| Forfatter |
|
Bjarke_Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Clifton det er så din mening, og tak for den.
|
|
|
Men igen skal man måske påtage sig, at sige at fase og nul er forkert tegnet på tegningingen? Du skriver at det er godt at lave sådan en boks, for så holder man rigtig fase til udstyret.. Men tilsyneladende har du allerede vendt fase og nul forkert på tegningen...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med samlinger i din stikdåse?
Så vidt vides vil hififolk altid have kobber eller sølvforbindelser..
Du har omkring 6metalforbindelser...
samling i tilledning,hun
samling i tilledning, han
Stikket på stikdåsen
tyllemuffe
samlemuffe
stikkontakten
=6samlinger..
En normal elskinne har 2 samlinger...
Stikprop og i kobberskinnen, resten er direkte forbindelse når stikprop sættes i:

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej Bjarke_Hansen
Dette er hvad jeg hurtigt kunne finde om det.

|
|
|
Ja men du har glemt at finde ud af hvordan de skal sidde i stikkontakten.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt, jeg har jo ennu ikke har købt stikdåserne. Men fasen vil jo alligevel blive ens for de tilsluttede enheder. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
det kunne da være sjovt at høre om der er nogen der har oplevet en foreskel.
| | |
Den sender jeg meget gerne videre.
Mvh __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Van Helsing Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 24 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Det er muligt, jeg jo ennu ikke har købt stikdåserne. Men fasen vil jo alligevel blive ens for de tilsluttede enheder. |
|
|
Ej, nu må du sku' godt nok spænde hjelmen  __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Helsing skrev:
|
Ej, nu må du sku' godt nok spænde hjelmen 
|
|
|
Er det noget i bruger i Jylland ?, det undre mig at det ikke var dig der fortalte mig det. Jeg kan trøste dig med at det ikke giver stød, at bytte om på 0 og + på stikkontakten ved vekselstrøm, for det tror jeg ikke du ved. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Van Helsing skrev:
|
|
|
|
Er det noget i bruger i Jylland ?, det undre mig at det ikke var dig der fortalte mig det. Jeg kan trøste dig med at det ikke giver stød, at bytte om på 0 og + på stikkontakten ved vekselstrøm, for det tror jeg ikke du ved.
|
|
|
Nej, her i Jylland vender vi fasen/+ og 0 rigtigt, eller sidder det ligesom ikke rigtigt i forhold til jordbenet på et stik, men det vidste du vel heller ikke  __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Helsing skrev:
Peter Pan skrev:
Van Helsing skrev:
|
|
|
|
Er det noget i bruger i Jylland ?, det undre mig at det ikke var dig der fortalte mig det. Jeg kan trøste dig med at det ikke giver stød, at bytte om på 0 og + på stikkontakten ved vekselstrøm, for det tror jeg ikke du ved.
|
|
|
Nej, her i Jylland vender vi fasen/+ og 0 rigtigt, eller sidder det ligesom ikke rigtigt i forhold til jordbenet på et stik, men det vidste du vel heller ikke 
|
|
|
Eftersom det er en AC spænding betyder det ikke så meget hvilken vej du vender stikket ;) Det jeg dog vil tro har en betydning er fasen vendingen mellem de forskellige ting du har på efter en sådan boks. Om det praktisk har nogen effekt eller blot er en simpel psykisk tilfredsstillelse tjaaae who knows, I don't... __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
Van Helsing skrev:
Peter Pan skrev:
Van Helsing skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nej, her i Jylland vender vi fasen/+ og 0 rigtigt, eller sidder det ligesom ikke rigtigt i forhold til jordbenet på et stik, men det vidste du vel heller ikke 
|
|
|
Eftersom det er en AC spænding betyder det ikke så meget hvilken vej du vender stikket ;) Det jeg dog vil tro har en betydning er fasen vendingen mellem de forskellige ting du har på efter en sådan boks. Om det praktisk har nogen effekt eller blot er en simpel psykisk tilfredsstillelse tjaaae who knows, I don't...
|
|
|
At det ikke skulle betyde noget, hvorledes du vender fasen til apparaterne, er næppe noget vi to bliver enige om, uanset AC spænding eller ej, så tag den religiøse diskution et andet sted og med andre debatører, for jeg orker ikke  __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Svend P, så er jeg sikker på at sikringen ryger, og da boksen er lukket under afprøvning sker der ikke dig noget som helst.
|
|
|
Vrøvl. Sikringen har intet med det at gøre. Hvis du bytter om på de to, så kommer der 230 V på kabinettet af dine apparater. Hvis, og jeg skriver "hvis", dit HFI relæ ellers virker, så slår det forhåbentlig fra, når du rører ved kabinettet, og få 30 mA igennem dig. Vi håbe der ikke er små børn i huset, da de er lidt mere følsomme overfor den slags
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Helsing skrev:
popeye_2k skrev:
Van Helsing skrev:
Peter Pan skrev:
Van Helsing skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eftersom det er en AC spænding betyder det ikke så meget hvilken vej du vender stikket ;) Det jeg dog vil tro har en betydning er fasen vendingen mellem de forskellige ting du har på efter en sådan boks. Om det praktisk har nogen effekt eller blot er en simpel psykisk tilfredsstillelse tjaaae who knows, I don't...
|
|
|
At det ikke skulle betyde noget, hvorledes du vender fasen til apparaterne, er næppe noget vi to bliver enige om, uanset AC spænding eller ej, så tag den religiøse diskution et andet sted og med andre debatører, for jeg orker ikke 
|
|
|
Hvis du læste hvad jeg skrev:
Det jeg dog vil tro har en betydning er fasen vendingen mellem de forskellige ting du har på efter en sådan boks.
og jeg er skam ikke religiøs... 
__________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
Van Helsing skrev:
popeye_2k skrev:
Van Helsing skrev:
Peter Pan skrev:
Van Helsing skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
At det ikke skulle betyde noget, hvorledes du vender fasen til apparaterne, er næppe noget vi to bliver enige om, uanset AC spænding eller ej, så tag den religiøse diskution et andet sted og med andre debatører, for jeg orker ikke 
|
|
|
Hvis du læste hvad jeg skrev:
Det jeg dog vil tro har en betydning er fasen vendingen mellem de forskellige ting du har på efter en sådan boks.
og jeg er skam ikke religiøs... 
|
|
|
Hvis du læste og forstod hvad jeg skrev, havde du ikke skrevet yderligere !!
Nej, her i Jylland vender vi fasen/+ og 0 rigtigt, eller sidder det ligesom ikke rigtigt i forhold til jordbenet på et stik. __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, misforståelse er også en slags forståelse, vi er basalt enige...
om du kalder den ene eller anden ledning for +, 0 eller hest er underordnet, bare du har styr på jorden
Det vigtige er så bare og sørge for at de ting du har på efter stikdåsen er vendt ens fasemæssigt... tingene bagefter er rimligt kolde overfor om Hr jensen har vendt stikket rigtigt eller forkert, en lampe lyser ligegodt ligemeget hvordan du vender skidtet.
Agreed? __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at slå det helt fast skal 0 & + monteres som der står på stikdåsen. Om det er til højre eller til venstre i forhold til stikdåse billederne på min tegning skal man vist være fagmand for at se. Jeg har nu set på nogle ældre stikkontakter P = + & 0 indgangs klemmerne sidder meget forskelligt på forskellige modeller, og da den er lukket er der kun en vej til ens fasning, og det er at tilslutte brun på P & og blå på 0. Jord har et jord symbol så der er ikke noget at tage fejl af, når man først står med stikdåserne i hånden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
set forfra ligesom din tegning, Brun/Sort = P = Fase skal til venstre, Blå ( altid O / Nul , i gamle dage var den sort ) skal til højre, Men når du får dine stikkontakter kan du også se det på dem, der står P som fase, bare husk den blå ledning til O, så glæder jeg mig til at høre fra dig når du har fået den samlet, om du kan høre en foreskel, er dine icepower gode ( følsome) over for ændringer i installationen. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu om dage bruges disse farve koder:
Blå = nul = N
Brun = fase 1 = L1
Sort/hvid =fase 2 = L2
Sort =fase 3 =L3
Grøn/gul = jord
Og udtrykket stjerneforbindelse, er noget man bruger når de 3 faser laver et kunstigt nul punkt. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k
Der med fasningen, der har jeg konstateret at det betyder noget for lydbilledet i dybden og i bredden på mit setup, hvad vej jeg vender mine stik. Lige nu sidder der 3 model skinne stikdåser ved mit setup, og jeg har brugt lang tid på at lytte mig frem til den bedste lyd fra de forskellige enheder. Nu tør jeg sku dårligt at flytte et stik i frygt for at jeg skal starte forfra. Derfor ser jeg frem til altid at have orden på +&0 på mine stikdåse. Jeg har 3 stik med jord, dem bliver der ikke problemer med det er de 2 fasede der volder problemer hvis man ikke mærker stik og stikdåse. Dette vil man naturligvis også kunne på en skinne stikdåse, men med 3 stk. kan der hurtigt gå kludder idet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |