Forfatter |
|
nipmads Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nipmads skrev:
damn det er, som jeg har konstateret... total fedt! ikke mere at sige om det, det er gennemfoert! kunne godt bruge en hel side paa rosende ord, men dine billeder siger mere end ord!!
men det er da en porsche 356 super b 90 roadster, ikke?
|
|
|
.
jo, det er en Porsche 356 speedster. (ikke en roadster) og så er det vidst nok med kommentarer vedr. bil & have - det er jo ike det vi er her for...
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
D.J. skrev:
Hej Jan
Nu har jeg fået pløjet mig igennem dine 12 sider´s tråd og man må sige, at det er sjov ,spændende, fasinerende og respektindgydende læsning - stor ros herfra .
ja, de 12 sider kunne sikkert redukseres til 4-5 mere indholdsrige sider, men det løber jo løbsk
Lige et par bemærkninger:
Køleskabene fra Vibocold skal ha rimelig fri luft omkring sig ( hvad du jo nok har opdaget ) ellers kan de ikke køle ordentlig / og kan åbenbart også brænde af - surt! ( jeg havde også lukket det godt inde først og kunne så ikke forstå at l..... ikke ville køle ordentligt......dahhh - blev lige belært af Vibocold ) fordi de er kodenskøleskabe ( hvad det end betyder ). ja, igen skal jeg lære. Vibocold er vidst også det billigste man kan købe på minibarmarkedet. aner jeg ikke,!!?( det var det eneste, jeg kunne finde, der var sort ) - men da mit fik mere luft ( som det kræver med kondensprincippet), fungerer det perfekt og jeg er yderst tilfreds med det ( og prisen på det var også ok )
Som filmtossen også nævner, størrelsen på dit billedet er jo meget styret af din betragtnings afstand og placering af HS-50eren i forhold til lærredet ( fortæl forresten endelig om dine erfaringer med den, når du får testet den ). Min uforbeholdne mening kommer når jeg har afprøvet den godt og grundigt. glæder mig til den, da jeg lurer lidt på den - bare sådan lidt for sjov ( til stuen ovenpå - istedet for mit gl. billedrørstv)
Fin bil, ligner en Karmen Gia !? En Ghia er en fin bil, men det her er nu en Porsche Speedster 1957. undskylder meget, er ikke den store bilkender - men flot er den
Med hensyn til akustikplader kan du evt. prøve at kontakte Ecophon, email: info_naestved@ecophon.se - eller kig på www.ecophon.dk . der fik jeg mine lydplader fra ( laver bla. til biograferne ). det vil jeg kigge på. Jeg har store planer om dæmpning som bestemt ikke er waf. lyder spændende
Jeg vil spare dig for mit kævl om farver , da dit rum jo har flere behov, at dække ( bla. kæresten´s smag ) - men ellers stort grin/respekt over din måde at "håndterer" kæresten valg af farver på . ja.. hehe - 
Sidst, men ikke mindst, kanon flot stykke arbejde du/I har lavet og det ser hammerende godt og gennemført ud + at der er en masse fede detaljer med som feks. din dvd reol. Jeg er vildt imponeret   DVD reolen tog 5 min. at købe i Ekea, men 10 timer at fremstille skinner til. DVDFra manden med den kulsorte biobunker ( som er dybt misundelig på dit og filmtossen´s dejlige store biorum ). ohhhhh... det er dig med bunkeren (ups)( gør intet , den er som jeg vil have den og elsker farven/virkningen).. Du har sq da ikke noget at være misunderlig over - tværtimod. Du har jo plads nok til et kæmpe ( Er ikke helt med ???, mit lærred er ikke specielt stort - ca. 200 x 150 !!? ( og ønsker det ikke større ) og rummet "kun" ca. 20m2, så enten er der en anden, som har en helt sort biokælder, med et større lærred - ellers forveksler du mit lærred med Filmtossen´s - som såvidt jeg husker, er imponerende 135" ( målt diagonalt eller bredden??? filmtosse?! ) lærred, hvilket er mit største problem i øjeblikket. Jeg ville jo gerne have disket op med et minimum 135,1" lærred men den går desværre ikke.
Det er ikke størrelsen ( men opløsning, afstand, øjne,projektor, lærred og personlig smag ) , men gørelsen .......................hm....kom af en eller anden grund ikke til at lyde farvorabel i mit favør!!  
|
|
|
|
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J, hvor meget koster Ecophon pladerne?
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend
Du skal nok forvente et prisleje omkring 100,- til 150,- kr pr. plade ( afhængig af tykkelse udførelse osv. ). __________________ dj
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gennemført lækkert, men hvad har du som amp??
har kun læst mig frem til det var noget sony, men ikke hvilken... __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Hej Svend
Du skal nok forvente et prisleje omkring 100,- til 150,- kr pr. plade ( afhængig af tykkelse udførelse osv. ).
|
|
|
Undskyld Jan, men jeg følger lige op på min trådkapring fra før 
Jeg fik svar fra Ecophon:
"Vejledende pris for Colorado 998 ( sort )2700x600x40 mm, kant C er 342 kr / m2,+ fragt. Vare nr. 3557-7058, lev. kun i hele pakker, 4 plader , i alt 6,48 m2. Forhandler : Århus Tømmerhandel, Viby. Tlf.:87387788."
Det synes jeg faktisk er lidt dyrt, så jeg fortsætter i hvert fald min søgning efter et billigere alternativ
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
D.J. skrev:
Hej Svend
Du skal nok forvente et prisleje omkring 100,- til 150,- kr pr. plade ( afhængig af tykkelse udførelse osv. ).
|
|
|
jeg er lutter øre.
"Vejledende pris for Colorado 998 ( sort )2700x600x40 mm, kant C er 342 kr / m2,+ fragt. Vare nr. 3557-7058, lev. kun i hele pakker, 4 plader , i alt 6,48 m2. Forhandler : Århus Tømmerhandel, Viby. Tlf.:87387788." Århus tømmerhandel ???? det er i hvert fald ikke lagervarer. Jeg har ligefrem konto hos dem og kommer der flere gange om ugen, og har aldrig set det der ligner dæmpningsplader, men jeg vil da lige høre på en vareprøve næste gang.
Det synes jeg faktisk er lidt dyrt, så jeg fortsætter i hvert fald min søgning efter et billigere alternativ. Giv endelig lyd fra dig hvis du finder et godt alternativ.
|
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
D.J. skrev:
Hej Svend
|
|
|
"Vejledende pris for Colorado 998 ( sort )2700x600x40 mm, kant C er 342 kr / m2,+ fragt. hmmmm, mine sorte plader er ( har to slags ); 1200 x 600 x 25mm ( bliver brugt i loftet i Cinemax i KBH ) - men jeg tror ikke de forhandles direkte til private ( jeg kendte en, der arbejdede der dengang ), - bare en ide: prøv om du kan allierer dig med en momsregisteret, som så kan lave en firmaforspørgsel.
Den anden type er hvid ( jeg har selv malet dem sorte også ) og er : 1200x600x 50mm og var vist noget dyrere ( a la´hvad du nævner 300-500,- kr pr plade. )
Vare nr. 3557-7058, lev. kun i hele pakker, 4 plader , i alt 6,48 m2. Forhandler : Århus Tømmerhandel, Viby. Tlf.:87387788."
Det synes jeg faktisk er lidt dyrt Jeg er helt enig, men akustikplader er vist generelt dyre - øv, så jeg fortsætter i hvert fald min søgning efter et billigere alternativ det kan ihvertfald ikke skade - held og lykke med det
Kan dog ikke helt forstå prisen, da en af mine venner netop fornyelig ( sidste måned) har forspurgt på min type plader ( den sorte) , godt nok via sit firma, og han nævnte netop en pris på ca. 100 -150,- kr pr plade ( måske uden moms, men det kommer stadig ikke derop) til mig. Måske er det fordi det er den lange udgave ( 2700mm ) ????????????????? |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Giv endelig lyd fra dig hvis du finder et godt alternativ.
|
|
|
Æggebakkeskum! Jeg var inde forbi Jysk Skum i Jægergårdsgade i dag for at få en pris. Det koster 198 kr for en plade på 120 x 200 cm. Det er 82 kr/m2, hvilket næppe fås billigere.
Men jeg har nu ikke helt opgivet Ecophon løsningen. Æggebakkeskummet er ikke så pænt at se på, og man skal helst lave en træramme til det for at man kan være bekendt at have det hængende fremme.

|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
gennemført lækkert, men hvad har du som amp??
har kun læst mig frem til det var noget sony, men ikke hvilken...
|
|
|
Takker. Jeg har en sony STRDB 1070 qs som står til udskiftning om 1 uges tid. Dertil har jeg 2 stk. NAD 218 til fronterne.
Svend P skrev:
Æggebakkeskum! Jeg var inde forbi Jysk Skum i Jægergårdsgade i dag for at få en pris. Det koster 198 kr for en plade på 120 x 200 cm. Det er 82 kr/m2, hvilket næppe fås billigere.
Men jeg har nu ikke helt opgivet Ecophon løsningen. Æggebakkeskummet er ikke så pænt at se på, og man skal helst lave en træramme til det for at man kan være bekendt at have det hængende fremme.
|
|
|
Det er jo ikke den store kunst at lave en træramme, men vil æggebakkeskummet mon virke ligeså godt som ecofon eller rockfon? Jeg venter forøvrigt opkald fra begge firmaers konsulenter. Jeg har store problemer, men vil heller ikke have tapeseret væggene med "skumgummi".
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æggebakkeskummet kan vel også placeres bag billeder i billedrammer? Kræver selvfølgelig at det er på lærred, men på den måde kunne man vel få kunst med bedre akustisk virkning 
Det kan selvfølgelig være lidt svært at bruge på skrå vægge, men måske er det en idé for andre - inkl mig selv  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet vil minimerer skummet virkning - fordi lyden vil blive reflekteret, en hvis grad af billedets bare flade selv og forhindrer lidt af absoberingen - men stadig langt bedre end uden .
Svend
fin ide med æggebakkeskum ( gl. hifi "trick" ), men enig i, at den er ikke helt så pæn __________________ dj
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden fået et godt indblik i akustikens forunderlige verden. Jeg har talt med konsulenter fra rockfon, samt ecofon. Efter at have forklaret problemstillingen havde begge firmaer stort set det samme at sige vedr. placering samt areal der skal dækkes.
Men... det er sq ikke gratis de plader, så jeg ringede videre til andre udenforstående firmaer og bad om 5 min. samtale med en "akustik". Nu er jeg så blevet klar over; (teoretisk) hvis jeg hænger nogle 50mm hårdtpressede rockwoolplader på vægene, med 3-5mm luft ind til væggen vil det være mere effektivt end både rockfon samt ecofon´s plader.
Så pt. er jeg ved at tegne nogle DIY "janfon" plader til formålet.
Så er det forøvrigt tid til at sende min gamle sony på pension, jeg har været på det tyske marked og købt denne istedet. Jeg bestilte den i onsdags, og modtog den i dag fredag. De er næsten hurtigere end mit lokale pizzaria.

|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er sq' en heldig kartoffel!
Hvad måtte du smide for VSX'en?
Har selv kig på den, og DENON AVR3805. Men syns 3805 virker til at være
den overlegen, og så til en lavere pris. Så kunne da være meget
spændende at høre hvad den kan købes til, på den anden side af grænsen.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk stykke arbejde, det er et rigtigt hyggeloft du har fået konstrueret der. Der mangler jo bare lige en brændeovn, som knaser stille i baggrunden til de utallige gode film man kan se i den hjemmebio.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Fantastisk stykke arbejde, det er et rigtigt hyggeloft du har fået konstrueret der. Der mangler jo bare lige en brændeovn, som knaser stille i baggrunden til de utallige gode film man kan se i den hjemmebio.
Dief
|
|
|
Jeg har da installeret en brændeovn. Den står op ad modsatte væg af biovæggen. den har jeg brændt alt affaldstræet i vinters for at holde varmen under arbejdet.
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Du er sq' en heldig kartoffel! 
Hvad måtte du smide for VSX'en? Har selv kig på den, og DENON AVR3805. Men syns 3805 virker til at være den overlegen, og så til en lavere pris. Så kunne da være meget spændende at høre hvad den kan købes til, på den anden side af grænsen.
|
|
|
Jeg overvejede også en 3805 idet jeg havde læst lidt kritik om pioneeren, men ved selvlyt syntes jeg nu pioneeren lød ret godt, og jeg har i forvejen en pioneer 868 dvd afspiller. Jeg betalte Kr 7550,- total incl. alt. COD.
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe meget vildt, alt i alt. Men jeg bliver altså nødt til at spørge:
Hvordan dælen får du råd til alt det? Min far har sku ikke råd til bare
receiveren, hvis han skulle smide pengene på disken bare lige sådan
"spontant" (eller er han bare meget nærig  ).
Men det ville jo være rart at vide, siden jeg kan se du har en fed bil,
swimmingpool, dyrt hus (Ja det ved jeg jo ikke, men dømt ud fra den
fantastiske udsigt og det at der er en 1. sal, trækker da en del op i
prisen), kæmpe tv, og det at du har 800 kr. til en kranfører til at få
dit enorme tv op, osv.. Hvordan har du råd?? (vil jo godt vide det, så
når jeg bliver ældre kan jeg gentage din økonomiske succes  ).
MVH Christian
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg jo kun sige at den er perfekt den bio.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|