Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian,
Var lige et smut forbi inden sengetid.
Det ser rigtigt godt ud!
MVH
Søren
ctacta skrev:
Sådan ser det ud når jeg søger blandt de tilgængelige spanske kanaler på sat.
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Vent til du ser alt det andet - det vil virkelig banke kæben i bordpladen 
EPG'en er også anerledes, og meget visuel, end det man normalt ser. Men jeg vil ikke fyrer det hele af på een gang. Der er også nogle rettigheder der skal sikres undervejs. Det er jo et temmelig omfattende projekt.
|
Til top |
|
|
sonnya Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke nødvendigt, kæben er groet fast i bordet
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et live picture på en 30" LCD.

Designbeskyttet. © Copyright 2004 Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.
|
Til top |
|
|
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumpen skrev:
Hej Christian
Tak for en spændende dialog.
Jeg synes som sagt at det er super spændende projekt du har gang ,og hvis jeg kan bidrage med lidt brugbart input ,synes jeg det er fedt.
På den tekniske side af sagen,er jeg ikke super vild med dine eksterne harddisk kasser .De er sikkert super flotte ,men hvis man er en seriøs bruger af dine produkter vil man hurtigt få behov for en 2-3 Terabyte data plads.
Det betyder så 4-6 at man skal have ekstra kasser liggende .hvis de så også har deres egen strømforsyning bliver det hurtigt et et ikke så lækkert kabelrod.Det kan selvfølgelig laves pænt ,men er i mine øjne unødvendigt at skulle bakse med dette.
Forestil dig en film entutiast med 63 kasser stående 
Tilslutter du harddiskene direkte til maskinen vil denne jo faktisk agere server
Samtidig vil det ikke være en særlig kosteffektiv løsning hvis alle kasserne individuelt kører raid 5 .
Her ville jeg vælge en løsning der bliver tilsluttet over lan.
Den mest hensigtsmæssige løsning synes jeg vil være "server" løsning der så kan være placeret ude af syne.
Fordele:
Du kan addere lige så meget HD plads så du lyster uden at man skal se på det.
Dit "anlæg" fylder mindst muligt og bevarer det stilrene look
Bedre mulighed for at sikre "oppetid"
"Serveren" til addere ekstra funktionalitet til anlægget.
fx. flere tuner kort så du kan simplificere klienterne,eller har mulighed for at optage flere kanaler samtidig.
flere lydkort så man i "lavprioritets rum" stadig kan få musik uden at man skal have en klient stående.
Streame ting til pda en fx live tv.
hvis du overvejer flere services (telefon ,kontrol af lys osv ) vil det i de fleste tilfælde være en god ide eller måske en nødvendighed at have en maskine stående tændt 24/7
Forresten.Du skriver noget layer-3 hvad vil du bruge dette til ?
Nu sidder jeg lige og læser dette igennem jeg har skrevet og jeg kan godt se at vi nok tænker lidt i forskellige retninger,hvor jeg kunne tænke mig et produkt der er i lækkert design og har en super lækker GUI men dog stadig kosteffektivt dvs en serie produkter hvor man kan starte til en rimelig pris og bygge videre til fulde løsninger med masser af funtionalitet
Det virker lidt som om du går primært mod high end markedet.og respekt for det.
Jeg ser frem til at høre mere om dit projekt.
|
|
|
Jeg gad god se en stak PATA (parellel ATA (IDE) eller SATA (Serial ATA) stå i stuen. Der er ingen tvivl om, at der kan opnåes meget plads for rimelige penge, og selvfølgelig skal det køre Raid5 eller evt. 5e. Jeg kan bare ikke forestille mig, at sådan en mængde af diske er nogen god idé, da de jo ikke holder uendeligt, og som markedet ser ud nu, så er INGEN diske nu om dage lavet til at kunne køre så mange timer. Det må da blive et h....... at skulle vedligeholde dette lagersystem af SATA diske, da man ikke kan undgå at én står af engang i mellem. Selvfølgelig kan det være nemt at skifte, men det er jo ikke lige det man gider at gøre - hvis man kan undgå det. Hvis man skulle gøre noget skulle der vælges SCSI diske. SCA i et backplane og en ordentlig 2+ kanals controller til at håndtere de forskellige backplanes. Se det ville være en løsning, men så har vi bare et andet problem - larm!? SCSI er svært at få støjsvagt og evt. uden en lille hyletone med de omdrejninger skiverne kører, så derfor skal det jo stilles til side, hvis der skal holdes stilrent og støjsvagt ved anlægget.
Sidste problem er så... penge. Det er vidst ikke nogen billig løsning 
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg selv ejer et backplane kabinet og en dejlig lille controller fra IBM med deres PowerPC processor på, og dette er simpelthen en herlighed - og så går det godt nok aldrig i stykker 
Hmm, 2-3TB i SCA diske er vidst ikke billigt 
Nu skal alt jo det her jo ikke forståes negativt, men det er jo en slags problemstilling, som er ret vigtig, så jeg håber da det kan bruges som god kritik. __________________ // Karsten
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når andre A/V producenter kan anvende IDE, så kan jeg helt sikkert også.
De vil jo ikke køre konstant, kun når man skal tilgå indhold. RAID er nødvendigt da man ikke kan tillade tab af data i et sådant setup. MTBF'en er opgivet til 600.000 timer på de diske jeg skal anvende. Varmeudviklingen vil være begrænset, da jeg konsekvent kun vil anvende 5400 RPM diske. RAID konfigurationen får så overførelsen boostet så der kan gemmes HDTV streams uden problemer.
Husk lige på at der i Loewes nye fjernsyn sidder en 2,5" disk. Ligeledes gør der i et B&O Beosound 3200 på 40GB. MTBF'en er ikke særlig høj på disse sammenlignet med dem jeg vil anvende. Endelig er kølingen massiv med kæmpe køleplader og heatpipe-teknologi.
Jeg har derfor slet ikke de problemer der antydes.
At nogle pc ejere så har problemer, ja det skyldes primært at diskene er udsat for alt for meget varme under drift. Det vil der ikke være her.
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad anvender du til lydkort og hvordam sikrer du tilstrækkelig gød lyd performance. Det nytter ligesom ikke rigtigt at den får seriøse musikalske klø af allrede tilgængelige produkter som feks cyrus DVD multirum eller linn's systemer
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er primært en chip fra M-Audio samt en række andre kredsløb og filtrer jeg ikke vil offentliggøre p.t. Men jeg kan forsikrer dig at lyden er i ypperste klasse. Lavede en A-B test op mod en referrence-afspiller fra Sony (999'eren) og hærdede hifi-freaks kunne ikke umiddelbart høre den store forskel. Lidt i en del af mellemtonen, noget der arbejdes på. Audio-delen har digital ind og udgang, samt balanceret analog udgang. Printet er seperat, ligeledes strømforsyningsdelen.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Da jeg har fået en del henvendelser, skriftlige og en enkelt telefonisk, vil jeg blot sige at jeg ikke koncentrer mig så meget om det forretningsmæssige aspekt p.t. Har desværre alt for meget at se til. Men det skal ikke afholde eventuelt interesserede i at rette henvendelse. Alle henvendelser bliver besvaret og rent praktisk overdrager jeg dem til et advokatkontor der står for det videre forløb. Så producenter, investorer og andre er velkommen. De fleste har været dygtige til at finde kontaktoplysninger om mig frem, men jeg kan kontaktes på nedenstående.
Email: cta@mail.dk
Venligst,
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg lige har installeret en ny server derhjemme, og ryddet op i den gamle, fandt jeg nogle gamle billeder fra 2000. Det er fra da projektet i sin tidlige fase hed VideoServer. Bliver helt nostalgisk når jeg ser dem, ak ja, alt har en start 

Ja, det var dengang man havde spejderbukserne på og med hjælp fra en god ven.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Der er ekstremt mange der læser tråden kan jeg se, men I er helt stille. Er der mere I vil se? f.eks. live billeder af grænsefladen på billeder, musik og nogle af de lidt mere frække ting (funktioner) ? Det er jo et sandt overflødighedshorn, men med stil 
Venligst,
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Ctacta... Jeg tror de fleste, efter gennemlæsning af din tråd, sidder sådan tilbage:     Tror mange har svært ved at komme med noget konkret, konsekvent og seriøse kommentarer til dit projekt: Det er svært at komme med kommentarer til et så omfattende projekt, når man ikke kender meget til det eller har set/fulgt lidt af udviklingen indervejs i projektet!! Men som skrevet tidligere: Det ser meget godt ud! Og nu hvor du er nået så vidt, må det føles VILDT dejligt at se "sit barn" nærme sig en alder, hvor den er klar til markedet!?? Men igen; indtil videre - og ud fra billeder og specs. at dømme - ser det meget fornuftigt ud!! Vil det være muligt at se nogle billeder af dit HTPC-kabinet og/eller kabinettet til forstærkerne??
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun give OceanMan ret! Sidder med kæben i gulvet!
Men har dog ét spørgsmål: Hvad er det for en båd der er et billede af?
Daniel...
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian.
Vi vil blot give dig ro til at færdigudvikle produktet, så vi snart selv kan få fingre i det!!
Det er jo også noget nemmere at komme med forslag til forbedringer, hvis man selv kan sidde og prøve det af derhjemme. Så smid bare en prototype den her vej 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er på vej, der er en del underleverandører der er ved at fremtage prøveemner, lige så snart jeg har dem, og kan samle dem, så bliver der taget billeder.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
|
|
Det er bare en båd nede fra Marbelle i Spaninen 
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hej alle,
Der er ekstremt mange der læser tråden kan jeg se, men I er helt stille. Er der mere I vil se? f.eks. live billeder af grænsefladen på billeder, musik og nogle af de lidt mere frække ting (funktioner) ? Det er jo et sandt overflødighedshorn, men med stil 
Venligst,
|
|
|
Jow jeg tror når jeg siger dette, er det på manges opfordring, at vi meget gerne vil flere billeder af grænsefladen og nogle af de "frække" funktioner. Altså de ville features
Jeg kunne godt tænke mig at se lidt hvordan du f.eks. komunikere mellem din HTPC og ICEPower (Evt. video strem eller bare pics.) Og så kunne jeg også godt tænke mig at se hvordan remote styrringen fungere
Kunne også godt tænke mig at se mere til din "jukebox" og til sidst kunne jeg godt tænke mig at se lidt til dine færdige kabinettet til ICEPower, HTPC etc.
Hmm tror jeg kunne blive ved i laaang tid endnu, men stopper her i første omgang __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
DanielV skrev:
|
|
|
Det er bare en båd nede fra Marbelle i Spaninen 
|
|
|
Ja det kan man jo sagten sige hvis man har penge nok    __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med om HIFI4ALL lavede en samlet artikelserie om dit project, sådan med videostrem osv?
Var det ikke noget for de utrættelige skribenter her på siden?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
ctacta skrev:
Hej alle,
Venligst,
|
|
|
Jow jeg tror når jeg siger dette, er det på manges opfordring, at vi meget gerne vil flere billeder af grænsefladen og nogle af de "frække" funktioner. Altså de ville features
Jeg kunne godt tænke mig at se lidt hvordan du f.eks. komunikere mellem din HTPC og ICEPower (Evt. video strem eller bare pics.) Og så kunne jeg også godt tænke mig at se hvordan remote styrringen fungere
Kunne også godt tænke mig at se mere til din "jukebox" og til sidst kunne jeg godt tænke mig at se lidt til dine færdige kabinettet til ICEPower, HTPC etc.
Hmm tror jeg kunne blive ved i laaang tid endnu, men stopper her i første omgang
|
|
|
Oki, jeg skal lige have clearet med mit bagland hvad der er smart/usmart og hvad der er 100% beskyttet idag og hvad der venter af ansøgninger. Så vender jeg tilbage.
|
Til top |
|
|