil videre - og ud fra billeder og specs. at dømme - ser det meget fornuftigt ud!!

Vil det være muligt at se nogle billeder af dit HTPC-kabinet og/eller kabinettet til forstærkerne??
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give OceanMan ret! Sidder med kæben i gulvet!

Men har dog ét spørgsmål: Hvad er det for en båd der er et billede af?

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej Christian.

Vi vil blot give dig ro til at færdigudvikle produktet, så vi snart selv kan få fingre i det!!

Det er jo også noget nemmere at komme med forslag til forbedringer, hvis man selv kan sidde og prøve det af derhjemme. Så smid bare en prototype den her vej

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

De er på vej, der er en del underleverandører der er ved at fremtage prøveemner, lige så snart jeg har dem, og kan samle dem, så bliver der taget billeder.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

DanielV skrev:

Det er bare en båd nede fra Marbelle i Spaninen

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hej alle,

Der er ekstremt mange der læser tråden kan jeg se, men I er helt stille. Er der mere I vil se? f.eks. live billeder af grænsefladen på billeder, musik og nogle af de lidt mere frække ting (funktioner) ? Det er jo et sandt overflødighedshorn, men med stil

Venligst,

Jow jeg tror når jeg siger dette, er det på manges opfordring, at vi meget gerne vil flere billeder af grænsefladen og nogle af de "frække" funktioner. Altså de ville features

Jeg kunne godt tænke mig at se lidt hvordan du f.eks. komunikere mellem din HTPC og ICEPower (Evt. video strem eller bare pics.) Og så kunne jeg også godt tænke mig at se hvordan remote styrringen fungere

Kunne også godt tænke mig at se mere til din "jukebox" og til sidst kunne jeg godt tænke mig at se lidt til dine færdige kabinettet til ICEPower, HTPC etc.

Hmm tror jeg kunne blive ved i laaang tid endnu, men stopper her i første omgang

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
DanielV skrev:

Det er bare en båd nede fra Marbelle i Spaninen

Ja det kan man jo sagten sige hvis man har penge nok

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med om HIFI4ALL lavede en samlet artikelserie om dit project, sådan med videostrem osv?

Var det ikke noget for de utrættelige skribenter her på siden?

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
ctacta skrev:

Hej alle,

Venligst,

Jow jeg tror når jeg siger dette, er det på manges opfordring, at vi meget gerne vil flere billeder af grænsefladen og nogle af de "frække" funktioner. Altså de ville features

Jeg kunne godt tænke mig at se lidt hvordan du f.eks. komunikere mellem din HTPC og ICEPower (Evt. video strem eller bare pics.) Og så kunne jeg også godt tænke mig at se hvordan remote styrringen fungere

Kunne også godt tænke mig at se mere til din "jukebox" og til sidst kunne jeg godt tænke mig at se lidt til dine færdige kabinettet til ICEPower, HTPC etc.

Hmm tror jeg kunne blive ved i laaang tid endnu, men stopper her i første omgang

Oki, jeg skal lige have clearet med mit bagland hvad der er smart/usmart og hvad der er 100% beskyttet idag og hvad der venter af ansøgninger. Så vender jeg tilbage.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes