| Forfatter |
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Radeon 9800 grafikkort hvortil jeg har tilsluttet 3 displayes. PC skærm til VGA, Projektor til DVI og TV til TV-Out via S-vhs.
Jeg har erfaret at man kun kan sende signal ud til 2 displayes af gange, hvilket jeg synes er en lidt irriterende begrænsning, idet man skal ind i "Egenskaber for (flere skærme) RADEON 9800 Series" og vælge hvilke 2 displayes man vil ha' skal være aktive. Det ødelægger ligesom flowet og brugervenligheden. Hvis der er nogen der har en løsning på hvordan man kan have 3 samtidige aktive displayes eller evt. bare hvordan man kan lave en hurtig genvej til en mulighed for at vælge henholdsvis projektor eller TV som det ikke aktive display, modtages det med kyshånd
Hovedproblemet er dog, at skrivebordet på TV-skærmen fylder mere end skærmen. Det betyder at man ikke kan se hele skærmen på én gang, men må blive nød til at flytte curseren rundt i hjørnerne for at flytte det Tv-skærmen viser af skrivebordet. Resultatet heraf er også, at når jeg vil se en film i Tv-vinduet (i fullscreen mode) kan man ikke se hele billedet på en gang.
Det er altså opløsningen for Tv'et der er for høj. Den er sat til 1024*768. Er der ikke en måde hvorpå man kan reducere den til noget mindre, så TV'et kan vise hele skrivebordet på en gang?
På forhånd tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet ud af det med opløsningen og det "for store" skrivebord, så jeg er kun interesseret i viden om hvordan man kan aktivere 3 displayes på en gang
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan gøre det med et split kabel, men så skal du være opmærksom på at kvaliteten vil blive ca. halvejret af.
Ellers kunne du prøve at sætte et PCI grafik kort i, bare i et med
tvout, gør ikke noget det er lidt billigt, og så kan du smide signalet
fra det kort over på tv'et. Så kan du bruge det gode kort til f.eks.
projektor og din computer skærm!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svaret
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en løsning kunne være et DVI splitter kabel. Som man kan få rimeligt billigt.
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En splitter løser da ikke det problem???Med mindre man går ned i opløsning??
Det bedste er nok det ekstra skærmkort som nævnes. Hvis du SKAL have forskellige opløsninger. Jeg har kørt med alle 3 udgange aktiveret. Det eneste negative er at man er at jeg var nødt til at kører max 800x600 på primær display for at det blev inde for "tv-rammerne"
Når du går ind i ATI's menu under skærme kan du trykke hjælp nederst og her for du mulighed for at tvinge tv signal ud uanset hvad der er sluttet til af skærme. Man er bare nødt til at have den opløsning(800x600) da steaming film kun bliver decodet til primær størrelse og det er jo ikke smart til projektoren da den jo er mest krævende. Derfor 2 skærmkort
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super... og tak for hjælpen. Nu er jeg godt nok ikke lige en super computerørn. Dels skal jeg nok ha' lidt hjælp til at sætte et nyt kort i og dels er jeg lidt i tvivl om hvordan det kommer til at fungere i praksis.
Med 2 grafikkort, vil der i ATI's menu så komme til at være muligheden for at have alle 3 skærme tændt på én gang (med 3 forskellige opløsninger) - mod de nuværende 2?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 2 grafik kort vil der ikke være nogle ændringer i ati's opsætning, du skal se kort nummer 2 som en selvstændig enhed. Dvs. du sætter din projektor på dvi udgangen med de 1024x768 og pc skærm på vga ud (eller var det omvendt??Skærm på dvi og proj. på vga any way...)og så din tv skærm på kort nummer 2 (et pci kort fx matrox som skulle give det bedste tv billed)
En anden og sikkert bedre løsning ville være at købe en vga til tv konverter som konverter din 1024x768 opløsning til et brugbart tv signal på den måde kan du bruge en splitter (som ikke forringer billedet ret meget efter min mening) Og forholdvis enkelt få alle 3 skærme til at kører godt og nemt se link her.
http://www.danbit.dk/produkter/1508.phtml
Der er flere der har sådan noget og kan sikkert fås billigere i pc branchen.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ene er et PCI kort som du skal bruge men det har ikke s-video ud???Det andet er et AGP kort (har et magen til liggende på hylden!!!)og du kan ikke have 2 agp kort på samme pc. Her kommer et forslag:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43854
Jeg mener godt du kan koble op med vga til rgb scart og opnå absolut bedst tv billed via pc med det matrox kort, men det er lidt af en videnskab at få det til at kører....se evt. vga>rgb scart tråden her i forummet. Og så skal du til at lodde kabler og stik sammen.
|
| Til top |
|
| |