Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Dali Grand, Velodyne DD18 og TacT s2150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 December 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Hej Wamba

Det er jo heldigvis ret nemt når man som mig ikke lytter til musik der findes i virkeligheden. Jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag, så hvis bare lyden er høj, ren og uforvrænget, er jeg langt hen af vejen godt tilfreds. Derfor kan jeg indimellem godt høre forskel. Lige nu bruger jeg eks. ikke subben til musik, da der er kommet så meget mere knald på bassen i Grand'erne med den nye forstærker og med udbedret dårlig kontakt til højttalerklemmerne internt i højttalerne.

Derfor har jeg heller ikke noget at udsætte på Yamaha'en. Det er kun hvis man giver sig til at sammenligne med andet udstyr, at man måske ville kunne spore en forskel. Jeg ved eks. ikke hvordan et klaver skal lyde i virkeligheden, så jeg savner ikke noget. Derfor er flere af mine valg netop bestemt af design, og hvad andre anbefaler. Den føles ikke eksklusiv som NAD s200'eren, men betjening og funktion er i topklasse til mig. Måske ryger den ud når der kommer ukomprimerede surround formater med HD-DVD, men indtil da tror jeg ikke man får højere value-for-money mange andre steder.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 December 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Tja, det var jo svar på tiltale :)

Dit udstyr ser også ganske glimrende ud, undrede mig bare over, at den "billigere" reciever var hos dig, når du har så dyre produkter som: Velodyne, Grand'erne, Nad Silverserie osv.

:)

Men dejligt at høre, at du subjektivt vurdere at det er sådan det skal lyde :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

det ser da mega fedt ud, hvad har sådan noget kostet dig?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 December 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dyret Svend!

Den er prisen værd alene bare for at kigge på den IMHO - Silverline er hammer flot!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
det ser da mega fedt ud, hvad har sådan noget kostet dig?

Nu er det hele jo købt brugt, så jeg har givet omkring 50 k.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Er lidt spændt på at høre om dine erfaringer med opskruet BIAS på NAD S200, nu da Kubikken var så venlig...

Hvad med bassen bliver den bedre - eller bliver den så stram at der i praksis ikke er en tone UNDER 100 Hz?
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Er lidt spændt på at høre om dine erfaringer med opskruet BIAS på NAD S200, nu da Kubikken var så venlig...

Hvad med bassen bliver den bedre - eller bliver den så stram at der i praksis ikke er en tone UNDER 100 Hz?

Nu er det jo muligt at vi har en lidt forskellig opfattelse af hvad 'stram bas' er.

I mine øjne er det når basenheden ikke selv står og spiller videre, når der ikke længere er bas i signalet.
Derfor kan den stadig sagtens række ned til 20Hz eller dybere.

Stuart_Little
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Nøj, det er godt nok et imponerende rum du har lavet dig der

Så har man da noget at stræbe efter :)
Til top Vis Stuart_Little's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stuart_Little

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Jeg ved det ikke. Jeg har ikke sammenlignet før og efter, så jeg har ikke nogen ide om forskellen. Og jeg bøvler stadig med hylen i højttalerne fra s200'eren, så det er næsten det eneste jeg tænker på lige nu.

Spørg evt. Kubikken for en udførlig forklaring. Jeg er sikker på at han ved hvad det er han har gjort ved den.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

ppp_dk skrev:

Jeg ved det ikke. Jeg har ikke sammenlignet før og efter, så jeg har ikke nogen ide om forskellen. Og jeg bøvler stadig med hylen i højttalerne fra s200'eren, så det er næsten det eneste jeg tænker på lige nu. Ja, det er træls - troede dog at det havde hjulpet...

Håber at du finder en fornuftig løsning...

Spørg evt. Kubikken for en udførlig forklaring. Jeg er sikker på at han ved hvad det er han har gjort ved den. Jeg ved godt, hvad han har gjort ved den - nemlig sat den op i BIAS, så den kører Klasse A de første 20-30W - den er nok ret lun nu. Mindst ligeså "lun" din strømregning bliver...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej Svend P!

Lækkert setup!
Hvad er dine erfaringer med Velodyne DD18 til almindelig musik (i stereo!)?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 04:09 | IP-adresse registreret  

Flot hjemmebio.

Jeg har aldrig før stødt på at bruge 2 fronthøjtalere som center, det virker lidt overkill, men kunne da være interessandt at høre. Hvori består forskellen? Havde de i princippet ikke været bedre hvis de begge "lå ned" under billedet?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Efter jeg har fået styr på Grand'erne med ordentlig forbindelse og en god effektforstærker på, giver de så meget bas at jeg lige nu ikke bruger sub'en til musik. Grand'erne går ca. ned til 35 Hz selv, og der er ikke meget lyd derunder til musik. Og de spiller en del bas i forvejen, så en del vil synes det er for meget. Desuden så lyder min Yamaha reciever noget bedre i "pure direct mode". Diskanten kan godt blive lige vel spids ellers. Det betyder bare også at den kobler sub'en fra når jeg vælger den mode, så hvis jeg ikke vil forbinde den til main out, kommer der ingen lyd ud. Det er muligt det bliver lavet om når jeg alligevel skal flytte op på 1. salen, men lige nu savner jeg bestemt ikke noget.

DonJensen:

2 centere giver en "wall of sound" effekt. Man kan ikke på samme måde høre at lyden kommer fra et punkt i midten, som man som regel kan med kun en center i midten. Mit nuværende lærrede er 2.85 cm bredt,  så når højttalerne står så langt fra hinanden, kan der godt komme et hul i lyden mellem center og sidehøjttalere. Lige nu har jeg dog kun en center i midten, og har i stedet valgt at skrue mere op for den en den er blevet kalibreret til af recieveren. Det fungerer ret godt, så jeg savner heller ikke noget her.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Der er ikke meget at hente herinde hvis man vil have oplysninger omkring din "tumle" med noget lyd i stuen
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Var lige en tur forbi Svend P i går for at se lidt film.
Det er altså en herrebif han der har lavet.
Den Velodyne går derned hvor man frygter den ville.
Det man på første færd bemærker er "headroom".
Hele set-uppet laver filmlyd, med hænderne i lommerne.
I vanlig stil lagde jeg selvfølgeligt ud med at rode lidt rundt. Nærmere bestemt blev htérne placeret symestrisk og ensartet.
Jeg ved så ikk om det altid har været sådan, men jeg mener aldrig at have hørt SS lyd, hvor center htén i den grad var usynlig. Man kan simpelthen ikke høre den - den er der bare.
Velodynen gør også et diskret og fornemt job, den er simpelthen stram.
Til musik tror jeg ike helt på den, men til filmeffekter er den second to none. Hold da helt kaje, hvor den tager fat, det er rigtig skægt.
I øvrigt er svends set-up udtræget SS, men med finesse. Vi så "Bound" - sej movie.
Næste gang må jeg hellere finde på noget, f.eks. det "finthakkede hvalpekuld"
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Halløjsa i tråden!

Så er der sket nyt. Jeg er endelig blevet så meget færdig med hjemmebioen på 1. sal, at jeg vil være bekendt at vise den frem.

Jeg har købt et fastrammelærrede fra Lissau. Det er 250 cm bredt, og giver et billedareal på omkring 108". Det er utrolig flot med den sorte ramme, og man får ikke et krøllet lærrede med tiden:

Min Yamaha RX-V 1500. Ovenpå den er det NAD s200 og en Dali Grand Center. De står ovenpå hinanden på nogle korkstykker:

Sidehøjttalere, Dali Grand:

Subwooferen, Velodyne DD18. Den prøver ihærdigt på at flytte sofabordet tættere på sofaen, og en dag skal det nok lykkedes for den

Der er soveværelse i en lille hems ovenpå hjemmebioen. Så her er et overbliksbillede.

Og så har jeg installeret kanaler og hule fodpaneler, så man kan gemme kabler af vejen. De røde kabler skal ordnes pænere når jeg får tilsluttet stikkontakten på billedet. Anlægget får naturligvis sin egen gruppe med 16 A sikring og 5 x 2.5 mm2 kabel til.

Sidehøjttalerne er Dali Grand Coupe.

..

De hænger på hovedet da terminalerne bagpå kun tillader bananstik, og de stikker ud. Så med mindre højttalerne skulle have peget lige ud i rummet, blev de nødt til at hænge på hovedet. Og ja, jeg har sat skruer i dem!!! Der er skruet et WM vægbeslag fast bagpå. Det var efter længere overvejelser at jeg gjorde det, men det har jeg ikke fortrudt.

Og jeg har frontstof på, da jeg synes de ligner en Dali Grand Coupe, der hænger på hovedet uden.

Som baghøjttalere til 7.1, købte jeg et sæt Dali Concept 1. De var så små at de kunne stå på reolerne bagerst.

Og IKEA har bidraget voldsomt til næste billede.

Her ses afstanden mellem side- og baghøjttalere, og samtidig ses trappen op til hemsen.

Der hænger stadig lidt kabler på kryds og tværs, da jeg ikke er helt færdig med indretningen. Der kan iøvrigt trækkes kabler i spærene, da de er hule. Ledningen til den ene baghøjttaler kommer herfra.

Rummet er på 24 kvm. så det er lige på grænsen at der var plads til 7 højttalere

Min "nye" projektor. En Sanyo Z3, som afløser PLV-60'eren. Efter at have ligget i en papkasse i 3 måneder, er den endelig kommet frem. Den er dejlig lydløs sammenlignet med den gamle, og billedet er blevet en tak bedre. Jeg skal have lavet en lidt pænere hylde, der bliver skruet fast i siderne i stedet.

Fremtidsplanerne lyder i retning af at jeg er ved at lave et setup i stuen bestående af en Tact RCS 2.0 (hvis den nogensinde dukker op - er pt. forsvundet i posten), et sæt Dali Grand der bliver fineret i ahorn (billeder følger senere) og S200'eren. Så overvejer jeg at få en Mark Levinson 331 til hjemmebioen i stedet. 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 April 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Det ser mega godt ud sven , det tog også sin tid .

Ja pas på den DD18 , har lige haft en kunde der har slået sin terrassedør/karm ca 5cm ud.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 April 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Svend. Så lykkedes det langt om længe at blive færdig og det ser jo godt ud. Hvordan er lyden ifht til kælderen?

MVH WRONG

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 April 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Som altid lækre og gode tiltag der bliver gjort. Ja subben er voldsom, men de Grand er heller ikke helt tabt bag en vogn så vidt jeg ved, det må spille super, ingen tvivl om det!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Akustikken er meget bedre end i kælderen. På grund af de skrå vægge, lider jeg ikke af samme hårde diskant som jeg gjorde nede i kælderen - og der var endda gulvtæppe på, der burde modvirke den slags.

Det bedste er dog at sidde i et rum der er lyst og hvor man kan kigge ud af vinduerne. Det gør det til en fornøjelse at opholde sig her.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes