Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Klitmøller Bio, starten på en drøm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at tegne hus og der skal selvfølgelig være et dedikeret hjemmebio rum  Hvis der er nogen der har nogen ideer og forslag så sig endelig frem.

Bioplan:

Tekst med grå er ting der ikke er afklaret, med tiden skulle det hele gerne blive sort på hvidt

Rum dimensioner: ? Der skal researches lidt: http://www.vipcinemas.co.uk/articles/ideal-room-ratios-691.h tml Der er et plot, der skal kigges på også må der kigges på hvad der er praktisk i forhold til resten af husets indretning. Også er der en selvbyggerhøjtaler bog der skal konsulteres om stående bølger.

Materialer: Gips/Stål evt med noget akustisk beklædning

Lærred: 3m 16:9 fastramme lærred (hjemmebyg)

Projektor: Sanyo Z4 (Opgraderes til en 1080P)

Højtalersystem: Jamo THX One, HK Signature 2.1 + Luxman M-03 der nok skal opgraderes til 7.1

Signalkilde: Hjemme PC med Bluray drev, Xmeridian lydkort.

Teknikrum: Alt teknik vil så vidt muligt blive gémt væk.

Stole: ?

Så vil jeg løbende opdatere med tegninger og ideer.

Mvh

Jan

Til top Vis Jan A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan A

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Det lyder til at være et spændende projekt du har kastet dig ud i.

Både på www.cardas.com og www.euphonia-audioforum.se er der en del læsning ang. rumtuning/design.

Bliver spændende at følge dit projekt.

MVH WRONG

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

jeg har købt nogle dæmpemateriale til min sub og alle mine højtaler i www.biltema.dk ligger under bilstereo igen under højtaler kik lidt ned på siden ... hjælper meget på lyden for dig og din underbo er billigt se hvor jeg har sat det men kan osse bruge bagved link.. http://www.minhembio.com/Power%20watt kan ses på billedet nr 15 så du skal lidt ned på siden... så hjælper spikes under suben osse noget

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

King-of-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

uha.. Det lyder som om at der bliver et super spændende projekt. Hvor stort skal lærred være? Og hvilken projekter har du i tankerne?.. Jeg kan anbefale en benq w5000... du får virkelig meget for pengene..

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende det projekt!!!! det ser jeg frem til at følge

Velkommen til!!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

jeg har købt nogle dæmpemateriale til min sub og alle mine højtaler i www.biltema.dk ligger under bilstereo igen under højtaler kik lidt ned på siden ... hjælper meget på lyden for dig og din underbo er billigt se hvor jeg har sat det men kan osse bruge bagved link.. http://www.minhembio.com/Power%20watt kan ses på billedet nr 15 så du skal lidt ned på siden... så hjælper spikes under suben osse noget

Haha det dæmpe materiale ligner præcis det som hififorretningerne tager det 5-10 dobbelte for ja det er ganske uhørt 

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
power watt skrev:

Haha det dæmpe materiale ligner præcis det som hififorretningerne tager det 5-10 dobbelte for ja det er ganske uhørt 

ja jeg tro det hjælper lige meget med lyden

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Lyder fedt med et rum designet med det formål fra starten

Jeg har ikke nærlæst alle svarene, men jeg tror mit forslag er lidt anderledes - jeg ville købe mig til noget eksperthjælp.... der findes jo arkitekter (og selvfølgelig akustikere) med speciale i netop biografbyggeri. Såvidt jeg ved tager vmacoustics 5000 kr for måling af 3 eksisterende rum, så jeg tror ikke prisen er så afskrækkende, for noget hjælp til det med arkitekturen og akustiken. Jeg tror det er penge godt givet ud, og i det samlede regnskab for huset er det sikkert peanuts. Alternativt kan eet af de bedre custom-installer firmaer med dokumenterede kompetencer indenfor akustik og lyd sikkert også hjælpe (ingen nævnt - ingen glemt).

/Bellini

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Hov - glemte lige...

Men selvom man henter eksperthjælp, er det jo altid godt selv at have ideer og lidt viden om emnet, så man kan stille de rigtige spørgsmål og give de rigtige svar. Research...

/Bellini

Jan A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Tak for alle linksne, skal huske dæmpematerialet når det bliver aktuelt. Utroligt hvad man kan tage for den samme vare Skal man bruge det i f.eks trykkammer højtaler hvor arkformen er lige meget så hedder det perlon vat i akvarie foretninger og koster 100 kr/kg

uha.. Det lyder som om at der bliver et super spændende projekt. Hvor stort skal lærred være? Og hvilken projekter har du i tankerne?.. Jeg kan anbefale en benq w5000... du får virkelig meget for pengene..

Lærredet skal være 3 m bredt, det synes jeg er en fornuftig str. Der går jo nok 2 års tid før jeg når til det sidste, og projektoren bliver først købt der mm min z4 står af inden.

jeg ville købe mig til noget eksperthjælp....

Det skal jeg ud i under alle omstændigheder. Så arkitekten bliver helt klart taget med på råd hvis han kan hitte ud af det akustiske.

Til top Vis Jan A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan A

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Gad godt nok godt selv at tegne mit hus. Go vind!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes