Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg stoler på hans valg.
|
|
|
Hvilke kabler havde du før og hvordan oplever du de her Clearwater ? Ligger de dobbelt som hos Kubikken ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke det er jo guf! 
Coupé'en er bedre en man skulle tro, så det er et godt valg, hvis du spørger mig!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg stoler på hans valg. |
|
|
Jeg har det på nøjagtig samme måde, så hvorfor ikke lytte til dem der har testet på livet løs - for det har jeg ikke...
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend
Stort tillykke med de nye. Det må være rart at, også rent design mæssigt at have det samme hele vejen rund (samme serie).
Så er det bare at skyde et par pics når det hele er sat op. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da noget dejligt grej, du har fået samlet sammen
Jeg ville nok heller ikke skrue beslag bag på Coupe érne ( de er sgu´ for flotte og hvis du nu skulle finde på - man ved aldrig - at sælge dem en dag og gå på Divaér, så er de langt mere værd uden huller bagi ) , men i stedet for, som du også selv nævner, skrue et par hylder ( VMS !?) op og så stille dem der i stedet for.
lige et spørgsmål, din DD18 sub, er det en af dem med digital korrektion ? og i såfald, hvad er din foreløbige erfaring med det ?
Og så samstemmer jeg i; kom gerne med endnu flere billeder, når det er færdig opstillet . __________________ dj
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Svend P skrev:
Ang. kabler, så har jeg lyttet til Kurt Kubik, og har købt Van den Hul The Clearwater højttalerledning. Det er ikke noget jeg går så meget op i, men jeg ved at han tester intensivt, så jeg stoler på hans valg. |
|
|
Jeg har det på nøjagtig samme måde, så hvorfor ikke lytte til dem der har testet på livet løs - for det har jeg ikke...
|
|
|
Fordi din lydopfattelse med garanti ikke er lig med andres Det er bedre at danne dine egne erfaringer og netop ikke gøre som Svend P., der blot hovedløst kopierer Kubikken i hans valg...
Lars
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
L.B. skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
|
Fordi din lydopfattelse med garanti ikke er lig med andres Det er bedre at danne dine egne erfaringer og netop ikke gøre som Svend P., der blot hovedløst kopierer Kubikken i hans valg...
Lars
|
|
|
STOP!!!!!.....
ALLEREDE INDEN DU KOMMER FOR GODT IGANG, LARS!!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
lars37 skrev:
L.B. skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
|
Lars
|
|
|
STOP!!!!!.....
|
|
|
Selv om Lars37 nogen gange er på kanten af loven med hensyn til lødighed i sine indlæg, har han jo fat i noget rigtigt...
Jeg kan tage fejl, men faktisk har Lars37 indlæg på det sidste været mere lødige og det var ikke min opfattelse at han havde gang i et mudderkastningsprojekt!
Det er så nemt at kopiere andre (det gør jeg selv - dels fordi jeg er nysgerrig og meget eksperimenterende og ELSKER at skifte for at blive en ny erfaring rigere og dels er jeg ikke VILDT systematisk anlagt desværre - så jeg kunne også falde for den "nemme" vej at "kopiere" de andre), men der er jo mange veje som fører til Rom og vi bliver ALDRIG enige om hvad der er den "rigtige" lyd. Selv sluger jeg en del kameler. Jeg "siger/tro" ét og gør noget helt andet...
mvh, Kaptajn von Kubik 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ronin skrev:
lars37 skrev:
L.B. skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
|
Lars
|
|
|
STOP!!!!!.....
|
|
|
Selv om Lars37 nogen gange er på kanten af loven med hensyn til lødighed i sine indlæg, har han jo fat i noget rigtigt...
Jeg kan tage fejl, men faktisk har Lars37 indlæg på det sidste været mere lødige og det var ikke min opfattelse at han havde gang i et mudderkastningsprojekt!
Det er så nemt at kopiere andre (det gør jeg selv - dels fordi jeg er nysgerrig og meget eksperimenterende og ELSKER at skifte for at blive en ny erfaring rigere og dels er jeg ikke VILDT systematisk anlagt desværre - så jeg kunne også falde for den "nemme" vej at "kopiere" de andre), men der er jo mange veje som fører til Rom og vi bliver ALDRIG enige om hvad der er den "rigtige" lyd. Selv sluger jeg en del kameler. Jeg "siger/tro" ét og gør noget helt andet...
mvh, Kaptajn von Kubik 
|
|
|
Det er ikke et spørgsmål om at "kopiere", som det så fornemt bliver udtrykt. Det er et spørgsmål om at lytte til andre og drage egne erfaringer ud fra hvad andre selv har prøvet, og i nogle tilfælde erfaringer draget med produkter som man selv har kig på.
Der er ingen mudderkast endnu - nej, men det er kun et spørgsmål om tid, og det er netop det Lars´ indlæg direkte eller indirekte fisker efter, nøjagtigt som det er hver gang han og Kubikken krydser klinger på en eller anden måde.
Hvis folk vil forsøge sig med det som andre har prøvet, så lad dem om det. Det er en af adskillige måder selv at drage sine erfaringer på, og det er der intet galt i - jeg ser jo ikke andre bud på blomstrende kreativitet, så i stedet for at starte med at skyde med lidt af det skarpe burde man måske istedet selv komme med lidt ideer og bud hvis man mener at have noget at byde på!
Back to topic..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen min pointe var blot, at det ikke er forbudt at lytte til andre. Det er at tage imod råd, ikke at kopiere. Mellem børn, arbejde, hus osv. har jeg ikke meget tid eller mulighed for den sags skyld til at teste alverdens, selvom jeg gerne ville. Sådan er det bare og det er et valg jeg tar' (sorry for OT). Svend vælger også at lytte til råd og det er da helt OK. Hvorfor ikke?
Derefter kan man så selv vurdere, om de råd man har fulgt var rigtige. Det er det jeg fornemmer at Svend har gjort og det er jo dejligt hvis det virker. Jeg gør det samme. At vi så har samme smag er jo bare et tilfælde. At vi begge har lyttet til KvK er jo vores sag og hvorfor ikke?
Lidt OT mere : mine forstærker-valg er gjort på baggrund af andre herindefra's råd. Og hovedløst mener jeg da ikke Svend's valg er...
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
... og netop ikke gøre som Svend P., der blot hovedløst kopierer Kubikken i hans valg...
|
|
|
Faktisk mener jeg at jeg på ET punkt er klogere end Kubikken, idet jeg nemlig har tænkt mig konsekvent at ignorere dig og dine personrelaterede indlæg!
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nyt til det lille hjem.
Jeg vil, som tidligere nævnt, flytte min hjemmebio op på 1. salen. Der kommer man til at sidde lige under projektoren. Lige nu hænger den 2 m væk og der er højt til loftet, så der er 37 dB fra blæseren ikke noget man bemærker. Men jeg måtte efterhånden indse at min gamle Sanyo larmede alt for meget til at det ville blive en god oplevelse i den nye bio.
Så jeg har købt en Sanyo Z3. Den koster ingenting siden Z4'eren er kommet. På enkelte punkter er den på papiret dårligere end den gamle PLV-60 (eks. 800 ANSI lumens mod 1200 ANSI), men i praksis oplever jeg den umiddelbart som lige så god, og den har bedre sortniveau. Det er dog ikke med samme billedstørrelse, jeg hurtigt har sammenlignet, så det kan godt snyde lidt. Men den er næsten totalt stille når den kører, så den skal jeg nok blive glad for. Jeg er nok for nærig til at give 1500 kr for et loftbeslag, så jeg regner med at sætte en plade op som den kan stå på. Det er i hvert fald helt vildt så taknemmelig den er med placering pga. god keystone.

Nu forventer jeg at der kommer ro på nyanskaffelser i lang tid. Jeg skal have købt et lærrede til Z3'eren, men har ikke bestemt mig for om det skal være gråt eller hvidt endnu. Når det er på plads, er der ikke noget til hinder for at jeg kan være kørende en del år uden at skulle bytte ud. (bemærk: ingen smiley - jeg mener det faktisk. Mine Dynaudio'er havde jeg eks. i 7 år inden de blev skiftet ud)
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Svend - det er en lækker PJ. Hvad er det forresten for lækre røde kabler der ligger på billedet?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tillykke Svend - det er en lækker PJ. Hvad er det forresten for lækre røde kabler der ligger på billedet?  |
|
|
Lad os bare sige at der lige nu er en coma-patient der er meget vred på mig!
Via en kammerat der arbejder i sygehusvæsnet, var jeg i stand til at skaffe nogle af de af Kubikken lovpriste røde hospitalskabler. Da det kun er min subwoofer der har løs netledning, har jeg ikke så meget at bruge dem til selv, så jeg har valgt i stedet at formidle salget til andre herinde
Men folk har været ekstremt positive. Alle jeg har solgt til har meldt tilbage at det var et super kabel, så jeg er lidt træt af at jeg ikke selv kan bruge dem.
Grundliggende interesserer jeg mig bare ikke særligt meget for kabler. Jeg kunne eks. ikke spore nogen forskel da jeg skiftede fra et professionelt kabel fra aage.dk til 30 kr meteren og til Van Den Hul The Clearwater. Så det er ikke noget jeg skal bruge mange penge på.
|
Til top |
|
|
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nyt i det lille hjem. Jeg havde ellers bestemt mig for at stoppe, da jeg synes det var ved at blive ret godt.
Men så fik jeg en NAD s100 forforstærker på besøg i mit køkken et par dage. Og da jeg så hvor flot og lækker den var, var jeg solgt. Så jeg har skiftet 218'eren ud med en s200. De er næsten identiske i opbygningen, så der er ikke den store forskel i lyden. Men jeg ville godt give lidt for kvalitet og godt design.

|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend
Nydelig lille effektblok du har anskaffet dig der Den skal du nok blive glad for!
Hvordan er dit indtryk af Z3'erens sortniveau? Ved ikke om du har læst det, men jeg oplever en del problemer med min nyindkøbte.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Så er der kommet nyt i det lille hjem. Jeg havde ellers bestemt mig for at stoppe, da jeg synes det var ved at blive ret godt.
Men så fik jeg en NAD s100 forforstærker på besøg i mit køkken et par dage. Og da jeg så hvor flot og lækker den var, var jeg solgt. Så jeg har skiftet 218'eren ud med en s200. De er næsten identiske i opbygningen, så der er ikke den store forskel i lyden. Men jeg ville godt give lidt for kvalitet og godt design.

|
|
|
Ja, lækker er den! Tillykke!!!
Jeg havde nær købt en også, men det gik i vasken. Den var skruet op i BIAS, således at den vist ydede 30W i ren klasse A. Føj den blev varm, men sikken en KONTROL den havde over mine Sneller...
Kom endelig med et par udtalelser mere vedrørende forskellen mellem S200 og 218THX. Er der forskel fx i bunden?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
Hvordan er dit indtryk af Z3'erens sortniveau? Ved ikke om du har læst det, men jeg oplever en del problemer med min nyindkøbte.
|
|
|
He, jeg bruger ikke min Z3'er... endnu. Den venter på at jeg flytter op på 1. salen med min bio. Indtil da bruger jeg den gamle PLV-60. Den eneste grund til at jeg købte Z3'eren nu, var for at være sikker på at få fat på en inden de blev udsolgt.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 10 December 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Svend, en lang tråd at komme igennem, om der er nogen der føler du kopiere/efteraber osv. er vel fuldstændig ligegyldigt, bare du er tilfreds med den lyd du har 
Jeg synes, at dit setup ser rigtig lækkert ud, har aldrig (endnu) haft lejlighed til at lytte til Grand, men det kommer nok engang...
Jeg undrer mig dog lidt over dit valg af Reciever, synes du den er på højde med alt det andet fine udstyr du har? Eller er det økonomien som sætter begrænsningen? Gør den jo engang imellem 
Fin NAD du har fået fat i der, utroligt nok der ingen mærkbare forskelle var, mellem 218 og s200, men de er sikkert opbygget efter samme principper 
Well ANYWAYS :) at kopiere er ikke ulovligt (ehh sorry atp, på nogen områder er det jo ), det hele gælder jo om at blive tilfreds, misundelse er en grim ting, fordi man tager imod råd, bliver man vil ikke mere stupid af den grund? Nok nærmere modsat, de kloge lytter til de gode råd de nu engang kan få! Så brug endelig ikke tid på de negative ting, du kan være rimelig stolt af det du har der :)
Bliver spændende at følge med, har på fornemmeren du ikke har brugt den sidste krone på hifi endnu  
Wamba -
|
Til top |
|
|