Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Svend.
Har de nye HT´s overlevet den første aften . Får vi snart nogle billeder af det samlede setup??
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Equilibrium0.5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P
Har læst i en anden tråd at du har en pæn mængde af Nexans Rheyflex net
kabel.. stadig interreseret at komme af med nogen meter eller har du
brugt det hele nede i kælderen?
mvh
Max
|
Til top |
|
|
Kduus Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun give dig mine grand er også for fede, og jeg har endelig fået bestilt et par eAR 501 til dem. Har også selv vocal som center og rx-v1500 til at styre det hele. Jeg kan godt love dig for at du bliver glade for de højtalere __________________ Mit stereo setup
Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kom en pakke!

Det er Jensen der har været med min nye Velodyne DD18 sub. Jeg har stillet et DVD cover, så I kan se hvor stor kassen er!

Man får et rimelig godt indtryk af kvaliteten af sub'en når man ser den medfølgende mikrofon. Det er kram! Især hvis man sammenligner med den der fulgte med Yamaha'en.

Også selv om DD18'eren er stor, så er den dog mindre end de to kæmpe kasser jeg havde stående før, så jeg synes det er helt fint.

Der er et hav af indstillingsmuligheder og kombinationer, så jeg har helt sikkert ikke fundet den helt optimale endnu. Men allerede nu står det klart at den er meget forskellig fra mine TC subs. Den er mere diskret i lydbilledet, og man kan få den til at lyde som man vil. Ved at skrue ned for tilbagekoblingen, kan man få den til at buldre mere, hvis det er ønskeligt til eks. film.
Og så har jeg også købt en NAD218THX til Grand'erne fordi det skulle prøves, og fordi den lille ICE blev lidt for lille til dem. Den er jeg ret godt tilfreds med.

|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, ja det blev det ikke mindre seriøst af - DD18 er ondskab!
Ret heftigt setup, efterhånden - synes bare at det er lidt synd at dine Grand ikke har mere plads bagtil.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du da fået lidt bas ind i huset igen 
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk evt at give den lidt plads foran, jeg går ud fra du gerne vil have den fulde fysiske fornmmelse som med dine TC?
måle mikrofonen er lidt tricky synes jeg, huske at når du justerer op og ned på fjernbetjeningen i setup menuen, så kan du også ændre frekvensbåndet (altså gå til højre/venstre op/ned i hz, det tog mig en del tid før end jeg fandt ud af det )
jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den i forhold til dine tc'er, der trods alt var... voldsomme __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend.
Du kunne ikke finde en større SUB, kæft den ser ond ud, dine Daliér er bestemt også meget flotte, du er da ved at få samlet dig noget af en bio, iguder hvor jeg dog selv savner at se film i SS....

|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, dejligt at se en gut der ikke ved hvornår man skal stoppe, det bringer et smil på mine læber hver gang jeg læser eller ser billeder i denne tråd. Hvad bliver det næste? Det er satme flot
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen "P" dog du skal da lige kikke på din husforsikring, da selvrisikoen stiger en del
Tillykke med dyret, har du solgt de gamle subs? eller har du dem som back up?
Flot og stor er den __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Tillykke med dyret, har du solgt de gamle subs? eller har du dem som back up?
|
|
|
Ja, de gamle subs er solgte. Til en kammerat, der faktisk selv overvejde en DD18, men mente den blev for dyr for ham
Jeg er bare glad for at slippe af med det sidste af mit selvbyg. Der var alt for meget bøvl med det til min smag.
Så nu mangler jeg bare et sæt Diva'er, så er min Dali Grand hjemmebio komplet.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt baghøjttalere der gør min Grand serie komplet! Det blev efter længere tids overvejelser IKKE til et sæt Diva'er. De er stadig ret dyre også som brugte, og vil også blive lidt for store til min nye stue. Og jeg vil gerne have baghøjttalerne lidt op at hænge, for at få en bedre surround oplevelse. Det var nemlig ikke ideelt med 850'erne der stod på gulvet lige ved siden af sofaen og spillede en direkte ind i øret.
Så jeg har i stedet købt et sæt Coupe'er:

Det er en fin lille højttaler, der godt kan give rimeligt med bas - i hvert fald nok til surround. Det har overrasket mig lidt hvor tunge de er, så jeg ved ikke helt om de kan hænge på en gipsplade med WM vægbeslag. Og jeg skal nok også lige samle mig mod til at skrue beslag på bagsiden af dem - det er jo næsten synd at lave huller i dem

(PS. Bemærk at billederne er taget med en Sony Ericsson K750i kameratelefon! Den kan godt anbefales som kamera.)
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Nu har jeg købt baghøjttalere der gør min Grand serie komplet! Det blev efter længere tids overvejelser IKKE til et sæt Diva'er. De er stadig ret dyre også som brugte, og vil også blive lidt for store til min nye stue. Og jeg vil gerne have baghøjttalerne lidt op at hænge, for at få en bedre surround oplevelse. Det var nemlig ikke ideelt med 850'erne der stod på gulvet lige ved siden af sofaen og spillede en direkte ind i øret.
Så jeg har i stedet købt et sæt Diva'er: Du mener vel Dali Coupé - du har jo også lige sagt at det IKKE blev til et sæt Diva'er...

Det er en fin lille højttaler, der godt kan give rimeligt med bas - i hvert fald nok til surround. Det har overrasket mig lidt hvor tunge de er, så jeg ved ikke helt om de kan hænge på en gipsplade med WM vægbeslag. Og jeg skal nok også lige samle mig mod til at skrue beslag på bagsiden af dem - det er jo næsten synd at lave huller i dem

(PS. Bemærk at billederne er taget med en Sony Ericsson K750i kameratelefon! Den kan godt anbefales som kamera.) |
|
|
Lækkert setup, hvem ved måske ender jeg OGSÅ med et sæt lækre Dali Grand engang!!!
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend
tillykke med din komplette Grand serie, det ser vældigt dejligt ud, og hvis det bare lyder lidt der hen er det mega skønt...
Jeg har selv kigget på at få opgraderet power til mine Diva, derfor ville jeg hører, nu hvor du har haft din 218 lidt længere, hvad er dine erfaringer med det setup?
Thomas
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
Jeg har selv kigget på at få opgraderet power til mine Diva, derfor ville jeg hører, nu hvor du har haft din 218 lidt længere, hvad er dine erfaringer med det setup?
|
|
|
Sammenlignet med den lille ICE jeg havde sæt til Grand'erne, så er det mere hug i 218'eren, og diskanten fremstår klarere. Ellers læs 3020-tråden for at se Kubikkens erfaringer med effektforstærkere til Diva'erne.
(og tak til ppp. Fejlen er nu rettet. Det er naturligvis et sæt Coupe'er.)
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du brugt mange ressourcer på at finde de rigtige kabler ... Eller har du bare brugt de samme fra dit tidligere setup?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Gratulerer Svend, skulle du føle for at udvide til 7.1 er der et par Coupe i DBA til den hyggelige sum af 1500 pr stk  |
|
|
Har godt set dem, men de er med afbrændt bas/mellemtone.
Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg stoler på hans valg.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kduus Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og
har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget
jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg
stoler på hans valg. |
|
|
Tænker faktisk på samme indkøb og trække kablet 3 gange. Hvor købte du
det henne, det eneste jeg lige kunne finde var hificable.dk.
Det er satme en lækker grandbio du har fået dig
__________________ Mit stereo setup
Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
|
Til top |
|
|