Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Dali Grand, Velodyne DD18 og TacT s2150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen Svend.

Har de nye HT´s overlevet den første aften. Får vi snart nogle billeder af det samlede setup??

MVH WRONG

Equilibrium0.5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2005 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Hej Svend P
Har læst i en anden tråd at du har en pæn mængde af Nexans Rheyflex net kabel.. stadig interreseret at komme af med nogen meter eller har du brugt det hele nede i kælderen?
mvh
Max
Til top Vis Equilibrium0.5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Equilibrium0.5

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give dig mine grand er også for fede, og jeg har endelig fået bestilt et par eAR 501 til dem. Har også selv vocal som center og rx-v1500 til at styre det hele. Jeg kan godt love dig for at du bliver glade for de højtalere

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Der kom en pakke!

Det er Jensen der har været med min nye Velodyne DD18 sub. Jeg har stillet et DVD cover, så I kan se hvor stor kassen er!

Man får et rimelig godt indtryk af kvaliteten af sub'en når man ser den medfølgende mikrofon. Det er kram! Især hvis man sammenligner med den der fulgte med Yamaha'en.

Også selv om DD18'eren er stor, så er den dog mindre end de to kæmpe kasser jeg havde stående før, så jeg synes det er helt fint.

Der er et hav af indstillingsmuligheder og kombinationer, så jeg har helt sikkert ikke fundet den helt optimale endnu. Men allerede nu står det klart at den er meget forskellig fra mine TC subs. Den er mere diskret i lydbilledet, og man kan få den til at lyde som man vil. Ved at skrue ned for tilbagekoblingen, kan man få den til at buldre mere, hvis det er ønskeligt til eks. film.

Og så har jeg også købt en NAD218THX til Grand'erne fordi det skulle prøves, og fordi den lille ICE blev lidt for lille til dem. Den er jeg ret godt tilfreds med.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Puha, ja det blev det ikke mindre seriøst af - DD18 er ondskab!

Ret heftigt setup, efterhånden - synes bare at det er lidt synd at dine Grand ikke har mere plads bagtil....

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Så har du da fået lidt bas ind i huset igen

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

husk evt at give den lidt plads foran, jeg går ud fra du gerne vil have den fulde fysiske fornmmelse som med dine TC?

måle mikrofonen er lidt tricky synes jeg, huske at når du justerer op og ned på fjernbetjeningen i setup menuen, så kan du også ændre frekvensbåndet (altså gå til højre/venstre op/ned i hz, det tog mig en del tid før end jeg fandt ud af det  )

jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den i forhold til dine tc'er, der trods alt var... voldsomme

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 12 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej Svend.

Du kunne ikke finde en større SUB, kæft den ser ond ud, dine Daliér er bestemt også meget flotte, du er da ved at få samlet dig noget af en bio, iguder hvor jeg dog selv savner at se film i SS....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hehe, dejligt at se en gut der ikke ved hvornår man skal stoppe, det bringer et smil på mine læber hver gang jeg læser eller ser billeder i denne tråd. Hvad bliver det næste? Det er satme flot
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jammen "P" dog du skal da lige kikke på din husforsikring, da selvrisikoen stiger en del

Tillykke med dyret, har du solgt de gamle subs? eller har du dem som back up?

Flot og stor er den

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Tillykke med dyret, har du solgt de gamle subs? eller har du dem som back up?

Ja, de gamle subs er solgte. Til en kammerat, der faktisk selv overvejde en DD18, men mente den blev for dyr for ham

Jeg er bare glad for at slippe af med det sidste af mit selvbyg. Der var alt for meget bøvl med det til min smag.

Så nu mangler jeg bare et sæt Diva'er, så er min Dali Grand hjemmebio komplet.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg købt baghøjttalere der gør min Grand serie komplet! Det blev efter længere tids overvejelser IKKE til et sæt Diva'er. De er stadig ret dyre også som brugte, og vil også blive lidt for store til min nye stue. Og jeg vil gerne have baghøjttalerne lidt op at hænge, for at få en bedre surround oplevelse. Det var nemlig  ikke ideelt med 850'erne der stod på gulvet lige ved siden af sofaen og spillede en direkte ind i øret.

Så jeg har i stedet købt et sæt Coupe'er:

Det er en fin lille højttaler, der godt kan give rimeligt med bas - i hvert fald nok til surround. Det har overrasket mig lidt hvor tunge de er, så jeg ved ikke helt om de kan hænge på en gipsplade med WM vægbeslag. Og jeg skal nok også lige samle mig mod til at skrue beslag på bagsiden af dem - det er jo næsten synd at lave huller i dem

(PS. Bemærk at billederne er taget med en Sony Ericsson K750i kameratelefon! Den kan godt anbefales som kamera.)

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Nu har jeg købt baghøjttalere der gør min Grand serie komplet! Det blev efter længere tids overvejelser IKKE til et sæt Diva'er. De er stadig ret dyre også som brugte, og vil også blive lidt for store til min nye stue. Og jeg vil gerne have baghøjttalerne lidt op at hænge, for at få en bedre surround oplevelse. Det var nemlig  ikke ideelt med 850'erne der stod på gulvet lige ved siden af sofaen og spillede en direkte ind i øret.

Så jeg har i stedet købt et sæt Diva'er: Du mener vel Dali Coupé - du har jo også lige sagt at det IKKE blev til et sæt Diva'er...

Det er en fin lille højttaler, der godt kan give rimeligt med bas - i hvert fald nok til surround. Det har overrasket mig lidt hvor tunge de er, så jeg ved ikke helt om de kan hænge på en gipsplade med WM vægbeslag. Og jeg skal nok også lige samle mig mod til at skrue beslag på bagsiden af dem - det er jo næsten synd at lave huller i dem

(PS. Bemærk at billederne er taget med en Sony Ericsson K750i kameratelefon! Den kan godt anbefales som kamera.)

Lækkert setup, hvem ved måske ender jeg OGSÅ med et sæt lækre Dali Grand engang!!!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej Svend

tillykke med din komplette Grand serie, det ser vældigt dejligt ud, og hvis det bare lyder lidt der hen er det mega skønt...

Jeg har selv kigget på at få opgraderet power til mine Diva, derfor ville jeg hører, nu hvor du har haft din 218 lidt længere, hvad er dine erfaringer med det setup?

Thomas

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:

Jeg har selv kigget på at få opgraderet power til mine Diva, derfor ville jeg hører, nu hvor du har haft din 218 lidt længere, hvad er dine erfaringer med det setup?

Sammenlignet med den lille ICE jeg havde sæt til Grand'erne, så er det mere hug i 218'eren, og diskanten fremstår klarere. Ellers læs 3020-tråden for at se Kubikkens erfaringer med effektforstærkere til Diva'erne.

(og tak til ppp. Fejlen er nu rettet. Det er naturligvis et sæt Coupe'er.)

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Gratulerer Svend, skulle du føle for at udvide til 7.1 er der et par Coupe i DBA til den hyggelige sum af 1500 pr stk

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Har du brugt mange ressourcer på at finde de rigtige kabler ... Eller har du bare brugt de samme fra dit tidligere setup?
Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Gratulerer Svend, skulle du føle for at udvide til 7.1 er der et par Coupe i DBA til den hyggelige sum af 1500 pr stk

Har godt set dem, men de er med afbrændt bas/mellemtone.

Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg stoler på hans valg.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Ach! Så var det hvis ikke så billigt som jeg trodde

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg stoler på hans valg.

Tænker faktisk på samme indkøb og trække kablet 3 gange. Hvor købte du det henne, det eneste jeg lige kunne finde var hificable.dk.
Det er satme en lækker grandbio du har fået dig

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum